- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- iPhone topik
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsolt74
senior tag
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem, hátha tud valaki segíteni nekem.Van egy BH Revo 29 ER746 pedelec kerékpárom, és az akku töltője bedöglött (próbálom megjavíttatni) de ha nem sikerül, akkor be kell szereznem helyette egy újat ,viszont a gyári töltője horror áron van (külföldröl a legolcsóbban 99 euro plusz szállítás, itthon az ebikeshop-nál 60.000Ft).
Az lenne a kérdésem hogy egy sima 42V-os töltővel helyettesíthetném-e(nem szeretném tönkre tenni az akkut?).
A gyári töltője 2 kivezetéses, a BSI rész az akkuban van.
Remélem tud valaki nekem ebben segíteni.
Előre is köszönöm.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Hasaggymeg #86226 üzenetére
Én 185cm vagyok, de a 18"-simán jó nekem.
Úgy látom hogy a nyeregvázcső hossz nem jelent mostanában semmit,mert a felső vázcső hosszában hatalmasak az eltérések.
Az ismerősömnek az ugyanúgy 18" CUBE-váznál a felső csőhossz közel 7cm-el rövidebb mint az enyémnél.
Nekem 64cm az övé 57,5cm,ez elég nagy különbség két (elvileg) ugyanakkora méretű váznál.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Megérkezett a Suntour SP12-NCX rugós nyeregcsövem.
Beszereltem, és ki is próbáltam....nagyon jó, sokkal kényelmesebb vele rossz ,köves úton tekerni.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #87030 üzenetére
A Specialized Turbo Levo nagyon jól néz ki.
A tesztben is jókat írnak róla.http://bikemag.hu/magazin/hirek/specialized-turbo-levo-fsr-expert-6fattie-kerekparteszt-a-tokeletes-elektromos-monti
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #87060 üzenetére
A Brose-val vannak tapasztalataid?
Gondolom te már mentél jó néhány elektromos bicajjal, így lehet összehasonlítási alapod.
Az enyémben is Brose motor van, de nekem nincs tapasztalatom más motorral, illetve egyszer néhány évvel ezelőtt ,mentem vagy 100 métert egy Bionix-es KTM-el.
Jó lenne ha valahol lenne egy összehasonlító teszt a különböző motorokról (mert most már jó néhány közül lehet választani),egy olyan teszt ahol kimondottan csak a motorok vannak összehasonlítva.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #87080 üzenetére
Még nem mentem vele sokat, eddig legmesszebb az Árpád kilátóba mentem fel.
Tegnap is csak egy laza 10 Km-t tekertem, de elég hideg volt, a kezem majd le fagyott.
Már várom a jó időt, jöhetne az igazi tavasz.
Arra viszont már rájöttem hogy felesleges állandóan turbó üzemmódban használni, és hogy a Brose motornál egyszerűen mindig vissza kell váltani emelkedőn ,mert csak akkor segít rá erőteljesen ha nagy a pedálfordulatszám.
Így nem jó ha erőből tekeri az ember alacsony pedálfordulattal.
Szerencsére 20 sebességes(mondjuk elöl a kis tárcsát még nem használtam), így van hová visszaváltani.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Shimano HG54 Deore 10 sebességes MTB lánchoz gondolom NEM lehet használni patent szemet( mert forgásirányos a lánc).
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
-
Zsolt74
senior tag
Lehet hogy csak a BH-nak 4 fokozatú a Brose?
A többi gyártónak viszont 3?Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz belaazallat #88252 üzenetére
ShiTmano -val egyetértve a mi környékünkön vannak olyan meredek utcák , hogy én még az SLX tárcsafékekkel se merem nagyon engedni ,különben nagyon felgyorsulnék, szinte végig húzni kell a féket, különben simán 80km/h fölé lehetne gyorsulni a lejtő aljára(ott meg a házfal van).
Persze le lehet rajta lassan ,óvatosan is ereszkedni, no de akkor tényleg végig húzni kell a fékeket.
Gagyi bowdenes tárcsafékes bicajjal mentem le úgy ezen a lejtőn , hogy a lejtő alján alig tudtam megállni, mert én naiv úgy gondoltam hogy az új fékeket itt pont jó lesz bekoptatni, csak azzal nem számoltam hogy annyi fog kopni a fékbetétből hogy elmegy a fékhatás.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Én azt olvastam, hogy a parafin viasz nagyon jó kenőanyag a láncnak, ráadásul nem is lesz tőle ragadós a lánc mint a többi lánckenő anyagtól, így nem is gyűjti a koszt annyira.
Csak kicsit macerás a használata(fel kell olvasztani, és bele kell a láncot áztatni).
Én a láncomnál ezt sajnos nem olyan egyszerű megcsinálni, mert Shimano láncom van amin nincs bontható szem(700-800Ft-ért meg nem fogok venni lánc szegecset néhány hetente).
Majd ha le kell cserélnem a láncot, akkor olyan láncot fogok már venni ami bontható ,és ki fogom próbálni a parafin viaszt, mert utálom hogy a lánc iszonyúan gyűjti a koszt.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz CaNNa3IS #89592 üzenetére
Ha beázik a csapágy akkor napok alatt berozsdásodik, és ha nem ipari csapággyal van szerelve hanem csak sima kónuszos akkor rosszabb esetben az egész agyat dobhatod a kukába, ipari csapágyasnál meg csak a néhány száz forintos csapágyakat kell ilyenkor kicserélni.
A zárt ipari csapágyba ,ha bemegy a víz, akkor onnan nem igazán fog kijönni.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #89684 üzenetére
A rövid láncvilla gondolom csak annak jó, aki szereti a szűk gyors kanyarokat.
Aki (mint én) nem siet sehová, kényelmes túra tempóban közlekedik, annak nem hiszem hogy számít.
Sőt ,még jobb is lehet a hosszú láncvilla, mert így a tengelytáv is növekszik, és emiatt jobb lesz az egyenesfutása a kerékpárnak,és jobban is fog mászni, mert nem fogja olyan könnyen elemelgetni az elejét.
Az egyik ismerősnek van egy régi 26"-os fully-ja, ez enyémhez képest 14cm-el rövidebb annak a tengelytávja, 10 cm-el rövidebb a felső csőhossza.
Meg is jegyezte hogy úgy néz ki a fully az enyém mellett mint ha az egy gyerek bicaj lenne.
Nekem 470mm a láncvilla hossza.[ Szerkesztve ]
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz -=RelakS=- #89948 üzenetére
Úgy néztem hogy az nem kerékpár sáv, így mivel jobbról előzött (szabálytalanul) ez az ő hibája volt.
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Én úgy tudom hogy jobbról nem lehet előzni.
Jobbról ne előzz!
A jobbról előzést tiltó szabályt ajánlatos betartani: az autósok ugyanis a legritkább esetben figyelnek a jobb oldalról felbukkanó biciklisekre vagy motorosokra és lehet, hogy éppen akkor jut eszükbe jobbra kanyarodni (például egy parkolóhelyre), amikor az elhúzna mellettük. A jobbról előzőt nem látja a szemből érkező, balra kanyarodó autós sem. A dugóban az a legbiztonságosabb (ha nincs kerékpársáv), ha a biciklis a két kocsisor között, az úgynevezett motorossávban halad, mert ott a legkisebb az esélye, hogy nekimegy egy hirtelen mozduló autónak.
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #90654 üzenetére
A múlt hétvégén az ismerősömmel elmentem bicajozni, ő egy gagyi áruházas össztelós bicajjal jött.
Egyenesben volt hogy elment ,mert én próbáltam 26km/h-nál nem gyorsabban menni, felette ha csak egy minimálisat is emelkedik az út nem tudok úgyse sokkal gyorsabban menni, akkor meg minek erőlködjek feleslegesen.
Én nagyrészt csak 1-es rásegítési fokozatban mentem, csak a végén kapcsoltam a brutál emelkedőn 2-es fokozatra.
De így is könnyedén feltekertem az iszonyúan köves emelkedőn 8-9km/h-val.
Kipróbáltam hogy milyen tolni, de inkább visszaültem a bicajra mert úgy sokkal könnyebb volt mint gyalog(pedig a bicajt nem is kellett tolnom mert nyomtam a gombot az meg ment fölfelé 5km/h-val).
Szinte teljesen felesleges a 3-4-es fokozat, ha csak nem akar valaki még gyorsabban felmenni az emelkedőkön, persze sokkal jobban merítve az akku-t.
Több mint 3 órán ár bicajoztunk(jó azért néhányszor megálltunk) de így is 50% maradt az akkuban.Azért kíváncsi lennék egy Bosch motoros bicajra, hogy azon, milyen a rásegítés.
A Brose ha nem nyomom erősen neki, visszaváltok ,és tartani tudom a 80-as pedálfordulatot, akkor nagyon erősen segít még 1-2-es rásegítési fokozatban is(mert úgy érzékeli hogy gyenge vagyok és jobban kell neki segítenie), viszont ha mondjuk csak 40-50-es pedálfordulattal mennék akkor úgy gondolja hogy jó erőben vagyok és nem kell annyi segítség.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Egy E-bike akku-t 100.000Ft körnékén lehet felújíttatni, (kapacitástól függően több-kevesebb)ez szerintem nem sok ha mondjuk 5-6 évente ezt meg kell csináltatni.
Egy E-bike-on a lánc cseréje is könnyedén lehet ugyanennyi, pláne ha drágább láncot használ valaki(3000km-nél nem bír egy lánc se sokkal többet) ez 10000Ft-os láncnál 30000km alatt 10 lánccsere, ami ugyancsak 100000Ft.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Vadászmenyét #92206 üzenetére
Én terveztem a telefonomnak egy kormányra szerelhető tartót, majd kinyomtattam 3D nyomtatóval.
A lehető legközelebb raktam a kormányhoz, így nagyobb biztonságban van, egy esésnél, mivel a tok teljesen körbeveszi a telefont, nagy eséllyel az nem sérülne.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #92642 üzenetére
Kicsit hosszabb távon(néhány km-en mentem a Meridával,furcsa volt a Brose után a Shimano.
A vázgeometria is teljesen más, a Meridának közelebb és lejjebb volt a kormánya,és úgy éreztem hogy kicsit idegesebb is a kormányzása,mint az enyémnek, Nekem a rugós nyeregcsövem komfortosabbnak érződött mint a Merida hátsó rugózása(gondolom azt is lehet puhábbra állítani).
Nagyon jó, a Merida nagyobb ballonosabb 2.8-as gumija, az enyémen lévő 2,25-el szemben.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Elég érdekes ez az első váltó.
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #92821 üzenetére
Nekem az akkut kb ugyanannyi idő levenni , mint amennyi idő a Bosch levételéhez szűkséges.
Ugyanúgy csak a kulcsot kell elfordítani, majd az akkut felfelé leemelni, a vázról.[ Szerkesztve ]
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #92872 üzenetére
Az igaz ,hogy ha szeretnél plusz egy akku-t vinni magaddal akkor az már bajosan férne bele egy hátizsákba.
Neked egy ilyen dupla akkus Riese und Müller e-bike kéne.
Vagy csak azt kéne megoldani hogy a pót akkut is fel tudd szerelni a vázra.
Vagy kéne csinálni egy dupla kapacitású akku-t, csak az nem minden bicajon férne el.
[link][ Szerkesztve ]
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz -=RelakS=- #93626 üzenetére
Én mentem fel (e-bike-al) brutálisan kavicsos durván meredek emelkedőn Kb 4-5Km/ -val , (24-36 os áttétellel) de inkább visszaültem a nyeregbe mint hogy toljam, mert tolva sokkal nehezebb volt, és persze lassabb is.
Igazából tudtam volna gyorsabban is felmenni, nem kellett volna a legkönnyebb fokozatba felváltanom.
És a rásegítésnél is csak a 2-es fokozatot használtam, mert az ismerősömet nem akartam annyira lehagyni (ö sima kerékpárral jött, és esélye se lett volna feltekerni).[ Szerkesztve ]
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Tegnap kipróbáltam hogy e-bike-al milyen sebességet tudok tartani, rövid távon.
Enyhe lejtőn sikerült 32-33km/h-val tekerni,(mondjuk ezt túl hosszú távon nem bírtam volna), de ahogy egyenesben kellett már tekernem ,ott csak 28km/h val tudtam menni.
Ezért nem is nagyon van értelme a rásegítés nélküli 26km/h (nekem eddig segít rá a motor)feletti tempóval tekerni, mert így szinte csak minimálisan lehet egyenes úton gyorsabban haladni, viszont elég hamar el lehet fáradni.[ Szerkesztve ]
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz deny330 #94695 üzenetére
Szerintem vegyél egy Suntour NCX rugós nyeregcsövet mert sokkal kényelmesebb lesz vele a tekerés, a nagyobb gödrök , kövek után se fog (katapultálni).
Olyan érzés menni vele mint ha össztelós lenne a bicaj, annak az árának töredékéért.
59 euro+9 euro szállítási költség az ára.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz jjeahh #94709 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem zavaró, nagyon finoman be lehet állítani a rugóerőt.
Én most egy kicsit lágyabbra vettem, így kényelmesebb, ha keményebbre állítom akkor kisebb ütésekre nem nagyon reagál csak a nagyobbakra.
Viszont egy rossz minőségű úton simán lehet vele kényelmesen, ülve tekerni, mert nem érzel meg minden kis kavicsot, gödröt.
Ha valaki kicserélné a benne lévő rugót egy hidraulikus/levegős teleszkópra akkor biztos hogy még komfortosabb lehetne, és még finomabban lehetne állítani.
Lockolni nem lehet.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Hasaggymeg #94726 üzenetére
Nekem is kb 1 hét volt mire ideért a Rosebike-tól a megrendelt áru.
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Használtan a pedelec kerékpárok már kezdenek megfizethetőek lenni.
300.000-400.000Ft körül már egészen korrekteket lehet venni.
Tegnap kapta meg a feleségem a Bosch-os rendszerű trekking kerékpárját.
Nagyon tetszik neki, itt a -budai hegyekben enélkül nem nagyon jött volna el velem bicajozni, mert bármerre megyek dombnak felfelé kell elindulni.
Legtöbbször Eco fokozatban megy vele, hogy azért erőt is kelljen kifejtenie.
Én nem szoktam sietni sehova ,inkább csak kényelmes tempóban bicajozok, így nem létszűkség nekem egy fully.
Nagyon durva terepre ha lehet nem megyek. persze rossz úton jól jönne, mert kényelmesebb, de azért nem adnék plusz több százezret, hogy fully-m legyen.
Újonnan én se nagyon vennék elektromos kerékpárt, de használtan félár alatt már azért megvehetőek, az 1-2 éves bicajok.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz jjeahh #95155 üzenetére
A fatbike-ra felesleges a teleszkóp, nem tudom hogy miért erőltetik annyira.
Olvastam egy cikket amiben azt taglalták, hogy nem igazán tudtak még olyan teleszkópot gyártani ami jó lenne egy fatbike-hoz, mert a gumi és a teleszkóp egymás ellen dolgoznak.
Amíg a fatbike ballonos gumija a legkisebb egyenetlenségnél is csillapít, addig pl egy levegős teleszkóp a pici apró gyors rázkódásoknál még nem igazán.
Nekem is azért kéne egy fatbike ,mert egyszerű sokkal kevesebb az esély hogy bármi elromlana rajta.
Egy Bosch középmotorral kéne, és 11-46-os vagy 11-50-es hátsó sorral, azzal bárhová el lehetne jutni.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
A féktisztítóval nem a betéteket szokták zsírtalanítani, hanem a féktárcsákat.
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Nincs valakinek Bosch Performance CX-hez egy felesleges 16 fogú első lánckereke, olcsón?
Mert most 20 fogú van rajta ,de ez inkább országútra való, mint durva dombokat megmászni.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
Nekem a BH e-bike-on (Brose motoros)is van elöl váltó(24-38), sokkal jobban és könnyebben mászik brutál emelkedőn, mint a Bosch CX motoros, noha azon 16-os első lánctányér van (most rendeltem hozzá a lehető legkisebbet ,14 fogú-t). Ha a Bosch CX még így se lesz jó, akkor hátra még tudok venni 11-40-es sort, de ez a maximum amit ki lehet belőle hozni.
A BH-val 2-es fokozatban szinte megerőltetés nélkül tudok felmenni a legdurvább emelkedőkön is, a Bosch-al ez közel sincs így, talán turbó módban tudná ugyanezt.[ Szerkesztve ]
Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #96130 üzenetére
Ha 2-es szorzó van a Bosch-ban akkor a 14-es első fogaskerék ,28-nak számít.
Ezért tűnik akkor nekem kevesebbnek, mert a Brose-n 24-es van ,de hátul ugyanakkora 11-36-os sorral.
A Bosch ezek szerint 11-40 vagy 11-42-vel tudná azt az áttételt.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #96130 üzenetére
A Brose teljesen más karakterisztikával segít mint a Bosch.
A Bosch-nál minél jobban nyomod a pedált, annál jobban segít, viszont a Brose minél kevésbé nyomod neki annál jobban segít, ha tartod a 80-90-es pedálfordulatot.
Ezért a Brose-val a legmeredekebb emelkedőn is minimális erőkifejtéssel fel tudok menni 2-es rásegítési fokozatban, igaz itt már elég lassú a sebesség.
Majd kiderül ,ha megjön a Bosch-hoz a 14-es lánckerék azzal mit tud.
16-os lánckerékkel nagy emelkedőn sport fokozatban majd kiköptem a tüdőmet mire felértem a tetejére.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
válasz fpeter07 #96336 üzenetére
Én szeretek veszélyesen élni.
Ezzel az erővel a gyalogosoknak is kéne bukósisak, mert ha elüti az autó ,mikor átmennek az úton, akkor sokan túlélhetnék sisakban.
Kerékpárral meg lassan kell menni, úgy nem olyan veszélyes.(ez sajnos egy veszélyes üzem).
Amúgy én főútra nem igen megyek,mert nem bízom az autósokban.
Maradok inkább a mellék és földutakon, és ott is mindkét irányban kereszteződésnél körülnézek, hátha nem adják meg a jobb kezet.Zsolt
-
Zsolt74
senior tag
A dirt/bmx sisakok még normálisan néznek ki, de a többi ami csak a fej tetejét védi nem tartom semmire, ha már sisak akkor az egész fejet védje.
Zsolt
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Linux kezdőknek
- Mesterséges intelligencia topik
- Politika
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- PlayStation 5
- Formula-1
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen