- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szgzuri
csendes tag
Sziasztok!
Jelenleg egy trekking bringát használok (KTM Life Time).
Szeretnék egy pár napos tesztre kipróbálni egy fitness bringát (legalább közép kategóriás felszereltséggel), hogy megtapasztaljam a különbségeket (teló helyett merev villa, más geometria, jobban előre dőlés).
A jelenlegi kényelemből hajlandó lennék egy kicsit feláldozni egy kicsit nagyobb átlagsebesség érdekében (a tipikus táv 40 km aszfalton, városban és bringaúton).
A kos kormánytól félek, ezért inkább egyenes kormányban gondolkodom.
Van-e Budapest környékén olyan kölcsönző, ahol pár napra lehet bérelni fitness kerékpárt?
Vagy esetleg más javaslat, honnan lehetne próba biciklit szerezni? -
szgzuri
csendes tag
válasz szuszinho #269299 üzenetére
Ha sikerül találnom egy korrekt lehetőséget kerékpár kölcsönzésre, akkor valószínűleg ki fogom használni az alkalmat, hogy kipróbáljak több különböző típust, fitness, gravel, outi, mielőtt új biciklit vásárolnék.
A neten nézelődve találtam pár kölcsönzőt de leginkább trekkinget és e-bikeot látok a kínálatukban, ezek jelenleg nem érdekelnek. -
szgzuri
csendes tag
válasz Dark Archon #269304 üzenetére
Köszönöm az ajánlást!
Bementem a BringaLandba, azt mondták, hogy középkategóriás kerékpárt nem lehet náluk kölcsönözni (egy fitness bringát szerettem volna kipróbálni), csak drágább outikat. -
szgzuri
csendes tag
Sziasztok!
Egerből Miskolcra tervezek egy bringás túrát a Bükkön keresztül, aszfalton.
A merretekerjek.hu ezt az útvonalat javasolta: [link]
62 km, 1347 m emelkedés.
Miskolcra időpontra kell megérkeznem délelőtt 11:45-re.
Egerbe reggel 7:08-kor érkezik meg az első pesti vonat, így 4.5 órám lenne az útra.
Nem szoktam emelkedőn menni, ezért nem igazán tudom megbecsülni, hogy mennyi időt számoljak az útra. Trekking bringával sík terepen 20 km/h átlaggal tudok menni hosszabb távon (40 km megállás nélkül).
Ezt a hegyi szakaszt 4.5 óra alatt vajon meg tudom csinálni, ez 13.7 km/h átlag lenne?
Vagy ez így nagyon necces, és nem fog beleférni?
Ismeri valaki ezt az útvonalat? Esetleg van-e jobb javaslat?
Mennyire gyilkos?
Milyen minőségű az út? -
szgzuri
csendes tag
válasz szimpláncsak #275831 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
szgzuri
csendes tag
Budapesten napi munkába járásra használok egy KTM trekking kerékpárt, 3x9 sebességes, Sminano Alivio. Egy év alatt már harmadik alkalommal kellett cserélni a megnyúlt láncot + a hátsó sort.
Mea culpa, ritkán tisztítom a hajtást.Ha rászánnám az időt, hogy rendszeresen tisztítsam, mondjuk 2 hetente, akkor lényegesen tovább bírná?
Esetleg lenne-e értelme áttérni szíjhajtásra?
A netet böngészve találtam egy ilyet:
VSF (német) T-300 Shimano Alfine 8-speed freewheel / HS22 / Gates
[link]
Acél váz és acél villa
Magura HS22 hidraulikus felnifék
Shimano Alfine 8
Gates CDX belt
Itt árulják: [link]Mi a vélemény, tapasztalat a fenti termékekkel, technológiákkal kapcsolatban?
-
szgzuri
csendes tag
Azon gondolkodom, érdemes-e tuningolni a meglevő trekking bringámon a hajtás rendszert?
Felhasználás: napi munkába járás, plussz heti 2-3 bringás edzés, ezek tipikusan 2 órás tekerések.
3x9-es hajtás, V-fék. Szeretem ezt a bringát, 2 éve használom, jól összeszoktunk, remélem, még sokáig kiszolgál. Tárcsaféket nem hiányolom, síkon megyek, esőben nem tekerek.
Van a bringán néhány alacsonyabb kategóriás alkatrész, ami esetleg gyenge pont lehet tartósság vagy teljesítmény szempontból, pl Shimano Tourney, Altus. Érdemes-e ezeket upgradelni Aliviora?
A 3x9-es rendszeren belül maradnék, próbálva a lehető leginkább strapabíróbbá tenni azt.Pl a hátsó agy Shimano Tourney FH-TX500, van-e értelme upgradelni Deore FH-T610 agyra?
Visszakeresve a fórumban fulton csinált ilyen projectet, mik a tapasztalatok?Vagy az oktalinkes + Acera hajtóművet (BB-ES300, FC-T3010-8) érdemes-e upgradelni integrált + Aliviora (SM-BB52, FC-T4060)?
Nem az a kérdés, hogy anyagilag megéri-e, szinte biztos hogy nem,
a bringázást hobbinak tekintem, amire nem sajnálok rákölteni ésszerű keretek között. -
szgzuri
csendes tag
válasz Speedy007 #280564 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek.
Mindennapi városi haszlálatra ódzkodom a 10, 11 sebességes lánchajtástól, félek, hogy a vékonyobb lánc hamarabb kinyúlik, mint egy vastagabb 9-es, legalábbis eddig az összes bringás ismerősömtől ezt hallottam, olyanoktól, akiknek van komolyabb országúti bringájuk is.
Valószínűleg az agyváltós szíjhajtás felelne meg leginkább a városi igénybevételnek. -
szgzuri
csendes tag
válasz itouchfan #280724 üzenetére
A 2x10-esnek pont az lehet az előnye, hogy vannak benne nagyjából megegyező áttételű fokozatok, így a hátsó fogaskoszorú több különböző fokozatát is jól ki lehet használni, jobban szétoszlik a kopási terhelés a fokozatok között, ezért talán ritkábban kell majd cserélni. Pl én az idő >95%-ban csak 3 különböző áttételt használok (sík terep). Ehhez 2x rendszerben 6 különböző fogaskereket tudok kopatni.
Cserébe viszont az első 2x behoz egy nagyobb fix költséget az első váltórendszer miatt.
-
szgzuri
csendes tag
Tavasszal lesz új, acél vázas bringám (majd a részleteket megosztom, ha megérkezik) erre tervezek kiegészítőket felszerelni: kulacstartó, csomagtartó. Az a kérdés, hogy nyugodtan használhatom-e a gyári csavarokat, amiket a kiegészítőkhöz adnak, vagy a korrózió megelőzése érdekében érdemes lenne speciális anyagú (rozsdamentes?) csavarokat beszereznem?
-
szgzuri
csendes tag
Az olajozott lánchajtás összeszedett egy csomó nyárfaszöszt, a fogaskerekeket is belepték a pihék. Hogyan érdemes letakarítani?
-
szgzuri
csendes tag
válasz f4lcon #290549 üzenetére
Ergon GP1 markolatot használok a trekking bringán, nekem nagyon bejött.
Az ergonómiába a markolat mellett a kormány alakja is számít, az én kormányom nem teljesen egyenes, hanem pár fokot hátrafelé hajlik (backsweep). Sőt van benne egy kis felfelé hajlás is (upsweep), azt nem tudom hogy ettől kényelmesebb-e vagy sem, de idővel megszoktam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Mesterséges intelligencia topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dacia topic
- Renault, Dacia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen