- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Máris megvan az Oppo Reno12 Pro 5G európai ára
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Új Reno12 modellek is érkeznek
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 23. hét: TopSpin 2K25, The Ascent
gp Az elért eredmények továbbra is megmaradnak természetesen.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
"rohadtul semmiféle (érdemi) válasza nincs semmiféle aktuális problémára az EU-nak és nem is igen volt az elmúlt az 10-15 évben sem. Sőt leggyakrabban maga az EU a probléma."
Hülyeség.
"Hangzatos tervek milliószámra amikből vagy semmi sem valósul meg"
Ez is.
Gyakorlatilag semmit sem tudsz az EUról. Lehet nem a kurucinfóról meg a magyar kormány propaganda baromságaiból kéne tájékozódnod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mondom hogy nem érted mi folyik körülötted. Teljesen lényegtelen hogy jelenleg mennyi hidrogént használnak, és az jelenleg miből készül.
Ha nem tűnt volna fel, éppen az időjárás függő megújulók kiépítése zajlik Európában, brutális tempóban. 10 évvel ezelőtt az EU teljes energiatermelésében 3,3% volt a napenergia, tavaly már 9,1%, és folyamatosan emelkedik. Szélenergia tavaly 17,6% volt. A kettő együtt 26,7%.
Ez persze azt is jelenti, hogy vannak időszakok amikor túltermelés van, a jövőben még több ilyen időszak lesz. A túltermeléssel pedig kezdeni lehet valamit, például hidrogént lehet gyártani vele.
Na ezért van EUs hidrogén stratégia, ezért fog kiépülni az ehhez szükséges infrastruktúra.Nyilván ez nem váltja ki az EV-ket. Személyautóban nem fog nagyon elterjedni a hidrogén, de közúti teherszállításban, iparban nagyon is van keresnivalója.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
himpike
aktív tag
Addig se sikerült eljutni hogy a kettő nem zárja ki egymást.. Jól van.
Emellett mindenkit a zöld hidrogén érdekel jobban nem a szürke vagy a kék, azoknak nincs túl sok értelme ugye.
Kínát szerintem elsősorban pont a nehézipar miatt érdekli bár csinálnak autókat is.
A gáz hiába akar ide jönni a csöveken ha az EU nem akarja használni, onnantól meg feleslegesek a csövek. Így az se lényeges hogy mennyi vezeték van jelenleg kiépítve.
Földgáz alapú autót se nagyon akarnak használni.
Az elektromos áram döntő részt gázerőműben stb készül tehát jellemzően egyáltalán nem zöld, sőt ott az elhasznált akkuk.
Az egyetlen találkozási pont itt van a technológiák között, a zöld hidrogénhez az elektrolízis vezet jelenleg.
A magasabb árat több dolog befolyásolja de leginkább - értelemszerűen - a kis mennyiségben gyártás.
Kétlem hogy az elektromos autók esetében ez máshogy lett volna.
Szerintem az elektromos hajtás csak egy lépcsőfok a sok közül, napelemről el lehet vele szarakodni mert az amúgy se árt a házra, igaz a kutya se tenné fel a jelenlegi árakon állami támogatás nélkül. A hatótáv rövid, hidegben még rövidebb. A szervizelése jellemzően drága, bár a járműipar alapvetően a totális lehúzás irányába "fejlődik".
Teherszállításra szintén alkalmatlan. Légire szintén.
Úgy gondolom hogy ennél Kuba is jobbat talált ki. -
Shadowbull
addikt
-
azbest
félisten
Az utolsóra korrekció: a hidrogén autók általában nem belsőégésűek, azt csak szenzéciónak erőlteti pár cég.
A hidrogénes autó jellemzően olyan elektromos, amibe kicsi akkut tettek és hidrogéncellával termel áramot. Szóval lényegében hibrid, csak nem benzines.Ha nem tudnak mit kezdeni a túltermeléssel (lásd negatív áram árak), akkor bármire felhasználnák, csak fogyjon el, legyen az hidrogén vagy esetleg légkörből műbenzin. Olyankor nem számít sokat a hatékonyság, mert csak elveszne, ha nem használnák.
Napközben kevésbé vannak töltőn az autók, hogy puffernek használják az akkujukat. Talán, ha helytől függetlenül rá lehetne kötni töltőre, akkor lehetne olyat. Ehhez még fejleszteni kell az elektromos hálózatot és az autók többsége sem hálózatra visszatöltős.
-
Shadowbull
addikt
Nem is beszélt senki arról hogy retailben negatív ár lenne, hiszen ott jellemzően fix áras szerződések vannak.
A negatív ár nem ritkábban van, hanem egyre gyakrabban. [link]És a jövőben a napelemes rendszerek terjedésével még gyakoribb lesz.
Ha a propaganda baromságait ismételgeted, akkor ne sértődj meg rajta ha valaki felhívja rá a figyelmet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
himpike
aktív tag
Valójában éppen hatalmas támogatást adnak a zöld hidrogént gyártóknak. Felesleges a többivel foglalkozni, mert a támogatás miatt talán egy dollárral olcsóbb a legkevésbé környezetbarát verzió. 2030-ig letekerik az árát 2 dollárig, közben meg támogatják a gyártást.
Amíg az egész lezajlik addig marad a tyúk vagy tojás probléma(drága mert nincs piac, nincs piac mert drága), ezért célozzák első körben a nehézipart. Közben a nehézipar kevesebb gázt fogyaszt, igazából minden mindennel összefügg.
Itthon is van futó projekt Akvamarin néven, a Magyar Földgáztároló Zrt égisze alatt.
Emellett a MOLnál is fut valami de annak nem nagyon olvastam utána.
Az Inflation Reduction Act 3 dolláros kedvezménye a zöld hidrogénre a lényeges lépés. -
himpike
aktív tag
"The Inflation Reduction Act specifies that funds may be used for the costs of providing direct loans for reequipping, expanding, or establishing a manufacturing facility in the United States to produce advanced technology vehicles only if those vehicles emit, under any possible operational mode or condition....."
Amerikai.
Valóban nincs rálátásod az egészre, kutakodj egy kicsit szerintem hogy összeálljon a kép.
Komolyan azt hiszed hogy az USA átadja a kezdeményezést Kínának? -
himpike
aktív tag
Persze hogy minden az USA körül forog, kit érdekel a világon az 550milliós Európa? Ráadásul ez a kontinens az ahol leggyorsabban nő az átlaghőmérséklet, nyilván erőlködnek hogy akadályozzák/lassítsák valahogyan.
A számok amikkel dobálózol az USA költségvetésében semmik, 2000 milliárdot csesztek el 10 év alatt Afganisztánban, pont 10 milliárd fogja meghatni őket?
A te narratívád a ruszkiké, "nincs itt semmi felmelegedés, vegyétek a fosszilis szaraimat tovább.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Az egész Európai ipar (a.k.a fenséges nyugat) az olcsó keleti energiahordozókra épül(t?) és ez adta a versenyképességét is"
Ez ebben a formában elég nagy hülyeség.
"Ezt az elmúlt 2+ évben az USA megszüntette"
What?"mainstream kiskátéban"
Ez tipikus konteós alusipkás duma.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xbox Series X|S
- Spórolós topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ukrajnai háború
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs