- MIUI / HyperOS topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12254 üzenetére
Ajj, ez sík terepen értendő, emelkedőn természetesen 1500 alá nem lehet vinni, mert nem is bír menni. Múltkor megpakolva, 5en, szerpentineztünk, az emelkedőkön (10-15%-os) rendesen nyomni kellett a gázpedált és 2000 körüli fordulaton tartottam, ahogy kell, furcsa is volt, de azt is bírja. Ne aggódj "értek hozzá", illetve a váltássegéd is ért hozzá, nem mondja emelkedőn, hogy váltsál 4-esbe 50-nél. Persze a 6-os mazdiban nem volt ilyen segéd, viszont annak a motorja nem szerette 1500 alatt, így nem is tartottuk ott a fordulatot.
(#12255) Qru: Igen, azt hallottam, hogy szidják a dsg programozását, elvileg nagyon leejti a fordulatot, de cserébe gyorsan vissza tud pakolni 3 fokozatot. 1100-nál asszem kéri a kisebb fokozatot a váltássegéd, meg az már nekem sem esik jól még egyenes úton sem, max ismert lejtőn, ahol pont égig tud úgy gurulni gáz nélkül. Hiába az út ismerete nagyon tudja csökkenteni a fogyasztást. Nekem kijött már 4.0 liter/100km is országúton, előzgetve, 100-110-zel, ami nagyon komoly. 5,5 fölött sosincs a fogyasztás, ha már megtettem 50 km-t bemelegedett motorral, pedig egyik sofőr lába alatt sincs túl nagy tojás. Az első 3 fokozat rövidebb, így durvábban gyorsít érzésre a hatosnál, utána viszont kb azonos, ja ebben nincs chip.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12257 üzenetére
Nem gond, nem sértődtem meg , csak írtam, hogy rendesen is lehet őket használni. Amúgy nekem sem tetszett eleinte ez az alacsony fordulat, de meg lehet szokni, az autó is sokkal csendesebb.
2500-as fordulatra sosincs kb szükség, csak 100 feletti előzésekkor országúton, olyankor megpakolva jobban bírja 5ösben, vagy esetleg 4-esben. Nem csoda, hogy a szülőknek nem tetszett, ahogy vezet a hölgy. Nem olyan könnyű váltogatni, ha nem érzi az ember az autót, a turbólyuk sem kicsi, 80nál visszarakod 4-esbe, lepadlózod és van 1 másodperc, amíg nem lódul meg eszeveszettül, szóval, ha kicsi az előzési hely, már a kanyarban le kell padlózni, ha meg jönnek szembe le kell fékezni. Ilyen ez, nem egy ferrari. -
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12259 üzenetére
Hidd el nekem 100 alatt tökéletesen dinamikus 2000-es fordulaton illetve alatta. Ha 0-100-at csinálsz, akkor van értelme 2500 fölé vinni. Amúgy csak az első gumikat koptatod.
Itt van egy elnagyolt diagram (nem is jó, mert a golfban 340 nm-t tud), ha éppen "versenyzik" az ember, akkor 3800-ig ki kell forgatni, amúgy nagyon dinamikus 2500 alatt is.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12261 üzenetére
Igen, ez van... (de azt ne mondd, hogy most tudtad meg, hogy első kerék hajtással szerelik ezeket?! ) Van benne valami elektronikus differenciálzár, nem pörögnek ki annyira kanyarban a kerekek, de emelkedőn, vagy fordulaton lepadlózva eléggé el tudja veszteni a tapadást. Arról ne is beszéljünk, hogy eco gumi van rajta, kicsit talán jobb lesz, ha ezek elkopnak.
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12266 üzenetére
Egy C merci is alul kormányzott egy gyors tempójú kanyarban, hiába hátsókerekes, az eleje jóval nehezebb. Amúgy nem arra értettem, hogy praktikusabb, hanem arra, hogy kisebb tud lenni a kocsi orra a keresztbe berakott motor miatt FWD-nél. Én tegnap letudtam az uccsó vizsgát.
Szerk.: Bocs, most látom, hogy te is ezt gondolod, csak azt a részét a kommentednek nem nekem címezted, így első körben nem olvastam el...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ez mondjuk igaz, engem az zavar a legjobban, hogy akkor se folyamatos a nagy erő, amikor kipörget az ember egy fokozatot rendesen (amíg tart a nyomaték-lóerő maximum), majd vált egyet felfele jó gyorsan és ott is van egy pár tizedmásodpercnyi gyengébb gyorsulás. Nem tudom, hogy ez DSG váltós lepadlózásnál hogyan van megoldva.
-
Burt1793
veterán
válasz fi:zi'k #12616 üzenetére
A faceliftes 6osnak már ugyanolyan táblamozija van, mint a 3-asnak, de nem lóg ki annyira és nem is néz ki olyan rosszul. A mercikben nekem a szellőző rostélyok sem tetszenek. Szerencsére az E és S osztályok nem így néznek ki. Külsőben meg az idegesít, hogy a C és S összekeverhető tükörből nézve, C elől nem húzódom le, de egy S elől muszáj.
-
Burt1793
veterán
Ma majdnem egy csúnya baleset tanúja voltam. M7-es Bp felé, Fehérvár után, 3 sávon szakasz.
Egy régi swiftes csóka kb 125-tel ment a legbelső sávban, én utolértem 130-cal, de nem ment lejjebb, pedig sokszor üresek voltak a jobb oldali sávok (kb 2 km-en keresztül követtem, de már előtte is ott ment...). Mivel tele volt biciklikkel és emberekkel az autó, levettem 120-ra a tempomatot és kiálltam jobbra. Ekkor jelent meg egy B7-es paszuly, kicsit gyorsan. Amikor a suzi mögé ért közvetlenül, dudált és feltolta a refit, kicsit szlalomozgatott, de nem érdekelte a swiftest a mutatvány. A passatos megunta, kirántotta a kormányt jobbra, hogy megelőzze, de hirtelen jött egy astrás mögötte, aki látva a jelentet, nem lassított, jobbról előzött is volna rögtön. A passatos miatt két sávot sorolt jobbra, igen ám, de pont volt egy felhajtó és egy autó a gyorsító sávból átment a jobb legszélsőbe, így az astrás gyerek kiment a gyorsító sávba. Mindezt mindenki gyorsan és hirtelen mozdulatokkal tette, szép látvány volt... szerencsére mindketten tapasztaltak voltak, így nem lett gond. -
Burt1793
veterán
válasz parandroid #12641 üzenetére
Ha összeütközik két autó, akkor ugyanannyi energiát veszt el az egyik, mint amennyit kap a másik (nagyjából). Ha a BMW is negyed felületén kapta az ütést, akkor a thalia is (persze az keskenyebb... ). De igen, igazad van, szerintem mindenki X5-ösben akar ütközni, de ez egyértelmű. Láttam hasonló baleseteket, X5-ös kontra valami régi autó, kanyarban. Csaj sminkelt az X5-ösben, áttért a másik oldalra. Az X5-össel fel tudtak állni a trailerre, hűtővize folyt el kb, a másik autó szarrá tört, helikopterrel vitték el a tulajt.
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #12751 üzenetére
A szélső sávban is lehet gyorsan menni, feltéve, hogy nem tötymörögnek lassan a középsőben.
A volvot tényleg nagyon leszólta Pista... én a videón keresztül jobban átláttam a rendszert, mint ő ott. Enyhén szólva túlzás volt, amit művelt, de nem gond, nem kell készpénznek venni, amit mondanak.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #12955 üzenetére
Életkorfüggő a díj, lehet, hogy te még nagyon fiatal vagy.
-
Burt1793
veterán
Hogy is van ez? A megyematrica a szomszédos megye első lehajtójáig érvényes?
Családban az egyik autón Pest és Fejér megye éves matrica van, az M1-esen Budapesttől Győr felé az 56-os km-nél lévő lehajtónál kell csak lemenni? Jól értelmezem? Aki biztosan tud erről infót segítene? Csak azért kérdezem, mert több km-en keresztül Komárom-Esztergom megyében vagyunk már az 56-os km kőnél. -
Burt1793
veterán
válasz F_Zolee #12989 üzenetére
Még nem történt meg a dolog, tovább menne a tulaj, de nem sokkal, így nem akar matricát venni, hanem megy az 1-es úton. Köszi szépen, akkor az 56-os km-ig szabad, minden világos.
Már akartam kérdezni, hogy biztos van ilyen térkép "hülyéknek", avagy olyanoknak, akik biztosra akarnak menni.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
2018/2020ig biztos nem, nagyon sok a dízel új autó és nagyon leviszi az árukat egy ilyen. Gondolom lesz egy 4-5 évnyi türelmi idő, máshogyan ezt nem lehet megcsinálni.
Illetve ott van az is, hogy egy mai modern dízel autó kétharmadannyi szén-dioxidot, szén-monoxidot nyom ki kilométerenként, mint egy modern benzines, mivel kevesebbet fogyaszt.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Turbó nélkül is keveset fogyaszt a dízel, jóval jobb a hatásfoka.
Ha azt vesszük, hogy kihasználjuk egy 2 literes 150 lovas tdi és egy 1.6-os turbós benzines autó teljesítményét (nagyjából ugyanazt tudják teljesítményben), a dízel fog fogyasztani vegyesben 7 litert, a benyás ugyanígy 12-t (gyorsítgatós, szabálytalan tempóval).
Ezek tények.
Ahogy az is, hogy a 2 ltieres 150 lovas bluemotion vw golf 5-5,2 literrel jár el úgy, hogy dinamikusan megy vele az ember.
A suzuki, mazda új benzines motorjai viszont elvileg keveset fogyasztanak, persze nem mennek úgy, mint egy tádé, de legalább valós az alacsony fogyasztás, nem csak mese.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz SzlobiG #13032 üzenetére
Najó, de a Németországból behozott 300k km-t futott A6-os, 5er-eket láttad, nem? Nem a 2010 utáni példányok rohadnak le, no para. Csak ugye a magyar prémium autót akar, ha nem is újonnan, de használtan mindenképpen.
Mi amikor fullosan leterhelve (3 bicikli a vonóhorgon, 2 a tetőn), tele csomaggal, 5 emberrel mentünk melegben, dugóban szerpentinen, akkor se moccant meg soha egyik mazda6-os vízhőfokmutatója sem felfelé. Viszont a csapatban lévő ugyanannyit futott volvok (s60) kérték a pihenőt, úgy látszik náluk nincs ilyen hőség.Persze volt olyan is Dél-Olaszországban, hogy utánfutóval, telepakolva, kompon járatás után egy kisebb szerpentinen felfelé leállította a klímát az autó.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz szőröscica #13498 üzenetére
A kapaszkodósávba 160-nal azért már nem kell kimenni, kamionok rendesen el tudják cseszni az aszfaltot ott és nem hiszem, hogy el akar menni melletted egymás mellett egy autó mondjuk 180-nal, illetve 200-zal... Főleg akkor, ha olyan üres az autópálya, hogy ki tudsz menni a kapaszkodóba.
Meg persze szabály szerint, a kapaszkodósávra nem vonatkozik a jobbratarts.
Az aztec hihetetlen, én beleszerettem a Breaking Bad során... Persze nagyon adja, amikor megveszik a két izomautót. [link][ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz szőröscica #13502 üzenetére
Igen, az M1-et sűrűn használom, az M3-at meg nagyon ritkán, azok kapaszkodósávok ott?
-
Burt1793
veterán
válasz bitpork #13643 üzenetére
Azért azt láttad, hogy a sebességmutató a tuaregben ottmaradt 100 km/h környékén? Durva ütközés lehetett, ez egy kompakt autót eltüntetett volna, ezt legalább még fel lehet ismerni. Mellesleg a gyerek simán túlélte volna, ha bekötötte volna magát. Vajon nem volt benne "alvásérzékelő"? Még a Golfban is van, pedig ez is csak egy kicsit megtoldott comfortline...
Ilyenkor hogy tartják az apában a lelket?(#13662) roberto211: Jó eséllyel sose hallod meg a háromhengeres csettegőt.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #14007 üzenetére
Az ütközést azért meg lehet érezni, de persze az is lehet, hogy ütköztetek, de ijedtségedben nem vetted észre és a swift lököse kimozogta az ütközést a fiat-é meg kicsit összekarcolódott, nem olyan puha műanyag.
-
Burt1793
veterán
válasz runner 125 #14135 üzenetére
Westendben ki van állítva egy példány, ott körbe lehet szaglászni, tényleg nem rossz, Q7-eshez volt szerencsém a napokban, külsőre egyik se gyönyörű, de azért a Volvo szebb szerintem.
-
Burt1793
veterán
válasz EQMontoya #14138 üzenetére
Biztos nagyon jó egy ilyen batár, ahhoz, hogy erre válaszoljak kéne egy pár hétre...
Így látatlanba én is azt mondom, hogy inkább egy A7-es ugyanúgy felszerelve, mint a Q7 (persze az A7-be 4 férnek be nehezen, a Q7-be meg heten). Amúgy hátulról jó a Q7, engem az zavar a legjobban, hogy elölről és hátulról nem nagyon tudom megkülönböztetni az új Q5-től vagy Q3-tól, viszont legalább van a Q7-esben egy normál hengerszámú motor, nem egy agyonkompresszorozott-turbózott sor négyes van az orrában. Valószínűleg már ez eldöntené, hogy mit vennék.Újautós-szervizes témához: A 30 ezres kötelező szervizet azért sem sűríti be a tulaj, ha nem kötelező, mert egy ilyen akció kellemes 100 ezer forintba kelül a márkaszervizben (gari miatt muszáj oda vinni). Szóval ezért is olyan olcsó az autó a gariidő végén, nehogy már az első tulajnak kelljen a gatyáját rákölteni az autójára, hogy a második megvegye harmadáron és használhassa hibátlanul tovább...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz EQMontoya #14149 üzenetére
Ez hülyeség, ott van a vw golf sportsvan, touran, ford c-max, s-max, citroen c4 picasso stb-stb. Ezekben kényelmesen el lehet férni öten is hosszú úton is, de a tisztességes kombik se olyan vészesek, bár öt darab 90+-os állat tényleg nem fér el bennük kényelmesen, de ők csak részegen utaznak együtt.
-
Burt1793
veterán
válasz roberto211 #14165 üzenetére
Egyszer ültem ilyen swiftben (2 méter magas vagyok), derékszögben lehajtott fejjel is hozzáért a nyakam a tetőhöz. Szóval ez az autó tényleg nem öt személyes, de mondom, nagyon ritkán akar öt ekkora állat együtt utazni. Jó eséllyel soha. 50 kilós szösziből meg 6 darab is befér egy kombiba kényelmesen, hát még ha elég hajlékonyak.
(#14166) EQMontoya: Polo Classicot S-max-hoz és Touranhoz hasonlítasz?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz deicide #14196 üzenetére
Ez melyik opel? Astra? Hogyhogy Opelt vettél amúgy?
Nem járok sűrűn a sima 7-esen, mivel ott az autópálya, de arra is figyelj, hogy most párzanak a vadak, ezért tele vannak az utak esténként. Meglátsz egyet közeledni és megijedsz, aztán annyi a megérezhetetlen 250-nek, kis kormánymozdulat és hirtelen: "Aztaqva mennyivel megyünk" lesz. -
Burt1793
veterán
válasz Skillet #14261 üzenetére
Nekem meg az ilyen hszek ütik ki a biztosítékot, rendes gyerek vagy, de nevelési ceélzattal X5öst alázol és 60 lóval egy astrában mész 200-at, amikor az az autó gyárilag ennek a háromnegyedét tudja... És mindezt ide kiírod álszenten? Ezzel a fórumozókat szeretnéd hülyének nézni az én olvasatomban.
A mi 1.6-os H astránk ment 180-at rendesen mérve és az biztos több ló volt, persze folyamatosan, nem 10%os lejtőn... Bár ez már régen vót.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple notebookok
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Ukrajnai háború
- Napelem
- Asztrofotózás
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Motorolaj és szűrő topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!