Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szentkuti11

    addikt

    válasz rbalint88 #130479 üzenetére

    Engedelmetekkel hozzászólnék a témához, nagyjából 2 éve van egy kábé tízfős sofőrszolgálatom, szerencsére most az ismert diszpécseralkalmazásban az elsők közt vagyunk értékelések szempontjából, de rengeteg ismerősöm dolgozott már mindenféle hasonló cégnél, láttam és hallottam néhány dolgot. Találkoztam már első kézből káresettel is.

    A Bálint által is linkelt, 7 évvel ezelőtti sztorin kívül még egy nagyon balul elsült esetről tudok, ott viszont egyértelmű, hogy a fiatal, magát autóversenyzőnek gondoló hölggyel baromira elszállt a ló, mikor az automata Octavia RS-be vetette a sors. Ami amúgy vérlázító. Nyilván vannak olyan esetek is, amik nem kapnak sajtóvisszhangot, mindenesetre egy erősebb hétvégi napon ügyfelek százai mennek minden este sofőrszolgálattal, és nagyon ritkán történik hasonló probléma. Nyilván ez adott esetben nem vigasztalja az embert, aki ilyen helyzetbe kerül, mindenesetre szerintem megnyugtató számokat tudok mondani: nálunk körülbelül 200 fuvarra jut egy apró baki (sötétsárgán átcsúszás, fekvőrendőrön leér a koptató, stb.), illetve nagyjából 1500 jegyzett fuvarunk alatt volt egy nagyobb eset, amikor magas járdára felparkolásnál, háromkerekezés közben megütötte a lökös a sárvédőt az E92-n. Fotó, biztosítónak lead, kárszakértő kijön, önrészt a cégünk fizette, ember autója márkaszervizben javítva. Mintha mi lecascóztuk volna az ügyfél autóját, egy pillanatnyi fennakadás sem volt, még az árral sem kellett sokat harcolni. A számok másik oldala: rendőri aktivitástól függően átlag 15-30 fuvarunkra jut egy szondáztatás.

    Ügyfélként az alábbiakat tudjátok tenni, hogy a lehető legjobb élménnyel érjen véget az utatok:

    -Mindig használjatok diszpécseralkalmazást. Egyrészt az egy hatalmas szűrő a cég nélküli, kétes bandák ellen, másrészt a rendeléssel rögzíted a megrendelt céget, az időt és a címeket, ha bármilyen csekk vagy egyéb probléma merül fel, letagadhatatlanul lesz nyoma az utatoknak.

    -Szánjatok rá egy ezressel többet a minőségi szolgáltatóra. Rengeteg gondunk volt a munkaerő-kereséssel, borzasztó, hogy milyen színvonalú sofőrök gondolják magukat átlagon felülinek, borzasztóan kevés ember alkalmas valójában erre a melóra, aki meg igen, azt meg kell fizetni. Mi is megfizetjük, plusz mi egy olyan munkamódszerrel dolgozunk, amivel a Totalcar által feldolgozott eset elő sem fordulhatott volna: nem gyűjtőautónk van ugyanis, ami kidobálja a sofőröket, hanem élő lekövetéssel dolgozunk, ahol MINDIG a mi autónk megy elöl. Egy ilyen méretű, úttesten lévő tárgyat a mi kocsink kikerül, az ügyfeles sofőr pedig már előre fékez, kikerül, óvatoskodik. Úsztunk már meg így őzet, részeg angolt, meg egy csomó, hasonlóan veszélyes szitut. Egy szó mint száz, sem az üzemanyagköltségek okán, sem pedig a válogatott munkaerőből kifolyólag nem tudunk a legolcsóbbak lenni, viszont garantáljuk, hogy mindent megteszünk a sikeres fuvarért, és ha bármi történik, vállaljuk a következményeket.

    -Tájékoztassátok a sofőrt, ha van bármi különlegessége/furcsasága a kocsinak. A tömegautók közül valószínűleg mindegyikben elsőre megtaláljuk a kéziféket, rükvercet meg a legfontosabb kapcsolókat, viszont ha bármilyen specifikus, rendellenes sztori van, amit te már megszoktál, de nem triviális (ültetve van két centit, picit rángat alacsony fordulaton, emelkedőn elindulásnál érdemes picit jobban felpörgetni, stb.), azt nyugodtan mondjátok el az elején, általában egy ilyen komment után azonnal leesik a sofőrnek, hogy az ügyfél konyít valamit a dologhoz, és figyel is arra, ami történik. Csak mert nekem is volt már olyan, hogy a holdkráteres földúton, 15-ös tempóval kezdtem el kerülgetni az árkokat az A6-tal, aztán annyit hallottam hátulról: "szard már le, céges, 70-eket simán szoktam menni ebben az utcában". És az ügyfelek többsége ha nem is ilyen, de alapvetően nem a PH Autós topikjának írói és olvasói, kevesebb "kifaszázott" autóban ültem, mint ahányszor azt hallottam, hogy lépjünk már a gázra, mert halálra unja magát.

    -Ne akadjatok ki azon, hogy csak 5 milláig van biztosítva egy cég. Jelenleg egy darab biztosító kínál sofőrszolgálat-biztosítást (elképzelhetitek, monopol-helyzetben milyen összegért), az is csak eddig a keretig. Az alkalmazásban fel van tüntetve, hogy a cégnek van-e biztosítása, ha van, azzal ilyen szempontból mindent megtettek, hogy ne legyen gond. Ha meg szenvedés van, az pontosan ugyanaz a szenvedés, mint egy Casco esetén, alapvetően nem a sofőrcég tehet róla, a posványos biztosítási rendszerrel szerintem már sokkal többünknek volt innen is közvetlen horrosztorija, mint sofőrszolgálattal.

Új hozzászólás Aktív témák