- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
avl
aktív tag
válasz molnarpeter #237910 üzenetére
valamikor kb. 28 éve tanítottam őt a BME Közlek.kar autógépész szakán
-
avl
aktív tag
válasz nandow #239392 üzenetére
"mindenki" dolgozik a H2 motorokon (égésfejlesztöként dolgozok 25+ éve ...nem HU-ban)
H2-vel nem csak belsöégésü motor, hanem "fuel cell", Brennstoffzelle, "tüzelöanyagcella" is elképzelhetö (annál a hütési igény az egyik legnagyobb kihívás)
kihívások szép számmal vannak motor esetén is (nagyon sovany [lambda mondjuk 2.4 es felette] keverek kell; ahhoz feltöltés, mert szívóként nincs P, M; homogenizalas, hogy NOx alacsony legyen, dinamika, hogy ott se legyen NOx, vagy SCR a H2 kipufogógázhoz; ne legyen szívócsöbe "backfire", mi legyen a kartergázban is megtalálható H2-vel, ...)
Toyota szemelyautonal inkabb fuell cell-es, a Mirai simán vásárolható: [Mirai]
[ Szerkesztve ]
-
avl
aktív tag
válasz focvis #239395 üzenetére
róka fogta csuka:
- addig nem fejlesztünk pláne nem gyártunk ezerrel, míg nincs rá infrastruktura (kúthálózat)
- addig nem csinálunk kúthálózatot, amig nincs ki ott tankoljon
a régi BMW-k szívócsöbefivel mentek, a H2 igen alacsony sürüsége miatt ez töltési fokot nagyon csökkenti (H2 is van a szívócsöben, így kevesebb levegö lehet csak ..vagy nagyobb nyomás kell), azaz az elérhetö teljesítmény ...halovány
-
avl
aktív tag
válasz macilaci78 #239403 üzenetére
a jarmuben tarolas inkabb a …mondjuk helyzetforrás
inkabb regen (BMW) hütve, cseppfolyosan
ma inkabb szgk. 350bar, haszonjarmű 700 bar -os tartály -
avl
aktív tag
"A BENZINLESZÍVÓ CSÖVEK FORGALMÁBAN MINTEGY 200 SZÁZALÉKOS, A BENZINKANNA-ELADÁSOKBAN PEDIG 450 SZÁZALÉKOS NÖVEKEDÉS FIGYELHETŐ MEG,
az elmúlt hónapok első hetében mérhető átlagos forgalomhoz képest." -
avl
aktív tag
válasz MasterMark #240451 üzenetére
-
avl
aktív tag
válasz Vismajor01 #241214 üzenetére
51600
(1-8x0.05)x86000
-
avl
aktív tag
válasz Szoszo94 #241262 üzenetére
Erről jut eszembe: Szentendrén (esetleg hozzá nagyon közel) van ajánlat / ajánlott valaki, aki kipufogót hegesztene ?
18 éves Honda Jazz, középső dob és cső találkozásánál; (még) egyben van, szerelőm nem hegeszt, Ő javasolta megelőzési céllal, mert sok ott törik el (Jazz nagy értője)
Szerinte 5 perces munka, levétel nélkül, csak 2 szomszédos függesztési ponton leakasztva -
avl
aktív tag
válasz Shadowbull #241434 üzenetére
Euro 7-tel szerintem sok igazságod van
datum kapcsan van valami jo forrásod ? én csak ilyeneket tudok (haszonjarmü érdekel, onroad, offroad):
The publication of the proposal for Euro VII is scheduled for 12 October 2022 (changes to the date are possible)
The publication of the proposal for revised CO2 emission standards for heavy duty vehicles (more stringent targets than in current regulation, possibly also including buses) is scheduled for 30 November 2022 (changes to the date are possible)en ilyesmit tudok, pl. 11.-oldala: [link]
másrészt, ahogy én értem, a litium (és más "hasonlóak") mennyisége, elérhetösége nem teszi lehetövé akkora mennyiségben az elektromosokat [link] [link]
-
avl
aktív tag
válasz Shadowbull #241451 üzenetére
mi a háttered vagy komoly forrásod erre ?
ne érts félre, nem a dolgot és nem vitatom; egyszerűen csak kérdezek, hogy tájékozódjak -
avl
aktív tag
válasz Shadowbull #241465 üzenetére
-
-
avl
aktív tag
figyelem ! a nyugalom megzavarására képes adatok :-)
extrém fogyira menö vezetési stilus, 1.2i-DSi Jazz 2004 ota:
(a hullamok jol mutatjak a hidegebb es melegebb evszakok vegeit)persze egyes tankolasok voltak joval alatta is, pl. 565 km-re 2.988 l/100km (a max. az 6.1 l/100km)
termeszetesen minden a tankolt liter es megtett km-böl (BC mutatas több mint 100 eset atlagaban 0.207 l/100km-rel több, mint a számolt fogyi)
elötte levö autokkal is igyekeztem: trabi kb. 6.1 l/100km, 1.0 literes Swift 4.66 l/100km, 1.3 literes Swift 4.88 l/100km (mind a teljes nalam hajtott élet alatti átlag)
-
avl
aktív tag
válasz kisza25 #242858 üzenetére
a korrekt válasz: pontosan nem tudom; nehany reszlet:
- biztosan van valamennyi bejaratodas, ujonnan vettem (szerintem ez a legnagyobb, érdemben legfontosabb tenyezö)
- biztosan valtozott kicsit a vezetesi stilusom is (extrém volt mindig is, pl. 160e km még az eredeti fékekkel gurulgatok)
- biztosan valtozott az utvonalak összesege is (pl. elsö evben 18e km, elsö 3ban 54e km, sok több 100 km-es ut, most meg sokkal kevesebb evi km)
- eleinte több ut 2-3-4-en, aztan mostansag mar csak 1-2 ember a kocsibangumik mindig "tulfujva", én maradtam 1-2 kg-on belül ;-)
(motorfejlesztesben dolgozok 25+ éve)
-
avl
aktív tag
válasz kisza25 #242865 üzenetére
az az érdekes, hogy nem vettem így észre az emberszámoktól nagy függést, olyan 0.1-0.2 l/100km, több biztosan nem volt !
(Bp.-Graz; leginkább megállás nélkül; állandó sebességü haladásnal a tömeg kevéssé befolyásol, mint gyakori gyorsítás-lassítás mellett, pl. város, ahol forgalom miatt vagy nem ismert lámpafázis miatt van ilyen - de az elörelátó vezetés [inkl. lámpák fázisa, hol mennyire érdemes nyomni a zöldhöz] is [nekem] komoly szerepü)
-
avl
aktív tag
válasz brumi1024 #242866 üzenetére
szerintem nem :-)
a mérték a kulcs (4.8-4.6 kb. -12.5%, 4.65-> 4.5 az kb. 3.2% - 3.2%-ot a legtöbben szerintem eszre sem vesznek, illetve a körülmények is valtoznak es azok befolyása)
...nnna, meg is van a fö ok: a klimaváltozás, egyre melegebb telek [és ez nem is teljesen csak tréfa]
fékpadon gyakran csak 10-20 órás bejáratást csinálunk, de ez sem jelenti azt, hogy 150 ora után ugyanolyan, mint 500 óra után
10k km mondjuk 65 km/h-s atlaggal kb. 154 ora
(en csak motort ismerem valamennyire, egyebekben is lehet minimalis surlodascsökkenes, "bekopás" [valto])
-
avl
aktív tag
válasz szabonagyur #242869 üzenetére
mért ertekem nincs ra (2004-es BC)
hosszu utakon 70 km/h-s (Bp.-Graz, no stop), minden máskor alatta
pályán is ritka a 110 km/h feletti pillanat is (130 feletti meg gyakrolatilag nincs) ...keresek egy szimpatikus buszt, lakokocsist, ... es nem tul közelröl, de nem is tul tavolrol mögötte (nem volt még balesetem 30+ év alatt sajat vezetesböl, 1szer körforgalomban oldalrol belem jöttek, de az nem emiatti :-)
-
avl
aktív tag
válasz szabonagyur #242872 üzenetére
az 1.2-nek nagyon örültem mikor megjelent a valtozat, mert
1) kisebb motor (nagyobb reszterhelesen megy, ahol hatasfok jobb)
2) és: noha a gyengebb motor, a szokastol elteröen hosszabb valtoattetelü, mint az "1.4-es" (mert ugye 100cm³ sincs köztük) - es emiatt is kicsit magasabb reszterhelesen megy, ahol jobb a hatasfok (40-50-60-...100 -nal ezek igen komoly jelentösegüek, hol van az üzemi pont a jellegmezöben, 100 km/h sincs félterhelés sem)spritmonitor - atlagos erteket de a mezöny szelesseget is erdemes nezni, e kettöre (csak legalabb 15e km-t menök alapjan):
1.2i-DSi: [link] min-atlag-max: 3,90 6,12 8,75
1.4i-DSi: [link] min-atlag-max: 4.99 6,29 8,00siman lehet felhasznaloi magatartasok hatasa is, de "belemegyarazni" is lehet:
- sporolos 1.2i-t vett, es 1 literrel kevesebb is az atlaga, mint 1.4-sel
- ha meg tul sokat kér (telj.-ben) az 1.2-töl, akkor többet fogyaszt, mint 1.4 (mert többször tul sok neki) -
avl
aktív tag
válasz focvis #242893 üzenetére
jaaaa !
azt hittem kicsit komoly, ezen kerdes miatt:
"Bubinal mennyi lenne a celertek? Szivocsoves, awd es 1.4t."mert persze a fogyi egyik meghatározója a technika, de a felhasználási mód:
- város (csak Bp. vagy egy 10ezres sem ugyanaz)
- pálya (amennyit csak lehet D-ben, vagy HU-ban ovatosan)
- stbes a vezetesi stilus (gaz-fek-gaz-fek-gaz-... üzemmód, vagy szitukra figyelve nagyon elöre tekintve)
nagyon (mondjuk siman +/- 40%-kal is) modositják szerintem a fogyit
...már reméltem, hogy valami tudományos módszer, amiböl tanulhatok
-
avl
aktív tag
válasz tboldi #243198 üzenetére
kisebb elögyújtás a magasabb oktánnal, miért ? azt gondolom ez nagyon motorkonstrukcio es üzemi ponttól (N, terhelés%) függö
tipikusan a 8° (táji) a FHP utani egessulypont a legjobb a hatasfoknak, hagyomanyos benzinesnél;
az érthetö, hogy "jobban" égö tüzelöanyaggal ugyanolyan egesi sulypont (MFB50%=mass fraction burned 50%) késöbbi gyujtasi idöponttal érhetö el, mert az gyorsabban ég, kisebb a gyulasi kesedelem; ezek szerint erre szabályoz a rendszer ?
ez reszterhelesen o.k. (amig nem kopog)
ugyanakkor: üzemi ponttól (meg sok mástól is) függö, de tipikusan magasabb oktánnal korábbi gyújtási idöpont sem eredmenyez kopogós égést, ami alacsonyabb oktánnal már ugyanakkori gyujtasi idöpont mellett kopogna, ezért késöbbre kell tenni a gyújtási idöpontot az alcsonyabb oktánnal - ez inkabb magas terhelesen, teljes terhelesen (amikor öngyula a magasabb falhömersekletek miatt nagyobb eselyü) a jellemzö
...jöhetnek a ScanGauge képek :-) (tényleg érdekel, de belátom, hogy nem feltétlenül dobsz erre nagy idöt/kapacitást)
pl. mekkora terhelesen, melyik fordulaton mennyi a ST=ZZP=gyujtasi idöpont melyik benzinnel; mi egyebet latsz még, ami az egesre adat ?
[ Szerkesztve ]
-
avl
aktív tag
megütött, hogy erre "2 hétre megyünk Olaszországba autóval.
Sima utasbiztosításon felül"a legtöbben irtatok, hogy utasbiztositas stb.
en öszinten meglepödtem, tényleg ha EU-ban utaztok nyaralni (sajat szervezesben), akkor kötni szoktatok valami biztositast ??
miert, anélkül ez "vétkes felelötlenség" ?(engem 2008-ban HU-ban orszaguti bringan ütöttek el [eszmeletlenül vittek korhazba], akkoriban A-ban éltem, azaz nem volt magyar biztositasom, és az ottani e-card-om volt, jo volt az teljesen; nincs valami EU egyezseg ilyenre, ami "feleslegessé" teszi a biztositast ?)
-
avl
aktív tag
válasz kisza25 #246102 üzenetére
nincs ez a linken pontosan megfogalmazva
"amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat"
kérdés, hogy H2 elégetésével, belsöegesü motorkent üzemelö, az hova kerül. mert a H2-böl nincs CO vagy CO2, de a H2O is besorolhato üveghazhatasuba (ez volt a mellékszál)
illetve: CO vagy CO2 van a kenöolajbol is ....rendkivül keves, de van (mérjük !!); ugy latszodott, hogy pl. Kinaban ettöl meg az "zero emission vehicle", de USA-ban bizonytalan, hogy emiatt oda szamit-e
illetve: H2 belsöegesü motorban: ha a legviszony nem elegendöen nagy*, akkor NOx is lesz; ezt pl. SCR-ben lehet utolag redukalni, lecsökkenteni; csakhogy az SCR többnyire AdBlue-t hasznal, abban viszont van "C" es abbol is van CO/CO2
*: márpedig ezt stationer üzemben még csak-csak meg lehet csinálni, de tranziensben oriasi kompromisszum/trade off: "lanyha" tranziens, akkor alig csökken legviszony es nincs NOx, de a felhasznalo anyázik (vagy hybrid hozza); vagy "komolyabb" tranziens terhelesnövelés, de akkor lesz NOx csucs, amihez AdBlue kell es abbol lesz CO/CO2
-
avl
aktív tag
válasz brumi1024 #246118 üzenetére
alkalmazásfüggö
hatasfokuk nem ugyanott (N, P) a legjobb
üzemanyagcellanal az összes veszteseghö hütövizbe megy (motornal kipuf.gazzal is); ezert hütési igenye nagyobb (van alkalmazas - nem PKW -, ahol ez sulyos, nagyon sulyos gond)
...
#239429 utolso linkjen a pdf a 79. oldalon mutat egy összevetéstitt egy masik: [link]
stb. -
-
avl
aktív tag
válasz brumi1024 #246122 üzenetére
ott szerintem is valoszinübb a fuel cell (van is a Mirai, ami simán vehetö pl. CH-ban, ...)
"nem fektetnek sokat" -> szerintem ez egy marha nagy kihivas: eldönteni, hogy minek a fejlesztesebe mennyi eröforrás menjen,
ezert nem jo, hogy a törvenyhozas késik, hogy ilyen szempontbol is bizonytalansag vanelektromos-aksis, fuel cell, H2 motor, "különös hybrid", ....
a "megoldás" (PKW): a menö külsöbe, a mindennel is összeköthetöség, a belsö mutogatása, a kezelöfelületek; hisz erre van vevö ...brrrr
-
avl
aktív tag
autok kapcsan is van benne nehany ábra: [link]
-
avl
aktív tag
válasz kisza25 #247611 üzenetére
ez is elönye egy regebbi gepnek:
2004-es Jazz, 175/65 R14, azaz nem tul nhez darabok,
még en "gyengen, öregen es veznan" is siman cserelem a 4-et kevesebb mint 1 ora alatt18 szezon, evente 2szer csere, ...szoval böven 100 feletti kerekcseret csinaltam mar rajta
+ a csavarokat sem tépem meg, igy nem törtem még töcsavart (több Jazz-en volt mar ilyen), jol megnezegethetem a gumikat közben, ...
..de azert csak atvaltok 4evszakosra 1-2-even belül (1-2 eve meg már fontolgatom :-))
-
avl
aktív tag
válasz tboldi #250908 üzenetére
KGFB: (2004-es Jazz, B10, egyben utalassal fizetve stb.)
2017-re: 12600
2018-ra: 16800 (+33% az elözöhöz)
2019-re: 20544 (+22% az elözöhöz)
2020-ra: 25068 Ft/ev (+22% az elözöhöz)
2021-re: 29316 Ft/ev (+17% az elözöhöz)
2022-re: 24078 Ft/ev
Netrisk-en most megnezve: 2023-ra legjobb ajanlat 24447 Ft/év (genertel volt az ~28e-ért kínálta, helyette generali a legolcsobb) -
avl
aktív tag
válasz macilaci78 #251151 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest