- Magyarországról is elérhető a Xiaomi Pay
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- iPhone topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
Hirdetés
-
Újabb előzetest kapott a KIBORG
gp A PC-re és konzolokra érkező játék prológusa a tervek szerint augusztustól lesz elérhető.
-
Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
ph A 7 hüvelykes kijelzővel rendelkező modell valamikor a harmadik negyedévben futhat be a boltokba.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz Khelben #20730 üzenetére
Szerintem ez a dolog meg a közútkezelő problémája, ill azé aki a táblát kihelyezte. Simán mondhatja, hogy ő minden táblát megnéz és mindet be is tartja. Az fel sem merült benne, hogy ebben az országban nem úgy vannak a táblák, ahogy kellenének.. A jóhiszeműségre minden bizonnyal lehet hivatkozni. Az ilyen táblák egyébként sem az út melletti dolgokra vonatkoznak, hanem az útra...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az ominózus esetnél, azt írták, hogy a Fő utca felé fordult a traktor. [link]
Itt meg azt, hogy útkereszteződésben általában tilos előzni.....A színhely, ha jól találtam meg a térképen...[link]
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #20752 üzenetére
Itt meg azt, hogy útkereszteződésben általában tilos előzni.....
Kiveve foutvonalon es egyeb olyan uton, ahol az elsobbsegedet tablaval jelzik.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Persze, lehet, hogy ott konkrétan szabad volt előzni, csak a térképet elnézve, közel s távol az egyetlen keresztező út, lassítottak előtte, a két személyautó fölött mindenképpen látnia kellett a traktort, gondolhatta, hogy nem véletlenül nem előzik meg.... Úúútálom, mikor valaki ráelőz a sorra, mert az előtte menők biztosan hülyék, azért nem előznek...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #20754 üzenetére
Nyilvan a baleset fuggetlen attol, hogy szabad-e ott elozni vagy sem. En meg most is inkabb a traktorost hibaztatom jobban, mert amig a kamionos eseteben tobb oszetevos is lehet akar a dolog, a trakisnak csak hatra kellett volna pillantani/belenezni a tukorbe. Eleg kozel jart mar hozza a vontato mikor elkezdett fordulni, szoval ha csak belepillant a tukorbe akkor latja h jon.
-
amol
addikt
Látom még mindig vannak gumicsontok
-
Rick4
félisten
Asszem, Te nagyon nem vagy képben a KRESZ-szel. A trakis hátrapillantott, nem előzte senki, kitette az indexet, és elkezdett behúzódni a felezőhöz. Nyilván a mozgása más mintha 100-zal veszi a kanyart, lassabban közlekedik, de nyilván mindenki sejti ezt egy traktorról..
Mi van, ha az indexelés előtt valóban belenézett a tükörbe, 4 másodperc alatt mennyit is tesz meg a teherautó 80 km/h-s sebességnél? Megmondom, 88 métert. Az épp elég, hogy a traktoros még a saját sávjában, villogó index nélkül lássa, és nyugodtan jelezze a kanyarodási szándékát...[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
Zolás
addikt
Sajna már nincs meg a régi kreszkönyvem de én igy tanultam annó.
Sajna ugyis kihozzák hogy a teherautós volt a saras. Ha túllépte a 70et akkor azért ha meg zöld a szeme akkor azért. Vagy egyszerüen odairja a kedves szakértő hogy a jelenlegi nyomokból és vallomásokból nem állapitható meg az hogy ki volt a hunyó és ezzel elintézik az egészet. Féknyoma csak a kamionnak lehet a traktor 20-30km/h-nál kétlem hogy csinálna féknyomot..Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Rick4
félisten
Ugye a traktoros a kanyarodás előtt mit csinál? Irányt akar változtatni, ekkor kell indexelnie, tükörbe néznie, Ű(hiszen meggyőződött, hogy nem előzik, egyébként is a KRESZ-ből alapvetően következik, hogy útkereszteződésben nem előzünk..) besorolnia stb. KRESZ 29. §... Ha ekkor belenéz a tükörbe, és nem előzik, indexel, behúzódik, majd tekeri a kormányt, és kanyarodik.. A kanyarodásra a 31.§ vonatkozik, és sehol sincsen olyan, hogy ismételten tükörbe nézel, és ha még mindig sehol senki, indexelsz, behúzódsz, és a kanyarodás helyett nézegesd még harmadszor a tükröt, hátha ezek ellenére mégis előzni akarnak...
De elmondhatod, Te mit találtál...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
Eleve a kozepre huzodas elott bele kell pillantania, majd a bekanyarodas megkezdese elotti pillanatban is.
Amit ismet leirtal az total szabalytalan, nezd csak meg a jogszabalyt. Utkeresztezodesben pedig elozhetek, ha foutvonalon/egyeb vedett uton haladok. Ez is le van irva, csak olvasnod kene picit. -
Rick4
félisten
Maradjunk annyiban, hogy most már minősítem is, hülyeséget írsz. _Ha szerinted nem az lenne amit én állítok, akkor simán egyszerűen cáfolhatsz a paragrafus és a pont megjelölésével, tehát akkor megkérnélek, a KRESZ 30.§-a alól írd már be, hogy melyik pontban van leírva, még egyszer tükörbe kell nézni. Köszi..
Mint mondtam, le van írva, neked is csak bele kellene olvasni. A bekanyarodási szándékot jelezni kell, ezt megelőzi a meggyőződés, hogy a feltételek adottak, index, behúzódás. Ez egy paragrafus, mégpedig a 29-es. Majd a kanyarodás egy másik, a 30-as, itt pedig nem említi a még egyszer tükörbe nézést, miért is említené, hiszen ha valaki komplexen felfogja a KRESZ-t, akkor nem kérdés, hogy a feltételek adottá válása és a kanyarodási szándék jelzése után már nem változatnak meg a feltételek. Ha mégis megváltozna, vagyis valaki pl előzni kezd azután, hogy én tükörbe néztem, meggyőződtem, indexeltem, behúzódtam, az csak azért lehet, mert az az illető nem tartotta be a KRESZ-t.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
válasz DigitXT #20768 üzenetére
Oké, akkor helyesbítek, ha táblával jelzett főúton haladunk, akkor lehet előzni kereszteződésben, egyéb esetben viszont nem. Viszont akkor megfordítom, talán célszerű nem előzni, mert sosem tudhatod, ki fordul elég a kereszteződésnél a másik útról..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
Ezek jogszabalyok, amiket ertelmezni kell. Nem mindig konnyu.
A 31/6 ezt irja:
A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
Ennek a feltetelnek csak es kizarolag akkor tudsz eleget tenni, ha a bekanyarodas megkezdese elott kozvetlenul belepillantasz a tukorbe/bal vall felett hatranezel.
Ha meg mindig nem erted javaslom a A KRESZ értelmezése a joggyakorlatban cimu konyvet, kulonosen a 286.-tol a 316. oldalig bezarolag.
-
Calogero
addikt
LOL
[link] -
DigitXT
félisten
Teljesen egyetértünk. Vannak olyan szabályok, amik megengednek dolgokat, amik egyébként baromi veszélyesek, tehát ezekkel nem feltétlen kell élni, sőt. Egyszer már nekem is kellett egy trakesz mögé erős fékezéssel visszasorolnom, mert függetlenül attól, hogy a főúton - akkor talán még 100-asnak hívták - szabályosan előzni kezdtem, a nem sokkal később becsatlakozó mellékútról ezt nagy ívben lesz*rva kikanyarodott egy autó, gondolván, hogy a trakesz úgyis lassan jön, tovább meg gondolom nem nézte... (Tehát nem az volt, hogy kis ívben jobbra, a saját sávjába: keresztbe a trakesz előtt...) Szerk: a másik témában viszont Laudával értek egyet.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
A sok béna, aki még mindig nem tudja használni a körforgót, olvassa el ezt. Egyszer csak megtanulja mindenki, hogy kell használni a körforgalmat.
Calogero: Érdekes ízlés... Azt egy jobb Suzuki legyorsulja...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20779 üzenetére
Én pont ezt élem át, mikor egy körforgóba érek. Vagy szakadok, mert a csávó befelé indexel, kifelé meg nem. Vagy nem indul, akkor morgok. Vagy van a két sávos körforgó, ami a halálom, ott amiket néha csinálnak egyesek. Nem tudják, hogy aki a belsőből kifelé, mert a következő kijáratnál letér, annak elsőbbsége van. Sok-sok karambol van ezeken a helyeken, persze kis koccanások ezek, de bosszantóak.
Don't Tread On Me
-
Bubu79
addikt
válasz Calogero #20774 üzenetére
Sokat nem rontott az összképen, alapból is messze áll a széptől az a jószág
De még nem teljes a tyúning, hiányzik a gyorstankolós matrica, meg a Sparco tapéta az első ajtóról
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Khelben
nagyúr
amikor valaki balról irányjelzőt villantva betérne eléjük, hogy elhagyja a körforgalmat. Aztán fékcsikorgás és esetleg csattanás. Majd a dugó.
Itt a cikkíró szerint az a hibás, aki a külső sávban megy, pedig nem. Többsávos körforgalomban a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek, sávváltásnál annak van elsőbbsége, aki folyamatosan halad a sávjában, akár a külső, akár a belső az.
És semmi nem tiltja, hogy valaki a külső sávban körözzön.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Khelben #20787 üzenetére
Elég baj az, hogy semmi nem tiltja, én szorgalmaznám betonelemek beépítését minden ki/behajtó közé, aztán egy idő után mindenki megtanulná, hogy ha nem az elsőn megy ki, akkor a belsőben menjen.
Egyébként sok helyen behajtás előtt fent magasan ki van táblázva, hogy az adott sávból hová mehetsz, de persze amíg fizikai akadálya nincs, addig leszarják.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
félisten
válasz Khelben #20787 üzenetére
Ertem. Semmi olyat nem irt, hogy annak van elsobbsege, aki belulrol hajt kifele, ezt csak Te gondoltad hozza szerintem. Itt inkabb arra celoz, hogy ha a belso indexel es kicsit huzodik, hogy szeretne kisorolni, akkor a kulsoben meno megijed es belefekez. Nekem ez jott le.
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20787 üzenetére
Ez hülyeség, már miért ne 'tiltaná'? Ez körforgó, csak az tartózkodhat a külső sávban, aki a behajtást köbvető kijáratkor egyből távozni is akar. A többieknek bizony a belsőbe kell azonnal sorolni. Elég szomorú akkor, hogy TE is azok közé az emberek közé tartozol, aki nem így csinálja, és a külsőben körözget. Az ilyenek miatt vannak balesetek.
Így kell csinálni, ahogy a rendőrök leírták:
"Pedig egyszerű, még a rendőrök is meg tudták fogalmazni: „A körforgalomban - a körfogalmú út szélességétől függően, például kétsávos - a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek. Ez azt jelenti, hogy a kör ívén párhuzamosan, egymás mellett két autó is mehet. A jobb oldali sávban a jobbra hamarabb kilépő, míg a belső sávban a később kilépő haladhat, majd a kilépőponthoz közeledve - jobb oldalra besorolva - irányjelzéssel kihajt."
Ez leegyszerűsítve annyit tesz, amit én is mondtam.deicide: Ahogy mondod.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
félisten
válasz MPowerPH #20790 üzenetére
Ez hülyeség, már miért ne 'tiltaná'? Ez körforgó, csak az tartózkodhat a külső sávban, aki a behajtást köbvető kijáratkor egyből távozni is akar. A többieknek bizony a belsőbe kell azonnal sorolni.
Ezt valami jogszaballyal alatamaszthatnad, mert en csak olyanrol tudok, hogy ha az elso kihajton akarsz tavozni a korforgalombol, akkor kizarolag a kulsobe erkezhetsz/nem sorolhatsz be a belsobe.
-
MPowerPH
félisten
Olvasd el az előző hozzászólásomat, ott kiszedtem az idézetet, amit a rendőrség ír a használatáról. Pont az a baj, hogy ez nincs szabályba foglalva rendesen, csak olyan sziszifuszi módon. Ez külföldön egyértelmű, mindenki tudja használni a többsávos körforgókat is. És ott nem kettő darab sáv van, hanem 3-4, esetleg még 5 is, igaz az már más tészta. De ott érdekes mindenki tudja használni, nálunk meg még azt se tudják mikor kell indexelni, ami az egyik legidegesítőbb dolog. Sajnos, a magyar autósok 80% -a nem alkalmas többsávos körforgalomra, ez bebizonyosodott. Ezért nálunk a gyengébbek kedvéért a körforgó előtt ki van táblázva, hogy melyik sáv merre visz. És ha megfigyeled, akkor a külső sávra azt mutatja, hogy le kell fordulnod a következő lehetőségnél, míg a belsőben körözhetsz. Persze vannak kivételek, Érdnél pl. aki Bp. felé megy a 6 -os útról, azok jobbra kell hogy soroljanak. Igaz, hogy csak a 2. kijáraton mennek ki, de ott majdnem egyben van a Tesco bejárat a kijárattal.
Ez nem is szabály, egyszerű kultúra kellene hozzá.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #20792 üzenetére
Se rendesen, se rendetlenül, se sziszifuszi módon nincs erről szabály. Egyetlen szabály van: többsávos körforgalomban a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek. Ennyi.
Elhiszem, hogy úgy logikus használni, ahogy te mondod, de nem ez a szabály. Innentől fogva te hiába lobogtatod az innen-onnan összeszedett idézeteket, a KRESZ szerint te leszel a hibás, ha egy sávváltásnál nekimész a külső sávban haladónak.
-
Khelben
nagyúr
en csak olyanrol tudok, hogy ha az elso kihajton akarsz tavozni a korforgalombol, akkor kizarolag a kulsobe erkezhetsz/nem sorolhatsz be a belsobe.
Ez sem teljesen így van, a szabály úgy szól, hogy ha többsávos útról érkezel a körforgalomba (mindegy, hogy hány sávos a körforgalom) és az első kihajtón ki akarsz menni, akkor a betorkolló út külső sávjából kell bekanyarodnod a körforgalomba.
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #20793 üzenetére
Én a rendőrségtől szedtem az idézetet, ahogy a cikkben is olvasható. De Te biztosan jobban tudod.
Akkor használd úgy, de ha valaki úgy jön belém, hogy én a belső sávból indexelve kitérek a külsőbe, és onnan a kijáratba, akkor annak már nem kell betétlapot töltögetnie....
Ha az ütközés úgy következik be, hogy ő megy bele az ajtómba, akkor nem én vagyok a hibás, ezt már más által tapasztaltam. Ezért nem szabad ott körözni.És most jön az, hogy megcáfollak. Ha a többsávos körforgó előtt tábla jelzi(márpedig jelzi), hogy melyik sávból merre lehet menni, és az illető ennek ellenére a külsőben tesz egy majdnem teljes kört elhagyva nem egy kivezetőt, akkor azt úgy megbüntetik, mint a huzat. Mert ha konkrétan nincs is szabály, a tábla azt képez, akár tetszik, akár nem.
Akkor talán mégis van itt egy szabály elásva, igaz nem a körforgóval konkrétan, hanem egy táblával.Ha nincs tábla, akkor természetesen ahogy Te is mondod, az a szabály érvényesül ami a párhuzamos közlekedésre vonatkozik.
Egyébként ez az amiről Te beszélsz. És pont ezért van forgalmasabb helyeken táblázás.
Úgy érzem, elbeszéltünk egymás mellett.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Amiről én beszélek.
És pont ezért kellene szabályokat alkotni erre, mert óriási a zűrzavar. És igen, amit az az Astra ott csinál az utcsó képen, szintúgy szabálytalan. Mert nem ott kell kitenni az indexet és átvágni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair AX860i 860W Platinum Moduláris Tápegység
- Thrustmaster t-lcm pedál
- Dell Precision 5570 15,6" / I9-12900H/ 2TB/32GB/ RTX A2000/ Dell Garancia 2025.05.31-ig
- HP Victus 16-r0008ne - ÚJ 16" QHD IPS GAMER notebook - i7-13700H, 16GB, 1TB SSD, RTX 4060
- HP Victus 16-r0001nt - ÚJ 16" QHD IPS GAMER notebook - i7-13700H, 32GB, 1TB SSD, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs