- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aprokaroka87
nagyúr
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz aprokaroka87 #45351 üzenetére
Mint ahogy az autosok sem akkor indexelnek amikor már fordulnak.
Fogadunk?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
aprokaroka87
nagyúr
válasz philoxenia #45352 üzenetére
Hát inkább nem
-
Popes
őstag
Deus ex machina
-
szebe
őstag
Na ezt vajon hogy sikerült összehozni?
[link]"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Mr.Csizmás
félisten
erre én is kíváncsi lennék...a Beöthy utcánál a 21 éves kölyök kiegyenesítette a kanyarodósávot egy hónapja...itt meg full egyenes az út, keresztbe az autó, motor előtte...
Popes: a videóban látottakat nem kommentelném,
mert nem kedvelem a rasszizmust."Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Pickit3
aktív tag
Nem flame-nek szánom, de lassan néhány autós topikban ketrecharc folyik dízel vs benzin, német vs nem német,, szívó vs turbó "ha bmw nem kell akko' vegyé dácsiát", etc... témakörökben. Én évi 15ekm-rel valamivel kevesebbet vezetek, benzin-t és dízelt is bár benzin párti vagyok (majd a végén lehet savazni). Nem csak a dízelnél van nyomaték, és nem csak az megbízható...sőt! Irtózom a német autóktól. Tankolásnál sem vettem észre hű, de nagy különbséget benzin-dízel között pedig prémiumot tankolok (ami lehet, hogy parasztvakítás). És jóval több német autót láttam az út szélén lerobbanva, mint román, japán vagy olasz (vagy ezeken kívüli egyéb) autót. Igen védem a dacia-t, mert szuper jó pl a duster annak ellenére, hogy igénytelen belseje van és majom pozícióban kell ülni benne. DE aki német és/vagy dízel autót szeretne venni az vegyen azt csak kérem ne mondja minden második embernek, hogy "neki van a legjobb kocsija a világon, a többi sz@r" ezzel bizonyítva/elhitetve magával, hogy jó üzletet csinált. Anyám jól van köszöni.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Csak a Tesla!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
szebe
őstag
válasz Mr.Csizmás #45357 üzenetére
Tavoli ismeros volt a srac (varosbeli).
Idosek vezettek a kocsit, kanyar utan megalltak az ut szelen, es akkor akartak megfordulni, amikor a srac jott..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
m3tr0
senior tag
Mondjuk az a szakasz pont olyan,hogy mindenki ott lövi el...én ha arra megyek igazán gyorsítani a kanyar után szoktam,az út is eléggé hullámos,meg szokásuk,hogy a kanyar után állnak az út szélén.(pisilnek, vakaróznak..vagy épp megfordulni akarnak.
Sajnálom a motorost mert ha betartotta az ott 90-es megengedett sebességet,akkor se nagyon volt esélye, az autón látható sérülésből vélhetően pont keresztben volt előtte az autó. -
MasterMark
titán
Szerintem meg az öregeknek nem kéne vezetniük. Ahogy gyerekek se vezethetnek.
Switch Tax
-
m3tr0
senior tag
Lehet,hogy igazad van.
Ellenben az is lehet,hogy az autós az út széléről hirtelen indult el és a motoros 90-100-as tempóval nem tudott megállni.
Bár a gépjárművek helyzetéből én arra következtetek,hogy a motoros próbálta kikerülni az autóst de elfogyott a hely.
Nehéz ezt így megmondani. -
félisten
válasz MasterMark #45368 üzenetére
Szerintem a megfelelő gondolkodás és a reflexek a fontosak. A kor csak egy dolog.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz MasterMark #45368 üzenetére
http://subvito.eu/7-evad/venek-tamadasa/
Szokasos higitatlan sav cinizmus, de van benne igazsag.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
MasterMark
titán
Gondolkodása meg reflexei lehet egy gyereknek is. (Lásd akik autóversenyzők, mind fiatalon kezdik.)
Ettől még nem vezethetnek, mert túl drága lenne ezt felmérni, és beszámíthatatlanok.A mostani orvosi alkalmassági meg szart sem ér konkrétan.
Mr.Csizmás: Megnézem, még nem láttam.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Popes
őstag
Ilyenkor általában nem feltétlenül a sebességével van a baj, simán lehet hogy 80-al jön és ahogy megkezdi az álló autó kikerülését a bamba autós elé fordul mikor már majdnem mellette van.
Nem látszik hogy van e féknyom egyáltalán, lehet esélye se volt fékezni vagy elkerülni. Nem egy olyat lehet látni hogy valaki jobbra az út széle felé indexel mintha megállna és hirtelen már fordul is meg.(persze rögtön a kanyar után nehogy már a jól belátható részen tegye ahol ő is nagyobb távot belátna hogy nyugodtan megfordulhat-e )Deus ex machina
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #45368 üzenetére
Szerintem pedig a hülyéknek nem kellene vezetni, korfüggetlenül. Apám 70+, de bármikor beülök mellé és a lassabb reflexekből adódó hiányosságokon kívül semmi kifogásom nincs a vezetésével kapcsolatban. Persze látszik rajta, hogy a reflexei nem a régiek, de úgy is vezet, hogy ennek tudatában van, pl. nem előz ott, ahol én még mennék, vagy egy mellékútról a forgalomba kihajtásnál a szűkebb résekbe inkább nem megy ki, nagyobb féktávolságot tart, ilyesmik.
The only real valuable thing is intuition.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz MasterMark #45375 üzenetére
Nem a helyzetet, a sajat kepessegeiket rosszul merik fel mar a slusszkulcs elforditasatol kezdve. Zene fuleimnek mikor csikorgo kuplunggal indulnak el.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
félisten
válasz MasterMark #45372 üzenetére
Elő lehetne írni olyasmit, hogy pl 70 év felett jogsihosszabbításkor kötelező PÁV vizsgálat, amit az ügyfél fizet. Ha azon megfelel, kaphat jogsit.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45372 üzenetére
A vezetésre alkalmasságot csak egyszer mérik fel, ráadásul még a KRESZ is rengeteget változott, csak 2001 óta is, mióta nekem jogsim van. Nem életkorfüggő a dolog, de egy alap ismétlő vizsga ötévente legalább kéne. Jelenleg, ha valaki 1980-ban levizsgázott, azóta is csak orvosit kellett csináltatnia, még akkor is, ha a vizsga óta egy km-t sem vezetett...
De magában életkor semmit nem jelent. Ismerek szinte roncs negyveneseket és teljesen fitt hetveneseket is.Lauda: Miért pont hetven és miért PÁV? Igazából én teljesen jó PÁV-ot tudtam volna csinálni 2001-ben, (PÁV I-t is simán) a vezetést mégis nehezen szoktam meg, lehet az életkor miatt. Ellenben azóta vezetve rengeteg olyan tapasztalatot gyűjtöttem, ami miatt most sokkal lassabb reflexekkel is sokkal jobban vezetek. A közlekedésben rengeteget számít, hogy mások reakcióit hogyan tudod kiszámítani, az viszont a korral sokat javul. Azon kívül minden ilyen meghatározás önkényes.
Emlegetik a cukorbetegeket, hogy szigorúbb orvosi kéne nekik, ellenben még nem hallottam olyanról, hogy az orvosi alkalmasságon alapból csináltatna a háziorvos labort. Namost anno 14-es cukorral teljesen jól voltam, semmi jele nem volt a betegségnek/állapotnak, ha nem kellett volna időszakos orvosin laborba menni, akár évekig nem derül ki. Most az akkori 9.2-es HbA1c-hez képest 6 körül tartom, miért lenne ez veszélyesebb?
Az ilyen szabályozást mindig jól át kellene gondolni.....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #45378 üzenetére
Csak ötlet. Mert ha átmegy rajt, akkor a figyelme és a reflexei rendben vannak. A hülyeség meg úgysem korfüggő.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Anno nagyon régen voltam hasonló vizsgálaton, de úgy rémlik, hogy a vezetéshez nincs sok köze. Egy szimulátoros vizsga sokkal jobb lenne, mint a mozdonyvezetőknél.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #45380 üzenetére
Nem tudom milyen vizsgálaton voltál. A PÁV vizsgán van figyelemmel, reflexekkel kapcsolatos felmérés, pszichológia, mozgáskoordinációs vizsgálat stb.
Egy szimulátoros vizsga sokkal jobb lenne,
Én is így gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ilyen gyerekjátékszerű elemek rémlenek, hogy valami csatornában kell vezetni egy pálcát például, anélkül, hogy hozzáérnél a széleihez. Ennek gyakorlatilag nem sok köze van az autóvezetéshez.
Csinálni kellene egy konkrétan idősebb korra szabott vizsgálati sort, azon kívül pszichológiai teszt és KRESZ szabályismeret is kéne.
Szimulátor esetén ez egy menetben megoldható lenne. Ráadásul ezt nem kötném pl. hetven évhez, hanem minden jogosítványújításkor kötelezővé tenném, az orvosi vizsgálat mellett.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #45382 üzenetére
Ilyen gyerekjátékszerű elemek rémlenek, hogy valami csatornában kell vezetni egy pálcát például, anélkül, hogy hozzáérnél a széleihez. Ennek gyakorlatilag nem sok köze van az autóvezetéshez.
A közúti járművezetők pályaalkalmassági vizsgálatán annó nem volt ilyesmi, tudomásom szerint most sincsen. A vasútnál lehet mások a vizsgálatok, ha egyáltalán azzal kapcsolatos volt.
Csinálni kellene egy konkrétan idősebb korra szabott vizsgálati sort, azon kívül pszichológiai teszt és KRESZ szabályismeret is kéne.
Szimulátor esetén ez egy menetben megoldható lenne. Ráadásul ezt nem kötném pl. hetven évhez, hanem minden jogosítványújításkor kötelezővé tenném, az orvosi vizsgálat mellett.Szerintem is jó ötlet, én a kresz vizsgát akár öt évente kötelezővé tenném. Aki nem megy át, sze la viii..... A kamionosoknak is szükséges öt évente újítani a gki kártyát és tapasztalatból mondom, hogy az egy nagy nulla, mármint amit megtanulsz a tanfolyamon. A gyakorlatban semmire nem mész vele. Talán a vezetési/pihenőidőkkel kapcsolatos rész ami ér valamit, de annak a lényegét magad is át tudod futni 1-2 óra alatt. A kresz vizsgának legalább lenne ismeretfelújító jellege.
------------------------------------------------
2. § (1) A pályaalkalmassági vizsgálat célja annak megállapítása, hogy a gépjárművezető
a) rendelkezik-e azokkal az egyéni pszichológiai jellemzőkkel, amelyek
szükségesek a biztonságos járművezetési tevékenységhez, a közlekedési
helyzetekhez való alkalmazkodáshoz, a járművezetés közben jelentkező
terhelés elviseléséhez,
b) rendelkezik-e a jármű biztonságos vezetéséhez szükséges észlelési, döntési és
cselekvési képességgel,
c) képes-e elsajátítani a járművezetéshez szükséges ismereteket és készségekethttp://www.ommf.gov.hu/letoltes.php?d_id=7471 (azonnal letöltődik)
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Amikor hasonló baleset történik, mindig előjön, hogy tuti az idős sofőr hibázott, el kellene őket tiltani, vizsga, stb. A baj az, hogy sajnos a mai napig a balesetek döntő többségénél a nem megfelelő sebesség, az elsőbbség meg nem adása jelzőtáblánál, a helytelen követési távolság, stb. az ok, nem pedig a rossz reflexek. Sajnos az az igazság, hogy a nyár és a jó idő beköszöntével igencsak megszaporodnak az utakon azok a motorosok is, akik bizony nem éppen a szabályos közlekedés mintapéldányai. Nincs olyan nap, hogy ne döngetne el mellettem jó néhány szervdonor, függetlenül a forgalomtól, a záróvonalon előzve, a főút belterületi szakaszán gyorsulgatva ami a csövön kifér stílusban. Nem mondom, hogy biztosan ez volt a beleset oka ez alkalommal, de valahogy a tapasztalat és a videó (helyszín) alapján nekem leginkább ez a véleményem. Tudom, hogy főleg a fórumokon mindenki "Sumáker" de az az igazság, hogy egy hátulról 200+ os tempóban jövő motorost (simán elérhette a kanyar után) szinte senki nem lenne képes időben észlelni. Hacsak nem hirtelen kanyarodott ki a kocsi, ha normál tempóban jön, akkor simán le kellett volna tudnia lassítani / megállni. Még egyszer, ugye sajnos nem tudni a pontos körülményeket, így én is csak találgatok.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Nekem a legemlékezetesebb kalandom motorossal kapcsolatban, én kis ívben 90-el haladok a kanyarba motoros szemből nagy ívben jön a felező vonalon (nyilván koppra bedőlt, hogy betuja venni bőven 100 feletti tempóval), ha én nem rántom el az autót, akkor jobb esetben (nekem) lefejeli az autót. Rosszban engem is rommá tör. Viszont ez jó 10+ éve volt, manapság mintha ezt nem tapasztalnám már.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
mephi666
nagyúr
az is lehet, hogy szimplán nem figyeltek, hogy van-e mögöttük valaki... elmúlt pár hónapban történt, hogy biciklivel haladtam az úttesten és amikor már majdnem az út mellett parkoló mellé értem, az akkor elindult és kezdte rámhúzni kis híján beestem az ablakon, mire észbe kapott és megállt én meg ki tudtam kerülni... de ugyanígy volt személygépkocsival is, hogy haladtunk lakott területen 50-el és az út mellett parkoló index nélkül elindult és bevágott elénk úgy, hogy fékeznünk kellett, majd szépen beállt 25-30km/h-s tempóra és a következő lehetőségnél lement jobbra... (egyszerűen sokszor figyelmetlenek az emberek kortól/nemtől függetlenül)
...de az is lehet, hogy a kor is bejátszott: papa csekkolta a bal tükröt, nem volt a motoros sehol, elmélázott, matatta a sebességváltót és a tükör újbóli ellenőrzése nélkül kanyarodni kezdett balra, amikor a motoros már olyan távolságban volt, hogy el sem tudta kerülni az ütközést... majd kapunk valamikor infót a részletekről (...vagy nem)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
biker
nagyúr
válasz BigBear #45384 üzenetére
hidd el, ha a motoros 90-el jön, akkor is megáll. Papa elkezd kifordulni, mire 90 fokba ér, eltelik vagy 2mp, az alatt símán megállok. legalábbis csökken a becsapódás.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mr.Csizmás
félisten
a videóban látszik a helyszínelés rajzai, 60,x meg 58,xx értékek, gondolom ez a motoros féknyomának a kezdete. a kormány kitekerve kerék alapján 3/4-ig tuti, hogy egy vagy két fogásból akart megfordulni.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
talpas
aktív tag
Hatvan, beszűkített sávok, városi forgalom, áthaladni türelem és idő kérdése. Szemből három motoros szabad jelzésre a záróvonalat az induló autó mellől, mögül indulnak, rájelzek szemből, nem tetszik a bunkójának, fingja sincs mi a szabály, mit neki elzárt terület és záróvonal. Úgy xar, önuralmú, agyatlan az egész hozzáállásuk amit idén tapasztaltam a motorosoktól ahogy van és kérjetek széles utat, elegem lett belőletek meg a képmutatásból. Ma délben szürke kombis, hátul látom gyerekfejek, kijön elém a főútra városon belül, jelzőlámpák sötétek, megyek 30-al, fékezek, mindenki nézi mit csinál az idióta csaj. Se felém se másik irányba nem fordul az üres kisebbségi (azt hiszem így kell írni) feje. Nem a hosszú életet választotta és az a bűnös aki átengedte a vizsgán, ha vizsgázott egyáltalán, vagy csak a térdei lettek koptatva kicsit.
[ Szerkesztve ]
"Veled, Uram, de nélküled..."
-
mephi666
nagyúr
válasz talpas #45390 üzenetére
itt kecskeméten autóval láttam (és látok egyre gyakrabban) ilyet, hogy valaki a balra/jobbra kanyarodó sávba érkezett lendülettel, amikor frissen kapott zöldet az egyenesen haladó sáv és onnan vágott be a sor elé típust nem említek, de nem hiába alakult ki sztereotípia
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Mr.Csizmás
félisten
napi kétfogú idióta astrával: a kamera helyéről balra parabolaívben a szembe két plakát közötti kapuba befordul. mikor beugattam neki, tipikus mónika show vendég alkeszbúra nézett ki, és pampogott.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
mephi666
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #45392 üzenetére
miért nem húztad rá a villamost?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mezis
nagyúr
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Mr.Csizmás
félisten
balaton, nyugdíjas, már megint eutanázia pls
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
mephi666
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #45398 üzenetére
zebrán... nem is értem, miért nem büntetik sorban azokat, akik nem adnak zebrán elsőbbséget... múltkor is megállok, tőlem jobbról elindul a gyalogos, de a szembesávban még 2 autó simán átmegy előtte ilyeneknek lehetne szórni a 100ezres büntetéseket, hogy tanulják meg, mi a szabály... nehezen cseszem fel az agyam, de néha már villogok és ujj-jelzéssel mutatom a szemből érkezőnek, hogy álljon már meg végre és adja meg az elsőbbséget a zebránál várakozó szerencsétlennek (legdühítőbb, amikor zebrától 50méterre vagyok, látom hogy baloldalt vár a gyalogos, lassítok, megállok, de szemből tesznek a fejére és sorban mennek át lassítás nélkül az orra előtt)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Konteó topic
- Spórolós topik
- SGF24 - Felbukkant a Black Myth: Wukong is a show-n
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen