- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Free Play Days 2024 - 23. hét: TopSpin 2K25, The Ascent
gp Az elért eredmények továbbra is megmaradnak természetesen.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
De ez egyértelmű, a sárga szaggatott vonal a terület körvonala, a vonal által bezárt terület van sraffozva. Szabály szerint a sraffozást nem kell teljes területen alkalmazni, ha túl nagy a terület, ilyenkor minimum 1m szélességig kell sraffozni, ergo minimum 2-2,5m széles területig nem alkalmazható az ilyen kijelölés.
mivel a lenti képen nincs a belső, nem sraffozott területen másik szaggatott sárga vonal, ezért a teljes bezárt terület így értendő.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
Értem az érveidet. Én átnéztem a különösen veszélyes hely útburkolati jel kapcsán az idevonatkozó kresz-t és kövim rendeletet. Egyik sem tartalmaz olyat, hogy a körülhatárolás lehet a szaggatott vonalon kívül más is. Ellenben a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság (MAÚT) útügyi műszaki előírása az alábbiakat tartalmazza:
10.5 Különösen veszélyes hely
10.5.1 Alak, méret, szín
10.5.1.1 A burkolati jel méretezett szerkesztési rajzát a 12.7.4 fejezet tartalmazza.
10.5.1.2 Az útburkolati jel színe sárga.
10.5.1.3 Szerkesztési elv: A megjelölendő területet a két szélén rövidebb, de egyébként
egyenlő vonal:köz hosszúságú szaggatott vonallal körbe kell keríteni. A bekerített területet a fő forgalmi irány tengelyére 45 fokos szögben kell sraffozni, távolságot tartva a határoló vonaltól.
Íves kialakítás esetén a „d” méretet és a 45 fokos szöget a tengely metszéspontjában kell
biztosítani.
10.5.2 Alkalmazási feltételek
10.5.2.1 Különösen veszélyes hely útburkolati jelet lehet létesíteni
ÚTBURKOLATI JELEK TERVEZÉSE
80
MAÚT-MUNKABIZOTTSÁG MUNKAPÉLDÁNYA
a. ahol a vasúti átjáró, vagy villamos vágány keresztezési területe, annak mérete, vagy
pontos helye nehezen észlelhető.
b. utak azon területén, ahol a várakozó jármű a közösségi közlekedési járművek, mentésben
részt vevő járművek útvonalát akadályozza.
10.5.2.2 Az útburkolati jelet úgy kell kialakítani, hogy az a jelezni kívánt veszélyes terület
teljes felületét átfogja.Ha megtalálod az általad említett megoldást bármilyen hivatalosnak tekinthető helyen leírva (ami ellentmond az általam linkelt előírásnak), kérlek linkeld be ide is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Bár szó sem volt járműforgalom elől elzárt területről (te hoztad egyedül példának), a hősök terénél is tökéletesen látni, hogy a szóban forgó területet teljesen körülhatárolják felfestéssel. Ez a szabályos megvalósítása, az általam linkelt műszaki előírásban megtalálható.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
azért hoztam példának, mert azzal jöttél, hogy nem hajthatok rá a veszélyes területre, mire mondtam, az a forgalomtól elzárt terület, és ugyanúgy szakaszosan kijelölhető mindkét terület, ha adott méreteknél nagyobb.
DE tudod mit, állj oda, és verd a melled, hogy ideállhatok, mert nem szabályos.
Tényleg azt hittem értelmesebb vagy
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
Sorry, nem írtam sosem ilyet, te magyarázod valamiért félre. Eleve csak ott alakítanak ki különösen veszélyes hely útburkolati jelet, ahol járművek (is) közlekednek. Ezen kívül nem az okozta az elejétől fogva a feladványt, hogy teljesen be van-e csíkozva, hanem a körülhatárolás hiánya. Ezt írtam és rajzoltam is.
Látom elfogytak az érveid és csak a személyeskedés maradt. Ennek nem tudom mi értelme.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz becenevem #61408 üzenetére
Nem egészen értem mi szükség van ilyen stílusra és a személyeskedésre. Szerintem itt nem nyert senki, ez nem egy verseny. Én a véleményemet, érveimet alátámasztottam hivatalos információkkal. Szívesen olvastam volna ugyanezt biker fórumozótól is, azonban ő nem szolgált ilyen információkkal. Hogy miért kell egy kresz/közlekedési témából személyes ügyet csinálni és megsértődni, azt nem tudom. Véleményem szerint ismét gazdagodott a topik egy csomó hasznos infóval.
-
biker
nagyúr
Van más, értelmesebb dolgom mint fórumozókkal vitatkozni egyértelmű dolgokról.
Tipikusan azt a műsort nyomod, hogy "nem tudja bizonyítani", persze, mert
1: dolgozok, és nem érek rá
2: pont nem érdekel, hogy XYZ fórumozó úgy érzi, igaza van-e, megpróbáltam megértetni, nem akarod felfogni. Mindenki más felfogta, én meg nem vagyok az apád, hogy a fejedbe verjem.Nyugodtan érezd az igazad, parkolj oda, és kész.
(egyébként a kedvedért elküldtem a kérdést tegnap a közútkezelőnek, mert tudom, te addig nem nyugszol, mert mindent [is] csak te tudsz jól, de hogy válaszolnak-e....)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
Van más, értelmesebb dolgom mint fórumozókkal vitatkozni egyértelmű dolgokról.
Szerintem azért azt nem nehéz belátni, hogy a hivatalos infók ellentmondanak az elméletednek.
Nem nyomok semmilyen műsort. Te reagáltál tegnap érvek helyett személyeskedéssel, sértődéssel és zártad a témát. Most pedig ugyanezt a sértődöttséget és személyeskedést hozod tovább. Szerintem lehetne erről kultúráltan, értelmes emberek módjára is beszélgetni.
Szuper, ha reagálnak, légyszi majd írd meg a topikba is. Én megkeresem majd az aldit a témában (bár abban a műszaki előírásban egyértelműen le van írva hogyan kell kialakítani ezt a jelzést).
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Egyrészt, amit linkeltél: e-UT 04.03.xx:xxxx útügyi műszaki előírás - Útburkolati jelek tervezése az még munkaanyag, egyeztetésre, nem a kihirdetett verzió, nem tudom abban történt-e változás
De ha feltételezzük, hogy az a végleges és hatályos, akkor a te képeden, amit referenciaként küldtél: [link] azon a bal oldali felfestés teljesen szabálytalan, de e felett elsiklottál. Hogy miért szabálytalan? Keresd meg és küldd el válaszban.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
A kreszben is azt írják, hogy szaggatott vonallal kell körülhatárolni a területet.
Néztem az útügyi műszaki előírásban a rá vonatkozó előírásokat és referenciaképet. Talán az tekinthető hibának mind a két esetben, hogy a forgalmi irányt tekintve a szélén lévő legutolsó vonal nem rövidebb a többinél. Más hibát nem találtam.
Szerinted miért hibás az útburkolati jel?
-
biker
nagyúr
mert a bal oldali kerékpárút (vagy gyalog és kerékpárút) és ha megnézted volna rendesen azt a leírást, akkor egyértelműen benne van, hogy ezeken (IV kategória) nem lehet létesíteni különösen veszélyes területet
a rajzjelek méretezési előírásaiban a IV besorolás esetén a méretek n.a. vagyis nem alkalmazható
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
A cikk szerint kerékpárút lesz. Természetesen nem zárható ki, hogy az önkormányzatok nem a szabályoknak megfelelően alakítanak ki közúti jelzéseket. Lásd az általad linkelt képen is. Meg tudnád mutatni, hogy az útügyi műszaki előírásban hol találtad azt, hogy kerékpárúton/vagy gyalog és kerékpárúton nem lehet különösen veszélyes hely útburkolati jelet létesíteni?
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Pedig egyértelmű szerintem
"3.6.1.2 A burkolati jelek alkalmazási helyük szerint négy méretosztályba soroltak:
I. méretosztály: gyorsforgalmi utak folyópálya szakaszain.
II. méretosztály: Lakott területen kívüli fő- mellék és egyéb utak, a gyorsforgalmi utak
csomóponti ágai (ide értve az összekötő pályákat és gyűjtő elosztó pályákat) és
pihenőhelyei.
III. méretosztály: lakott területen lévő utakon.
IV. méretosztály: kerékpárforgalmi-, illetve gyalogos létesítményeken.
Az egyes útburkolati jelek méretei az I-IV. osztályok szerint kerültek meghatározásra."és a részletes méretezésnél ott van, ha egy adott kategóriában nem alkalmazható, pl a körforgalom autópályán n.a. vagy a megállóhely autópályán és kerékpárúton (I. és IV. méretosztály) nem alkalmazható, stb
feltéve hogy ez a hatályos és teljes leírás, mint korábban említettem, mert ezt linkelted be. Nem tudom, ez e a hatályos, mert nem erősítetted meg ezt semmivel, ez alapján viszont ezt mondom, hogy te is hibás felfestést küldtél mintának, hogy az a jó
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
félisten
Köszönöm, ezt én is megtaláltam benne.
Simán el tudom képzelni, hogy nem szabályos annak ott a kialakítása. Egyébként azt a képet azért linkeltem, hogy a körülhatárolás módját mutassan. Hogy az ott szabályosan van-e kialakítva, azt én most nem tudom megállapítani. Az önkormányzatok képesek önállósítani magukat. Nálunk is alakítottak ki megállni tilos övezetet, ami nyilván marhaság, mert egy a jogszabáyokban nem létező dolgot kreáltak. Egy idő után aztán beszedték a táblákat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz MasterMark #61420 üzenetére
Egy korábbi szabályozás még így rendelkezett:
11.2.3. A lakó-pihenő övezetekben lévő utak kialakítására és forgalmának szabályozására a 11.1.3-11.1.5. pontokban meghatározott rendelkezések vonatkoznak azzal az eltéréssel, hogy lakó-pihenő övezetben gyalogos-átkelőhelyet, kerékpárutat, gyalogutat kijelölni nem szabad, [link]
A hatályos rendeletben ez már nem szerepel, azonban a linkelt útügyi műszaki előírásban ezt olvasni:
3.8.9.3 A lakó-pihenő övezetekben
a. párhuzamos közlekedést kijelölni nem szabad.
b. a 3.3.1.1 pontban foglaltak kivételével útburkolati jelet létesíteni nem kell, azzal a
kiegészítéssel, hogy gyalogos-átkelőhelyet, kerékpárforgalmi létesítményt, gyalogutat
kijelölni nem szabadSzerintem ezt a katyvaszt az ebben napi szinten dolgozók sem tudják követni, nem hogy az átlagpolgár....
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz MasterMark #61420 üzenetére
azért, mert a lakó pihenő övezetben szerzett jogaid ELVESZI a gyalogátkelőhely.
Lévén gyalogátkelőhelyen akkor kelhetsz át, ha meggyőződtél arról, megadták az elsőbbséget, melyet az autós köteles megadni
csak gyalog kelhetsz át
az úttest két széle között a legrövidebb úton (merőlegesen) folyamatosan haladva kelhetsz átMíg lakó pihenő övezetben az úttesten bármilyen irányban közlekedhetsz, sőt a forgalom akadályozása nélkül tartózkodhatsz is (vagyis megállhatsz a kutyáddal), az úttesten bármely irányban közlekedhetsz bármivel (roller, kerékpár, stb) és feltétlen elsőbbséged van gyalogosként. de akár focizhattok is, csak ha jön aut, nem akadályozhatod, ergo tollashálót ne feszíts ki
A fentiekből ered, hogy ha nincs gyalogátkelőhely, több jogod van mint ha van, és azon mész át.
De mikor itt felvetettem, hogy ez így rossz, akkor az én k..a anyámat szidta az összes lakó, mert a zebra az ovihoz vezet, és én a gyerekei biztonságát vonom kétségbe.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MasterMark
titán
Szerintem ez már nincs így. Én is így tanultam még régen, de mikor legutóbb megnéztem már nem volt a kreszben ilyen.
Annyi van csak, hogy számítani lehet hogy bárhol átmehetnek, de elsőbbsége nincs.
Azért is csodálkoztam a gyalogátkelőn, de akkor az se így van már.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
biker
nagyúr
válasz MasterMark #61423 üzenetére
(3) A lakó-pihenő övezetben a vezetőnek fokozottan ügyelnie kell a gyalogosok (különösen a gyermekek) és a kerékpárosok biztonságára. Ha az úton járda nincs,
a) a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, a járművek forgalmát azonban szükségtelenül nem akadályozhatják,vagyis sétálgathatok az út közepén, akár andalogva is, ha lehúzodok ha jön egy autó
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz MasterMark #61425 üzenetére
persze, meg az is hogy fokozottan ügyelni kell a gyalogosok biztonságára. ok nincs szó szerint elsőbbsége, de ha elütsz ott valakit, elég kis esélyed van, ne te legyél a hibás. mondjuk 1% alatti
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mephi666
nagyúr
plusz van mellé 20km/h-s korlátozás is, amit itt mellettünk segítene betartani az utak mocskosul rossz állapota, mégis folyamatosan azt halljuk, ahogy 2esben nyomják neki ész nélkül 40-50-el is (én azért próbálom óvni a futóművet és kb 10km/h lehet az a sebesség, aminél úgy érzem, hogy nem kínzom)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nyikszi
őstag
Azt hittem történt valami, de még mindig ezen rágódtok
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
mezis
nagyúr
Az élethez néha szerencse is kell. [link]
Azt még valamennyire meg lehet érteni, hogy követi az előtte haladót (aki ugye már piroson megy át). Ilyen esetben a keresztirányban zöldre indulók türelmesen várnak.
De így a semmiből berongyolni a régen piroson...A kamera órája "siet" egy órát. GPS-hez szinkronizál?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
rushty
senior tag
Diplomata meg nem tudom mi gyorshajtás [link]
Revolut meghívó pü-ben
-
mephi666
nagyúr
válasz rushty #61431 üzenetére
román autópályán 100 helyett 162? milyen autópálya az, ahol 100 a megengedett? időszakosan birkákat terelnek rajta?
...na meg egy bentley kb olyan kényelmes lehet, hogy pályán egyenletes sebességgel haladva nem érzed, hogy 100-al mégy, vagy 200-al
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
KisTücsök
addikt
válasz rushty #61431 üzenetére
Amikor annyi pénze van, hogy megszámolni sem tudná, és ahelyett, hogy kipengeti, és minden megy tovább, belemegy egy ilyenbe, komplett hülyét csinálva saját magából.
Állok ma a pirosnál, szembelévőknek és a kanyarodó sávosnak is piros volt, keresztbe viszont nem jött pont senki. Mögülem a suzukis egyszer csak fogja magát, kimegy a kanyarodóba és behajt az utcába. Egy halk anyázás után eszembe jutott, hogy a kórház is arra van, vagyis mondjuk 1 utcával hamarabb fordult le oda.
-
mephi666
nagyúr
persze, csak a cikk azt a részletet nem írja, hogy ideiglenes sebességkorlátozás mellett történt minden
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Reggie0
félisten
válasz KisTücsök #61433 üzenetére
De ha kipengeti, azzal elismeri a bunosseget es lehet nem csak penzbirsagot kap.
#61439mezis: Pedig az, ezert mennek a buszsavban is. Persze, helyben a rendor megallithatja es megrendszabalyozhatja(pl. felvezeti gyok2-vel), de mentelmi joga van, igy buntetni nem tudja.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
"A pénzbírságot is drasztikusan megemelné az alezredes. 100 ezer forint lenne a büntetés 10 km/órás sebességtúllépés felett, aztán duplázódna. 20 km/óra feletti sebességtúllépésért már 200 ezer forintos bírságot adna az autósnak, 30 km/órásért pedig 400 ezer forintosat. 50 km/óra feletti sebességtúllépés esetén már bűncselekmény lehetne a gyorshajtás..."
Ez hülye.
"Mészáros Gábor határozottan és megkérdőjelezhetetlenül biztos benne: ha a szigorítással sikerülne csökkenteni a gyorshajtók számát, azzal emberéleteket lehetne megmenteni Magyarország útjain."
Mondom én, hogy hülye. Csak azok biztosak valamiben "határozottan és megkérdőjelezhetetlenül".
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
félisten
Egyetértek vele, nyilván az összegeken és a visszaesésen lehet mélázgatni (mikor mennyi a büntetés). Nyilván nem az objektív gyorshajtás a fő baleseti ok, hanem a relatív, azonban a közlekedési morálon szerintem javítana, ha a büntetést valóban megérezné a user.
Ezen kívül például a megállni tilos/várakozni tilosnál is megtízszerezném a büntetést + beemelném az objektív felelősségek közé. Jelenleg ha valaki feláll a járdára és a távollétében megbüntetik, elég annyit tennie, hogy nem fizeti be, majd nyiltkozik, hogy nem kívánom megnevezni a vezetőt, mert a családom egy tagja. Innentől fogva a hatóság tehetetlen. Lenne még jópár ilyen kirívó szabálysértés, amibe nagy ívben tojnak a járművezetők.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz maajsz #61446 üzenetére
Persze, mert mindenre ezt írják be anno pont oberling elvtárs kottyintotta el ezt egy riportban. Ez a legkönnyebb. Gyorshajtásvótosztkész. Ez a faszi meg szimplán csak elmebeteg. 10km/h sebességtúllépésért 100ezer forint? Kint hagynak egy 40-es táblát a semmi közepén. Te mész hazafelé 90-ről lelassítasz 51km/h-ra mert hát azért mégis lelassít az ember és máris kapod a 100ezres csekket ha ott mérnek valami bokor tövéről. Ha hatvannal haladsz el ott akkor 200ezret fizetsz. Egy a halál f*szán indokolatlanul kint hagyott tábla miatt külterületen. Jól hangzik nem igaz? Felénk tele a környék ilyen kint "felejtett" táblákkal. Bejelented és nem történik semmi nem viszik el onnan! Aki városban 50 helyett 90-el száguldozik csinálják meg szárazon, de ez? Ez egy rossz vicc.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Elitebook 850 G3 i5 / 15.6" Full HD / 8Gb / 512Gb ssd / USB Type C / Win10
- TP-Link TL-SG1016D 16 portos gigabites Switch, első magánszemély tulajtól
- Dell Latitude 5590 / i5 8350u / IPS FHD 15,6" / 16GB DDR4 / 256Gb SSD / Win11
- Bomba ár! Acer Travelmate P215 - i3-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP Pavilion 15 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Nvidia MX150 I Cam I W11 I Garancia!
- Apple watch keresés
- Asus Rog Strix Gtx 1070 OC 8GB 256 Bit Gaming led Videokártya
- HP Pavilion 27" All-IN-ONE PC 3év Garancia! 13.Gen intel i5-13400T, 16GB, 512GB SSD (AIO)
- Retro Western Digital caviar WdAC31600 1,6Gb-os merevlemez
- Logitech Blue Yeti Aurora Collection USB kondenzátor Mikrofon (988-000533)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen