- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Hirdetés
-
Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
ph A korábban bemutatott fejlesztések mellett a 2025-ös és 2026-os tervek kerültek elő.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22460 üzenetére
1., a biciklis nem mehet az úttesten, ha van párhuzamos kerékpárút. Nem a szabállyal van baj, hanem a betar(ta)tásával.
2., 1990-ben 2millió személygépkocsira 2400 halálos közlekedési baleset jutott, 2009-ben 3millió személygépkocsira 822 halálos áldozat. Ezt nem mondanám romlásnak, sőt.
3., Ennek semmi köze a kreszhez. Forgalomszervezési dolgokkal keresd az önkormányzatot vagy a közútkezelőt.
4., Én nagyon örülök, hogy lámpát kell kapcsolni, sokkal jobban látható a szembejövő, sok balesetet meg lehet előzni.
5., A buszon 50-100 ember utazik, te a kocsiban egyedül vagy, de max 5-en. Ha ebből nem fogod fel, hogy mire kell a buszsáv, akkor nem tudok segíteni.
6., Ezt nem is kommentálnám, már 10 évesen illik felfogni, mire jó a forgalom elől elzárt terület.
7., Ez sem a szabályok hibája, hanem a megvalósításé, Ausztriában villogó zöld van, itt is úgy kéne.
-
mezis
nagyúr
válasz lujó55 #22460 üzenetére
"- Miért kell max 50km/h seb.korl. lakott területen belül? Régebben 60 volt és nem volt annyi baleset,"
Anno, amikor 50-re csökkent a max, a következő évben a baleseti statisztika csökkenést mutatott mennyiségben is és súlyosságban is. Én legalábbis erre emlékszem.
mezis
-
MaciG
addikt
válasz lujó55 #22476 üzenetére
1.) A kerékpárosnak a biciklisávon kell menni, ha van ez szinte 100% ,de ha nem hiszed el még most sem, akkor előtúrom neked az erre érvényes jogszabályt.
2.) A 60km/h-va én is jobban egyetértek mint az 50-en, de ez van...
3.) A körforgalom jó ötlet, bár mióta rendszeresen vezetek nagyon megutáltam őket, mert felénk elég sok van.
4.) A lámpának mi köze a fogyasztáshoz? (Ez nem dinamó. )
5.) Nem döngethetsz végig, mert a buszsáv csak a menetrend szerinti haladó autóbuszra vonatkozik.
6.) Valszeg azért, hogy pl. egy kereszteződés jobban átlátható legyen és rendezettebb sorokban lehessen haladni, vagy hogy a kamionok is tudják tartani az íveketBANZAII
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22476 üzenetére
1., KRESZ 54. §. A kerékpáros a legvégső esetben mehet csak az úttesten, amikor se kerékpárút, se kerékpározásra alkalmas padka nincs.
2., Összes közlekedési baleset száma 1990: 27801 db, 2009: 17864 db. Egyéb kérdés?
4., Egyrészt nincs 1 deci a plusz fogyasztás, másrészt meg aki erre sajnálja, az járjon busszal. Németországban nem tudom, hogy van, de pl a skandináv országokban a 80as évek óta csak olyan autót lehet eladni, ami motorindításkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat.
5., Buszsávot nem magyarázom, még sosem találkoztam olyannal, aki nem értette.
-
lajafix
addikt
válasz lujó55 #22476 üzenetére
'Szerintem meg ha dugó van, akkor szopjon mindenki! A tökös milliomos hülyegyerek a bömössel a belső sávban és a panelproli a BKV-n a buszsávban.'
tévedés, minden értelmes rendszer jutalmazza a kevesebb erőforrást fogyasztókat, azaz a buszon lógó100 embernek ezért van buszsávja és haladhat gyorsabban, mint a 2 sávval belljebb áló magánautós. Ennek megértéséhez persze kell egy bizonyos szellemi szint, de ha nem megy az se gond!
Rock'n Roll
-
MaciG
addikt
válasz lujó55 #22536 üzenetére
Nincs előírva, de a buszok általában nem üresen közlekednek, főleg a reggeli/délutáni csúcsban nem, amikor dugók vannak és sokat számít a buszsáv. Vegyünk egy átlagos autót, ami mondjuk eszik ~5-7L-t (városi/elővárosi forgalom). Eközben pl. egy csuklós 7700-as volvo típusú autóbusz eszik 40-50L-t. (városi/elővárosi forgalom. Mondjuk most rákerestem kíváncsiságból, és a neten azt írják, hogy ezek a BKV "színeiben" többet esznek, de mivel buszsofőrként dolgozok a saját 2 szép szememmel látom az átlagfogyasztást a fedélzeti számítógépen...).
Ezzel szemben egy autóban 4-5fő utazhat, de általában ennyi nem szokott, az átlag olyan 2-re jön ki és ezt meg is lehet figyelni, viszont egy ilyen busz befogadó képessége 163fő és azért nem ritka h ezek tömve vannak, szóval ezek tudatában te is ki tudod számolni, hogy mégiscsak környezettudatosabb ez ,mint ha mindenki autókázna vagy éppen motorozna.
BANZAII
-
dízelracer
senior tag
válasz lujó55 #22555 üzenetére
A rendszámot a lökhárító alá lelógatva csavarral lazán kell rögzíteni had hajtsa be a menetszél. ~140felett már rendesen vízszintesen áll. Autópályán simán végig lehet döngetni 160-al semmi sem látszik belőle. Mondjuk ha belefutsz egy igazoltatásba úgy megbasznak érte mint a picsa.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
deicide
veterán
válasz lujó55 #22561 üzenetére
Engem érdekel, hogy mennyit csal, mert nem aszerint kapom a büntetést, hogy mennyit mutat az óra, hanem hogy az valójában hány km/h. Ezért kimértem GPS-el, hogy melyik mutatóállásomnál mennyivel megyek valójában. Így jött ki, hogy pl 50-es korlátozáskor 70-en lehet a mutatóm, mert akkor 62-63-al megyek, az pedig belefér.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
SaNyEe
aktív tag
válasz lujó55 #22586 üzenetére
Jajj má'. Motor alatt azt értette. Ki nem fossa telibe, h mit értett alatta? Mit írt? Motort. Nem sebességváltót, nem lendkereket, nem akkumulátort, nem hűtőt, hanem motort. Vagy nem?
Mi van hátul? Ezt tekinthetjük úgy, h a motor, v az első tengely mögött? Szerintem van egypár kiló arrafelé kezdve mondjuk a sofőrrel, tank is jól látod. De azért egy tankon, ajtón meg alvázon kívül talán más is van még ott.Örüljünk, h egyáltó helyükben nem billennek orra a frontmotoros autóink!!! mondjuk van egy eléggé orrnehéz autód akkor tengelyterhelések 65-35%ban vannak, tömege legyen 1000kg. 650kg az első keréken 350kg a hátsó keréken. Az autó tengelytávja 2500mm. Határozd meg a súlypontot a 2500mm-es képzeletbeli vonalon. A motor az első tengely előtt található, a váltó pedig köbö az első tengely képzeletbeli vonalában. Majdnem sebességbáltó... Há pont nem.
A kaszkadőrös okoskodásra nem tudok mit reagálni nekem az túl tudományos A számoknak hiszek inkább jó? Nem te vagy véletlen az eltés fizikás doktoris btw?
Nade nem offolok, ez már nem a száguldozás kategória.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22586 üzenetére
Fizikából hányas voltál? Vagy csak régen volt? Egy zuhanó autó miért bukna orra? Max attól, hogy amikor a kaszkadőr lehajt a szikláról, az eleje alól előbb tűnik el a talaj. De ha tolatva hajt le, akkor meg a hátulja kerül lejjebb. Ha meg leejtik egy daruról, akkor nem bukik semerre, akkor se ha egy elefántot ültetsz az elejére.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz lujó55 #22586 üzenetére
Nézz meg egy olyan filmet ahol a kaszkadőr gyerek repül a front hajtású kocsival bele a tengerbe.
Ugye Te nem hiszel el mindent amit a tévében látsz? Mert hogy az a kocsi úgy ki van súlyozva, ahogy épp az adott jelenetnél kell. Nézz meg egy knight rider jelenetet, na ott az 5.7-es V8-asnak tuti van vagy 3 mázsa a tömege, és mi történik? Épp csak lebólint az eleje. De ugyanez a hazárd megye lordjai, meg sorolhatnám. Ott kilóra pontosan annyi súly van és ott ahol kell.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
lajafix
addikt
válasz lujó55 #22536 üzenetére
ha neked még mindig nem trivi a tömegközi elsőbbsége az egyéni közlekedéssel szemben, akkor nem tudok neked segíteni professzor úr! Nyugodtan telire veheted azt a buszt ami dugóban közlekedik, merthogy a dugók jellemzően csúcsidőben vannak.
tegnap szétfagytam a biciklin a fene ezt a novemberi időt.
Rock'n Roll
-
-
#25954560
törölt tag
válasz lujó55 #22620 üzenetére
ket kulonbozo dologrol beszeltek:
a.) felfuggeszted a kocsit egyensulyi helyzetben majd elengeded
vs
b.) a kocsi eleje mar elhagyta az ugratot/rampat, de a hatulja meg ala van tamasztva (sot, ha ugy jon ki meg egy picit el is rugja a rugozas, amikor elhagyja a rampat)mod: off
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
Winner_hun
félisten
válasz lujó55 #22637 üzenetére
Ja, ne úgy nézd a dolgot, hogy kézben tartod, mert a 130 centiddel az max csak ferdén ér földet.
Ha a 130 centinél ferdén érne földet akkor 350 centinél már a fejét kéne a földbe vernie, nem?
Amúgy agyaltam rajta hogy lehet csak a távolság kicsi, lehet felmászok a villanyoszlopra, az kicsit magasabb. Bár az se elég magas és nem ártana teljesen vízszintesen leejteni, valami cérnéval kilógatni és azt elvágni.
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
ronson
őstag
válasz lujó55 #22643 üzenetére
Ja rendszám nélkül. Úgy látszik nem elég szigorúak magyar törvények.
A 3 kilós csekk mellé automatikusan adnék 30 nap közmunkát is, amit mindenki letudhatna, a lakhelye valami frekventáltabb helyén, sárga mellénybe seprűvel a kezében, napi 8 órában csúcsidőben. Ott menőzhetne mindenki.
[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
válasz lujó55 #22687 üzenetére
ehez már csak annyit tennék hozzá hogy a saját két szememmel láttam körforgalomban nőt tolatni....A multkor a nejem mondta épp (mert anny megdöbbentő dolgot láttunk már együtt nőktől)hogy a nőknek külön sávot kellene bevezetni, had hülyéskedjenek ott magukban, és ne veszélyeztessék a népet a közutakon....[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz lujó55 #22728 üzenetére
Lövésem nincs.
Motorral voltam, a járdán tudtam kerülni, le volt zárva az egész, tereltek.
Ahogy láttam a kamion a saját sávjában volt, a swift viszont menetiránnyal szemben állt, összetörve, így el tudom képzelni, h ő...Majd nézni kell holnap a sajtót, kíváncsi vagyok.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
-
MaciG
addikt
válasz lujó55 #22747 üzenetére
Erről jut eszembe ,ha pl elütsz egy kutyát vagy macskát akkor nincs olyan kötelezettséged ,hogy meg kell állni és pl. elnézést kérni a gazdától ha épp ott van? Mert én pár napja majdnem kilapítottam egy kiskutyát, mert a kisfiú kint játszott vele az út szélén de a kutya egyszer csak gondolt egy olyat ,hogy inkább elszalad...
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22745 üzenetére
Én mindig vonalon parkolok a nagy parkolók üres részén. Eddig megvédett a horpadásoktól. Ami 1-2 van, az mind olyankor keletkezett, mikor nem vonalon parkoltam. Tőlem viszont nem fogja senki megvédeni azt a kis buzit, aki hozzáér a kocsimhoz. És még az okozott kárt is fizetni fogja, márkaszervizes áron.
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22823 üzenetére
"Én pl. simán érzem a kocsit, tudom mit bír, mikor érek oda"
A langlovagok.hu főszereplői pont ugyanezt gondolták magukról. A sebességkorlátozás nem azért van, hogy a bénák betartsák, a magukat ásznak hívők meg ne, hanem azért, hogy védje a közlekedőket. A rendszámtábla bárminemű módosítása, a láthatóságának akadályozása bűncselekmény, amiért börtönt is kaphatsz.
Amikor odaérsz egy sebességkorlátozó táblához, nem az a dolgod, hogy a jogosságát vitasd, mert ezer oka lehet, hogy kitették, olyan is, amit te nem is láthatsz a kocsiból. Egyetlen dolgod van: betartani. Ha meg indokolatlannak látod, akkor lehet jelenteni a közútkezelőnek. Bár ez nem szokás nálunk, csak a hőbörgés megy... -
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22827 üzenetére
El lehet költözni olyan országokba, ahol nincsenek ilyen szabályok. Ha szerinted Kongóban vagy Nigériában jobb élni, akkor hajrá. Ott senki nem fog traffizni. Esetleg legéppuskáznak, de kresz nincs meg törvények se nagyon.
Ha viszont itt akarsz élni, akkor rád is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint mindenkire. Pont azért, mert nem vagy egyedül, se az utakon, se sehol. Aki meg száguldozni akar, annak ott a Hungaroring. Ilyen lehetőség sincs minden országban. -
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22839 üzenetére
Egyáltalán nem erről van szó. Csak nekem nem derogál betartani a sebességkorlátozásokat. És nem azért, mert az autóm csak 100zal tud menni
Az említett országokban meg pont azért van rend és fegyelem, mert nincs demokrácia. Ott is vannak szabályok, csak nem a közösség érdekében hozzák őket. Ha meg komolyan elhiszed, hogy Iránban senki nem hal meg véletlenül fegyverektől, akkor nem tudok mit mondani...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Suzuki topik
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- LEGO klub
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen