- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Óriás képernyővel futott be a Mi Max 3
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Kávézaccból készülnek a Tecno Camon modellek
Hirdetés
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez volt a cél és én magamra nem veszem mert én így közlekedek Domival (3 liter tdi automata állandó összkerék és 1900kg+ utas, csomag és sallang ):
Így fogalmazta meg jeles fórumtársunk:
(#61823) MunezXBK válasza ßrainiac (#61821) üzenetére ÚjVálaszPrivát2014-02-26 05:00:55
MunezXBK
(PH! kedvence)
Nem szeret hajtani...
Amikor először vitt Gazsival 2 biciklis is megelőzött. De a sírás akkor kapott el, amikor egy komplett nyugdíjas csoport is, járókerettel!
TDI powa.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
félisten
Bizony. Az ilyet egyebkent sosem ertettem, hogy mi tortenik, ha nem megy at ezen a zoldon? Hat semmi, mert nem sokara megint zold lesz. Meg sokszor ugy is atmennek mar pirosba csuszva, hogy elotte all a sor, szoval nulla ertelme volt.
maummamut Valoban ott allt a combino, azert is irtam, hogy nem jott semmi keresztben.
-
negroo
aktív tag
Itt van ám próbléma dögivel, mert a mondani való nem cél csoportott céloztam meg, ahogy teszi a tv-é. Ez egy cikk, melyben a lényege, hogy a bringások körültekintően tolják a vasat, mert Ő nem érezheti mint a szerkesztő úr a véres friss haj szagát. Szóval tök mindegy hogy miben ülsz, ha a jog bünösöket védi. Több joga van, mint például a fagyálós úr aki a saját borrába töltötte bele. Kérdemén, hogy akkor az ékes írományomat melyik nép csoport részére közöljem és záró jelben bele bigyesztem, hogy most épp bringásoknak ment, de álltalában repeszes gránátót küldenék nekik, mert aki normális azt nem venném észre a tengelyem alatt. Már fentebb is írtam egy bringás meg fenyegetett ok nélkül, de hiába másik hónapban fekete zacsit kapott állam bácsítól.
Az együtt élésről úgy viziónáljam, ahogy az utasaim nézik, hogy izzadva elöttem teker 1 sávos úton én balagok utána, mert én bizza betartom a kressz oda vissza és morognak miért nem előzöm le. Én hiába hivatkozom az együtt élésről adok pásztór órákat is. Viszont több 100 ember szív olyan helyen ahol kerékpár bizza ki van tiltva. Én meg teljesen betartom, ha akkarnak változtatnak rajta én bizza ahogy Ő is én is leszarom a menetrendet. No meg van egy pár vidi felvételem bizza tekerősőkről, hogy milyen a biztonságos piroson át kellés. Én tuti oktatnám autósoknak is, hagy élvezzék, hogy megy át a zöldön és egy dzsipp fekszik a bukósisakján. De hagyuk ezt a rizsát az együtt élésről is, mert egy időben volt az a matrica, hogy faer autós és én a piros lámpánál kezdtem el vakarni róla és még neki állt feljebb. (erős fékezésre kényszerített) Mama meg védet, mely igazi anya tigris ként vetette rá. Azt látta mi egy igen jól össze szököt csapat vagyunk menekülőre fogta magát. MEg a másik, hogy egy aranyos sztori hóban. Jön a napszívot szöke matiz évessel és elém hajt és venné a kanyart csak hogy elém keresztbe állt, úgy hogy a faros buszommal csak a kézíféket húzva keresztbe én is. Ilyenkor nem esnek hanyat, de hátsó ülők is vették az adást. NEm kell mondanom, hogy az eleje neki csuszant a patkának. Taps vihar virágott be paszolom az öltözőbe. MAjd nehéz ki be csikicsukizás után türelmetlen duda a csajszitól mit bénázok elötte. Azt hittem puszi helyet leszoptam magam helyben sült pékárumat, de a fene megesz mikor ilyen barom miatt még a jogsimat is kockáztattam. Még egy aranyos kis esett, a mazsolák miatt kicsi 20 perc késés kivédve nagyobb havas uton nem letaposott havon 30 veszem a busszal és rám dúdál a mazsola, hogy csúszik papa óvatosan. Ki kiabálok, hogy én tudok is vezetni ne dudálgason. Ilyen kor a nagyobb kerekek miatt nem csúszik ki, mint a pehely sulyuak, de a letaposot havon csuszkálna de addigra eltakarítják, mert ilyenkor minden kocsika hegyen teljesíti a km hiányukat. A hegyen is kellet menni, mert a friss hó nem okozna gondot, ha a nyári gumisok nem tesztelnék arra, hogy nyári gumival nem érdemes fel menni. Azt 1 órás utat csinálnak a nagy érdeműnek. Mikor beszólok, hogy cigi szünet van itt és itt még engem basznak le jelentenek fel. Mondom nekik a nyári gumisok rendszámát mondanám, de mindig csak a munkás embert jelentik fel. Ki érti ezt. És ebbe a sok szöszenetben csak egy kettő bringás. -
mephi666
nagyúr
itt tudok képet mutatni, elég jó minőségű a bicajút, ezen szoktunk időnként a telekre járni, innen nézve balról főleg zsákutcák keresztezik, de mindegyiken ott a kiegészítő táblával ellátott medvesajt... ritka bringautak egyike, ahol a biciklisnek végig elsőbbsége is van
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
itt igen, kb innen indul kifelé a jóminőségű bicikliút a városból jó 4-5km-ig és ott végig a bicikliseknek van elsőbbsége... befelé viszont siralmas tényleg, de ott ha valaki nekiállna inkább a 4sávoson tekerni, az nem sokáig jutna
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
deicide
veterán
Ebben egyezik a véleményünk. A héten meglesz a Kelly's URC 9.0, azzal akkor sem megyek majd bringaúton, ha a rendőr minden nap megbüntet.
Kedvencem az az autós, amelyik velem szemben jön, nem is mögöttem és úgy dudál...
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Gépötty
senior tag
Pont csak az a megoldás. A mostani, retorzión alapuló módszer nem jó, teljesen máshogy kellene hozzáállni.
Csak arra gondoljatok, amikor valamilyen korlátozást vezetnek be, bezárnak kiskapukat, bekorlátozzák a jogainkat, akkor mindjárt jönnek rá a megoldások, amivel ki lehet kerülni ezeket. Na a büntetéses dolog ugyanez. Nem visszafogja az embereket, hanem arra készteti, hogy többet tegyenek a lebukás ellen.
Egy példa: Drága a gyorshajtás? Hülyére keresik magukat a radarforgalmazók, egy rakás autóra vesznek lézerblokkolót. Ha kell, egy csomó verzióban van rendszámfordító kézi készülék, vagy spéci lakk és matrica, amitől állítólag fényképezhetetlen lesz a rendszám. Persze, biztosan vannak, akik egyszerűen csak kevesebbszer kockáztatnak, és jobban odafigyelnek, de a sebességmérőket súlyos pénzekbe kerül fenntartani, és nem túl hatékony. Jobb lenne, ha a kiszabott büntetésből nem rogántóni lakása nőne, hanem oktatókkal megtartott képzésre kellene menni, ahol észhez térítenék a jóembert, mielőtt megöl valakit. Egy vezetéstechnikai tréning amúgy is mindenkire ráférne, bizonyos súlyosságú szabálysértés fölött pedig csak sikeres kresz-vizsga után engedném tovább vezetni az illetőt. Mondjuk én amúgyis efelé szigorítanám a rendszert, és mondjuk kétévente mindenkinek kötelező vizsgát írnék elő kreszből, elsősegélynyújtásból, és gyakorlatból is.
Juj, már látom is ahogy dobálnak kövekkelAzt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
Elemental
addikt
Jah, úgy kezelem. 19 év alatt sikerült kivédenem az összes biciklis akciót, pedig néhányan elég komolyan küzdöttek, hogy a szélvédőmre kerüljenek
Amúgy nekem elég vicces ez a bicikliseknek szóló tábla. Nagy részük nem néz semmit, még a forgalmat sem, csak teker. Ha véletlenül meg is látja a táblát, fogalma sincs, hogy mit jelent. És van még az a kategória, aki tudja mit jelent, de nem érdekli. És egy kis hányad, aki látja, tudja, és be is tartja.
Annyi minden belefér az oktatásba, szerintem nagyon hasznos lenne, ha az általános iskolában, mondjuk a 4.-5. osztálytól legalább heti egy alkalommal lenne kresz, meg közlekedés oktatás.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem teljesen egyertelmu a szabalyzas, bar a kresz 54. §, 4. pontjaban igy fogalmaznak:
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
Ez ugyan nem a gyalogos atkelohelyre vonatkozik, abbol a szempontbol viszont fontos lehet, hogy a kerekparral az uttestet nem szabad keresztezni, legalabbis ebbol a megfogalmazasbol ez kovetkezik. A gyalogosatkelohely pedig a nevebol is adodoan a gylogosok kozlekedesere szolgal, nem jarmuvek kozlekedesere.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem nem, dehogy keresed, csak nem latsz bele a fejembe (lehet jobb is ), hirtelen ez jutott eszembe. [link]Ha pl jossz jobb oldalt szembol a kerekparuton es az bal oldalon nem folytatodna, te meg mennel abba az iranyba az uttesten, akkor a szabaly szerint le kell szallnod, attolni keresztben a kerekpart es ott ujra felulni ra, Vagy balrol jossz, jobb oldalt nincs kerekparut, te meg mennel arra amerre a szgk.
Azert van atvezetes, mert folytatodik a kerekparut, amugy nem lenne. De en sem szallnek le, csak azt ideztem be, mi a szabaly. Korulnezek es mar at is mentem, nincs ezzel baj, ha figyel az ember.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Byk01
senior tag
Mondhatnák azt is, hogy az 54.§ 1)-2)-ben le van írva, hogy hol lehet közlekedni kerékpárral, és ezek közt nincs ott a gyalogosátkelőhely.
Egyébként a 25.§ a "Haladás az úton" címhez tartozik, így a bekanyarodást a 31.§, a megfordulást (és hátramenetet) a 33.§ szabályozza. Bár tény, hogy ha nagyon szőrös szívűek vagyunk, a balra kanyarodást vehetem határesetnek, a megfordulás viszont nem megengedett, hiszen akkor keresztirányú közlekedést hajtok végre járművel.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
-
amargo
addikt
Ohh még pár éve mentem bringával és jött egy telefonom, erre felmentem a járda felé ez egy családi övezetes rész, de mondom szűk a járda inkább a fű felé állok meg (kocsi is állt ott meg nem tűnt ápoltnak). Beszélgetek a telefonon, amikor is a "kert" tulajdonosa (ami ugye közterület, tehát nem az övé) jön ki és ordibál felém, hogy mit képzelek, hogy oda állok, gondoltam arrébb megyek, ha ennyire a szívébe gázoltam, erre tovább pampog, hogy de mit képzeltem és elkezdett rángatni a bingáról, na itt pattant el a cérna szószót követett, csak azon gondolkozott el egy pillanatra, amikor megkérdeztem tőle, hogy szeretne e minden nap üvegeshez járkálni, de előtte most azonnal átrendezem a berendezést a házában. Szerencsére kijött a felesége és rövidre zárta, mert csak annyit mondott nekem, hogy megkattant és neharagudjak, látta az esetet, én is elnézést kértem és mikor elindultam is pampogott valamit a férj. Itt lehet látni mennyire rendezett a "kert" [link]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
8th
addikt
amíg nem vészfékezés van, addig bizony a stéherező bringást nem fenyegeti nagy veszély
Az elmélet szép és jó kár, hogy a gyakorlatban nem működik. 120km/h felett egy hatalmas és függőleges homlokfelületű kamionnak akkora a légellenállása, hogy ha a sofőr szimplán csak lelép a gázról már az is felér egy enyhébb fékezéssel. Ezt még letudja követni egy bringás is de ha a sofőr még pluszban fékez is egyet nem is kell nagyot a bringásnak esélye sincs lereagálni. (de persze tudom itt minden bringás superman aki fütyürészve hágja meg a fizikát...)
ezeknek a bringáknak a fékjei pont ekkora sebességre vannak méretezve
Nem tökmindegy milyen fék van egy csilliárdokért vett biciklin? Az úttal csupán egy talpára fordított gyufásdoboznyi felületen érintkeznek vagy még annyin sem amin egyszerűen fizikai képtelenség akkora fékhatást elérni mint amit egy kamion tud 14-18darab 25centi széles kerékkel és az, hogy a kamion jóvoltából a bringás légellenállás nélkül halad csak tovább ront a dolgon.
A horzsolás meg semmiség, magam ötven környékén is estem már...
Ja ötvennél és nem 124km/h-val. Ha megfelelő ruházat sisak térd és könyökvédő nélkül egy szál homárgatyában meghempereg valaki 120 felett több centi mélyen leradírozza a beton a húst és akkor még örülhet az illető ha egy két törésen és zúzódáson kívül más baja nem esik.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
raczger
őstag
Elég szarok eleve az országútin a fékek, de a szűk keresztmetszet inkább a vékony gumiból adódó tapadás. Ugye cél, hogy minél kisebb legyen a gördülési ellenállás, ebből következik, hogy nem túl nagy a tapadás így intenzíven lassítani 70-80 km/h-ról szinte lehetetlen. Ilyen helyzetbe valami gebasz van nem fog tudni megállni.
Pár hete kint olaszban ment előttem egy komoly országútival egy bringás, hiába tudott gyorsabban gurulni nálam (egyenesekben), hiába volt nagyobb áttétele, könnyedén beértem a kanyarokban, gyakorlatilag ráestem féktávon (monti 2.2-es gumival, 180-as tárcsa, hidraulikus fékkel).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
8th
addikt
erre te bemondod, hogy ő 120-nál elég ha lelép a gázról és kb halott is a bringás Nem. Én nem ezt mondtam
homárgatyás superman.mod:
a mondandóm megcáfolására láthatnám a számításokat figyelembe véve a légellenállást, a járművek tömegét, guminyomást, súrlódási együtthatót és egyéb tényezőket? Addig ez biza fing a fürdőben, függetlenül attól hogy igaz-e vagy sem. Alap nélkül ne okoskodj.
Na?
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
amargo
addikt
azert van egy ugyan nem felsokategorias outim es egy kozepfelso montim, a ketto fekereje fenyevekre van egymastol, mar maga az a teny, hogy egy 25 gumi vagy egy 2.25 vagy nagyobbal ered az aszfaltot. nekem konkretan halalfelelmen volt az elejen, amikor a montim mellett lett egy outi is lett edzo bringanak.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
8th
addikt
Ugyanazt amit az 50ccm-s robogós. Odafurakszik és beáll eléd majd zöldre elindul és megy 40-45 legjobb esetben üveghangon 50-el a 70-es szakaszon persze a sáv közepén, mert miért ne.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
Azért jön ide, mert nem is kevesen vannak, akik mindkettővel küzdenek. Anyósom egy orvos tanhalgatóval küzdött mert mindkét problémája volt. De megszerezte a diplomát.
És attól mert Te vagy más teljesen hibátlan írásképpel és szövegértéssel rendelkezel-ik, miért kellene másokat -pláne ismeretlenül- bántani?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Cathfaern
nagyúr
+1
Meg az így megoldott csatornák miatt [link]
Megjegyzem cirka 1 hónapja járok ezen az úton, annyira nem nagy forgalmú (értsd: nem nagyon fordul elő hogy 2 autó párhuzamosan haladjon rajta), ennek ellenére volt már rá példa hogy sávon belül előzött meg autós. Ezen a részén meg általában a belső sávban áll 3-4 autós, külsőben kevesebben. Itt meg szinte garantált, hogy mikor már majdnem elérem az belső sávban lévő leghátsó autós vonalát, vagy már túl is haladok rajta, akkor bevágódik elém egy autós -.- (piros lámpánál, tehát nem arról van szó, hogy így még pont elérné a zöldet) Ami főleg azért mókás, mert jó eséllyel le fog kanyarodni jobbra, már pedig kanyarodó autónál biciklivel gyorsabban indulok... Jó, persze tudom, ezt ő nem tudhatja, sok biciklis van, aki nagyon csigatempóban, ellenben kellemes cikk-cakkban tud elindulni Érdekes módon ez inkább a középkorúakra jellemző (50 környéke), idősebbekkel kevesebb a gond (ők tipikusan el tudnak indulni egyenesen, és meglehetősen hamar. Igaz utána végsebességük alacsony, de autós szemszögéből az nagyjából mindenkire igaz)[ Szerkesztve ]
-
-
szebe
őstag
A STOP vonalnak pont semmi köze ahhoz, hogy mennyit látsz a kereszteződésből. Ott koppra meg kell állni, aztán utána mehetsz kukucskálni. A centiken való lovaglást mondjuk én sem értem, lehet előző este nem volt keksz, aztán le kellett valakin vezetni a feszkót.
(#38845) Lauda
Ennyi erővel azért is a rendőr a hibás, ha sima lámpás kereszteződésnél nincs kedvem kivárni a zöldet, majd körülnézés után átmegyek a piroson? Körülnéztem, nem jött senki...[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Byk01
senior tag
A vonalat leginkább olyan helyen szoktam látni, ahol nincs felfestve a zebra, gyalogosátkelőhely van, és viszonylag beláthatatlan a kereszteződés. Így azért van, hogy a gyalognak is megadja az autós az elsőbbséget.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Új hozzászólás Aktív témák
- Azta Yoga Slim 7 Pro Gamer Procis Ultrabook 14" -30% AMD Ryzen 7 6900HS 16/512 RADEON 2GB 2,8K OLED
- iPhone 15 Pro Max kerestetik
- ASUS ROG Strix G15 G512LI-AL003 (15,6" 144Hz, I5 10300H, 16gb ram, GTX1650TI 4GB, 512gb SSD)
- PNY RTX 3090 24GB GDDR6X XLR8 Eladó! 199.000.-
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 16/512 QUADRO T1000 4GB
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen