- Android szakmai topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
PC-s demót kap a The Alters
gp A teljes kiadás már konzolokon is elérhető lesz majd, a próbaverziót azonban csak Steamen és Microsoft Store-ban érjük majd el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
theniel
aktív tag
válasz fokukac #5017 üzenetére
Sziasztok!
Igen ebből a köcsögmód parkolokból a mi házunk előtt is elkélne.
Azt is megfigyeltem, hogy 80 % -ban 90 -es évek előtti nyugati kocsi-tulajdonosok gyakorolják a parasztparkolást. Ezért kellene büntetni, nem az autopályán nézni, hogy ki megy 135 -el.
Meg azt is szeretem, amikor odaáll a garázsom elé. És elmegy vásárolni. -
theniel
aktív tag
Hát igen hibrid:
Mivel is megy? Azt nem kell előállítani? - dehogynem
Az nem szennyez, amikor előállítják ? - dehogynem
de lehet még választani:
bioetanol, növényi alapanyok utáni kereslet növekedése, élelmiszerdrágulás, vegyipari megoldás gazdaságosság növelésére, génkezelt élelmiszerek, fura betegségek, fura emberek,
DEJÓ
Érdekesség
Ugyanazon multik kezében az új technológia, akik eddig az olajat eröltették -
theniel
aktív tag
válasz Khelben #5062 üzenetére
Igen van benne még egy villanymotor, ami rásegít.
De szerintem ezek a dolgok ki vannak számolva.
Az is megvan, megvolt adva az autógyáraknak, hogy mennyit kell fogyasztani egy kocsinak, ahhoz, hogy szépen működjön az olajipar.
Mert ugye a hibrid-et annyival drágábban adják, hogy simán kijön belőle több évi üzemanyagtöbblet. És, ha az a pénz ugyanoda vándorol, akkor mindegy, hogy autóeladásból, vagy olajeladásból. Egy biztos a multik bevételeit nem veszélyeztetheti, mert akkor barum barum....
Amúgy egyre jobban lehet központilag szabályozni a fejlesztéseket, mert ugyanazok az alkatrészek figyelnek vissza különféle márkákból.[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
Attól, hogy hibrieddel próbálnak majd közlekedni, még uganúgy elakadnak az úton a dugóban amin van egy buszsáv, egy parkolósáv és egy villamos sin lebabázva. És akkor majd amennyivel jobb lehetne a levegő a kisebb károsanyag kibocsátás miatt azt meg felejtsük el, mert majd szépen lezárják a város szellőzéséhez kellő még meglévő réseket, aztán odaépít valamit egy multi. Abból a pénzből meg amit az a zsebébe rakott valakinek, ahoz hogy kivitelezhesse a pusztitást, vehet majd hibridet a kedves érintett.
Nem érdemes itt hibridekkel foglalkozni addig, amíg tudatosan, illetve a pénz beszél miatt lerontják a város levegőjét, forgalomtorlasztással, szellőzésének megakadájozásával.
Jah és akkor még nem beszélem a kedves gyárakról, amiket telepítenek meg majd még fognak mer ugye nekünk úgyis mindegy.
Olyan a hibrid ezesetben, mintha a katonára adnának mégegy inget, hogy ne fogja a golyó, aztán közben már ágyúval lőnek. -
theniel
aktív tag
Mondandóm lényege nem a toyota meg a hibridek.
Egy ilyen szegény országban, mint ez a legegyszerűbb megoldásokhoz kell folyamodni a levegő tisztaság megóvása érdekében. Egyszerűen nem kellett volna tönkretenni a főváros közlekedését, szellőzését. Beépíteni pl. a soroksári utat a duna mellett, vagy mondhatnám az új bev. központot a Keleti-nél, de lett volna még egy nemzeti is a deák-on.
A lényeg, hogy hozhatsz te ide akármilyen hibridet. Valamilyen érthetetlen okból az okosok a körülményeket úgy alakítják majd, hogy jóesetben semmi pozitívat nem hoz. Rossz esetben nagatív irányba változik.
Tehát:
Ha mindenhova buszsávot raknak, amellett, hogy van pl villamos sin is
Ha parkolóházak helyett az utból csinálnak parkolót
Ha sétáló utcát csinálnak kulcsfontosságú utakból
Ha felújítanak egy útszakaszt és utána három sávból másfél marad
nincs miről beszélnünk
Ha ezeket a dolgokat normálisan kezelnék akkor utána, amikor már nincs min javítani, jöhet a hibrid.
De igazad van kicsit mindjárt utánanézek mennyit is fogyaszt egy ilyen hibrid. -
theniel
aktív tag
Szóval az adatok :
Lexus 450 hváros : 9,2
országút: 7,2
vegyes: 7,9
károsanyag: 186Honda Jazz 1,2
város : 6,8
országút: 4,7
vegyes: 5,5
károsanyag: 129Honda: 2719000,-
Lexus: Tizenötmilliókétszázharmincezer
MIndkét autó városban 50 Km/h val mehet, országúton 90, autópályán 130 Km/h
Ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk a kresz-ben
Azt hiszem a számok önmagukért beszélnek.
A lényeg a végén a károsanyag kibocsátás.[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
Ja, és nem érdekelnek a kategóriák.
Azért mert valakinek több a pénze, akkor már alapból többet szennyezhet?
Szóval nem vagyok elájulva, hogy a gazdagok húde védik a környezetet, mert az adatokból is látszik, hogy bár megtehetnék, de az átlagembernél (aki tényleg megélhetésre használja a kocsiját) még így is többet szennyeznek.
sokszor hobbiból -
theniel
aktív tag
A parkolási díj lehet akár 250 Ft/óra vagy több.
Ezen díjak miatt sok a belvárosban dolgozó kénytelen a kocsiját a külvárosban, vagy a városszélen hagyni. Történetesen az előbb felsorolt kocsik esetében a Jazz tulajdonosnak kellene fizetnie, a lexusos-al szemben, pedig sokkal környezetkímélőbb és gazdaságosabb a Jazz.
Szóval 9*250= 2000. az egy hünapban 45 000. Azt hiszem nem olyan elenyésző szám.
Persze egy lexus havi fenntartása mellett semmi.... -
theniel
aktív tag
Sajnos gazdasági értelemben és a pénzek felhasználásának mértéke tekintetében kijelenthető, hogy Magyarország csak Budapest-ből áll. A közlekedésre meg kiemelten igaz. Bp közlekedését pedig egyszerűen csak békén kellett volna hagyni és fenntartani műszaki állapotát megóvni és emellett fejleszteni.
Egyébként a topik címe, hogy miért vezet mindenki úgy, mint egy állat
Ez is lehet az egyik ok, hogy ellehetetlenítették a közlekedést és kiidegelik az autósokat.De itt amire én reagáltam, a lényeg :
(#5052) tildy :
Hódmezővásárhely meglépte azt, hogy hibrid illetve elektromos kocsiknak ingyenes a parkolásSzóval a lexus nem fizet, de a környezetkímélőbb jazz az igen. Ott vannak a számadatok lexus 186-os károsanyaggal a jazz 129-el. És beszélhet mindenki villanymotorról meg akármilyen működési elvről, a lényeg, hogy többet szennyez mint egy átlag kisautó.
-
theniel
aktív tag
Inkább írok a női vezetők kulturált stílusáról. És, hogy mennyire türelmesek az utakon.
Pénteken délután M1 M7 elágazó M7 Érdi emelkedő -havas-esős síkos útfelület-. Megyek a sorral. Hátulról rámvillog egy mercedes ML terepjáró és tol. Előttem tömör sorban kocsik, mellettem is. Aztán átvág két sávot, jobbra és a leállósávban előzi a sort. Össze vissza veszélyeztet mindenkit, aztán végül 3 autóval előttem besorol Érd-re. Végül megáll a benzinkútnál és a kocsiból kiszáll egy fiatal nő. -
theniel
aktív tag
-
theniel
aktív tag
válasz theniel #5181 üzenetére
Végül is ez is egy toyota.
Nem szeretem a toyotákat. Kényelmetlen kocsik.
Nézzük csak a forma1 -ben mi történt?
Összeálltak a németekkel, mert ugy biztos oka volt, hogy miért....
Ott vannak a kedves német emberek, akik nagyon jól értenek hozzá, hogy kell kilopni a sz@rt is bármiből. A forma1 toyota csapatnak Németországban van a székhelye. Azt mondták, hogy azért nem csináltak 1:1 es szélcstornát 1:2-el szemben, mert nem fért volna el a helyszínen ahol a businest nyomták. De az oxigén molekula mérete nem lett fele akkora. Szóval amikor a szélcsatornájukban adatokat kaptak, azok enyhén szólva mások voltak, mint egy 1:1 esben mint pl a ferrarié. Pedig pénzük több volt, csak ugye .......
Szóval ha egy cég ilyet megenged egy referencia dolognak számító területen, mint a forma 1, akkor az üzleti életben sokkal többet. És ezek után nem igen bízok benne.[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
Bizonyos anyagok kipárolgása bizonyítottan és maximálisan rákkeltő. Az olyan szagok, mint pl a kocsiban vannak.
De hallottam legutóbb a Semelweis-en különféle sejteket szaporítottak. És ugye régen még üveg-ből voltak az edények amiben ezt csinálták. Most viszont műanyag,
Aztán meglepődve nézték, hogy rákos sejt keletkezett.
Igen félelmete, de a műanyag-ból vált ki és elrákosította azt a sejtet, amit éppen szaporítottak. -
theniel
aktív tag
válasz Dr. Ernő #5192 üzenetére
Hát, most mást mértek be. Azóta kicsit fejlődött a rákkutatás, meg a műszerek.
Ténylegesen bizonyított, hogy ezek a kipárolgások, amik a modern kocsikban vannak rákkeltő hatásúak. Ami nem jelenti azt, hogy mindenki rákot kap aki belélegzi, csak ugye növeli a kockázatát. -
theniel
aktív tag
válasz (Kolombusz) #5198 üzenetére
Én általában személyes tapasztalat útján győzödöm meg a tényekről.
Azoktól kapom az információt akik a problémával szembesültek.
Például kutatók, tudományos kísérletet végző egyének.
Hogy azt utána az interneten egyesek hogyan ferdítik el és mit írnak hozzá, az hidegen hagy.Az lesz a megbízható, miután már cenzúrázta egy multi, hogy akkor ezt mégse írjam már le róla, mert neki ez nem jó.....?
És végül kikerül a nyilvánosság elé valami ami már elfogadható a multinak.[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
A forma 1-be is dollárszázmilliókat rakott a toyota (lexus is az), és mégis elkövettek olyan szamárságot, mit a 1:2 szélcsatorna,amellett meg rábízták a németekre...... Akkor miért bízol annyira bennük, amikor tétje van akkor is hibáznak, hátmég akkor, ha nincs, csak design-al meg kell bolondítani egy valag embert, akiknek töbsége ajándékba kapja a pénzt, amiből veszi a kocsijukat és úgysem használja az agyát?
A pénzt általában a managerek, meg a reklámcsapat viszi haza. Nem véletlenül. Ők a legfontosabbak, feladatuk, hogy a kellőképpen tudatalan félrevezetett fogyasztóval megvetessenek bármit. És védbástyának ott van még a sajtó is ami ugyancsak a kezükben van. -
theniel
aktív tag
válasz tiv83us #5207 üzenetére
Nem csak a lexus-ra vonatkozik ez. Minden ugyanolyan technológiával előállított autónal felléphet ez a probléma.
Azt pedig lehetetlen lenne, bizonyítani, hogy valaki emiatt lett rákos.
Akkor ugye születésétől kezdve a kocsiban kéne lennie, és akkor még mindig lehetne genetikus, meg a sugárzás.... Mert ugy csak úgy lehet valamit egyedül okolni, ha a többi okot kizárjuk.
Az anyagok rákkeltő hatása azonban bizonyítható. Ezzel szemben az sem biztos, hogy minden emberre ugyanolyan hatással van ugyanaz az anyag.
Én olyan erős szagot, legyen az műanyag, ragasztó, vagy nem tudom mi de érzem, és az autó sajátja, általában japán autókban éreztem: Honda civic, és Lexus LS. Ettől még lehet bármely más márkánál.[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
válasz Integra #5206 üzenetére
Miért ne? Ha beszélsz egy őszinte gyógyszerügynökkel, négyszemközt egy sör mellett, akkor majd megmondja neked, hogy jobban jársz, ha nem szedsz gyógyszert orba szájba.
Pedig a hatóságok engedik, hogy szedd.
Az autóipar esetében nem azt mondom, hogy direkt így van és nem akarnak tenni ellene. De az egy felmerülő probléma és foglalkozni kell vele, ha már manapság annyit foglalkoznak a rákkeltő anyagokkal. -
theniel
aktív tag
Itt meg tudod nézni mennyire mérgező a kocsid:
Kategóriánként vannak a gépjárművek.
Ha például egy Lexus ES 350-est nézel akkor annak nagyon jó a besorolása.
Ha viszont egy Lexus SC 430-ast akkor bizony már majdnem a legrosszabbak között van.
A 2007-es toyota Yaris meg a nagyon mérgező besorolást kapta
A SUV -oknál a Lexus még az első 10-ben sincs benn. Az RX 350-es pedig a lista végén az utolsó háromban van.
De, ha végignézed a toyotákat mindenhol rosszabbak az átlagnál: Toyota Avalon.
A lényeg, hogy itt leírják milyen mérgekkel találkozol a kocsikázás alatt.oldal: [link]
barátom....
[ Szerkesztve ]
-
theniel
aktív tag
válasz Integra #5223 üzenetére
Akkor ez is alátámasztja, amit a gyógyszerűgyök mondott: jobb, ha nem szeded.
Egyébként nekem nissan almera-m van. És ahogy néztem annka az utódja a 2007 nissan versa a világ legszennyezőbb kocsija. Szóval én sem örülök. Renault kicsit belenyúlt, és a nissan és renault közösen fejleszt, úgyhogy a Thalia sem lehet valami remek.
Persze, most van itt egy táblázat, remélhetőleg elfogulatlan. -
theniel
aktív tag
válasz chicken #5217 üzenetére
Az én fateromnak régi mondeoja van 2-vel ezelőtti 2000 -es évjárat. Az még tágas elöl. Az utána következő típusokat már micky egereknek tervezték. Bumm egy bazinagy középkonzol és egy nornál méretű ember már kényelmetlenül érzi magát, mint egy kalodában. A toyotánál nagyon fellelhető ez az értelmetlen helypazarlás. És nagy meglepetésemre a Lexus GS 300 as is ennek a tervezési hibának az áldozata.
Ezek az adatok egyébként a frissebb kocskra vonatkoznak, ahogy nézi az ember.
Engem személy szerint kb 4 éve ért a megtiszteltetés, hogy beszalgoltam egy lexus LS-be és megcsapott az a nagyon tömény ragasztó, vagy műanyag szag, mint ami a hondámban is uralkodó volt. Meg is lepődtem tisztára ugyanaz a szag volt. Azóta persze lehet, hogy már odafigyelnek jobban, főként az luxus kategóriában, hogy milyen anyagokat alkalmaznak. Az is lehet, hogy pont az autógyárak hozták nyilvánosságra, hogy ezzel is ösztönözzék a vevőt: gyerünk cseréld le a kocsidat, mert ez már nem mérgez....... -
theniel
aktív tag
válasz Integra #5225 üzenetére
Nekem 2001-es az almera-m. Még angliában készült.
A szerelő még 3 éve azt mondta, hogy eszem ágában se legyen lecserélni a 4 éves almera-mat egy ugyanilyen úra, még ha ráfizetnek akkor sem, mert annyira hulladék lett. Olyan 2003 után már nagyon belenyúlhatott a renault. De meg is lehet látni van ugye a TÜV meg a megbízhatósági tesztek. Ott 2000 előtt még a legmegbízhatóbb volt, most meg a legmegbízhatatlanabb. -
theniel
aktív tag
válasz Integra #5227 üzenetére
Nekem 1999 és 2001 között volt egy 1992-es civic-em. És 2001-ben még erősen érezni lehetett a szagát. De semmi bajom ezzel. És éppen azt mondtam, hogy azóta már változtathattak, és nem használnak olyan anyagot, ragasztót, ami azt az erős szagot előidézte a kocsiban.
2000 után a japánok európába hozták a gyártást sok modell esetében, hogy az előállítás kedvezőbb legyen. Akkor tájt nagyot váltottak, "europaisítottak" magasabb kocsiszekrény, más karakterisztikájú motorok, más anyagok, európai beszállítók. Ennek ugye voltak kedvező és eléggé kedvezőtlen minőségbeli hatásai.
Szóval a mai hondáknak már kevés köze van a régiekhez. -
theniel
aktív tag
Nem mondom, hogy szarabb, mint a többi. Csak mindenki istenként tiszteli.
Én pedig a GS-ben a hatalmas középkonzol miatt a 190 cm-el nagyon kényelmetlenül éreztem magam a vezetőulésben. És manapság lassan én már átlagos méret vagyok.egyébként eddig az autókban felhasznált mérgező anyagokról volt szó.
Nem vagyok szerintem elfogult, legalábbis próbálok nem az lenni. Azt is leírtam pár hsz-el ezelőtt, hogy nissan milyen rossz besorolást kapott. Nekem is nissanom van, ráadásul ugyanaz a kategória.
Egyébként abban igazad van, hogy az orrom érzékenyebb, mint a többieknek.
Érzékeny a hipofizisem, emiatt mindenre érzékenyebben reagálok, mint az átlag. -
theniel
aktív tag
válasz Zozzant #5236 üzenetére
Ez a szerelő véleménye volt nem az enyém.
Neki volt tapasztalata, hogy milyen hibákkal kerülnek szervízbe ujabban az almerák.
Az én almerámat is angliában gyártották 2001 es. Lehet, hogy te még kifogtad az utolsó normális szériát amibe a renault még nem szerelte be a frankó kis cuccait akkora mértékben.
Azért engem 2003 körül visszahívtak. Jeladót cseréltek. Aztán ugrált a kocsi. 1 hónapig mondták, hogy a benzin miatt van. Aztán végül kiderült, hogy a vezérműlánc megnyúlt, úgyhogy feszítőgörgőkkel együtt cserélni kellett. Azt mondták anyaghiba. Szóval a kocsi volt 2 éves és már szerelve lett a motorja. Gondolkoztam is rajta akkortájt, hogy eladom. A szerelés óta amúgy olyan 1 literrel fogyaszt többet 100 kilóméterenként.
Nyáron egy szerelő mondta, hogy elég nagy zűr volt az almerákkal akkortájt, pont ezzel a gonddal kapcsolatban. -
theniel
aktív tag
válasz Zozzant #5243 üzenetére
Hát ez az szépen zuhan lefele.
Nissan Almera
2007-ben a 6-7 éves kocsik 14. hely
2007-ben a 2-3 éves kocsik 56. helyAzt hiszem ez azért mutatja, hogy mekkorát romlott ugyanazon széria megbízhatósága az évek alatt, a többi kocsihoz képest. Valószínűleg a francia beszállítók lelkes munkájának az eredménye.
-
theniel
aktív tag
-
theniel
aktív tag
válasz theniel #5253 üzenetére
De, hogy teljesen a témába vágjak.
Szerintem néha direkt csinálják egyesek a meleg helyzeteket.
Ma pl egy taxi volt előttem és egy ideig ment is. Egy kamionnak is megfelelő szélességú helyen - két kocsisor között - aztán hirtelen lefékezett. Majdnem belecsúsztam, alig bírtam megálni. Ha nem taxi lett volna, azt mondom: hát elbénázta. De szerintem ezt direkt csinálta, hogy majd legyen egy kis betétlapozás úgyis én leszek a hibás, mert hátulról jöttem. -
theniel
aktív tag
Ez is off
De ki kell írnom magamból:
krva sz@r nissan almera,krva sz@r nissan almera,krva sz@r nissan almera,krva sz@r nissan almera,krva sz@r nissan almera,krva sz@r nissan almeraHáromnegyed órán át cseréltem a jobb első izzót. A krva francia lámpatestükben.
Az egy dolog. hogy nem lehet hozzáférni a hűtőtartály miatt, de még a foglalatot is úgy alakították ki a bzik, hogy ne tudja az ember visszarakni rá a rögzítőt és üsse meg a guta. -
theniel
aktív tag
válasz Zozzant #5270 üzenetére
még 96 körül volt egy fiat tipo-m. Na, annak le kellett szedni a belső lemezét, meg valami merevítőt is, és csak úgy lehetett cserélni. De azóta már eltelt másfél évtized.
Most már lehiggadtam. Tulajdonképpen a legnagyobb szívás az volt, hogy 20 perc izzadás után bennt volt az izzó. Csak nem égett. Még legutóbb csak egy égett ki, de mind a kettőt kicseréltem és az egyiket félretettem, hogy jó lesz majd. Hát most jól megszivattam magam, mert már nem volt jó. Úgyhogy mégegyszer kellett izzadni a szűk helyen a minuszokban. -
theniel
aktív tag
válasz Zozzant #5275 üzenetére
Lehet, hogy a búra nem franciás, de eléggé hasonlít a megane-éra. A gumisnál mondtak is nekem, hogy jöhetetek a megane-al.
Egyébként nem a búrával van a bajom, hanem azzal a megoldással, ahogy a foglalatot rögzíti az a fém drótkeret, amit a végén jutalomként beakaszthatsz.
És nem idegesítő az a megoldás, ahogy a foglalat vájatkáiba beleakad a fémrögzítő és nem férni hozzá és csak feszegeti az ember amíg egyszercsak valahogy átszenvedi a foglalaton?. Engem az őrületbe kerget ez a megoldás. Még az sem idegesítene ennyire, ha le kéne szerelni a lökhárítót a cseréhez. -
theniel
aktív tag
válasz theniel #5284 üzenetére
Nekem nem csak az állatul vezető autósokkal van a gondom. Ezeket a xenon lámpákat szerintem be kellene tiltani. Országúton legalábbis mindenféleképpen. Legutóbb majdnem lementem az útról annyira elvakított az a szúrós fény. Hogy engedhetnek ilyet közuti forgalomba? Aki meg benne ül egy ilyenbe, az meg mindent lát ugye a másik meg fának megy miatta. Szemétség.
-
theniel
aktív tag
válasz Khelben #5286 üzenetére
Akkor az új luxuskocsikban nem gyári van, mert bizony az jött velem szembe audi A8, és utána már nem is láttam semmit, csak csillagokat. Gondolom elméletben nem vakít, meg addig amíg az engedélyt olvassa valaki, amit az okosok mellékeltek hozzá. De a gyakorlatban szembe jön egy ilyen veled éjjel és utána a szerencsére vagy bízva, mert bizony semmit sem fogsz látni egy 10-15 mp-ig.
-
theniel
aktív tag
De olyan is van, hogy gyárilag fehér index. És elég sok autón.
Ott az nagyon jó, mert már ki sem kell tenned úgysem látszik.
Árkus szemekkel kell figyelni az ilyen kocsikat, hogy most kitette, vagy nem? Micsoda baromság? Hogy kaphat egy ilyen kocsi engedélyt a közlekedésre?
Főleg nappal lehetetlen megállapítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs