- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Elnéztük a mai dátumot
Hirdetés
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
426os
őstag
válasz tboldi #209782 üzenetére
Importőrváltás van, határozatlan ideig nem tudsz nem raktáron lévő gyári alkatrészt rendelni. Ha ragaszkodsz a gyárihoz és nem akarsz hónapokat várni, rendeld meg külföldről (pl: Allegro.pl). Nekem egy sz@ros turbóra menő műanyag cső kellett a Bravohoz, MO-n senki nem tudta megrendelni, sem megmondani mikorra lesz, Ausztriában másnapra volt egy random márkakereskedésben, hasonló áron, mint az utolsó otthoni ismert ár.
.
-
tboldi
nagyúr
válasz 426os #209801 üzenetére
Most már nem sürgős, az imént meghenköltem, és bár nem ez lett életem legjobban sikerült javítása, az autó ismét hibátlanul indul, ideiglenes megoldásnak megteszi.
Az aksisaru megpucolásához már elfogyott a türelmem és a kedvem, majd valamikor máskor meglesz.
Ezúton köszönöm mindenkinek a segítő hsz-eket, főleg molnarpeternek a bikakábeles tesztelés ötletéért!
[ Szerkesztve ]
-
Gergello
addikt
Nálatok működik az autó lekérdezéses oldal ?
Nálam vagy azt írja, hogy ismételje meg később vagy azt, hogy a rendszám nem került kiadásra, pedig a fényképről olvasom le. -
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #209804 üzenetére
Amúgy bikakábellel bár beindult, de többször is belökte, hogy check glow plugs, az általam kreált kábellel viszont megszűnt, abszolút semmi hibaüzenet/lámpa/kód.
-
Gergello
addikt
válasz molnarpeter #209805 üzenetére
Írtam egy privit segítség kéréssel. Köszi.
-
Madwe
nagyúr
Sziasztok!
keresünk ritkán használatra szaladgálós autót. Szempontok a viszonylag nagy pakolhatóság, megbízhatóság és olcsóság.
árban olyan 1-1.5m ameddig elmennénk (tudom, nem sok…).
elsősorban japán, keleti autók amikben inkább megbízok de persze nyitott vagyok másra is ha az az ajánlott.honda jazz ami eddig szóba jött, de nem feltétlen tartom azt a legjobb konstrukciónak számunkra: ugyan tényleg megbízható hírében áll, s jól pakolható - de csak a méretkategóriáján belül. Nem probléma, sőt, jobb is lenne ha hosszabb, nagyobb kategóriájú autót találnánk - városba ritkán járkálnánk parkolóhelyet vadászni, ellenben dolgok szállítása gyakran lesz feladata, néha pl egy kajak is lehet rákerülne a tetejére amihez a jazz elég rövid lesz
az se baj ha 20+ éves, ha amúgy megbízható illetve olcsó hozzá az alkatrész, jól szervízelhető.
plusz pont ha szerintetek 3-4 év múlva eladható lesz, mert kb ilyen távra kellene, utána valami normálisabbra cserélnénk
tudtok esetleg ezen szempontok mentén ajánlani valamit?
-
macilaci78
nagyúr
válasz Madwe #209811 üzenetére
Ignis is jól pakolható, bár nem hosszú. Viszont magas, mosógép állítva is befér.
Passat kombi, vagy Octavia kombi is hosszú, tetősínnel. Benzines, ha 3-4 év múlva el akarod adni. 1.6 benzin szerintem gyenge hozzá, 1.8T inkább.Utánfutó, vonóhorog nem játszik a mostani mellé? Olcsóbb, üzemeltetés (biztosítás) gombokért megvan és bármikor eladható.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
mézespálinka
senior tag
Sziasztok!
Régebben, régebbi autóknál volt olyan oldal, ahol vin/alvázszám alapján le lehetett kérdezni, hogy milyen extrákkal rendelkezik az adott autó. Létezik ilyen? Mazdához pl. találtam, de még is amiket kinéztem vin-t, egyiket sem ismerte fel, egyik oldal sem.
Tudtok ilyen oldalról? -
őstag
válasz macilaci78 #209812 üzenetére
a dízel Passat kombiknak nincs ára továbbra sem, szóval elég jó alternatíva
csak ne rohadjon“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
AssAssynn
őstag
válasz mézespálinka #209813 üzenetére
BMW-hez van ilyen. Valami bmw vin decoder néven keress rá.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
válasz mézespálinka #209813 üzenetére
Olaszokhoz: [link]
Igazából ez a gyári alkatrészkatalógus tele cikkszámokkal, robbantott ábrákkal, de azt is tudja, amit te szeretnél.
-
rpap96
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Nemsokára autót vásárolnék, köszönettel vennék minden segítséget, esetleg tapasztalatokat a következő szempontok mentén:
- Max. 7M lenne a keret
- Gyakori ingázás és a lehető legalacsonyabb üzemanyag-ráfordítás miatt Plug-in hibridre gondoltam, esetleg minél alacsonyabb fogyasztású hibrid is szóba jöhet, tisztán elektromos az országos töltő lefedettség miatt nem igazán
- Kvázi alacsony fenntartási költség nyilván előny lenne
- Kombit és családi autót nem szeretnénk, szimplán nem szükséges akkoraJelenleg a fentiek alapján a BMW I3, Opel Ampera, VW Golf GTE trióból kerülne ki a győztes, de tényleg bármilyen iránymutatást, logikus javaslatot elfogadok.
Köszönöm előre is a válaszokat!
-
Vismajor01
addikt
válasz rpap96 #209818 üzenetére
Bmw i3 az eleve tiszta elektromos és nem fér bele a keretbe, Ampera sokat tud kajálni ha elfogy belőle a töltés. Én megfontolnám a v60 PHEV-et, mert bár kombi de nem túl nagy belül, kicsit megnyújtott személyautó érzés. És ha elfogy belőle a szufla akkor az 5 hengeres dizel is parádésan fogyaszt.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
rpap96
csendes tag
válasz Vismajor01 #209819 üzenetére
Valóban, kimaradt ott, hogy a REx verzió lehetne érdekes (az esetleges hibáival nagyjából tisztában vagyok). Köszönöm a V60 tippet, utánanézek!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rpap96 #209818 üzenetére
Szerintem i3 motorja nyűgös, mindenesetre járj utána, hogy megéri-e a kockázatot a REX (ami klubokat olvasok, határozottan inkább a sima elektromosat ajánlják). Ampera ha Bp/környékén élsz, van elfogadható szerviz háttere, csak a karosszéria javítás drága (casco ajánlott), fő fájó tétel a hajtómű csapágy. GTE meg gyanúsan szervizben lenne több, ha márkakerbe jár, kockázatos (kisebb eséllyel, magasabb futásnál) a váltó mechatronika. V60 PHEV-re ráugrik pár százas mire stabil lesz - arra figyelj, a megnézett példányon el legyenek végezve a fontosabb javítások (klíma mosás, váltó átmosás, vezérlés csere netán a szinten drágább hosszbordás szettel együtt, ilyesmik). Prius csak akkor, ha elég a hatótáv télen is, meg ott azért lebeg a zöld rendszám szigorítás mindig a kisebb akku miatt, cserébe aránylag tartós és egyszerű cucc
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz rpap96 #209820 üzenetére
Rexet nem is vettem számitásba mert már a sima I3 is csak-csak fér bele a 7 millióba, REX semmiképp. És nem is szeretik, ne azért vesznek elektromos autót h aztán hordhatják olajcserére meg hengerfejes lesz a robogómotor.
PHEV-ből ott van még a Prius PHEV, legolcsóbban fenntartható, pályázásra viszont nem a legalkalmasabb. Outlander PHEV feleslegesen nagy neked, ráadásul szintén szrul fogyaszt ha elfogy a naftája. V60 phevből egy elég jót kapsz 7 millióért, priusból meg marad is a szebedben bőven. Golf GTE már drágább, de újabb is, az is egy elég jó konstrukció amúgy.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
rpap96
csendes tag
válasz Vismajor01 #209822 üzenetére
Köszönöm a válaszaitokat, megerősítettétek a gondolataimat! Egyelőre az Ampera-Golf vonal szimpatikus (a V60-Prius azért kevésbé tetszene), de majd eldől :)
-
Doki16
addikt
válasz rpap96 #209823 üzenetére
Én az Amperát a Golffal szemben elengedném. Nekem is kalapban volt, de mindkettő tüzetes vizsgálata után csak a VW maradt. Az Opel egy 2010-es fejlesztés, eléggé elavult már. A Golf igazán sportosra van hangolva és tud menni 160 felett is Egy dologban nagyon jó az Ampera, az pedig a nagyobb akkumulátor és ezáltal a nagyobb tisztán elektromos hatótáv.
Viszont ha tényleg csak üzemeltetési költség a szempontod, hogy a létező legalacsonyabb legyen akkor egy 5 ajtós FL Auris hybrid a te kocsid
V60 D6 vagy Golf GTE már nem oszt nem szoroz, hiába dízel a Volvo a VW is elmegy közel ugyanannyival. Nekem töltési nélküli fogyasztásaim rendszeresen 4-el kezdődtek. [kép] [kép]
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
sharp4
őstag
válasz Doki16 #209824 üzenetére
Mi most vettünk V60 D6-ot. Hát a Golffal egy lapon nem említhető, mind minőségben, mind élményben. Azért a közel 300 össz lóerő hátbavág rendesen. Fogyasztása is nagyon szuper, a kényelemről ne is beszéljünk. Állófűtés pl mindegyikben alap..
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
Vismajor01
addikt
válasz sharp4 #209825 üzenetére
Nem tudom a 0-100at ugyanannyira futja e, de a Golf GTE is hátba ver rendesen. Volvo meg igazán akkor vicsorit ha "launch controllal" inditod, na az megdöbbentő valóban. De ha csak simán oda lépsz neki powerben akkor az nagyon hasonló a golf GTE-hez. Golfra meg nem tudom igaz e ami Passatra de mivel ugyanaz a hajtáslánc gondolom igen, hogyha helyből indulsz volvó-GTE párossal akkor 130-ig elhúz a volvó aztán utána szépen elhúz a GTE
Szal sztem azért eléggé hasonlóak, csomagtartó limitált pipa, hátsólábtér limitált pipa.
Simán lehet valakinek opció mind a kettő aki nem rendes nagy kombit akar de az se baj ha nem egészen kompakt. ÉShát ott a nagy különbség puruttya dizel vs selymes benya.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Neck
veterán
válasz rpap96 #209818 üzenetére
Toyota normál hibrid? Corolla alkuval éppen beleférhet a keretbe, Auris bőven. Számolj utána, mennyibe kerül az áram, amennyivel töltöd, és mennyibe kerülne ez benzinből. Meg fogsz lepődni, de nem biztos, hogy a sima Toyota hibriddel rosszul jársz. És nem kell minden este tölteni sem. Na meg, ha a plugin-ekből kimegy a delej, jellemzően rosszabbul fogyasztanak, mint a Toyota hibridje.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Doki16
addikt
válasz sharp4 #209825 üzenetére
Ampera és Golf amiről szó volt. Azért ezt nem mondanám amit írsz, hogy egy lapon nem említhető a két autó. Semmi eget rengető különbség nincs közöttük. Ha meg már felhoztad az élményt akkor abban tuti, hogy a Golf jobb, mert eleve a sportosság volt a szempont és a GTI cuccait kapta meg. De ne menjünk bele semmiképpen ilyen vitába, mert mindenkinek más jön be
Teljesen pariban vannak a Passat GTE-vel. [kép] Azt meg első kézből mondom, hogy a Golf lazán veri a Passatot.
V60 egy remek autó, nagyon szerettem volna egyet venni, de nem mertem bevállalni. 2019-ben amikor én vadásztam ezeket a PHEV-eket még nagyon rezgett a léc velük, mert sok volt akkor a problémás darab. Most már sok dolog kiderült róluk és van szakija is rengeteg tapasztalattal.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
sharp4
őstag
válasz Vismajor01 #209826 üzenetére
Nálunk is a pakliban volt a Golf Gte, viszont én a V60-at jobbnak ítéltem meg, jobban tetszik, minőségibb, és feleszereltségben is jobb. A dízel nekem nem hátrány, hanem inkább előny. Dízel párti vagyok inkább, de ugye ezt embere válogatja.
Ne érts félre, nem leszólni szerettem volna a Golf-ot, de nekem a Volvo jobb érzést keltett. Egyik sem egy nagy autó, viszont városban a Golf könnyebben használható, mélygarázsban érzek egy kicsit hátrányt a Volvo méretével.#209828Doki16: hát azért nem versenypályán hasítunk vele, nem is az a cél közönség. Egy átlagos agglomerációból ingázó család vagyunk
[ Szerkesztve ]
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
Doki16
addikt
válasz sharp4 #209829 üzenetére
Na látod ezért nincs semmi jelentősége, hogy 218 lóerő vagy 288 Én az utazásaim nagyon nagy százalékát a 110 lovas villanymotorral teszem meg és az is bőségesen elég.
Amúgy meg ne a Golfot hasonlítsd a V60-hoz hanem a Passatot, mert azzal vannak egy kategóriában. Ott meg azért már 2016-ban elég sok mindent tudott VW.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
sharp4
őstag
válasz Doki16 #209830 üzenetére
Nem volt szó feljebb a Passat-ról, csak a Golfról. Természetesen kategóriában a Passat-al áll párban, azonban az árkategória már máshova sorolja. A német autók (nem feltétlen a kimagasló minőségük miatt) árban feljebb kategorizálják magukat.
Itt most arról van szó, hogy ebben a jelenlegi használt árszegmensben mit kapsz. 5,9-ért vásároltuk a V60-at, 7 körülieket néztünk, de beesett egy alap felszereltségű darab. 5,9-ért nem kapsz Passat-ot.
Megjegyzem mi is leginkább elektromos módban használjuk az autót. Távolabbi utazások 1-2 havonta vannak. Leginkább valami tisztán elektromos lett volna jó, viszont amellé kellett volna egy olyan autó, amivel hosszabb távokat is megtudunk tenni. Erre pedig egy plusz 1 autó fenntartása a mai világban luxus.Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
Doki16
addikt
válasz sharp4 #209831 üzenetére
Abszolút egyet értek veled, elborult árak vannak. Amikor én még 2019-ben nézegettem a gépeket a V60 és Passat teljesen egy árban voltak, amik korban és km-ben egyeztek. 4,5-ért lett volna egy nagyon jó V60 D6 nekem még akkor, de nem sokkal indulás előtt mondták, hogy elkelt. Végül Golfot vettem.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
sharp4
őstag
válasz Doki16 #209832 üzenetére
Valamiért a német autóknak jobban felment az áruk. Mindenki nézi az árakat, mert muszáj, főleg most, hogy akár naponta változhat.
Azért most legjobban egy Skoda Enyak vagy egy Kia EV6 tetszeneMagyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
rpap96
csendes tag
Köszi még egyszer mindenkinek a további válaszokat! Alapvetően az, hogy melyik milyen erős/gyors nem különösebben szempont, "német autópályára" nem valószínű, hogy mennék velük. :)
A V60 nálunk kiesik sajnos, mégiscsak kombi, még ha nem is a leghosszabb fajta, ilyen szempontból az Ampera is határeset lenne a hossza miatt. Szűkös a parkolónk, illetve tényleg nincs szükségünk effektíve nagy autóra.
A hibrid Aurisból az újabb fajta szintén a listán van, akárcsak a Lexus CT200h, ezek még szimpatikusak lennének. Ezekkel kapcsolatos fogyasztással/fenntartási költségekkel vannak esetleg tapasztalaitok?
Ha összességében jobban jön ki mindennel együtt, mint az Ampera-Golf vonal, akkor lehet, hogy ebbe az irányba mozdulnék. -
Doki16
addikt
válasz rpap96 #209834 üzenetére
Sok tapasztalat van a HSD-kel kapcsolatban. Az FL Auris és a CT200h technikailag teljesen megegyezik. A belsejében és a használt anyagok minőségében térnek el egymástól. Jelenleg az egyik legolcsóbban fenntartható "automata" váltós autó. Sajnos ehhez mérten a piac be is árazta ezt. Fogyasztás változó, embertől függően, nekem nagy átlagban 4-5 liter között megállt ahogy én használtam. Nagyon megbízható konstrukció, sokszor ajánlott autók. FL Auris már beltérben is jobban emészthető, és az infotainment is használható fajta. Valamint kapott már rendes menetbiztonsági cuccokat.
Az, hogy jobban kijön-e a felhasználási szokásaidon múlik. Mennyit mész egy évben, hogy és mennyiért tudod tölteni a plugint. Nekem pl bőven megérte a GTE-re való csere az Auris után.
Jelenleg a töltésemet már 70 Ft-al számolom, mert a rezsi csökkentett áramot a háztartásban lazán elhasználom. Golf 15-16 kWh-val elvan, de számoljunk 20-al. 20*70 Ft= 1400 Ft/100km a költsége neki. 3 liter benya. Ezt egyedül egy új generációs HSD tudja megközelíteni. Viszont ha te sokat mész töltés nélkül az 1.4 TSI (sokkal nagyobb dinamikával persze) nagyon közel ugyanazt tudja mint a 3. generációs HSD (P3, Auris, CT200h).A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Neck
veterán
válasz Doki16 #209836 üzenetére
Nagyrészt egyetértek. Azonban, egy gyors HaHus keresés után, 2-3 évvel fiatalabb Aurisokat lehet kapni ugyanazon az áron, mint a Golf GTE. Ugyanakkor (bár A3 e-Tronom és GTE-m nem volt), de nagyon sok helyen 5.2 - 5.5l fogyasztásokat írnak benzin üzemben.
Azaz mondhatjuk, hogy az Auris olcsóbb, és fogyasztásban nagyon közel van. Nem vagyok meggyőződve, hogy a GTE gyorsan behozza az árkülönbséget (ha egyáltalán)
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Doki16
addikt
Ohh én abszolút azt mondom ha valakinek nem kell a GTE minden dolga, akkor a HSD a jobb választás minden szempontból. Ritkán ajánlom már a Golfot bárkinek a HSD-vel szemben. A Toyota egy sokkal logikusabb döntés. Az én felhasználási szokásimon teljesen egyformán fogyasztott a Golf és az Auris csak ezt tudom mondani. És ne felejtsük el, hogy a MIB1 rendszer a 4 választható üzemmódjával jobb fogyasztást lehetett elérni mint az újabb MIB2-vel. Autópályán 3 méteres futót húzva evett az Golfom ennyit. [kép] És ez azért elég extrém felhasználás, mert elég komoly súlyt húztam vele. És ahogy a képen is látod nem volt semennyire sem töltve az egész út alatt és végig ment a 30+ fokban a klíma
Nem vagyok meggyőződve, hogy a GTE gyorsan behozza az árkülönbséget (ha egyáltalán)
Sosem fogja behozni az árát én azt mondom. Valamiért nagyon elment a GTE-k ára. Én alig tettem hozzá egy keveset, hogy Aurisról egy sokkal jobb modernebb kevesebbet futott GTE-re váltsak. Most már milliós különbség lesz.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
macilaci78
nagyúr
válasz rpap96 #209818 üzenetére
Mennyi éves km-re és mennyi időre tervezed megvenni?
A hibridnél ugyanúgy ott van a belsőégésű motor karbantartási költsége, de az elektromos rész miatt a szakszervizek köre leszűkül.
Én fontolóra venném, hogy elengedem a hibridet, tisztán belsőégésű üzem mondjuk 5 mFt környékén. A mai helyzetben az árát tartja ugyanúgy, a zöld rendszámosok parkolási kedvezményei egyre több helyen semmisülnek meg.
Kompakt benzines 7 liter alatt ugyanúgy elmegy vegyesben, de tán közelebb áll a 6 literhez és nem utálják a dízellel ellentétben.
Az a 2 mFt különbözet sok évre fedezi a megnövekedett benzinfogyasztást és karbantartási költséget, közlekedni pedig hátbavágás nélkül is lehet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #209839 üzenetére
Mondjuk megtérülés bármilyen autónál magas lesz, ami nem VAG 1.9 dízel millió körül/alatt
-
rpap96
csendes tag
válasz Doki16 #209836 üzenetére
Min. 90%-ban elektromos használat lenne, összesen 25-30 km oda-vissza egy nap a munkába járás, ezért is érdekes leginkább a plug-in. Összességében továbbra is az Ampera-Golf páros szimpatikus (talán előbbi reálisabbnak is tűnik), de a fentiek alapján az Auris sem elvetendő.
Az Audit is néztem, de ott azért látszólag magasabb az ár, mint a Golf GTE esetén nagy átlagban, a négy karika nekem annyira nem vonzó szempont. :) -
Doki16
addikt
válasz macilaci78 #209839 üzenetére
Szerintem nem kell elfelejteni a hibridet, ha az egy Toyota HSD. Ott pont az egyszerűség fog bejönni és az olcsóbb karbantartás. Nincs kettőstömegű, nincs részecskeszűrő, nincs bonyolult automata váltó, nincs magasnyomású rendszer, nincsenek motor kokszosodás. Ezek nagyon nagy részben vagy teljesen jelen vannak egy modern autóban. Egyedül az EGR igényel karbantartást, de már tök olcsón csinálják, vagy ügyesebbek házilag is gond nélkül kivitelezhetik. A HSD elektromos része meg szökő évente sem megy tönkre (nyilván mindenből lehet hibás)
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rpap96
csendes tag
válasz macilaci78 #209839 üzenetére
Nem tudom megtippelni a km-t, 10-20e között lehet majd valahol éves szinten, ebből szerintem valóban 90% körül lenne az elektromos használat. Nem lenne rossz, ha egy 5-8 évet ki tudná szolgálni az autó, ennél többre nem feltétlenül mernék tervezni, ki tudja, mit hoz a jövő.
Ezek is valid érvek, köszönöm! Körülnézünk ilyen téren is, bár hosszútávon szívesen elszakadnék majd a folyékony üzemanyagoktól, amennyire lehetséges.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz rpap96 #209843 üzenetére
Tölteni hol, hogy tudod? Ha otthon sima hálózati áramról, az nincs ingyen és most még a kvótás marhaságok tovább árnyalják a képet. Persze ha van napelemed, úgy olcsóbb, de ha nincs, azt kiépíttetni is plusz költség. A legjobb, ha munkahelyen tudod tölteni - ingyen.
Tehát 50-160k km-re.
Nekem az öreg dízel Passat van most 72,5 Ft/km-be, amibe kb az összes olyan költség benne van, ami az autó birtoklásából fakad. (Biztosítás, bekerülési költség, szerviz, üzemanyag, gumizás, 0 Ft-ért elbontás.) Egy modern hibridnél ez legyen mondjuk 30 Ft/km a vásárlástól az eladásig, minden költségével együtt.
Maradjunk a korábbi példám kedvéért 2 mFt különbségnél a hibrid és a benzines autó közti különbséggel azonos paraméterek mellett, pl Golf GTE és egy azonos szériájú Golf benzines esetében. Na, 50k km-ig fedezik a 2 mFt a benzines többletköltségét, ha az újabb benzines Golf is olyan betegágy, mint a 23 éves dízel Passat és 72,5 Ft/km a költsége. De a valóságban inkább 50Ft/km lehet, tehát sokkal tovább tart ki az a 2 mFt.Doki16: a végletekig kisarkítva az érem egyik oldala a 0 Ft karbantartási költség a 0 Ft üzemeltetési költséggel karöltve, amikor csak biztosításra és parkolásra költesz. A másik oldala a bekerülési költség, ami egy ilyen autónál magasabb a hagyományoshoz képest.
Pénz nem számít alapon én is egy hibridben gondolkodnék, ami tisztán elektromos üzemmel elmegy 60 km-t is. 10-12k km-t megy egy évben a kocsi, ebből kb 2,5-5k km-t Pest megyét elhagyva nagyobb távokat jellemzően pályán, a többi Budapest és agglomeráció. A vidéki utakra célszerű a belsőégésű motor, a többi meg otthonról indulva megoldható lenne egy töltéssel. Csak ott van a félelmem, hogy mit csinál a belső égésű motorral és sallangjaival, ha egy évben csak 10-20 nap van beindítva, akkor viszont több órás pályázásra.
Itt olvasni, hogy a klímakompresszort is meg kell néha járatni télen, ki ne száradjanak a tömítések. Egy korszerű belsőégésű motorban meg ott van még a turbó, magas nyomású üzemanyagrendszer, na meg az üzemanyag eltarthatósága, regenerálás, stb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
rpap96
csendes tag
válasz macilaci78 #209844 üzenetére
Igen, a töltés megoldott lenne otthon is és a munkahelyen is. Mindent összevetve (sok utánanézés, itteni tippek) úgy érzem, Ampera/Auris lehet talán a legreálisabb a felhasználából adódóan, árban sincsenek egymástól túl messze, a keretbe bőven beleférnek. A tisztán elektromos lehetőség az Ampera felé, a karbantartással járó dolgok javarészt az Auris felé húznak, úgyhogy nem lesz könnyű a döntés.
-
dj79
senior tag
válasz rpap96 #209845 üzenetére
Auris. Egyszer egy évben kötelező szerviz 4+ programban, 10 éves kora előtt megköthető a hibrid garancia a nagyakkura.
200ezer felett érdemes megmérni a vízpumpát, hűtőköz/egr-t meg a sallangokat kipucoltatni aztán ennyi. Ja, meg néha lemerül a kulcsban az elem, full unalom az életünk az aurissal, nem kell szerelőhöz járkálni meg ilyenek. 4,6-5,8 között elvan üzemanyagból, olajat nem kér. -
Doki16
addikt
válasz rpap96 #209845 üzenetére
Nézd meg mindhárom autót próbáld ki és utána hozz döntést mindenképpen. Amperát sem lesz túl olcsó fenntartani, nagyon kevesen értenek hozzá az országban. Míg egy HSD-t vagy a TSI-t sok helyen szerelik és még egy családi háznál is könnyen meg van az általános karbantartás. Meg azért azt is mérlegeld, hogy az Ampera jelenleg olyan 10 éves körül van minimum. Nem is nagyon fogsz belőle találni 2013-nál újabbat és 2007-ben mutatták be először. Jó autó és baromi jó ötlet volt a koncepciója, sajnálom, hogy nem lett tovább gondolva és modernizálva.
#209846dj79: hehe én pont ezért adtam el az Aurisomat. Semmi ráció nem volt benne, csak, hogy túl fiatal vagyok/voltam én egy ilyen unalmas kocsihoz. Aztán most meg minden vágyam egy még unalmasabb ioniq electric 3 év alatt megfordult a világom 180 fokkal
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Neck
veterán
válasz macilaci78 #209844 üzenetére
Pontosan ebben verhetetlen a HSD Toyota. Úgy fogyaszt kevesebbet egy benzinesnél / dízelnél városban, hogy az egyik legmegbízhatóbb konstrukció a piacon, a teljes hajtásláncot illetve a váltót is beleértve.
Van olyan, amikor 90%-ban elektromosan megy városban úgy, hogy saját magát töltögeti vissza. Döbbenet.
De ne nekem higgy, nézz szét, miben ülnek a taxisok Budapesten.
Gyanítom, hogy az értékvesztése is kedvezőbb lesz, mint a példádban említett dízel autónak. A javítási költségeket és a többit már nem is beszélve. De a legjobb az egészben párban egy ACC-vel (adaptív tempomat) használni - dugóban gyakorlatilag elvezeti magát fillérekből.
Ez egy másik életstílus (közlekedőedény) de nem véletlenül mondják, hogy nagyon jól fenntartható - és egy kicsi azért jut a jövő technológiájából is.
Nyilván, ha a menet nagy része autópálya 130 tempomat, akkor másabb a történet.
Üdv a Suzuki Swace-ből
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
macilaci78
nagyúr
Swace-ben ültem, nem fértem el. Elhiszem, hogy a Toyota HSD minden/sok szempontból verhetetlen, remélem, több méretkategóriában is elterjed ez a technika.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
sagesz93
addikt
Milyen swacet sikerült leakasztani? GLX? Kép is jöhet nekem Manhattan gyöngyház van GL+ “fapad”
macilaci78: milyen téren nem fértél el? Szerintem csak azzal van gond, hogy alacsony a kocsi, de nagyon mélyre lehet süllyeszteni az ülést, így van elég fejtér(utasülés is állítható magasságú!). Mögöttem is simán elférnek, senki sem panaszkodott.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- Óra topik
- További aktív témák...
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron