- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Android szakmai topik
- Magisk
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
gp A sokak által várt folytatás sajnos nem fog idén megjelenni, kicsit tovább kell rá várnunk.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Autóvásárláson gondolkozom. Mindenképpen automata váltós benzinest szeretnék. Az autó 99%-ban városban lenne használva.
Két típusra szűkítettem le a választékot: SX4 S-cross GL+ 1.4 automata (új), vagy egy egy éves használt Astra K 1.4T 150LE Innovation.
Eddig egy Chevrolet Epicám volt, ami egy imádnivaló autó, csak Euro4-es, így szmogriadókor ki lesz tiltva a városból (Autóval járok dolgozni), illetve 12 éves és már vannak bajai és nem szeretném szervizbe hordozgatni. A csomagtartója sem praktikus most éppen babához.
A Suzuki malmára hatja a vizet az, hogy új, és hogy 10 év garancia van a főelemekre.
A gond viszont az, hogy nem annyira felszerelt, mint az Astra, illetve feltehetőleg a 2020-2021 közti időszakot Németországban fogom tölteni, tehat német rendszámos autóm lesz, és ez nem tudom, hogy hogyan hat ki a gyári garanciára, illetve a szervizhálózat ott meglehetősen szegényesnek tűnik, főleg Berlinben.Az Astra használt, Németországból behozott, már csak egy év garancia van rá és ki se lehet terjeszteni (Opel kemény két évet ad). Teljesen fel van extrázva, Innovation modell, csak a LED mátrix fényszóró hiányzik belőle, de van benne sávelhagyás figyelmeztető, adaptív tempomat, automata vészfékezés, meg tényleg minden amit el lehet képzelni. Használt, olcsóbb, viszont sokkal drágább szervizeltetni, viszont Németországban is jó sok márkaszerviz van mindenhol.
Tesztvezetéskor nekem mindegyik teljesen ugyanolyan volt a vezetőülésből, egyikből sem láttam ki a mostani Chevrolet Epicám után, ami egy hibátlan autó (fürgébb és kényelmesebb mind az Astránál, mind az SX4-nél ), csak sajnos babához a csomagtartó miatt nem a legjobb, illetve 99%-ban városban használom és ennek a dízelmotor nagyon nem örül.
Mindazoktól, akik rendelkeznek tapasztalattal az SX4 terén, esetleg az Astra terén is, kérdezném, hogy milyen hibái vannak az SX4-nek, mire lehet számítani ami nem működik túl jól, illetve az Astrához képest miben más, miben jobb, miben rosszabb. Vagy esetleg ha van más ajánlat (maximum 1 éves autó érdekelne, az új autók ára viszont rettentően el van szállva), az is érdekelne.
-
z-csongor
csendes tag
válasz stickermajom #176054 üzenetére
Mondjuk azt, hogy nem 99% varos, ez egy kicsit tulzas volt. Evi 2-3 Budapest - Berlin ut is benne van a pakliban.
Megkerdezem, hogy 2018 Aprilisa utan lett-e gyartva, mert 2018/06 az elso forgalomba helyezes, gondolom annak nem sok koze van a gyartashoz.
-
z-csongor
csendes tag
válasz stickermajom #176056 üzenetére
Felhivtam a szervizt, ahol szervizeltek (egesz eleteben egyszer volt szervizben), ott megmondtak, hogy Dexos 1 Gen2 olajat toltottek bele.
Ha esetleg nem azt toltottek volna, akkor kuka a motor?
-
z-csongor
csendes tag
válasz stickermajom #176058 üzenetére
Ok, ertettem. Tehat ha a gyartasi idopont 2018 aprilisa elotti (99,999%, hogy markakereskedesben jo olajat toltottek bele az elso szervizkor), akkor ne vegyem meg mert a motor karosodhatott, igaz?
-
z-csongor
csendes tag
válasz stickermajom #176060 üzenetére
En vagyok szerintem a legovatosabb vasarlo az Insignias esetem ota, ahol egy taliga sz*rt sikerult vasarolnom (70k-nal kormanymucsere, utana vezermulanc-csere, utana megint ordito szamar hangot kezdett a kormanymu adni, de akkor mar megszabadultam tole. Ja es 22 litert fogyasztott, automata 2.0 benzines), tehat semmi gond nincs azzal hogy ovatos vagy, kulon ertekelem hogy felhivtad a figyelmem erre.
Esetleg tudod, hogy a pontos gyartasi idopontot hol lehet megtalalni ezen a kocsin? Vagy esetleg VIN alapjan megoldhato?
[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok, hasznalt autot szeretnek venni, eddig egy Lexus IS300h-m volt, amit eladtam, mert nagyon bezárva ereztem magam benne (komolyan!).
8-10 milliom van a kocsira, leginkabb varosban hasznalnam (oda-vissza 2 * 6km dugoban; tomegkozlekedessel 45 perc lenne, kocsival 15, ezert nem jatszik a tomegkozlekedes), havonta egyszer Bp-Szeged-Bp, evente 2x kulfold, nagyon neha kirandulasok. Szeretem a szep belteret, es a csendet.
A sedan format kedvelem, de SUV is esetleg szoba johet. A fentiek miatt dizel kizarva, a varosozas miatt pedig manualist sem szeretnek. Tudom, hogy az IS300h lett volna erre a celra tokeletes, de nagyon nem ereztem jol magam benne a szuk ter miatt.
Amit neztem: Lexus GS300h, Toyota Prius (ez autopalyan es kulfoldre eleg meh lenne). Ha esetleg ezeken felul tudtok valamit ajanlani, kerlek tegyetek meg.
----
Szerk: nincs lehetosegem tolteni, tehat elektromos / plugin sajnos kizarva.[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
Koszi, pont neztem a Corollat, az 1.8-as helyett mar lehetne Prius is, egy jo harmas priust meg olcson is kapok, es a maradek penzt elrakhatom
508-at megneztem, nagyon szep, de ha a motor nem tul megbizhato, akkor inkabb Lexus.
Esetleg Opel Insignia? Elegge tetszik a belter, csak volt egy Insignias kalandom fel evig, es meg mindig PTSD-m van tole (kormanymu, vezermulanc, 20l/100km, stb.).
-----------
@molnarpeter: V60 D6 hybrid hibatlan lenne ha tudnam tolteni[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
válasz z-csongor #182452 üzenetére
Koszonom a sok valaszt, utananeztem az ajanlott kocsiknak, es ugy tunik a GS lesz a befuto megis (megbizhatosag, hibrid, csend), de nem nagyon tort ki rajtam a birtoklasi vagy. Amugy az IS nem a merete miatt volt rossz, hanem ha megnezitek a belteret, lathatjatok, hogy nagyon korulveszi az embert a kozepkonzol es olyan, mintha egy lyukban vezetne, nem nagyon tudom leirni az erzest, de tenyleg bezartsag erzesem volt benne maga az auto viszont gyonyoru (foleg gyongyhaz feher szinben, amilyen volt) es vezetni is nagyon jo volt.
Meg amit neztem meg, bar 99%, hogy rossz otlet: 2016-os Audi A4 vagy 5 eves A6/BMW 5? Ezek mennyire megbizhatoak, a benzineseknek vannak-e tipushibai? Vagy messzirol keruljem el oket ha fontos a megbizhatosag?
Lehet amugy, hogy a vege az lesz, hogy hasznalom tovabb a fold legjobb autojat, a most felesegem altal hasznalt majdnem 13 eves dizel Chevrolet Epicat. A felesegem nem fog orulni, mert menne a babaval ide-oda a varosban. Lehet, hogy neki kellene valami "eldobhato" autot vennem? -
z-csongor
csendes tag
Igazabol most, hogy belegondoltam, a Vaci uti Tesco Extranal dolgozom, ott van tolto, tehat esetleg akar tolthetnem is, de ez elegge lutri, hogy nem foglalja be valaki egesz napra.
-
z-csongor
csendes tag
Tudom, eltem Nemetorszagban, 3-4 eves (operativ) lizingre 200-300 euroert (ha meg self employed vagy, akkor nevetseges 150 eurokert hozzad vagnak Talismanokat, Arteonokat - pl nezd meg ezt: https://www.mydealz.de/deals/gewerbeleasing-volvo-xc40-t3-r-design-163-ps-eff-mtl-125-netto-14875-brutto-inkl-wartung-verschleiss-lf-036-24-monate-1491256 ) lehet jo autot kapni. Utana meg a kocsi tavozik K-Europaba
Ha lenne ilyen lehetoseg Magyarorszagon (az operativ lizinges cegek itt kifizettetik veled a kocsit 4 ev alatt), akkor tuti, hogy igy lenne kocsim.[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Neztem ma egy 2017-es Insignia Grand Sportot. Nagyon magas volt a gordulesi zaj, es cicergett a muszerfal elol, es valami valahol hatul. Van ilyen kocsija valamelyik hozzaszolonak? Ha igen, nektek is elojon ez a cicerges problema? A gordulesi zaj annyira nem aggaszt, gondolom egy halkabb gumival teljesen mas lenne.
Sajnos a Lexus IS300h utan nagyon gagyinak hatott a magas gordulesi zaj, de foleg a cicergesek egy ket eves kocsinal.
Minden mas teljesen oke volt vele, meglepoen jo auto a regi 2.0T-s A Insigniamhoz kepest. -
z-csongor
csendes tag
Tenyleg, csak most vettem eszre, hogy van ilyen topic (kiuti igazabol a szemem). Bocs!
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Teljesen donteskeptelen vagyok mar, tobb honapja nezegetek kocsikat a Lexus IS300h utan, es egyszeruen nem tudok donteni. Eleinte GS-t akartam, de sajnos tul odivatu mind a belseje, mind a kulseje, es masszivan veszti az erteket, igy mas auto utan neztem.
A kovetkezto negy peldanyra szukitettem le a keresest:
- Audi A4 ( https://www.autohaus-berolina.de/fahrzeug/audi/a4/audi-a4-limousine-2-0-tdi-s-tronic-navigrashz_227241694/ ) - Megneztem (ha eppen akkor el lehetett volna vinni, megvettem volna, de a kocsi dokumentumai nem voltak az Audi Banknal voltak, en meg csak harom napra mentem Berlinbe), szep volt, jo volt, van benne ulesszelloztetes is ami fontos egy bor ulesnel, a DSG valto miatt viszont felek nagyon, hogy nem kuszik. Varosban (dugoban) igy eleg nehez vele menni, es finom manoverezesnel eleg fura, hogy mindig egy kicsit meg kell nyomnom a gazt. Ez minden DSG valto sajatja, vagy csak ebben a peldanyban volt eleg kenyelmetlen egy sima automatahoz kepest? Emelle a kocsi dizeles (az IS300h elott is dizeles kocsim volt, varosban is sokat hasznaltam, semmi gond nem volt vele), varosban is lenne hasznalva (napi 6-6km munka) es hosszabb utakra is, pl belfoldon utazgatni vagy kulfold. Kulon extra viszont itt, hogy a 60k-s szervizt szepen elvegeztek, arra mar nem kell kolteni.
- Mercedes C osztaly ( https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/vehicle-search.html#/u/used-vehicles/d/c-180/cb7c964240b4d0619f915fe179dd9406?owda=misc ) Szep, jo, viszont nagyon sok benne a zongoralakk es nem bor az ules. Benzinmotor, de reszecskeszuros - varost fogja szeretni?
- Mercedes E osztaly ( https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/vehicle-search.html#/u/used-vehicles/d/e-220-d-limousine/3988686e345594bcaab0b35dee211916?owda=misc ) mindent tud (csak a franya ulesszelloztetest nem, ami borhoz tenyleg nagyon jol jon), viszont tul nagy, illetve dizeles, az A4-re vonatkozok erre is vonatkoznak
- Ford Mondeo hibrid ( https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_vignale_automata_ecvt_full_extra_46500_km-15117268 ) egyszeruen mindent tud es hibrid, amit valamiert en szeretek, viszont kicsi a csomagtartoja, es massziv az ertekvesztese, illetve ennyi penzert Mercedest vagy Audit tudok kb venni. Az auto francia, a bal hatso kuszobnel volt egy kis serules, illetve a 40k-s szerviz *nem* lett rajta elvegezve, igy a maradek kis 1 honap garancia ugrott ra.
Ha van olyan peldany, ami szerintetek kiemelkedik az osszes kozul valahogy, akkor kerlek segitsetek a dontesben.
Elore is koszonom a segitseget! -
z-csongor
csendes tag
válasz BigBlackDog #183274 üzenetére
Ugy ertem amugy a kuszast, hogy lehet-e a fekpedallal valo jatekkal nagyon nagyon finoman manoverezni, mint egy automatat? Tehat en azt vettem eszre, hogy ennel az Audinal (meg egy berelheto Golfnal, amit vezettem) elegge fel kellett engednem a feket, hogy kuszni kezdjen, es olyankor egy kicsit meglodult azert a kocsi.
Illetve milyen evjaratu es milyen kocsid van? -
z-csongor
csendes tag
válasz aero. #183277 üzenetére
A dizel ugy merult fel, hogy eddig (az IS300h kemeny 3 honapja elott) is dizelem volt (DPF-es Chevrolet Epica). 150k km kerult bele 12 ev alatt, ebbol az elso harom evben 75k km, meg csak a visszajelzo lampa sem gyulladt fel egyszer sem es mind az automata valto, mind a motor tokeletes allapotban van meg. Mivel azert megyek ide-oda varoson kivul is, ezert merult fel, ki tudom egetni a DPF-et kethetente kb.
A fogyasztas nem erdekel, mert olyan hasznalattal, amivel en hasznalom, teljesen elenyeszo hogy 7 vagy 8 vagy 10 vagy 12 litert fogyaszt a kocsi.[ Szerkesztve ]
-
-
z-csongor
csendes tag
_q: 172cm/70kg-val nem fertem el benne. Komolyan. Szeretek egy kicsit magasabban ulni, es a kormany beleert a labamba (szerk: teljesen magasra allitva), kenyelmetlen volt, ezen felul az IS-ben volt egy kis bezartsag erzesem a kozepkonzol benyulasa miatt.
[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
válasz pècsimunkás #183286 üzenetére
Haha, de. Ennyit lehetett Pont mint a Lexus UX-ben, ott sem fertem el.
NX/GS/ES: nincs gond a kormannyal, de nem tetszenek. -
z-csongor
csendes tag
Superbbol azok a modelleket, amiknek a felszereltseguk pl hasonlo a C-osztalyhoz, kb ugyanolyan arban vannak (sot, igazabol dragabb is), igy azt sajnos kilottem meg a kereses elejen. Ugy vagyok vele, hogy a meret nem nagyon fontos, mivel csak ket felnott es egy nagyon kicsi gyerek hasznalna a kocsit.
Igazabol most kicsit jobban atgondolva arra a megallapitasra jutottam, hogy C-osztalyt kellene, hogy vegyek HA (de ez egy eleg nagy ha) valami normalis szelloztetett borulessel lenne, vagy nem lenne zongoralakk kozepkonzolja. Termeszetesen ilyen valtozat is elerheto, +10k EUR-ert, de annyit meg nem nagyon er a kocsi szerintem. Ar/ertek aranyban az A4 tunik a legerosebbnek, a Mondeoval meg a ket bajom az elmulasztott szerviz, es a rettentoen amorf csomagtarto (meg hogy egy fiatalabb A4 alig dragabb nala).
Nehez dolog ez.[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
Sajnos nagyon nem tetszik a kombi forma. Nekem a sedan es az SUV tetszik, felesegemnek meg a sedan es a sportosabb kompakt. Igy a metszet maradt a szep klasszikus sedan forma.
Esetleg BMW4/Audi A5 coupe (mindkettobol az otajtos) is bejon mindkettonknek, de BMW-t nem szeretnek valamiert.[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
Az Arteon is kifejezetten tetszik, de ott is elojon a dizel problema, a legtobb a piacon dizel, vagy 1.5 TSI, ami kulfoldi forumok velemenye alapjan egyontetuen egy tul nem jol sikerult motor. Tehat akkor inkabb a dizel marad, de az evi 10k km-re (amibol amugy max 2500km a varos) lehet, hogy nem a legmegfelelobb a korai elhasznalodas miatt.
-
z-csongor
csendes tag
Viszont ezek alapjan egy hibridnel ez a problema meg hatvanyozottabban jon elo, nem igaz? Olajhomersekletet nem mertem, de a vizhomerseklet gyakorlatilag meg sem mozdult, mire beertem munkaba a Lexus-szal ugy, hogy sokat nem ment a benzinmotor, es hideget fujt kb vegig a futes.
Felevenkenti olajcsere szerintetek megoldas lenne a savasodas ellen? -
z-csongor
csendes tag
válasz dome29 #185235 üzenetére
Nekem volt 2.0T, 2010-es. 75k merfolddel vettem, vegig markaszervizbe lett hordva, nem volt torve, stb. A hibalista
- Kormanymu (ordito szamar hangot adott parkolasnal)
- Vezermulanc
- Ujra kormanymu (ordito szamar hangot adott parkolasnal)
Ez a harom operacio dragabb volt, mint az auto ara. Angol nagyvarosi stop&go forgalomnal 20 liter/100km, autopalyan 10-12l/100km.
Elvileg a 2014 utani modellek jobbak, en a facelift elottit nem tudom ajanlani. Sokan panaszkodnak angol forumokon a vezermulancra es a kormanymure, en nagyon belenyultam. -
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186117 üzenetére
Szia!
Bocs, hogy beleszolok, csak megosztom a tapasztalataimat.
Nekem egy hybrid Mondeom van, elotte Lexus IS300h volt.
A hybrid Mondeoban Li-Ion akksi van, amerikai forumok szerint semmilyen Mondeo akksijaval soha nem volt semmilyen baj meg hosszu allas eseten se, a regebbi modellek (2013 elotti) eseten felmerul egy olyan szoftverhiba, hogy 10 eves koraban halottnak gondolja az akksit. A megoldasa igazabol egy perc, csak vissza kell allitani az akksi korat, es azonnal mukodik.
Ugyanezen forum alapjan a Fusion (Mondeo) hybrid egy hihetetlenul megbizhato modell.
Mondeonal fel kell keszulnod az arcpirito arakra a markaszervizben, nekem 130k volt a 40k/2 eves-s olajcsere. A 60k/3 eves-s tobb lesz, mert akkor gyertyat is cserelnek.ETIS-en meg tudod nezni VIN alapjan a felszereltseget a kocsinak ha independentkent regisztralsz.
A Lexushoz hasonlitva a Mondeo joval rondabb, de szerintem jobb kocsi. Menetkomfortban, zajban, es meg gyorsulasban is jobbnak tunik nekem a Mondeo, mint a Lexus.A csaladban van egy Auris hybrid is, a Mondeo fogyasztasa barmilyen meglepo, de varosban jobb, mint az Aurise. Autopalyan pedig 130-as temponal a Mondeo fogyasztasa 7 liter/100km.
Az egyeduli problemam a Mondeoval, ami miatt szerintem el fogom adni, ha nem lehet megoldani, az az, hogy valami mindig mindenhol zorog benne, egeszen hihetetlenul idegesito tud lenni az allando halk magas frekvencias zorges. Tehat amikor tesztelsz egyet, mindenkeppen figyelj oda a zajokra es legalabb fel orat vezesd rossz uton. Ha a kereskedo nem engedi, lepj tovabb.
-
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186140 üzenetére
Azert azt hozzaadom, hogy a Lexusomnak alacsonyabb volt a fenntartasi koltsege (joval), mint a Mondeoe. Mind a kettonel igazabol csak a kotelezo szervizekre kell gondolni, mas problemad 100%, hogy nem lesz vele. Lexusnal meg ott van a 10 eves extra hybrid garancia, amit Mondeonal nem kapsz meg.
A Mondeorol meg nehany szo: A nagyon sok extra valoban jol hangzik, de a legtobb ember tapasztalata az extrakrol, amiket adnak hozza, eleg vegyes. Az en tapasztalatom szerint harom extra er benne valamit, viszont fontos, hogy ezek nem mindegyik peldanyban vannak, igy olyat keress, amiben ezek benne vannak mindenkeppen (onnan tudod, hogy ezek benne vannak, hogy a valtokar jobb oldalan harom gomb van, nem ketto, illetve a klimakonzolon az ulesszelloztetesnek van gombja):
- Automata parkolassegito: Eddig is nagy autokkal jartam, es angliai nagyvarosokban edzodott a parkolasi kepessegem, de ezt a kocsit tenyleg nagyon nehez parkolni. Se elore, se hatra nehez erezni a hatarait. Viszont a csodagomb megoldja ezt a problemat, olyan helyekre rakja be parhuzamosan a kocsit hibatlanul, amire en meg se probaltam volna beallni.
- Ulesszelloztetes: Nem vagyok egyaltalan izzados, de egy kiados ut utan azert a borulesbe nagyon szepen bele lehet izzadni. Az ulesszelloztetes ezt egy varazsutessel megoldja, tenyleg elengedhetelen extra a mi eghajlatunkra.Amik hatalmas csalodasok:
- Savtarto: egyszeruen rossz, siman atengedi a masik savba az autot mielott eszbe kap. Gyakran van false positive is, es ki akarja csavarni a kezedbol a kormanyt, mert epp eldontotte, hogy nem a savodban mesz.
- Adaptiv tempomat: Eleg annyi, hogy egy lassu auto mellett elmesz a belso savban, es rogton fekez egy kellemeset mert azt hiszi, hogy elotted van.
- 9 hangszoros premium Sony hangrendszer: Az Auris alap hangrendszere jobb, ez sokat elmond rola.
- Klima: vagy fullon orditva futi az ablakon, vagy fullon orditva huti a labad automata uzemmodban. Megoldas: kezzel kell vezerelni, viszont arra, hogy hova fujjon a klima, nincsenek gombok, igy a menuben kell turkalnod
- Carplay: Google maps / Waze kesik 5mp-t is neha, Apple Mapsnak fogalma sincs, hogy hol vagy. Mas auton tokeletesen ment ez, Android Autot meg nem probaltam.
- Zorejek: errol mar irtam, ez azert kifejezetten zavaro az autoban, mert amugy csend van, es igy megjobban figyelsz a zajokra. Az auris 100k km utan nem zorog, ez 20k utan zorog.
- Sagging dashboard: Amint eszreveszed, gyakorlatilag csak ezt fogod nezni, es amulni fogsz azon, hogy ezt hogy sikerult osszehozni . Gondolom kapcsolatban all ez a zorejekkel, amik a muszerfalbol jonnek
Es a vegere a csucspont:
- Adaptiv LED fenyszorok: A nagyon regi Chevroletem halogen projektoraval is jobban lattam ejszaka, mint ezekkel a csodakkal. Igazi "ket csikos" lathatosagot biztosit ejszaka, ennel a Lexus IS300h xenonja sokkal de sokkal jobb volt. Az automata reflektor kapcsolgatast sajnos ki kell kapcsolni foleg autopalyan, mert folyamatosan villogva haladsz igy, egyszeruen mindentol osszezavarodik, meg a sajat tukrozodesetol is a kozlekedesi tablakon. Ez nagyon rosszul hangzik, viszont sokak szerint ez *sokkal* jobb, mint az alap halogen reflektor, amit a nem Vignale Mondeokba szerelnek.Nem lebeszelni akarlak a Mondeorol, viszont amiket irtam, tesztvezetes kozben soha nem fognak kijonni, mert nem ezekre fogsz figyelni, es szerintem vedd oket figyelembe.
En azert a helyedben megneznek egy Lexus IS300h-t, nagyobb csomagteret kapsz, minosegi osszeszerelest es alacsonyabb fenntartasi koltseget is, viszont az infotainment rettenetes benne (nincs Carplay, igy navigaciohoz fel kell tapasztani egy tartot a szelvedore, ami eleg kellemetlen), es nem kapsz ulesszelloztetest se. Azt irtam, hogy a Mondeo egy jobb auto, viszont most mar igy az osszefoglalom utan nem vagyok biztos benne, hogy ez igy van, es hogy jo otlet volt-e eladni az IS300h-t, hogy vegyek egy Mondeot de ez mar az en problemam.
-------
Mas: Passat GTE-t nezted? En most afele hajlok, ha el tudnam adni a Mondeot, de a jelen helyzetben lehet, hogy meg se probalom az altalanos panik miatt.
[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
válasz Doki16 #186150 üzenetére
Mindenkeppen erdekel a GTE-vel kapcsolatban minden fontos (megbizhatosag, elektromos hatotav, zajkomfort, stb.), leginkabb a zorejek benne Illetve a vesszoparipaim:
- Klima: ha beallitok egy homersekletet, akkor mennyire kepes binaris mukodes helyett szepen fokozatosan elerni a homersekletet, es ott is tartani?
- Carplay | Android auto: Kesik a GPS?
- Ules: Ha bor, akkor mennyire kellemes nyaron?
- Fenyszoro: Latom ezekben mind LEDes van, es a Mondeo ota elkezdtem felni toluk. Eleg jok ebben a kocsiban?
- Asszisztensek: Mennyire megbizhato a savtarto, az automata tempomat, es ha van a kocsidban, az automata parkolassegito? (Itt mindig ki kell emelnem, hogy nem azert kerdezem, mert keptelen vagyok parkolni, de ha mar van, akkor inkabb csak megnyomom a gombot ) -
z-csongor
csendes tag
válasz zolee3000 #186184 üzenetére
Az IS300h eladasa visszagondolva egy brain fart eredmenye volt.
(Szerintem emiatt tortent: tudni kell rolam, hogy egy rettentoen sporolos ember vagyok, es a Lexus megvasarlasa utan amikor csak raneztem a kocsira, kellemetlenul ereztem magam, hogy en nem nagyon vagyok melto egy ilyen jo autohoz, es ez annyira nehezze valt az idok soran, hogy fogtam magam, es eladtam annyiert, amennyiert vettem.)off:
Amugy en rettentoen rosszul jarok az autokkal: mikor visszakoltoztem Magyarorszagra, eldontottem, hogy az akkor 12 eves Chevrolet Epicamat (ami egy kivalo auto!) le kellene cserelni valami ujabbra, es mivel szeretek adatokra epitve donteni (nagyon hasznos tool az excel az elet minden helyzeteben), igy arra jutottam, hogy egy 2 eves Astra K 1.4 turbo megvasarlasa a legracionalisabb dontes fenntarthatosag/ertekvesztes szempontjabol. Ki is neztem a kocsit, vezettem, semmit nem valtott ki belolem, viszont megvettem mert ez tunt racionalis valasztasnak.
Sajnos az auto visszalepesnek bizonyult a 12 eves Epica utan minden teren, igy azon kaptam magam, hogy inkabb az Epicat vezetem, es az Astranak bucsut mondtam, szerencsere nem buktam rajta semmit. Ezek utan honapokig az Epicat vezettem, es szegeny kocsi elkezdte igenyelni a szervizlatogatasokat, es kovezzetek meg, de nekem nincs kedvem szervizbe hordozgatni az autot, emiatt kesobb kezdeni a munkahelyen, vagy neadjisten nem dolgozni aznap mert a szerviz 2 oranyi autora van toled, ahol eppen az adott hibadat meg tudjak oldani. A hab a tortan az volt, amikor a tolatoradar tonkrement, a markaszervizek (es mindenki mas) is elhajtottak, hogy ok ezt nem tudjak kidiagnosztizalni, nincs hozza eszkozuk, kilatni az autobol meg hatrafele egesz egyszeruen nem lehetett.
Igy dontottem ugy, hogy elbucsuzom az Epicatol, es meg akartam kicsit orvendeztetni magam, es szerettem volna egy szep autot. A csaladban van egy Auris, es csak jokat hallottam a hibrid hajtasrol, illetve nem megyek sokat (evi max 10k km, ebbol 3k varos, 7k kirandulasok, tehat autopalya inkabb, de neha orszagut is), tehat racionalis dontesnek tunt egy hibrid auto beszerzese. A Lexus IS/GS kozott vacillaltam, es vegul egy gyonyoru gyongyhazfeher IS300h-ra esett a valasztas. Aztan jott az iszonyu buntudat, hogy megvettem a kocsit, igy ujra visszatertem az Epicahoz. Az Epicara meg mar volt vevo, igy akartam venni valamit, es lattam, hogy a Mondeok egesz olcsok, hatha jo lesz. A Mondeon felul meg Berlinben nezegettem egy dizel 2018-as A4-et, ami ceges auto volt, es Audi kereskedes arulta, csodalatosan szep auto volt, es nem is volt draga, viszont a dizel miatt letettem rola. Maradt igy a Mondeo, amit megvettem, mivel az altalam most idegesitonek velt problemak tesztvezetes soran a vezetesek rovidsege miatt nem tunt fel.Sajnos a legnagyobb bajom most, hogy a Mondeok ara miutan megvettem, konkretan beszakadt, iszonyu bukoval tudnam csak eladni, viszont az autot meg nem szeretem. Az Epica 12 eves koraban sem zorgott egyaltalan, a 2 eves Mondeo pedig zorog, es folyamatosan minden egyes kis uthibanal, vagy az M0-n az illeszteseknel zorog, halkan, de idegesitoen. Lehet, hogy tenyleg az Audi/BMW/Mercedes/Lexus vonalon kellene autokat nezegetnem, mert ugy tunik, hogy allergias vagyok a zajokra. Szerencsere most nem autozok, mivel 100%-ban otthonrol dolgozok a jarvany miatt es nem is lehet utazni sehova. Lehet, hogy majd egyszer megbekelek a kocsival, de az nem mostanaban lesz.
A VW Passat GTE nagyon jonak hangzik az elmondasotok szerint, de konfliktalo velemenyeket kaptam a muszerfal zorgeserol, igy mar nem vagyok annyira biztos benne. A 3000km-et varosban 100%-ban elektromosan tudnam megtenni, es a munkahelyemen ingyen toltenem, de a 3000km koltsege elenyeszo, tehat ez azert nem nyom annyit a latba. -
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Egy ismerosom Ford C-Max Energi plug in hibrid autokat nezeget. A Gut Car eleg sokat hozott be, nagyon jo aron van meg a Prius Pluginhoz kepest is (es 20km helyett 40km-et megy el (32-t EPA szerint) elektromosan).
Hasznalt mar valaki itt ilyen kocsit? Van valami tapasztalatotok rola? (Nekem egy Hybrid Mondeom volt, a hajtaslanc tetszett nagyon es extrem modon megbizhato is amerikai forumok tapasztalata alapjan, ezert ajanlottam a C-Max plug in hibridet). -
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Felesegem eldontotte, hogy szeretne egy kocsit azokra az idokre, amikor en elmegyek munkaba es viszem a kocsit. A kocsi csak arra lenne hasznalva, hogy bolt/bolcsode/kozmetikus/stb. a kornyeken, viszont automata valtos auto kell. A kerdesem: Prius2-n kivul tudtok valamit ami megbizhato ajanlani nagyon max 2 millioig? Neztem meg a Chevrolet Cruze-t, az Epicat imadtam de ez semmit se jelent a Cruze-ra nezve.
Tomegkozelekedes sajnos nincs, taxizni pedig sajnos nem szeretne. -
z-csongor
csendes tag
Szep ara lett ezeknek a Swifteknek. Akkor Prius2 lesz ugy tunik, vagy esetleg van valami ellenvetes? Kicsit boki a csoromet, hogy 14-15 eves auto legyen, de ha megbizhato es kibirja 3-4 evig akkor oke.
[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
Igen, rettentoen magas aruk van a Priusoknak is, foleg ha megnezed a plugin Priusok arat a C-Max pluginnal is dragabbak. Most esetleg elgondolkoztam a Citron C-Zero es tarsain, mert a kocsit tudnank tolteni es tenyleg csak varosban lenne. Ez mondjuk lehet, hogy nem jo irany, mert a Prius es tarsai kb annyit fogyasztanak, mint egy illedelmes horcsog, es nem biztos, hogy olcsobb lenne az otthoni toltes. A priusszal akar en is tudnek menni dolgozni ha eppen a BMW tiszteletet tenne a szervizben
[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
válasz vzsryl #190215 üzenetére
Szia!
A hybrid mondeo megbizhatosaganak itt tudsz a legjobban utananezni: https://fordfusionhybridforum.com/
A lenyeg: elpusztithatatlan, gyakorlatilag soha nem megy tonkre. Volt egy modellev (azt hiszem a 2014-es), amikor elpukkanhatott valami az eCVT-ben, de ez hamar javitva lett.Nekem volt hibrid Mondeom, en csak a belter osszerakasanak minosegere tudtam panaszkodni. 45k volt benne, es minden zorgott, cicergett, random hangok jottek mindenhonnan, de szerintem ez csak szerencse kerdese. Engem nagyon zavart ez (erzekeny vagyok a hangokra), igy lecsereltem, viszont a legtobb tulajdonos hatalmas megelegedessel hasznalja. Bar Vignale felszereltseg volt, azert nem szabad elvarni tole BMW-szeru kifinomultsagot sehol.
Mas: Amikor lecsereltem a Mondeot, nezegettem Insignia Grand Sportokat. A Mondeonal szebb volt a beltere es tagasabb az utastere, de a vezetesi elmeny (hajtaslanc kifinomultsaga, zajkomfort, stb.) a Mondeoban sokkal jobb volt.
Ami a Mondeo ellen szolhat, az a szervizeles koltsege: Nekem egy sima olajcsere a markaszervizben (fix aras elvileg) 130k volt. Ketevente gyertyacsere is van, tehat az meg ezek szerint 130k-nal is tobb lett volna.
======
edit: Ronda de jo kategoriaban nem nezted a C-Max Plugin Hybrideket? 4,5-4,6 millioert nagyon szepeket lehet kapni, es 30km-et elmegy toltessel ha tudod tolteni.
[ Szerkesztve ]
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok, 750k, nagyon max 1 millioert keresek egy masodik kocsit a paromnak.
Annyira lenne hasznalva, hogy heti 3-4 Dunakeszi-Budaors (M0) oda-vissza, illetve Dunakeszin/Foton belul szaladgalasra. Nem nagyon szamit semmi, csak az, hogy megbizhato legyen, es hogy legyen benne klima, illetve ne legyen papirbol, hogy eselytelen legyen egy esetleges baleset eseten komoly serules nelkul meguszni.
Ez esetleg megfelelo lenne? Lacetti
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs