- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Criton
veterán
Most ebédszünetben volt szerencsém egy Gilera robogóra/motorra felülni.
Hát ég és föld, Motowell > Gilera Gondolom 125ccm mert rendszám is van rajta, meg 120ig van a km óra skálázva.
Egymás mellett áll most a két gép, és a Gilera kasztnija meg magassága nem nagyobb mint a Magnet Sportomé, egy kicsit olyan a külseje mint egy Aeroxé.
Egy ilyen 125ccm is jó lenne, csak sokba lenne, jogsi, forgalomba helyezés stb...
Így még pár évig marad a Motowell Bár mivel belváros, így sokat fog még dadogni, elvileg még 1hónap és meglehet az 1000km de úgy olvastam most, hogy 6-800kmként nem árt az olaj utánatöltés.
Motowell dologról most így már nem kérdezek, majd mesélek milyen lesz fojtás után, meg talán egy két apróság majd belejön -
AndrewTdi
addikt
A legújabb tagunk
-
runner 125
nagyúr
-
őstag
Újabb 100km-t mentem el a motorral (Liberty 125 4T) és izgatottan mentem a kútra, hogy végre kiderüljön a keverék állítása után jobb lett-e a fogyasztás. Az eredmény még mindig nem megfelelő, 4,1 liter.
Mindezt úgy, hogy kb 3szor mentem el vele 30km-es távra, egyszer pedig 10km-re. Nyelezés nem volt, 90km/h max sebesség (de ezt csak 2-3 km erejéig) és kb 70-75km/h átlagsebesség.
Hogyan tovább? Amit tudni lehet, és eddig történt:
-Amikor elhoztam mondta a tulaj, hogy állt kb 1 évet egy fedett garázsban a motor
-Olajcsere, légszűrőtisztítás volt, elkezdtem használni ekkor evett 4,4 litert.
-Történt egy gyertyacsere, állítottam a benzin-levegő keveréken, most hallhatóan több levegőt kap, jól megy, de kicsit mintha nem harapna annyira, mint korábban, a fogyasztás azonban még mindig 4,1l.Sajnos szíj, görgő ellenőrzést még nem tudtam csinálni, mert tönkrement a krovafej, ami kellene hozzá.
Mit tudok még megnézni, van valakinek bármi ötlete, vagy Ócsa?
-
Smani
senior tag
100-as Yamaha Neos-ról vélemény? Mennyit tud menni? Elég jó áron vannak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
1000km.-ig fojtást bennehagyni a mociba nagy hülyeség. Nyugodtan kilehet kilehet szedni 1-200 km után. Mociszerelőm kawasakinál is volt szerelő, illetve nagyon régóta ilyennel foglalkozik, és mondta hogy fölösleges addig bennehagyni, mivel sokkal hamarabb összekopnak a motorba a dolgok.
Amúgy motowellnél észrelehet venni nagyon hogy az elektronika visszafogja a mocit.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
runner 125
nagyúr
Néztem én is a termékeit most, régebben durvább volt sokkal. Most már legalább kartont alájuk rak.
De, tényleg elszomorító, h a kintről betalicskázott kotla szarokat mikro elemeire bontja és minden öreg, karcos, redvás alkatrészért brutál árat kér.Az örök szólás(om) itt is él; amíg szar van, veréb is.
(Szlobi, természetesen nem rád értem ezt, mielőtt félreértesz. Itt nyilván egyértelmű áthúzásról volt szó...)
Smani
Gyakorlatilag ugyanaz, mint a 100-as levegős Aerox. Egy 70-es vizes vas teljesítményét tudja.
dave93
Amit még otthon ellenőrizni tudsz, azok a fúvóka értékek. Ki tudja ki és milyen céllal kontárkodhatott bele a karbiba, annak ellenére, h a motor nagyon egyben van.
Szét kellene szedni és megnézni a fő, és az alapjárati fúvóka méreteit. Fejből meg nem mondom, első hsz. táblázatában nincsenek benne az értékek?
Nyilván teljesen gyári fúvókákkal kellene összerakni, plusz ha már szétkapod a karbi tömítéseit, tűszelepét érdemes lenne kicserélni. Nem tudom ezen milyen karbi van, de a Runner-eken lévő műanyag úszóházas Dell'Orto sajnos hajlamos a tömítés mellett elengedni a benzint, így magasabb fogyasztási érték efféle jelenségből is adódhat.
Illetve e kapcsán még; hol van ezen a tank? A benzincsapot, illetve a benzincsövet is nézd végig, mert hátha ott is elcsöpög. Sajnos idővel elöregszik minden tömítés, ha meg nem is volt használva sokáig, hatványozottan igaz.
S, ahogy Te is írod, a hajtáshoz is érdemes lenne benézni.Otthon nagyjából ennyi ellenőrizhető. Ha, ezeket átnézted/kicserélted és nincs javulás, akkor vidd le Csabihoz.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Smani
senior tag
válasz runner 125 #22413 üzenetére
Köszönöm. Akkor felejtős.
Kéne valami ide falura rohangálni 100 alatt. Gondolom leszűkül a kör YOG-ra?
-
runner 125
nagyúr
Az sem rossz alternatíva, de egy 50-es Neo's, vagy az említett Jog is jó választás.
Viszont, 150k-ért már elvétve van pár szép darab. Azt a múltkori Jog RR-t azóta is megvenném szó nélkül. 150k körül volt hirdetve. Hosszú, vizes Mina blokk, annyiért nagyon jó választás._
Fentebb írta SymbianOS, h Feriéknél (autoteka2000) elfogyott a Scooter Repsol.
Ezért:
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Smani
senior tag
válasz runner 125 #22415 üzenetére
100 alatt kéne inkább. roxit nem szívesen hagyom kint a vonatállomáson...
Minek vettél ennyit?
-
Criton
veterán
Ez most akkor pontosan mi?A fojtás akkor nem is a motor védelmére van? Akkor most mi is pontosan az 1000km? Mondjuk egy új kocsinál sem mondják már az 1000kmt.
- A mai gyártási technológiák már olyan fokon fejlettek, hogy nincsen szükség bejáratásra. Anno, a Babetta/Simson/Riga időszakban még előírtak a gépkönyvek különböző km-távolságokat (ált. 500-1000 km), amíg a gépek "bejáratósak" voltak. Ez idő alatt magasabb olajtartalmú (1:20-1:25) üzemanyagot kellett tankolni, és utána kötelező szerviz volt. Erre azért volt szükség, mert a kopásnak kitett alkatrészek (különösen a dugattyú, a henger, a hengerfej, a tömítő/lehúzó gyűrűk, a sebváltó, stb.) megmunkálása nem volt annyira pontos, hogy előbb ne kellett volna "összekopniuk". (Egy motorgenerál, gyűrűcsere, stb. után is kímélni "illett" a motort!) A mai gyártási technológia azonban annyira fejlett, hogy ilyen pontatlanságok már nincsenek, ergo nincsen szükség a klasszikus értelemben vett "bejáratásra" sem.
A fentiekből következően az elektronikus folytás (pontosabb lenne teljesítmény-leszabályozásról beszélni!) nem a motor védelméreszolgál a bejáratási időszak alatt, hanem a KRESZ szerinti megfelelőség "kikényszerítésére". -
Smani
senior tag
válasz Criton #22417 üzenetére
A fojtás azért van, hogy ne tudjon 45-nél gyorsabban menni elvileg.
Új autónak (mi esetünkben passat 2.0pdtdi 170le) bele van írva a gyári könyvébe hogy pl 1000km-ig a végsebesség 3/4-nél ne menjenek vele gyorsabban és ne is padlózzák le. Vagy valami hasonló szöveg már nem emlékszem...
-
veterán
-
Criton
veterán
válasz jozsi252 #22419 üzenetére
Annyit mondtak nekem,hogy ha min 200km van benne,de ez sem fontos a fojtást ki tudják venni.Nem adtak nekem semmit sem,csak annyit mondtak beviszem,egy fél órára otthagyom a robogót és megcsinálják.Nekem valami 10-13ezer rémlik és még a garancia sem ugrik.
Ezt akkor mondták nekem,hogy akkor is megcsinálják 0km-el,mert itt Budapesten néha a biztonság fontosabb és nem vicc a 45-50kmnèl a fojtás,csak akkor még nem érdekelt.
Ma neztem egyébkent es 30al tudtam feljonni a hegyre...és már dadogott[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
-
válasz runner 125 #22415 üzenetére
Nem vicces mert rengeteget villan fel a lámpa és mire hoznak álíltólag 1-2 hét.
Mond meg a baridnak, hogy ne tukmáljon rám mást ami állítólag ugyan az csak más címke alatt. Ja meg, ha írok mailt arra illik válaszolni. Kb ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
fesii
aktív tag
H@lye kérdés de nem tudom...
Mióta nálam van a robogó még nem néztem meg mennyi levegő van a gumikba...
Meló előtt meglátogatok egy benzinkutat... Hány bárnak kell lennie benne?
Gondolom telepátiával nem tudjátok megmondani én meg nem tom pontosan milyen gumik vannak rajta kép -
DigitXT
félisten
Elhoztam az N103-at. Ezüst színben. Jól passzol a fejemre, minőségi
az anyaghasználat: ezzel egy pár évre azt hiszem megint rendben vagyok.
Motoron még nem volt rajtam, majd holnap "élesben" kipróbálom. Mármint
nem a védelmét: nem esni tervezek, csak menni melóba, as usual.Mesélhetném, hogy hogyan akartak meggyőzni az Imet-ben, hogy az MT
az tökugyanaz (bár kínaiak gyártják), de nincs kedvem hosszan írni.Azért pár szóban. Ég és föld. Először az MT-t próbáltam meg. Kollégám
akart rábeszélni egyik legolcsóbb MT-re, mert neki rég olyan van, de már
amikor megmutatta akkor beragadt rajta ez-az, és nem igazán működött,
de azzal mentegetőzött, hogy ez már 2 éves, épp most cserélné...Na most 2 évre én nem vennék sisakot, ha 2 évente azért kell lecserélni,
mert "gagyi", akkor hiába olcsóbb, hosszabb távon ugyanott vagyok - és
egész végig azon agyalhatok, hogy megérte-e a "spórolás". Ráadásul az
akciós 25K-s verzió csak egy méretben volt, ami nekem csak elméletben
lett volna jó fejkörméret alapján, de gyakorlatban lötyögött rajtam. Kisebb
meg már 30K-ban lett volna - illetve amiről azt állították, hogy az 1:1-ben
a Nolan N103 ("csak kínai"), az az MT Raptor ~37-ért: azért ott már nincs
is olyan nagy árelőny (~37 vs. ~58), s nem igazán volt jó feelingre az sem.Bizonyos elemei kinézetre tényleg hasonlóak, szóval koppintás még lehet,
de az anyaghasználat sem mindegy. Azt is mondták még, hogy ne vegyek
100K-ért műanyag sisakot, mert tök felesleges... Mondtam neki, hogy nem
is veszek (annyiért), de azért csak megnézem a Nolan-t. Megnéztem, s
csak az tartott vissza, hogy rögtön elhozzam, hogy nem volt nálam annyi.Ma visszamentem. Pinlock plexit majd ősszel veszek bele - ha jön a hűvös.
(+10K) A kommunikációs alapcuccot meg majd nyáron, ha lesz rá kb. 15K
a műszaki után, a Bluetooth cuccost (40?) meg csak akkor ha nagyon kell.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Kolondrum #22422 üzenetére
Jajj már, legyen egy kis humorérzéked.
Az meg nem szentírás h ott kell megvenni, kismillió helyen árulják, persze drágábban.
Attól, h a Sintetico olaj JASO FB gyári motorba ugyanúgy tökéletes, rosszat nem mondott vele.E-mail-re mindenkinek válaszolnak, mindig. Vagy, menj be és kérdezd meg mikor lesz újra, de nem kell egyszerre besértődni.
fesii
1,8-2,0 BAR mehet bele.
DigitXT
Gratula hozzá, viseld egészséggel, nagyon jó vásárt csináltál.
A gyári BT cuccos sajnos tényleg húzós, szerintem annyit nem ér. Nekem is a sima beszerelhető sztereó hangszórós, beszélős, kábeles holmi van hozzá.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Sajnos ez nagyon necc kategória. Ebben az ársávban talán jobb alternatíva lenne egy Simo.
Egy ilyen öreg Mint kategóriás robesz nagyon lutri lehet. Tény, h tartósak, de egy majd 20 éves robogónak el tudod képzelni hány (hanyag) tulajdonosa volt. Ha, kiperkálsz érte 50-et, nagyon könnyen rövid időn belül ennél többet is rá lehet lapátolni.
Noh meg ezeknél azt a kis 1,5 cm-es fényes rudat nem nevezném futóműnek, de még csak villának sem. Ezzel kátyut fogni garantált az esés.Gyűjts még hozzá, vagy tényleg nézz Simson-t.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tothm
őstag
válasz runner 125 #22428 üzenetére
Ennyire gázok ezek?
Mennyiért lehetne szerinted venni normálisat?
Esni nem igazán szeretnék.... -
válasz runner 125 #22426 üzenetére
Jó igaz. De akkor is, a szomszédba a legolcsóbb és nincs. Azért ott akarom megvenni mert helyben van.
-
runner 125
nagyúr
Nem gáz, de ez tényleg ilyen mami motor. Iszonyú pici az egész, a váza kb. mint egy Camping-é, - merevség nulla, motor teljesítmény szintúgy piszok gyér, 50-et talán kiforogja, s amit már említettem: ezek az apró kerekek iszonyú veszélyesek tudnak lenni.
..és persze a meghibásodás kockázata hatványozottan nagyobb, mint egy újabb, kicsit modernebb, nagyobb testű robogónál.De, nézd meg az Aprilia Scarabeo-kat, 100k körül már abból is találni korrektet.
Robogóban szerintem ez a minimum ár, amiért érdemes vásárolni.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tothm
őstag
válasz runner 125 #22433 üzenetére
-
Criton
veterán
EGÜ szervizt ismeri valaki?
Mennyire megbizhatoak?[ Szerkesztve ]
-
-
Criton
veterán
válasz runner 125 #22438 üzenetére
Dorog sajnos nagyon messze van nekem.
Mondtak,hogy a fojtas nyugodtan kiszedheto es megcsinaljak,de utana mar csak hozzajuk mehetek.
Arra sajnos meg nem valaszoltak,hogy Budapesten nincsenek-e,vagy szallitas.. -
polimorf
tag
Hali!
Kérdésem a következő.
A keeway hurrykan robogóm hidegen pöccre indul, viszont ha melegen leállítom és újraindítom akkor már sokáig kell startolni mire elindul.
Mi lehet a baja?
A segítséget előre is köszönöm!Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Criton
veterán
válasz runner 125 #22440 üzenetére
A robogot itt vettem,a 11.keruletben is van szervizuk,de nem tudom,hogy szerviz teren mennyire megbizhatoak...
Dorog csak 27km tolem,szval oda meg a motorral is lehetne menni
Ebbol 10km autout lenne,ott lehet menni robogoval? -
Smani
senior tag
Vízpumpa alapján cirka 13éve ugyan az a minarelli blokk van benne?
Nem mintha bajom lenne vele. -
runner 125
nagyúr
Autóút - az nem főüt KRESZ szaki.
Tudomásom szerint oda olyan gépjármű mehet fel, ami önerőből tud 60-at, így a segédmotor kiesik. Szóval nem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #22448 üzenetére
Jól tudod autó útra nem mehet segéd motor.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs