Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz HIJ #60954 üzenetére

    Úgy értem, hogy a töltés hogyan működik, egyen vagy váltóárammal? Tehát a teljes teljesítménnyel képes e tölteni az akkukat?

    Egyennel, hiszen a napból tölt (alapesetben). Az inverterek AC teljesítményének jellemzően nincs köze ahhoz, hogy mennyivel lehet tölteni az akksit, és mennyit lehet kivenni belőle. Ha jól vágom fejből, akkor esetetdben teljesen véletlen egybeesik a két teljesítmény, az 5KTL és a Huawei-es akksivezérlő egyaránt 5 kW-os. De ha 10 kW-os invertered lenne, és 9 kW-ot fogyasztanál este, akkor akkuból csak 5-öt tudna kivenni és 4-et mellévenne a hálózatból.

    Tehát arra a problémára az akku sem megoldás, hogy ha 5,5 -el megy a terhelés, akkor az egy fázison leadott teljesítmény feletti (1,83 kW) áramfelvételnél továbbra is a hálózatból vételez…

    Nem, mert az inverternek halálmindegy, hogy a napelemes DC-ből csinál AC-t, vagy az akkus DC-ből. Az 5,5 amúgy Huaweinél pont rossz példa, mert névleges teljesítmény + 10% a maxi teljesítménye, azaz 5,5 kW-nál koppan a sajátja, fölötte kezd el mellévenni hálózatból (elméleti, szimmetrikus terhelés esetén, de a valóságban úgysem ez lesz).

    Inverter csere nem nagyon játszik tekintve, hogy most állt üzembe… Sajnos asszimetrikus lett volna a jó megoldás, de ez a hajó már el ment…

    Nyakon kéne vágni, aki jelenleg bruttósba képes szimmetrikus invertert kiajánlani és felrakni. Lehet, hogy aztán jövőre megoldódik, visszaírják a jogszabályt, átprogramozzák a villanyórádat, de ez csak lehet, amíg ez meg nem történik addig csak az lesz, hogy szépen néz ki a tetőn a napelem, meg jól fűti majd télen a kamrát az inverter, de elég kevés ennél nagyobb elényét fogod látni, hogy megvan.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák