- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Redmi Note 9S néven érkezett meg a Redmi Note 9 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Mobil flották
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Computex 2024: évente hozna új Instinct gyorsítót az AMD
ph A vállalat a Radeon Pro W7900-at is frissítette, de itt sok változásra nem kell számítani.
-
Több mint 20 percnyi játékmenet videón a Dragon Age: Veilguard
gp A legutóbbi trailer után nem sokkal a készítők egy hosszabb videóban mutatták meg, hogy fest majd a sorozat következő része.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Aktív témák
-
Miről is lenne itt szó? Nem másról mint kisebb - nagyobb távirányítóval irányítható "játék" helikopterekről. A játék szó azért van jelölve mert felsőbb szinten ez már komoly dolog, mind árban mind fejlettségben.
Több szintre oszthatóak ezek a szerkezetek aszerint, hogy milyen meghajtásúak, milyen technológiát használnak és a többi. Minden általam megismert típust (4db) be fogok mutatni részletesen.- Méret szerint: A 1X cm-től a 1XX cm-ig van minden méretben.
- Gyro: Van vagy nincs
- Rotor szerint: Koaxiális és Single main rotor. Hangzatos elnevezések!
- Meghajtás szerint: Elektromos és robbanó motoros.
- Irányítás szerint: Infra, rádió és wifi
- Benti vagy kinti használatra
Az utolsó nehezen elnevezhető kategória a fentiek mixeléséből ered. Ez a levegőben való mozgásra vonatkozik. A legmagasabb szint a 3D-s helikopterek szintje. Ezek képesek a fejjel lefelé is repülni. példa
Alap helyzetben mind képes a tengelye körül jobbra vagy balra forogni, előre hátra haladni, fel le mozgásra. Ami a bónusz az a jobbra-balra haladás oldalazva, fejjel lefelé repülés és minden további dolog.Legalsó kategória véleményem szerint (mert van ám alatta lévő említést nem érdemlő is) az amikor a helikopterünk elektromos meghajtású, gyro nélküli, infra távirányítású koaxiális rotoros. Ezek ~~5000 ft körül mozognak MO-n.
Első gépem is ilyen volt. Alig 2 hét alatt leamortizáltam a tudatlanságom miatt.TY-901
Erről a kategóriáról pár dolgot érdemes tudni. Akkuja fixen beépített (ügyes kezűek simán cserélik) általában 3.7V 150-240 mAh-es, Gyro nélküli kivitelűek azaz a tengelye körül forog repüléskor. (gyros kivitellel nem kell küzdeni, megteszi azt az elektronika) Ennek kiküszöbölésére a távirányítón találunk kettő gombot amit nyomkodva elérhetjük a stabil helyzetet (trimmelés). Csak beltérben használható. Nem képes oldalazva repülni sem pedig fejjel lefelé. Olcsó szórakozás kis gépészkedéssel megspékelve.
Ezt a helimet elég hamar elhasználtam, a végén már profi módon irányítottam.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Következő generációja már gyro chippel szerelt sokkal minőségibb összeszerelésű cserélhető akkus gép lett. Azt el is felejtettem mondani, hogy mindkét gép kb 20cm hosszú 50g alatti apróság. Ezt már nem itthonról rendeltem, ez miatt kb annyiba került mint az előd. Nagyon stabilan repül, kényelmes az irányítása. Mondhatni gyerekjáték.
Double Horse 9098
Mindkét gépet lehet USB-ről tölteni, de aki gazdag és bírja elemmel az a távirányítóról is töltögetheti. Olyan 30 perc kell neki és cserébe ~10 percet repül. Ez akkor igaz ha az ember nem magassági rekordot akar dönteni vele és nem hullámvasutasat játszik.
Név szerint néhány ismert beltéri 20cm-es heli:
- TY-901 (van gyro is belőle)
- Double Horse 9098 (gyro)
- Syma S107 (gyro)
- Syma S111G (gyro)Nem minden esetben gyros az adott heli, mert pl a ty-901-es létezik gyro kiadásban is. Erre oda kell figyelni vásárláskor!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Következzenek a bel és kültéren használható helik!
Első (és utolsó) ilyen a TX-9009-es volt. Mindössze párszor repültem vele mert: Közel 40cm-es, de nincs benne gyro, sokat kell tölteni cserébe keveset repül. Az ember idejét az veszi el, hogy gépészkedik. Lomhán mozog. Röviden: kerülendő! Minden ami nem gyro-s! Ha már ilyen nagy és még koaxiális akkor legalább gyro legyen benne. Akkuja természetesen nem cserélhető, így nagyon nem is érdemes eltávolodni vele a konnektortól. Zsákutca! Jó tulajdonsága: Rádiós!
TX-9009
Következő alkategória csak kültéri használatra szól, majd meglátjátok miért.
GT 5889
(új kiadású)
Ez a gép sem hazai vásárlású, így éppen annyit lehet rajta spórolni amiből kijön egy pótakku! Csak hát várni kell mire ideér.
Róla azt érdemes tudni, hogy Single rotoros és 56cm hosszó, egy TV pakkos csipszes zacskó súlyát repteti. Itt már nem ellentétesen forgó lapátok miatt marad egy helyben hanem mert állítható a lapátok dőlésszöge és hátul ellentart a forgásnak egy propeller. Két db szervómotor szépen állítgatja a lapátok dőlésszögét elől, ezért képes előre-hátra, oldalazva haladni. Jobbra-balra forgáskor pedig lassítja vagy gyorsítja a hátsó motor forgását. Minden csatorna, azaz minden mozgás amire képes finomhangolható és elérhető vele a lebegés egy helyben. A gyro nagyon szépen dolgozik, ha az ember a farkát meglöki igenis erősen ellentart (hangján is hallani) és nem engedi megforogni. Két sebességi fokozata van lassú és gyors. Ez értelemszerűen arra vonatkozik mennyire fürge a levegőben. Sajnos első repülésekor elgörbítettem a főtengelyt. Ez csak azért történt mert a joystick nem teljesen ugyanúgy működik mint az előbbi 3 típus esetében. Már úton van a pótlása, addig szétszedve pihen.
Cserélhető az akkuja, így a dupla akkuval már van értelme levinni pl a dunapartra. Nagy körültekintést igényel az irányítása mert wifi ide wifi oda ha kimegy a hatótávból az isten nem hozza már vissza arról nem is beszélve, hogy ha ütközik akkor el is törhet. Az enyém levágta a fáról az ágat (tehát beltérre nem ajánlott). Már a TX-9009 is olyan légáramot csinál és annyira forog a rotorja, hogy sérülést tud okozni, az anyagi kárról nem is beszélve.A sort lehetne még folytatni, a robbanó motoros helikkel, ilyen meg olyan bónusz dolgokkal, de ezek már 100e feletti kategóriák. Sajnos ami elektromos meghajtású az mind elég keveset képes a levegőben maradni és pótakkuval sem szabad azonnal folytatni a repülést mert a motorok nagyon felmelegednek. Meg kell várni még kihűlnek.
Élettartam: Sok múlik a használaton, ki mennyire képes uralni a gépet. Persze kopnak az alkatrészek, elhasználódik az akku. Minden pótolható, de sokszor csak külföldről éri meg rendelni mert hazaszállítással együtt is jobban kijön az ember mint ha itthon megrendeli pistikétől. Érdemes ismert modelleket venni mert ahhoz van alkatrész utánpótlás. Én a fogaskerekek kímélése miatt pár csepp WD40-et szoktam a műanyag fogaskerekekre tenni. Baj még nem volt belőle.
Ez egy része azoknak az infoknak amiket összeszedtem rólunk. Összetett téma. Engem kikapcsol az ezekkel való játszadozás. A topic mindenkit szeretettel vár, kérdezni lehet ha tudok válaszolok, de én sem tudhatok mindent. Idővel majd biztosan át lesz írva az első hozzászólás!
Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Könyvajánló
- Milyen házat vegyek?
- Ezt magamnak...
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen routert?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 7300 27% 13.3" FHD IPS i5-8265U 16GB DDR4, 256GB NVMe gar
- Új Philips és SanDisk USB3.0 - USB3.1 pendriveok 5000 forinttól
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen