- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Yettel topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Hirdetés
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
amoledus
aktív tag
Egyelőre a hibridek a legjobb megoldások , volt munkahelyem tulaja nemrég vett egy opel amperrát! Naponta többször járkál vele a városban (BP) kimegy budaörsre ha oda kell menni alkatrészért és kb 2hónapja tankolt ,akkor is azért mert lement székesfehérvárra és amikor lemerül az akku akkor a benzines motor bekapcsol 450-400km/2-5l benzinnel mászkál szinte csak árammal megy ,ha nem láttam volna el sem hiszem aki munkábajárásra vásárol ilyet annak tökéletes szerintem , a golf még túl drága bár fürge kis jószág és a hatótáv is jó
[ Szerkesztve ]
#ÜDV!# 12-év tapasztalattal vállalok Okostelefon Szervizt Javítást Sony Samsung HTC Iphone LG stb. Budapesten minőségi alkatrészekkel dolgozom ,garanciát vállalok a munkámra ,várom minden kedves érdeklődő jelentkezését ! :)
-
axioma
veterán
Nem tudjatok, miert nincs range extender mashol, csak a bmw-nel? Levedette'k volna? Mert onnantol kezdve nem lenne igazan kerdes a hosszabb tav sem (persze akkor se 130-cal, de az a hulyeseg hogy "varatlanul leall es nem tudsz mit csinalni" nem terjedne tovabb).
[ Szerkesztve ]
-
amoledus
aktív tag
2-3naponta tölti ,este bedugja a garázsba és reggelre feltölt ,ami érdekes,hogy a benzinmotor nem az autót hajtja hanem a villanymotornak termel áramot az elmondása alapján,egyébként pont a golf-ról mondott le az amperra javára.
#ÜDV!# 12-év tapasztalattal vállalok Okostelefon Szervizt Javítást Sony Samsung HTC Iphone LG stb. Budapesten minőségi alkatrészekkel dolgozom ,garanciát vállalok a munkámra ,várom minden kedves érdeklődő jelentkezését ! :)
-
MrT
csendes tag
és akkor ezekben a 10 millió forintos elektromos autókban hány évente kell 5 millió forint értékben lecserélni az akksikat mert már nagyon lecsökkent a kapacitásuk mint ahogy a telefonoknak szokott? mert olyan nincs hogy ezeknek nem csökken mert jó minőségűek, pl egy iphone akksikja is jó minőségű kéne legyen mégis amortizálódnak azok is.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Magyarország autóállománya cirka 3,5 millió darab. Kíváncsi lennék, hogy milyen terhelést jelentene az elektromos hálózatnak mondjuk egymillió elektromos autó és milyen környezeti hatásai vannak ekkora elektromos energiatöbblet megtermelésének.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
Valoszinuleg kevesebb kornyezeti hatasa lenne mint az uzemanyag egetesnek. Persze ez fugg hogyan volt eloallitva az elektromos aram. A halozati megterhelese pedig az egyidoben torteno toltesek szamatol fuggene.
Szerintem kb 1/3 al lehetne szamolni, ennyi jarmu logna a halozaton egyszerre.
Legalabbis igy gondolom.Mas:
Tesztelessel kapcsolatban.
A sebbesseget a pedallal tartottatok vagy az elektronikara biztatok?
Illetve.
1.Miert 90es tempo egy autopalyan?
90 foutvonalon megengedett, es ott nem lehet haladni fekezes lassitas nelkul par km-nel tobbet egyhuzamba, ez a ralitas, es nem pedig a folyamatos haladas mint a palyan.2. Az optimalis sebesseg/ido/fogyasztas valahol a 100Km/h kornyeken lenne. Ha meg 90 el mentetek akkor miert nem hasznaltatok kamion szelarnyekot? Ennel a sebessegnel teljesen ertelmetlen onalloan haladni.
Indoklasom: A tavolsagtarto es kesobbiekben az onvezeto jarmuvek halozatban is ezt fogjak hasznalni. Ez a gazdasagos..
Szoval ket olyan modban teszteltetek ami sajnos a jelenlegi hasznalasoknak megfelelo. Amin egyebkent is valtoztatni kellene, mert nem mondhato optimalisnak. -
Somatom
veterán
válasz dajkapeter #12 üzenetére
Az csak egy dolog, hogy épül Paks 2. Nem járhat mindenki az atomerőműhöz tankolni. Valahogy el kell juttatni azt az áramtöbbletet a tankolóhelyekhez, a háztartásokhoz. Kábelek (amikhez ugyebár bányásszák a rezet), transzformátorok, építkezések, stb, stb. Az akkumulátorok anyagairól nem is szólva. A benzin kor is úgy kezdődött, hogy párezer autó füstje nem számít. Aztán....
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ryke1
tag
Az aktualis Amperanal 520km-es hatotavot irnak [link]
[ Szerkesztve ]
"Az akadályok azok az ijesztő dolgok, amiket akkor látsz, ha szemedet leveszed a célról" - Curt Carlson
-
dajkapeter
senior tag
Napelem a ház tetejére és az megtermeli az autó energiaigényét. Bár, mi kivétel vagyunk, de a nyaralóba (1 faház) is 2 db 16 amperes szál van. Szerintem ma aki épít egy házat és nem gondol az elektromos hálózat korszerűségére az meg is érdemli, hogy leég a háza túlterhelés miatt. De ez csak személyes vélemény. Olcsó húsnak híg a leve...
Ha írásommal megsértettelek akkor annak valószínűleg nem én vagyok az oka....
-
#06658560
törölt tag
Vagyis masszív csúsztatás a 2-5l/400-450km.
#15 & #12 dajkapeter: Paks 2 nem minden igény kielégítésére készül, hanem Paks 1 kiváltására. Vagyis a jelenlegi áramigény jó 40%-át fogja tudni fedezni.
A napelem esetleg nyáron fog tudni eleget termelni, annak, aki kertes házban lakik. De mi van azzal, aki panelben és esténként parkolóhelyet is vadásznia kell?[ Szerkesztve ]
-
amoledus
aktív tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
Nem egyhuzamban 500 , mivel kb 70-80km után bekapcsol a benzinmotor , tisztán elektromosan megtesz x távolságokat 1-2nap alatt megy max 80km-ert aztán tölt ahogy szükség hozza , így jön ki a 2-5l/400-450km ,de ha azt veszem pl 17kerből belváros (nyugati pu) oda vissza 2x17km az 34 alsóhangon 70km hatótávval számolva 20nap alatt 700km/0l benya 2napig lehet járni vele dolgozni tisztán elektromosan 2naponta töltve ami igencsak jó
#ÜDV!# 12-év tapasztalattal vállalok Okostelefon Szervizt Javítást Sony Samsung HTC Iphone LG stb. Budapesten minőségi alkatrészekkel dolgozom ,garanciát vállalok a munkámra ,várom minden kedves érdeklődő jelentkezését ! :)
-
amoledus
aktív tag
Általában este töltik az autókat ,este pedig le van kapcsolva minden mivel alszanak az emberek ,fele akkora terhelés sincs a hálózatban így kiegyenlített lehet szerintem
#ÜDV!# 12-év tapasztalattal vállalok Okostelefon Szervizt Javítást Sony Samsung HTC Iphone LG stb. Budapesten minőségi alkatrészekkel dolgozom ,garanciát vállalok a munkámra ,várom minden kedves érdeklődő jelentkezését ! :)
-
#06658560
törölt tag
Mivel rátölt, így hazugság, hogy 2-5 literrel megy el annyit. Nem annyival megy el, hanem annyival, plusz a rátöltött elektromos árammal.
Egyébként mit kell csodálkozni azon, hogy a Plug-In hibrid, ha otthon konnektorra köti az ember, kevés benzint fogyaszt?#18: Vagy megy a klíma, este-éjjel is.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Az ejszakai fogyasztas, plane a vezerelheto me'g extra jot is tenne (ha nem a meglevo, tul szocialis alapon meghatarozott tarifakba toljak bele, hanem kulon villanyautos). Hajnal 2-tol 6-ig kb. senki nem akar fogyasztani, paksnyit sem, a vezerelten logo tarolok mar addigra mar tele vannak, mert ott feltetel hogy me'g este kapjon egyben x orat - hotar.kalyha, bojler mukodjon mikor hazaert a csalad. A kiegyenlito "aram" meg _mindket_ iranyban iszonyat draga (a fogyasztasi gorbe tervtol valo elteres).
A masik meg valoban mint mar elhangzott a helyi termeles.
Az az akku, ami mar nem jo az autoba, cs.hazakban siman tud atmeneti tarolo lenni (kevesbe meret/sulykritikus, vagyis kisebb energiasuruseg is belefer), ez szinten jot tenne a halozatnak, mar persze ha osztonozve lenne megfelelo tarifakkal, hogy ha nappal klimazni akarsz a veszteseggel egyutt jobb, ha ejjel betarolsz magadnak.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Helyi termelés? Nálunk éjszaka nem süt a nap. Vagy, vegyek akkumulátorokat, amikből éjszaka tölthetem az akkumulátorokat? Plusz, társasházban lakom, nem rittyenthetek fel csak úgy napelemeket a tetőre. Ha mindenkinek kéne a házban, akkor meg nem lenne elég a felület.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Igen, en ezt ertettem range extender-en, hogy nem az autot (kerekeket "kozvetlen") hajtja a benzinmotor (annak minden nyugjevel), hanem az akkura termel egy, a tobbihez kepest faek egyszerusegu benzinmotor. Ez a hibridtol iszonyat messze van, de hosszutavon eletkepesebb megoldas lehet - akar a nagy akkuk helyett is, ha valaki csak ritkan utazik hatotavon kivulre, eleg egy fele akkora hatotav + rex. Arrol nem is beszelve hogy a mini (i3-ban 9 literes) benzintank melle ha fontos, benzint be lehet tenni pluszban a csomagtartoba.
Nem tudtam, hogy az ampera is ilyen, teny ezek az autok anyagi hatarok miatt kiesnek a latokorombol. De jo hir hogy evek mulva majd akar elerheto lehet az is. -
axioma
veterán
Hat ejszaka nekem sem, de igen, nalunk lehetne, mert csaladi haz (meg csak napkollektor van). Es van hetvege is. Meg ha nappal termelsz (es a helyi igenyeket abbol elegiti ki a halozat) es ejjel fogyasztasz, akkor az a jelenlegi szallitasi gorbeket (marmint napszak szerinti) me'g mindig lapositja, szoval jo az azert a szolgaltatonak is.
Egyebkent az akkuk pont adodnak a kocsiba mar nem jo, de tarolonak igen allapot miatt (keves hal meg ugy, hogy full kuka), es ezek szaporodni fognak, ha novekszik az e-auto allomany. Egyszeruen a korrelacio miatt ki fogja alakitani a piac.[ Szerkesztve ]
-
amoledus
aktív tag
válasz #06658560 #19 üzenetére
Van hajmeresztőbb is 0.9l fogyasztás 1131km alatt ,szintén ampera
Nekem hagyományos autóm van de ezekkel a hibridekkel/elektromos autókkal egyre jobban szemezek okosan használva nagyon bejövős a havi ktsg.#ÜDV!# 12-év tapasztalattal vállalok Okostelefon Szervizt Javítást Sony Samsung HTC Iphone LG stb. Budapesten minőségi alkatrészekkel dolgozom ,garanciát vállalok a munkámra ,várom minden kedves érdeklődő jelentkezését ! :)
-
#06658560
törölt tag
A range extender egy teljesen valid, ezer éves hibrid megoldás, szóval egyáltalán nincs messze tőle. A rengeteg hibrid megoldás egyike.
"Nem tudtam, hogy az ampera is ilyen, teny ezek az autok anyagi hatarok miatt kiesnek a latokorombol."
Mert nem ilyen. Képes a benzinmotor IS hajtani a kerekeket, bizonyos üzemállapotokban. Az új Ampera meg tisztán elektromos volt, amíg a PSA-nál nem győzött az ésszerűség, meg a végleges és azonnali szakítás a GM-mel.#23: Napközben mennyi az átlagos lakás fogyasztása, amikor senki nincs otthon?
#24 amoledus: Akkor még egyszer, továbbra is, hazugság az a fogyasztás, mert elektromos áramot is fogyaszt, nem csak azt a benzint.
[ Szerkesztve ]
-
amoledus
aktív tag
válasz #06658560 #25 üzenetére
Rossz a megfogalmazásod....Senki nem állította ,hogy százonkilómétereket megy csak benzinnel , hatótávon belül használva tud menni full elektromosan ez lehet pl 70-80km x akármennyi,azon felül fogyaszt benzint, mint a fent linkelt videó screenshot-on is látszik.
#ÜDV!# 12-év tapasztalattal vállalok Okostelefon Szervizt Javítást Sony Samsung HTC Iphone LG stb. Budapesten minőségi alkatrészekkel dolgozom ,garanciát vállalok a munkámra ,várom minden kedves érdeklődő jelentkezését ! :)
-
tdhenry
tag
A jelenlegi elektromos hálózatban van 30% tartalék. Mire elterjednek az e-autók, addig lesz idő még fejleszteni. Nem egyik napról a másikra lesz mindenkinek e-autója.
A másik dolog, hogy nem kell minden autót minden nap teljesen feltölteni. Sokaknak heti 1-2 töltés elég lenne.
Teljesen valótlan az ettől való félelem, csak azok erőltetik, akik ellenzik és valami indok kell az e-autó ellen. -
Arpee78
senior tag
Ezeket a villanyautókat miért nem gyártják cserélhető, szabványos akkuval? Kocsival beállok a villanykútra, egy gép fél perc alatt kicseréli a lemerült akkut feltöltöttre és mehetek tovább. A villanykúton pedig tölthetik a lemerült akkut lassan és kíméletesen.
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #25 üzenetére
re-re #23: a nappali fogyasztas az irodakban keletkezik, mert ott vannak az emberek - de azert ha masok is a csomopontok ahol surusodnek ezek, azert meg mindig kisebb utaztatasa a villanynak mint az eromuvekbol
(mondjuk azert a lakossag koze is beepulnek pl. boltok klimaval, szerelomuhelyek, stb. ami meg pont megint nappal fogyaszt, de teny hogy kevesebb, mint a gyarak vagy irodahazak) -
axioma
veterán
Hajra, csinalj belole termeket! De forgalomba hozhatot es piackepeset. (Vagy add el az otletet annak, aki meg tudja csinalni). Valoban jo lenne, vennem is, mondjuk auto ara max. 5-10%-ert (hasznalt legolcsobb kornyeken, 2.5-3M hasonlitsd). Kerdes, hogyan kapsz engedelyt a kulon benzintankra (menet kozben hasznalt nem gyarilag beepitett), vagy lehet persze offline megoldas is (szabvanyos kanna zartan szallitva, es ha kifogysz, mondjuk 15 perc allasido alatt tok kulon az auto mellett mukodik a kutyu, szabalyos toltofejjel?), de azert az se trivi hogy olyan konnyen forgalmazhato mint egy benzines fukasza.
Erdekelne, hogy miert nincs me'g. Tartok tole, nem az igeny, hanem a megvalosithatosag es/vagy ar/ertek ara'ny hibadzhatott.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Nem az én megfogalmazásom rossz, hanem a tied, hogy azt mondod, menyit fogyasztott azon a sok kilométeren, kihagyva a csomó mellette levő fogyasztást. Azt sugallod vele, lehetséges 450-1000 kilométereket lemenni 2-5 liter benzinnel. Ami nem igaz.
#32 ncc1701: én nem hirdetem az elektromos autót a közlekedés gyorsan minden belsőégésű motort kisöprő messiásaként.
#30 axioma: Lehet, hogy kisebb utazás, csak még mindig mellé kell tenned az erőművi tartalék kapacitást. Amikor nem süt hirtelen a nap. És a német rendszeren látszik, tíz perces bontásban is mekkora ingadozást tud egy ilyen okozni. Ezt akkukkal kiváltani és kezelni olyan tempóval kéne tudni tölteni őket, mint meríteni, ami meg nem igazán megvalósított. Plusz a családi lakóházak mennyisége még mindig lényegesen kisebb, mint amennyi energia egyéb helyeken kell és egy család befektetni hajlandó, vagy megtérül neki- mert amikor termeli a napeleme az áramot, akkor neki kéne eladnia, vagyis olcsóbb kell legyen a nagy termelőknél, amikor meg nem termeli neki az áramot, akkor kevesebbet kellene fogyasztania, mint amennyit megtermel.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Mit kellene ezen még csinálni? Bemész egy Praktikerbe, megveszed és ennyi. Miért ne szállíthatnál egy áramfejlesztőt a csomagtartóban? Szabályos, üzemanyag tárolására kialakított tankja van. Tudomásom szerint az elektromos autókat egy adapter segítségével lehet szabványos röfiről is tölteni. Pont ugyanilyen röfi van az áramfejlesztőkön is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Szabvanyos rofi azert csak alak, nem pedig full forrasdefinicio. Nemtom fejbol, de van minimum teljesitmeny, ami kell a tolteshez, na meg peldaul szabvanyos foldeles nelkul el se hajlando inditani (legalabbis az i3 biztos nem). Azt peldaul egy csomagtartoban hogy lehet elerni?
Tehat nemtrivialis, hogy attol hogy osszedughato mukodik is, de me'g ha mukodne is, az nem a range extender, mert az menet kozben tolt (azaz - bar csokkentett teljesitmennyel - folyamatosan halad az auto). De jo, nulladik megoldasnak elfogadva, HA alkalmas. Remelem jon erre valaki elektromossaghoz jobban erto es megvalaszolja - gyanus hogy ha alkalmas lenne akkor kicsit tobbszor kerulne fel az ervelesekben meg az autokban is. -
amoledus
aktív tag
válasz #06658560 #36 üzenetére
Teljesen érthetően írtam le sajnálom ha nem érted ennek ellenére...volt főnök is megy vele hetente 400-450km-ert és van hogy nem 1-2 hanem 0 benzint fogyaszt mivel hatótávon belül marad este meg tölti ,a screenshoton is láthatod 1131km /1.9l benzin ha tetszik ha nem ez így van...
Még ha valaki napi 35-40kmt tesz meg 2x a munkába menet és este tölti akkor is eljárhatja ezt 30x/nap ami alsóhangon 2100km/0l benzin ,ha meg többet akar menni 70-80km távolságnál,bekapcsol a benzinmotor ennyi
[ Szerkesztve ]
#ÜDV!# 12-év tapasztalattal vállalok Okostelefon Szervizt Javítást Sony Samsung HTC Iphone LG stb. Budapesten minőségi alkatrészekkel dolgozom ,garanciát vállalok a munkámra ,várom minden kedves érdeklődő jelentkezését ! :)
-
Somatom
veterán
Nálunk a háztartásokban a 16 -os bizti az általános. Az 3500W. Annyit egy aggregátorból is ki lehet nyerni. Arra az esetre gondolok, amikor a használat jelentős része (H-P) megoldható akkuról, de hétvégi kiránduláshoz vészmegoldásnak ott az aggregátor. Ilyen üzemmódnál (ami sztem nem egyedi) a használat túlnyomó részében fölösleges a beépített "extender".
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
1. foldeles 2. ha messzebbre mesz, akkor van csomag, ez itt par hsz-sal utanad nem semmi meret...
Ettol fuggetlenul mondjuk e-sarga angyalkent lehetne megoldas. Vagy mondjuk a Mol ha mar csinalt (ok voltak, nem?) fizetos aramtoltest kutaknal, akkor ez is beleferhetne mint masik e-szolgaltatas.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG GTX 1060 OC 6GB Gaming (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) - Garancia + Számla, BeszámítOK!
- Intel Core i5-8400 6-Core 2.80GHz LGA1151 Processzor- Számla + Gari, Ár alatt! BeszámítOK!
- Gamer PC , i7 8700 , RTX 3070 Ti kijelzővel , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Kitűnő állapotú Macbook Pro 14" M1 Pro 16/512, teljeskörű Apple Care védelemmel 2024.10.27-ig eladó!
- XBOX Series S 512GB, 2025.12.30-ig gyári Microsoft garanciával Bp-i üzletből eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen