Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    "Ezt amúgy az NXP csinálja, ők felelnek a dolog biztonságáért is, ami jóval komolyabb szint, mint az általánosságban használt RFID megoldások, eddig nem sikerült feltörni, pedig r, ha valak100 ezer dollárt éi egy UWB-s Teslát megnyit. "
    Ezt nem ártana korrigálni.
    Jelenleg csak a BMW és a Genesis GV60 használ UWB szorzatgyártásban, Tesla továbbra is BT LE és NFC-s kártya(nem szabványos Digital Key 2.0). Illetve az NFC minden UWB-t támogató kocsiban ugyan úgy támogatott. 100 000$-os Bug Bounty-t egyikre se találtam.(???)
    NXP egy a jó pár gyártóból aki UWB chipet gyárt, maga a Digital Key Release 3.0 a Car Connectivity Consortium terméke, ez maga a szabvány, így nem tudom a NXP hogy jön képe a testers guide-on kívül. Tehát az NXP nem felel a biztonságért azt a Digital Key szabvány teszi.
    Digital Key 2.0 NFC alapú volt (nyilván RFID az NFC is, de azért kicsivel több), és hát az általános elterjedésről ennyit: link.

  • vicze

    félisten

    válasz Bog #38 üzenetére

    Elnézést de még egy dolog.

    "Ekkor oda kell tartani a telefont az ajtóhoz"
    Ha oda kellett tartsad akkor az NFC-s feloldás volt nem UWB-s, UWB esetében a kocsi úgy 1-2m távolságból autóhaikusan kinyit, így, eltávolodásnál meg zár(ha be van állítva).

    Nyilván mivel ez elég új dolog és nem éppen gyakori, így elég könnyű keverni mi micsoda, meg a gyártók se nagyon különböztetik meg.
    Illetve NFC és UWB-s órákkal is működik elvileg.

  • vicze

    félisten

    válasz Bog #89 üzenetére

    Már elnézést de ezt totális hülyeség.
    Egy 20milliós autóban ne legyen mikrótranzakciók vannak. :U

    És ezzel nagyon is egyet kell értsek, nem hogy kiborító, hanem egyenesen undorító minden ilyen jellegű próbálkozás.

    Most nem arról beszélünk, hogy valami nincs az autóban, hanem arról, hogy ott van de nem használhatod, mert softwareessen korlátozva van. A gyártónak nem fog kevesebb kerülni az előállítása nem lesz kisebb a költsége.
    Ugyan ezért lettek gyűlöltek a mikrótranzakciók a játékiparban, mert mértéktelenül visszaélnek vele a gyártók.

    Konkrétan semmi más mint a vásárló lehúzása minél tovább.
    A példáitok igen nagy ökörségek. Még egyszer egy kocsiban ott lévő működő, kifizetett funkcióról beszéltek, amit lekorlátoznak hogy fizess. None sense, semmi más.

  • vicze

    félisten

    válasz Shadowbull #106 üzenetére

    Hogy a jó fenébe ne lenne mindegy? :F
    Konkrétan kifizettem az autót és nem használhatom a funkcióját, konkrétan benne van!
    Ekkora mellébeszélést bameg, hogy nekem mint ügyfélnek irreleváns... :W

    "Nem igaz, nem fizetted ki a funkciót, ha nem vetted meg vagy így vagy úgy."
    Semmi más mit hazugság, az autót fizeted ki egyben mindennel ami benne van. Amiről te beszélsz az továbbra is egy softweres korlátozás semmi más, ez mikrótranzakció amivel a gyártó lehúz.

    Értem, hogy benn vagy a BMW seggében elég mélyen, de ez már igen sikító pofátlanság.

    Gondolom támogatod, hogy mobiloknál is előfizetésese legyen a kamera a BT a Wifi és egyéb HW funkciók használata miután megvetted téléjsáron a készüléket.

    Az hogy jelenleg még meg lehet esetleg valamit teljes áron venni, egy dolog, elég nyilván való, hogy a végső cél a kizárólagos előfizetéses lehetőség.

    Pontosan ugyan az a kérdéskör mint a right to repair-nél, én birtokolom a hardware-t vagy a gyártó olyan rendes, hogy megengedi, hogy használhassam. Az én tulajdonom, hogy a gyártóé?

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz Shadowbull #109 üzenetére

    Tehát azt mondod, hogy az én tulajdonomat a BMW birtokolja, mert nem használhatom a benne lévő fizikailag jelen lévő funkcióját? :U

    "Nem új dolog ez egyébként, már húsz éve is benne volt minden autó vezérlőjében például a tempomat funkció, csak nem volt szoftveresen aktiválva, meg nem építették be a bajusz kapcsolót ha nem fizettél külön."
    Megint ordas ferdítés és hazugság, mert ez egy HW elem beépítése, és nem egy meglévő HW szoftveres korlátozás, amiről itt szó van.

    "Vagy ott vannak a teljesítményszintek"
    Hm, ezt melyik gyártó is csinálta tippelhetek B-vel kezdőik és M a vége? :U

    "Amúgy meg ha nem tetszik nem veszel aztán kész. Szerencsére nem kötelező."
    Aha... Hogy is volt ez máshol, valaki elkezdte a fejést és mindenki átvette mert nem volt elég ellenállás. Egy birkájuk már van, ahogy látom...

    Ja igen és US-ben pl. miért nem csinálja a BMW, miért csak EU-ban? Ez megválaszolnád?
    Ja tudom ezt a gyártó dönti el.... :U
    Értem én a gyártó eldönti, hogy kit lehet lehúzni...

  • vicze

    félisten

    válasz nihill #116 üzenetére

    A kieső ICE karbantartási bevételt pótolni kell valahogyan...

Új hozzászólás Aktív témák