Hirdetés
-
A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
ma A Samsung nem gondolja újra a kamerarendszert és bejáratott alapokra építkezhet.
-
Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
it Végrehajtotta a világ első „magával ragadó” telefonhívását a Nokia vezérigazgatója. 3D-s hangélményt ígér.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
c4
őstag
Ezzel a témával már tele a net. Mérésekkel nem tudnak különbséget bizonyítani egy olcsó és a méregdrága kábel között, de majd a fül...
Az átlagember azt sem tudja, hogy szól az életben egy hangszer, honnan tudná, hogy jobb-e vagy nem egy-egy audiorendszer? Mi alapján mondja, hogy na az jobb...
A következő probléma, hogy nincs 2 egyformán halló ember. Szerintem még az egypetéjű ikrek sem hallanak pontosan ugyanúgy.
Xar cuccon egy überállatdrága kábel sem segít. Magam részéről megállapodtam az olcsónak számító stúdiókábelek mellett. Ha azzal veszik fel, csak jó lesz lehallgatni is. (Interconnect: 400 ft/m)
[ Szerkesztve ]
-
Aprósólyom
addikt
Arra tudnál választ adni, hogy jitter hiba kb. milyen százalékban jelentkezhet egy viszonylag normálisabb környezetben? Új kábelek, csatlakozók, és viszonylagos jó árnyékolás mellett?
Jól sejtem, hogy ez egy nem túl jelentős szám lesz? Iletve az okozott hiba mértéke feltehetőleg észlelhetetlen?
Ha minél magasabb kvantálásal rögzítjük/játszuk le a hanganyagot, akkor csökken az okozott hiba méréke? (legalább is időben biztos, ami miatt keveésbé észlelhető)
Hogyan jeletkezik ez a jitter hiba az audiotechnikában? Különösen annak fényében érdekel, hogy a rezgéseket a fülünk veszi fel, de az agyunk alakítja hanggá. Kvázi arra gondolok, hogy az agyunk automatán ki is javíthatja a hallott hibát, vagy pszicoszomatikusan generál egy hibát, mert azt várunk, keresünk.Az én tapasztalati példám: Harman Kardon GO Play Wireless, Truestream-et (ugye ez egy 100e cucc, és elég jól, tisztán szól) használva a HIFI szerelmes barátomat rávettem egy tesztre. Kiválaszthatta a zenét, amit tesztelhettem rajta (egy jazz szám volt). Az eredeti FLAC számból konvertáltam kettő mp3-t. Egy egyértelműen rossz beállításokkal és 128Kbit-el, illetve egy magas minőségűt (ezt már nem írom le, hogy ne fakadjatok sírva, de nem aknáztam ki a 320Kbit/s felső limitet). Random lejátszottam neki a számokat. A 128-kbitest eltalálta, de a FLAC és a magasabb minőségű között már nem igazán lehetett kihallani a különbséget. Én is meghallgattam. Ráadásul a hangfalat, nem túl nagy hangerőn, de közvetlen közelről hallgattuk, hogy mindent kihaljunk, de nem igazán akarózott. Lehet a Truestream vagy a dal is korlátozta a tesztet, de számomra az derült ki, hogy van az az optimális határ (ami valójában nem túl magas) ami felett nem igazán van értelme pénzt áldozni ilyen rendszerekre, hacsak nem pénzt keres vele valaki.
A konvertálást természetesen Lame mp3 encoderrel végeztem, és a Razor Lame UI-t használtam segítségül. Ha CD-t rippelek, mindig ezt használom, illetve EAC-ot a CD anyag leszedéséhez. Aki tud ennél jobb megoldást, ajánljon. Szeretettel fogadom.Jevons paradox
-
-
ZnVjaw0K
tag
Igen, olvastam. Pont ezt mondom én is. Még a 10 megabitnél is nagyságrendileg nagyobb bitsebesség áll rendelkezésre, tehát elég masszív hibajavító kód is elfér. De még mindig nem tudom mit lovagolsz a jitteren ennyit. Egy nornális DAC-ban lehet (és van is) utána mégegy digitális átalakítás, tehát nagyon mindegy, hogy mekkora a jitter. Bithelyesen érkezzen meg, más nem számít. Ha ez nem így lenne, akkor kidobhatnád a számítógépedet.
-
ZnVjaw0K
tag
Na, akkor most képzeld el, hogy van egy darab fifo buffer. Nem is kell túl nagy.
Az egyik végén bemegy nagy jitterrel, a másikon kiolvasod metronómszerűen pontos órajellel.
Egy kicsit túlegyszerűsítve ennyi lenne az egész.A második bekezdéseddel tökéletesen egyetértek, de pont itt van a kutya elásva. A fogadó oldalon fogadja egy szintén digitális áramkör, aztán "újradigitalizálva" minimálisra csökkenti a jittert (innetől kezdve már mindegy milyen kábel volt előtte, ha bithelyes volt az átvitel, mert tökéletesen független tőle), aztán jöhet a D/A konverzió, a már "kozmetikázott" jelen.
Ear001-nek:
Kövér érvelési hibákon kívül érdemben is hozzá tudsz szólni a témához?
Történetesen tisztában vagyok a D/A konverzióval és épp eleget mértem D/A konverterek különböző hibáit. Kérlek személyeskedés és tekintélyre hivatkozás helyett mutass rá, hogy mi az amivel nem értesz egyet, és vitassuk meg. -
ZnVjaw0K
tag
Nem ugyanarról beszélünk. Van egy ideiglenes tár. Egészen apró, hogy ne legyen nagy késleltetés. Mondjuk 2 bites már biztos elég. Flipflop, nand, vagy pergamentekercs, nekem tökmindegy. Legyen az egyszerűség kedvéért shift regiszter. Az egyik oldalon össze-vissza esik bele a jel, a másik oldalon egy halálpontos óra mondjuk felfutó élére kiolvasod. Mindegy mennyi volt a jitter, attól még a halálpontos óránk felfutó éle mindig pontosan ugyanakkor lesz. Ebben a példában egyetlen elvárás, hogy egy egész bitnél ne legyen nagyobb a késés. És ez teljesen reális elvárás. Ennyi az egész.
A másik: Szó sincs A/D újradigitalizálásról. Kizárólag D/D. Mint egy repeater. (És majd csak utána kéne jönnie a D/A-nak) Fogd fel úgy, mint egy digitális "előfok".
És ez mindenképpen a DAC feladata és felelőssége. Az a DAC, aminek a kimenete nem elhanyagolható mértékben függ a bemenetére kerülő (amúgy hibátlanul értelmezhető) digitális jel minőségétől, az egy határ szar. Egy normális DAC-nak teljesen mindegy, hogy tökéletes négyszögjeleket kap, vagy távolkeleti stílusú szemábrákat összevissza csúszva, amíg bitre pontosan értelmezhető.
Arról már nem tehetek, hogy még 2015-ben is erősen a pénztárcába kell nyúlni egy olyan DAC-ért, ami a D/A konverterek tervezésének évtizedek óta változatlan alapszabályainak mind megfelel. Sajnos az olcsóbb DAC-ok még ezeknek a legalapvetőbb követelményeknek se felelnek meg maradéktalanul. Ezeknél el is hiszem, hogy lehet hallani az USB kábel, vagy akár a PC tápjának gyengeségeit.
Viszont 75 ezerért már bőven lehet jó DAC-ot venni, aminek teljesen(!) mindegy, hogy milyen USB kábeled van.
Ha meg ennél szarabb DAC-od van, akkor meg minek költenél 75 ezret egy szaros kábelre?
Ha olyan jó lenne a hallásom, amit néhányan képzelnek magukról, akkor inkább a DAC-ra (és az analóg részekre) költenék még többet, nem a digitális oldalra. -
ROBOTER
addikt
Például egy Dual Port FIFO alapszolgáltatása a '70-es évek óta, hogy a fele (vagy egyéb) telítettségénél ad egy jelet, amire lehet tölteni vagy várakozni.
Azért ne próbáljunk már meg a őskori jelátviteli technikákat újra kitalálni.
Az egész audio kábel-jitter problémázástól egy elektroncsövön nevelkedett távközlős műszerész is maga alá tesz a röhögéstől.
[ Szerkesztve ]
-
ZnVjaw0K
tag
Pl USB-n visszaszólsz, hogy várj! Vagy most egy darabig küldj még többet! Ennyi.
Küldheti akár folyamatosan is gyorsabban és amikor megtelt a buffer, akkor szépen vár.Nem ördöngős dolog ez. Probléma ismét megoldva.
Ha fontos számodra a minél kisebb késleltetés, akkor a bus mastering-gel valóban jobban jársz, de a vita nem erről szólt. Ha fennállna a probléma, amiről vitatkozunk, akkor az a firewire-nél is fennállna, csak át lenne tolva a kábel másik oldalára. És továbbra is mindegy, hogy hány évtizedes bálnazsírral kenegették a kábelt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen