Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sza_Sa

    senior tag

    válasz wierra #21 üzenetére

    Ioniq5, nem kérdés. Vagy konszernen belül Enyaq

    Nekem is mozgatja az agyam a villanyautó, ami tetszik - fentebb - annak még nagyon olyan az ára, hogy azért már húzom a szám. 15-20M forint még a mai árakon számolva sem kevés, majd' egy panel ára, ami jobb befektetés.

    "Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

  • Shadowbull

    addikt

    válasz wierra #237 üzenetére

    Teslanak elvileg nincs kotelezo szervize, de ha veletlenul oda kell menned valami garancialis dolog miatt (eleg gyakori) akkor igyekeznek lehuzni, ez tobb forrasbol is hallottam mar.

    Az uzemanyagkoltseg itt Nemetorszagban ugy nez ki, hogy itthon tolthetem 27-28 cent korul, SuCon meg 40 centert. 20 KWhas fogyasztassal szamolva (ami eleg kedvezo) es 35 centes atlagarral evi 15e kilometer amennyit en megyek kabe 1000 euroba kerulne.

    Az 1,7 tonnas hibrid SUVom 7,5 litert eszik, 1,6 euros literenkenti arral szamolva ez 1.800 euro.... Nem ez az evi par szaz euro valtja meg a vilagot, plane hogy az elektromos joval dragabb igy az ertekvesztese is nagyobb osszeg.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Gery20

    tag

    válasz wierra #237 üzenetére

    Ezért írtam, hogy jelenlegi állapot és akár fél éven belül változhat. A lízingcégek mindig is úgy áraznak, hogy bármi is történjen ők jöjjenek ki belőle jól. Ha belegondolsz egy 4 éves lízing esetén 2025 év végén kerül hozzájuk vissza az autó és az akkori értéket kell előre minél pontosabban meghatározni. Ezt most nagyon nehezen tudják megtenni, mert 4 év alatt jelentősen változhat a világ és lehet a mostani EV-k 4 év múlva az új árukhoz képest keveset fognak érni, de az is lehet, hogy nem nagyon változik majd a világ és jól tartják majd az árukat, de ezt senki nem tudja megjósolni.

    A szervízköltség és üzemanyag költség egyértelműen előny, de egyelőre a kínálat is nagyon kicsi és a lízing lehetőségek is korlátozottak.

    ''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

  • dabadab

    titán

    válasz wierra #241 üzenetére

    Már hogyne lenne az. A lízingdíj az nagy részben egészen konkrétan a futamidő alatti értékvesztésen alapul.

    DRM is theft

  • Shadowbull

    addikt

    válasz wierra #241 üzenetére

    Nem jellemzo az ismerosi koromben a lizingeles, de ott is megfizeted az ertekvesztest.

    Evi 5-600 euro a kotelezo szerviz. Toyota RAV4. En 33e euroert vettem, de akkor kifuto modell volt es eleg nagy kedvezmenyek voltak ra. Kabe 40e euro korul ma is megkapod szerintem az aktualist. Minden ehhez merheto EV joval dragabb, meg allami tamogatassal is, es persze a hasznalhatosaga a kozeleben sincs.

    Nyilvan elobb-utobb gyoznek az EVk, de ahhoz nagyon komoly allami hatszel kell majd.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz wierra #241 üzenetére

    Én az egyik autót lízingelem, a másikat hitelre vettem (ahogy eddig mindet). Nincs nagy különbség, a hitel is olyan, hogy maradványértékkel számol, amikor lejár, vagy (1) kötsz egy új hitelszerződést, és megy tovább, vagy (2) leteszed a maradványértéket és megtartod az autót, vagy (3) visszaveszik (garantált érték a maradványérték általában), és elhozol egy újat. Szóval kb mintha lízing lenne, csak te vagy a tulajdonos. Lízingdíjban egyébként az összes szóba jöhető szervizköltség benne szokott lenni, ez hiteles autó esetén nincs, az ennyivel olcsóbb, cserébe a szervizek zsebre mennek. Lízinghez járhat még ‘ajándék’ szezonális gumicsere, meg assistance is. Biztosítást, adót mindig magad fizeted, lízingnél is. Előbbi ugyanúgy függ az éves futástól, mint a lízingdíj.

    Ja, szintén Németország.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz wierra #256 üzenetére

    Ja, az lenne. Promószövegben akkor kicsit több (“akár 400” van a flyeren). Azt mondjuk sajnálom, hogy hibrid nincs belőle, azt lehet, hogy venném is.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz wierra #258 üzenetére

    Az a baj, hogy ez még egy teljesen benzines (az 1-es bmw-vel közös) platform. A Countrymanből van egyedül hibrid. Itt jön be megint, hogy tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban. Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren, megint csak ráncfelvarrogatják a jelenlegi (7 éve futó) generációt. :(

    A legnagyobb bajnak amúgy pont azt látom, hogy középkategóriában, talán lassan a kompaktoknál is jönnek az elektromos modellek, de közben a hibrid kezd zsákutca lenni (pedig laikusként nekem gyanús, hogy ez lenne a jobb út), a fő csapásirány meg a suv, azt tolják ész nélkül. Tudom, ebben fér el a legjobban az akkupakk, meg ezt veszik a népek, mert menőn néz ki. Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme, ilyen modell meg vagy nincs, vagy csak mutatóba, de ténylegesen nem lehet kapni (és itt vádlón nézek a vw-re).

    Egyik szomszéd amúgy elektromos smarttal jár, de hogy hol tölti, azt nem tudom, mert az utcán parkol minden nap. Gondolom neki is a munkahelyénél van töltős parkoló. De neki is a másik autója egy tdi touran (az is új, úgyhogy akár valami elektromos alternatíva is lehetne), a két gyerekülés abban van, szóval az az oviba járós autó. Nem vagyok képben az életükkel, de biztos oka van, hogy így vették az autókat. Ezen kívül amúgy van az utcánkban feljebb egy Tesla, meg egy i3 is, nemrég vett egy szomszéd egy Cuprát (ez az új cupra suv most elektromos, vagy hibrid :F ) meg újabban pár Konát is gyakran látok, de azokat nem tudom, kié. Ja, meg Auris hibridből szaladgál sok a környéken, és egy utcával arrébb van egy 330e is, de az szerintem cégautó. Na, ez így kb az utcán parkoló autók 10%-a felénk… Van amúgy töltőoszlop is az utcában feljebb (2 töltőhelyes), a Tesla, meg az i3 szokott rajta osztozni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák