Eleglide D1 - roller vagy robogó?

Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

Mi ez és mire jó?

Ez a gép egy igazi öszvér, aminek még a kategóriáját is nagyon nehéz meghatározni. Biztos, hogy a fejlesztés egy rollerből indult, a váz és a kormánymű alapvető kialakítása, az összecsukhatóság és a kerékméret mindenképpen erre utal, viszont ha a motor teljesítményét, a fékrendszert, a beépített ülést, az oldalsó irányjelzőket és az első-hátsó aktív rugózást figyelembe veszem, akkor sok szempontból inkább egy elektromos robogóra emlékeztet. Alapvetően nem szoktam nagy híve lenni ezeknek a köztes megoldásoknak, mert ezek sokszor többet vesznek át a kategóriák hátrányaiból, mint az előnyeiből, viszont a 200 ezer forint körüli ár láttán egyértelmű volt, hogy ezt ki kell próbálnunk, hiszen ez nem csak az elektromos robogókhoz képest számít nagyon olcsónak, de még a rollerek között sem extrém drága, és ha egy ilyen, komolyabb eszköz már tényleg alkalmas arra, hogy éveken át megoldja a napi ingázást, akkor még buszbérlet helyett is jó választás lehet azoknak, akik megfelelő útvonalakon tudják használni.


[+]

500 W teljesítménnyel, 29 Nm nyomatékkal és 45 km/h-s végsebességgel teljesen egyértelmű, hogy ez a jármű már sehogy nem fog beleférni abba a keretbe, amit vélhetően az elektromos rollereknek szánnak EU-s mintára itthon is, viszont mivel ezekkel kapcsolatban továbbra sincs konkrét törvény, így még mindig csak találgatni lehet, hova sorolhatjuk be az Eleglide D1-et. Mai értelmezésünk szerint leginkább a segédmotoros kerékpárok, gyakorlati értelemben a legkisebb teljesítményű robogók közé lehetne besorolni ezt az eszközt, amire értelemszerűen nem lehetne megfelelő jogosítvány vagy bukósisak nélkül felpattanni, a kerékpárutakat csak lakott területen kívül vehetnénk vele igénybe, egyébként az úttesten kellene vele közlekednünk. Azt pedig, hogy maga a jármű mennyire alkalmas a gyakorlatban erre a közlekedésre, azt cikkünk későbbi részében taglaljuk.


[+]

A Geekbuying a lengyelországi raktárából, tehát viszonylag gyorsan és fájó extra adóterhek nélkül küldi a kétkerekűt, a 36 kilós doboz pedig egyértelműsíti, hogy ez nem az a gép lesz, amit a mindennapokban könnyedén feldobunk majd a villamosra, vagy lendületből bepattintunk a kisebb méretű autónk csomagtartójába: ez bizony egy teljes értékű közlekedési eszköz, elméletileg akár 70 kilométer hatótávolsággal. A dobozban összecsukva, lefóliázva, de alapvetően egyben érkezik meg a termék, a sok csomagolás eltávolítása után az ülést kell felszerelnünk, a gumikat felfújnunk, illetve a műszerfal elemeit kell pozícionálnunk. Nyilván nem árt egy fékbeállítás sem az első próbálkozások előtt, viszont a mi példányunk esetén csak a fékkarnál lévő állítócsavaron kellett egy minimálisat tekerni, egyébként ezzel sem volt teendő. A D1-hez küldenek többféle szerszámot, imbuszkulcsokat, lapos villáskulcsot, viszont a teljes értékű összeszereléshez saját autószelepes pumpa és egy dugókulcs-készlet semmiképpen nem árt, ez utóbbi az ülés és a váz közötti rögzítési pont állítócsavarjához elengedhetetlen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés