Hogyan készül egy tarifacsomag?

Tarifaharc

Rengeteg embertől hallottam már, hogy a mobilszolgáltatók között biztos van valami titkos paktum, ezért nagyjából ugyanolyan tarifákat dobnak piacra, miközben lehetne az sokkal olcsóbb is. Ez szinte biztosan légbőlkapott. Több mint hét évnyi mobilarénázás közben azért az ember szerez ismerősöket itt-ott, mindig kiderül, hogy kicsi a világ és valaki pont az árazáson dolgozik az egyik operátornál, s persze mesél, nem keveset.

A tarifacsomag ugyanis nem úgy keletkezik, hogy a vezérigazgató a hasára csap és azt mondja, hogy figyeljetek, skacok, most beszéltem a Winkler Jánossal és megdumáltuk, hogy a Domino alá mehetünk egy forinttal, de csak csúcsidőn kívül, holnapra induljon el az új csomag. Egy-egy új tarifa kialakítása hosszú hónapok munkája, általában még házon belül is nagy titkolózás övezi, nehogy megtudja a konkurencia, hogy mire készülünk és beelőzzön.

A tarifacsomagok elkészítése rengeteg ember munkája. Függően, hogy magánszemélyeknek, vagy üzleti felhasználóknak készül, már a kezdetektől bevonásra kerül elsősorban az értékesítés, a marketing-kommunikáció, a készülékes csapat és a pénzügy, hogy mindenki hozzátehesse a maga gondolatát, illetve vétózhassa a döntéseket. Ha nincs elég okostelefon raktáron, vagy drága szerezni, akkor kikerül az adatforgalom a tarifából, ha azt látja a sales, hogy a prepaid (feltöltőkártyás) célszámok nincsenek meg, akkor oda kér erősítést, ha pedig a pénzügy szól, hogy szerintük nem profitképes a csomag, akkor ők pattognak. A végén előbb-utóbb kialakul valami konszenzus és el lehet kezdeni a konkrét munkát, de ennek is sok lépése van. A következőkben nagyjából megpróbáljuk ezeket felvázolni, s reméljük, hogy sok nyitott kérdésre is válaszolunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés