Navon N750 - kissé feltörtek

Bevezető

Korábban egész gyakori vendég volt a szerkesztőségben a navigációs végberendezés, mint használati tárgy (nevezzük PNA-nak, ezzel a mozaikszóval bármilyen társaságban úgy tűnhetünk, mintha baromira értenénk hozzá), aztán kicsit elapadtak az ilyen jellegű cikkek. Ennek meg is van az oka, amely több részből tevődik össze.

Navon N750
[+]

Egyfelől az autóba szerelhető navigációs készülékek piaca kissé visszaesett, ami arra vezethető vissza, hogy az elmúlt években szinte mindenki vett már ilyen berendezést, aki akart, másfelől pedig az okostelefonok térhódításával sokan inkább azzal az eszközzel oldják meg az eseti navigálást, ami amúgy is kéznél van. Mindezek mellett pedig a gyári, autóba épített navigációs berendezések sem csak a luxuskategória kiváltásgai ma már, úgyhogy bár PNA még mindig van, s egy ideig lesz is, a korábbi boom ma már átment stagnálásba.

Változott még néhány dolog, például a 3,5 inches kijelzővel szerelt eszközök gyakorlatilag kiszorultak a piacról, s valahogy a teljesen alapfunkciós modellek sem kelendőek már. A legtöbb mostani készüléknél természetes a TMC, sokban van Bluetooth, FM transmitter, s természetesen sokat fejlődtek a szoftverek és a térképek is. Míg két-három éve nagyon masszívan mellé lehetett nyúlni egy navival, ma már annyira nem vészes a helyzet, bár a hazai lefedettség tekintetében vannak még eltérések.

Navon N750
[+]

A Navon márka pár éve robbant be a piacra, voltak ugyan homályos részletek a piaci bevezetés körül (miért pont ők kapták meg az iGO Amigo szoftvert itthon, mennyiért), de mára ezek a kételyek elmúltak, a Navon igen széles portfólióval rendelkezik, ezek közül az N750 majdnem a csúcsmodell. Meg is kérik az árát, 60 lepedő körül juthatunk most hozzá.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Navon

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés