Nonda Vehicle Monitor Mini - nincs ingyen ebéd

Jól hangzik, ha egy okos app és egy egyszerű eszköz segítségével teljeskörűen felügyelhetjük autónkat, de még izgalmasabb, ha mindezt ingyenesnek hirdetik. Megvettük, kipróbáltuk!

Autófelügyelet ingyen?

Végtelen mennyiségű autós-mobilos okoskütyü van már a piacon, olcsó hibakódolvasóktól kezdve a nagyon komoly flottakövető ökoszisztémáig bármit megtalál magának, aki igazán keres, viszont a Nonda egy dologgal egész biztos felhívta magára a figyelmet: tartós promóció keretein belül ingyen adja a belépőszintű hardvert, és egy egész komolynak tűnő appot is hozzá. Persze az ingyenesség hamar megdől, hiszen a gyártótól megrendelve már a magas szálíltási díjaknál megfizetjük a terméket, a 20 dolláros postaköltség egy bármekkora levélbe beférő termékért kissé túlzónak tűnik, mi azonban kíváncsiak voltunk, megrendeltük, és egy hét alatt meg is érkezett.

A Nonda ZUS állítólag már egy hibakódtörléssel is súlyos tízezer forintokat spórolhat meg nekünk, nem is beszélve az állítólag nagy mennyiségben elérhető videós oktatóanyagairól, amik meg akár többszázezres szerelői munkadíjakat spórolhatnak meg, ne menjünk bele abba, hogy ennek mennyi realitása van (hiszen aki nekiáll egy komolyabb műveletnek, az két YouTube-videó megnézése után is elkezdi, aki meg nem, az nem a Nonda miatt fog belevágni), nézzük inkább meg, mit kapunk nulla dollár, plusz postaköltségért.


[+]

Aprócska doboz, aprócska eszköz: az internetre nem csatlakozó, tehát távoli vezérlést és elérést nem támogató, viszont lokálisan egész sok mindent kijelző kütyü tényleg meglepően kicsi, konkrétan egy OBD II-takarónak is nézhetnénk, annyira kicsi, úgyhogy nem lesz gond azzal, hogy valaminek úgy útban lesz, mint a korábban tesztelt Telenor Drivey. Alapvetően még külső burkolata sincs, szépen át lehet látni az áramkört, és ide vannak beépítve a működést jelző ledek is: ha takart helyen van az autónk diagnosztikai csatlakozója, akkor ez zavarni biztosan nem fog, de egyébként mellékelnek hozzá egy műanyag hátlapot is, amivel biztosan megoldható a probléma. Fizikai baj tehát biztosan nem lesz a kompatiblitással, ezt ügyesen megcsinálta a gyártó.


[+]

A mobilunkra a ZUS nevű alkalmazást kell letöltenünk, az autónkon pedig az OBD II-es csatlakozót kell megkeresni. Beütjük az autónk alvázszámát a programban, jobb esetben kidobja a többi adatot, rosszabb esetben nekünk kell bepötyögnünk a márkát és a típust. A Nonda és a mobilunk között Bluetooth-kapcsolat van, mellette pedig ugyanúgy rá lehetünk csatlakoztatva az autó audio rendszerére vagy egy külső kihangosítóra, és az internetünk is megmarad a Wi-Fi-n csatlakozó alternatívákkal szemben, ez mindenképpen jó, ráadásul nekünk nem is kell tennünk semmit, az app mindent megcsinál.

[+]

A Nonda kütyüjére semmiképp sem flottakövető rendszerként kell gondolnunk, ez sokkal inkább a lelkes autótulajdonos okoskütyüje. Van ugyan menetrögzítés, de egyrészt csak akkor, ha a tulajdonos kapcsolódó telefonja a közelben van (hiszen annak a GPS-vevőjét használja), másrészt kizárólag egy Google-térképes útvonalat látunk, illetve azt, hogy hány perc és hány kilométer volt az út, tehát leginkább a pontos költségelszámolásnál jön jól, illetve ha valaki szereti feljegyezni azt, hogy milyen célokra mennyit használja az autóját, akkor beállíthatja, hogy ez épp munkaút volt, ebédért mentünk, esetleg valami jótékonysági vagy orvoslátogatási célra vettük elő a kocsit.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés