Unified Communications, avagy a jövő vállalati kommunikációs módszere

Múlt és jövő egy irodai munkás életében

Júszí, de nem azért, mert majd meglátjuk mi is, bár mint kiderült, így is lehet érteni a kifejezést. De valójában UC, avagy egy betűpáros, melyet három nap alatt annyiszor hallottunk Dániában, ahányszor a Tisza partján kénytelenek vagyunk lecsapni a szúnyogokat egy szép nyári estén. Állandó olvasóink bizonyára hallottak már a Jabra nevű vállalatról, akik a legnagyobbak az irodai és professzionális headsetek gyártásában, de hallókészülékekkel és konzumber végfelhasználóknak szánt megoldásokkal is foglalkoznak. Minket pedig meghívtak Koppenhágába, hogy töltsünk el náluk három napot és értsük meg, hogy miről is szól ez az egész UC-jelenség. Amennyire nem értettük az elején, annyira képbe jöttünk a második nap végére, tapasztaltainkat és véleményünket pedig most megosztjuk a tisztelt olvasókkal.

Egy kicsit azonban el kell rugaszkodnunk, mert bár ez is telekommunikáció, az első négy betű nagyon vékonyan van írva. Ez inkább csak sima kommunikáció, melynek egy szelete érinti a Mobilarena által lefedett dolgokat, viszont mindenképp érdekes. A kiinduló kérdés mindössze az, hogy mennyire lehet hatékony a munkavégzés úgy, hogy az emberek a számítógépet csak fél kézzel tudják használni telefonálás közben. Régen, a PC-k előtti korszakban ez nem volt probléma, csöngött ugyan a vezetékes telefon, de tollal írni egy kézzel is gyönyörűen lehet, a számítógépeket viszont nem efféle használatra tervezték. Hiába vannak olyan addicionális szolgáltatások, mint az e-mail és az IM, a telefonálást jól tudjuk, hogy nem lehet kiváltani, viszont bár sokan nem gondolnak bele, logikus, hogy a mostani félkezes, vagy a telefont vállal a fülhöz szorító megoldás nem az igazi.

Telenor telefonos ügyfélszolgálat a Telenor Házban

Hogy mi a válasz? Alapvetően a headset, de itt egy kicsit rossz irányba ment el az iparág. Ma már 1000 forintos áron is lehet mono Bluetooth kiegészítőket kapni, ezek azonban gyenge hangminőségűek, rövidtávon is nagyon kényelmetlen a használatuk, hamar lemerülnek és nem egységesítik a kommunikációs csatornákat, legtöbbször csak a mobiltelefonokkal képesek együttműködni. Itt jönnek képbe az olyan cégek, mint a Jabra, akiknek nem csak az a missziójuk, hogy munka közben ténylegesen használható headseteket kínáljanak, hanem az is, hogy egységesítsék a kommunikációs csatornákat. Ez a Unified Communications lényege.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Jabra

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés