A Sony Ericsson helyzete a piacon
Szerkesztőségünk a Sony Ericsson ügyvezető igazgatójánál, Wágner Tibornál vendégeskedett abból az alkalomból, hogy az olvasók által összegyűjtött kérdéseket a magunkéival kiegészítve feltegyük. A jó hangulatú beszélgetésre a cég székházában került sor. A technikai jellegű témáknál Németh Viktor marketing manager is bekapcsolódott a diskurzusba.
Melyik volt a legsikeresebb modell a gyártó történetében hazánkban?
Ez többféleképpen mérhető, vagy eladott mennyiség alapján, vagy népszerűség alapján. Mennyiségben nyilván az olcsóbb telefonok nyernének, de ami talán népszerűségben, presztízsben és mennyiség szempontjából is kiemelkedő, az a T610-es. Ez volt az első igazi Sony Ericsson sikertermék.
A jelenleg piacon levő termékek közül melyiket lehetne említeni?
Talán a K310, mint belépő szintű kamerás modell, vagy a clamshell Z530, amely szintén egy meglehetősen sikeres modell. Kicsit ezek előtt pedig a K700 volt igen trendi telefon, de szélesedik a portfolió, jönnek például a Walkman készülékek, várhatóan a magyar piacon is sikeres lesznek.
Van-e esetleg személyes kedvenc?
Én a P910-est használom, már nem is tudok visszaszokni egy normál készülékre, a mérete engem nem zavar, viszont annyi kényelmi szolgáltatása van, hogy legközelebb csak egy P990-re cserélném le.
Mi az, amiben a Sony Ericsson telefonok hagyományosabban sikeresebbnek számítanak a többi gyártó modelljeinél?
Úgy gondolom, hogy egyrészt egy nagyon friss és innovatív márka, összekapcsolva azokkal a speciális területekkel, amiket mi próbáltunk először, ilyen a T68-ban debütáló fényképezés, vagy a zene. Próbálunk új területeket behozni, de szem előtt tartjuk azt, hogy ezek elsősorban telefonok. Úgy gondolom, hogy nagyon jól fókuszál a Sony Ericsson ezekre az irányvonalakra. A harmadik ilyen pedig az üzleti készülékek vonala, ez a három terület pedig nagyon jól elkülönül egymástól.
Tehát akkor az a stratégia, hogy a telefonnak rendeljük alá ezeket a szolgáltatásokat?
Nem használnám az „alárendel” kifejezést. A stratégiai koncepció alapvetően az, hogy ezek méretükben, szolgáltatásaikban alapvetően telefonok, ezek mellett kell megélniük a speciálisabb funkcióknak, magas színvonalon.
Mekkora a Sony Ericsson hazai piaci részesedése?
A világpiaci részesedés nagyjából 8%, Európában magasabb, itt 10-12% között mozog, Kelet-Európában olyan 20%-ra tehető, Magyarországon még ennél is magasabb.
Konkrétan?
25-30% között.
Világpiacon milyen lépéseket kívánnak tenni, annak érdekében, hogy az eladások jobban közelítsék a piacelsőt?
Több régióban erősödnünk kell, a kínai piacon például 5% a részesedésünk, hasonló a helyzet Észak-Amerikában. Ezt nyilván gyártásfejlesztéssel lehet elérni, jelenleg a kínai gyárban központosítjuk a kapacitásunkat, illetve az adott piacokra más és más modellekkel lehet hatni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!