Eleglide C1 - a középérték

Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.

Bevezető

Nem is tudom, hogy hány bevezetőt írtam kínai elektromos bringák kapcsán, amelyek alapvetően két témával foglalkoztak: a meghajtás módjával (pedálszenzor vs. nyomatékszenzor) és a hazai szabályozás problémáival. Erre most itt van ez az Eleglide C1, ami mindkét szempontból árnyalja a képet. Egyrészt ez is pedálszenzoros, de középmotoros, ami egy merőben más élmény. A hátsó motoros pedálszenzoros gépek ugyanis elég binárisan működnek, ráadásul késik mind az indulásnál érkező erő, mind pedig a megállásnál a motor kikapcsolása, ami miatt ezekkel a motyókkal eleinte óvatosan kell bánni.


[+]

A középmotoros megoldás viszont még pedálszenzorral is teljesen más eredményt ad. Egyrészt nincs késés, azonnal változik a teljesítmény annak megfelelően, hogy mennyire tekerünk, ami miatt már-már a nyomatékszenzoros bringák komfortját hozza. Másrészt mivel nincs hátul motor, ezért egyfelől jobb a bringa súlyelosztása, másfelől pedig a hátsó kereket is ki lehet gyorskioldóval szedni egy esetleges defekt esetén. Az Ananda által gyártott motor nem a kereket hajtja, hanem annak az első lánckeréknek a forgásába segít be, amit mi a pedálokkal hajtunk.


[+]

És érdemes kitérnünk a szabályozásra is: ez az Eleglide bicikli teljesen kompatibilis a jogszabályokkal, hiszen nincs rajta gázkar, tehát tényleg csak rásegítéses üzemmódban működik. A gyártó 432 wattos teljesítményt ad meg, ami viszont több, mint ami az elvi felső limit, de ez a 432 watt csak rövid időre áll rendelkezésünkre például emelkedőn való elindulásnál, normál esetben ez is valahol 250-300 watt körül alakul. Lámpák, fényvisszaverők, sárhányók, mind megvannak, szóval ez úgy néz ki és úgy is működik, mint egy korrekt e-bike. Az egész masina hivatalosan 1350 eurót kóstál, de természetesen most is vannak kuponkódok (cikk végén), amikkel 1200 euróra lehet lenyomni a költségeket. Ez még így is drágább, mint a binárisabban működő Eleglide M2 (ami 900 euró), ennyit ér a középmotor és a nagyobb hatótáv.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés