Hirdetés

MWC blog: Megérkeztünk a katalán nyárba!

Hosszú kihagyás után ismét ellátogatunk egy nemzetközi kongresszusra, a február helyett júniusra rakott időpont pedig kedvező időjárással jutalmazta meg az eseményt megelőző hétvégénket.

A csapat rangidős tagjai szinte össze sem bírják számolni, hány Mobile World Congress alkalmával jártak Barcelonában az elmúlt bő 10 évben, az mindenesetre biztos, hogy első alkalmunk óta mindig kilátogattunk a nagyszabású, februári rendezvényre, és úgy döntöttünk, idén sem törjük meg a hagyományt, függetlenül attól, hogy a járvány miatt az utazás és a beléptetés körülményesnek ígérkezett, illetve a legtöbb gyártó is lemondta a fizikai standját, így egy jelentősen visszafogottabb kiállítás elé néztünk.

Most már rég voltunk ilyen, vagy ehhez hasonló kiállításon
Most már rég voltunk ilyen, vagy ehhez hasonló kiállításon [+]

Az MWC-t szervező GSMA merészségéről tanúskodik, hogy ha a februári időponthoz képest csúsztatva is, de be merték vállalni, hogy megrendeznek egy ilyen eseményt, ahova a világ minden tájáról várják a kiállítókat és a látogatókat. Tavaly, 2020-ban elmaradt minden nagyobb rendezvény a járvány berobbanása után (egyedül a január eleji CES-t rendezték meg, amikor még nem is sejtettük, mi vár ránk), és jellemzően idén sincs ez másképp, CES nem volt 2021-ben, a Computex is kizárólag virtuális eseményként zajlott le, és a berlini IFA-t sem fogják megtartani. Úgyhogy marad az MWC, aminek szűkebb stábbal ugyan, de nekiindultunk.

Komoly várakozás és sok fennakadás akadt a reptéren a ki nem töltött formok miatt. De legalább teszt nem kellett [+]

Készültünk sok mindenre, de jellemzően semmi nem úgy alakult, ahogy eredetileg megterveztük. A repülőjegyeket Bog jó előre megvette, hogy lehetőleg még egy kedvezőbb áron tudjunk utazni, és bár az eredeti tervek szerint négyen szálltunk volna fel a Ryanair péntek esti (06.25.) járatára, végül csak hárman (Bocha, Tech2 Laci és én) ültünk a gépre, mivel Bog a hétvégéjét még Hollandiában töltötte a Commsignia meghívásának köszönhetően. Mi Csabival úgy készültünk, hogy negatív COVID-19 (PCR) teszt kell a spanyol beléptetésünkhöz (nekem a Szputnyik V vakcina, neki pedig a függőben lévő AstraZeneca miatt), így a csütörtöki Trend FM-es rádiózásunk utánra lefoglaltuk az időpontot, ki is fizettük a teszteket, majd nem sokkal később be is jelentették: zöld országként egyetlen form kitöltésével beléphetünk Spanyolországba.

Maga a kérdőív kitöltése és a repülőjegybe való feltöltése egyáltalán nem volt bonyolult folyamat, egy közepes angol nyelvtudással 3-4 perc alatt abszolválható, mégis meglepően kevés embernek sikerült ezt megcsinálnia a gyakorlatban, ami a reptéren komoly fennakadásokat okozott: közel egy órát vártunk a poggyászfeladásra, ahol ezt nézték át, szerencsére egy idő után a személyzet realizálta, hogy ha egyesével mindenkit végigkísérnek a folyamaton, akkor a gép fele nem fog tudni felszállni, így először végigrostálták a közönséget, majd a fennmaradóknak segítettek: valószínűleg nem is érte el mindenki a gépet emiatt, de azért a többség igen, érdekes is volt, hogy a másfél méteres távolságtartásra ösztönző reptéri környezet utána egy gyakorlatilag rogyásig tömött repülőn találtuk magunkat, de természetesen az egész út alatt végig szigorú maszkviseléssel.

Felszállás előtt [+]

Bőven elmúlt éjfél, sőt, közel 1 óra volt már, mire át tudtuk venni a sokéves átlagnál minőségibb szállásunkat, ami egyébként pontosan ugyanott található, mint tavalyelőtt, csak nem a földszinten, hanem az első emeleten. Az első éjjel-nappali supermercadóban megvettük a legfontosabb elemózsiánkat, majd az alvás felé vettük az irányt, reggel (ami a gyakorlatban inkább délelőtt volt) pedig egy teljesen más Barcelona várt ránk, mint amit korábban megszoktunk.

[+]

A katalán város nyáron – függetlenül a járványtól – él, az utcákon rengetegen vannak, rengeteg a motoros, biciklis, elektromos rolleres, gördeszkás, görkoris, ezzel párhuzamosan pedig jóval mérsékeltebb az autós forgalom, békés együttélés látszik a közlekedésben, és az Espanya-környéki dugók sem voltak elviselhetetlenek: igaz, egy szombat délutáni állapot más, mint ugyanez hétfő reggel, de az első benyomásaink nagyon jók voltak. A nyári időjárás egyik legjobban várt hozadékával, a tengerben fürdéssel kezdtünk, kellemesen hűsítő, 23 fokos víz és körülbelül 80%-os kihasználtságon lévő partszakasz várt minket, amit alaposan kiélveztünk.

A vasárnapi napot a Montserrat hegy újbóli megismerésével töltöttük, ezúttal teljesen a csúcsig mentünk a felvonókkal, és fent is tettünk egy nagyobb túrát: még mindig lenyűgöző a hely atmoszférája, és az elhagyatott szerzetesi kunyhókból (illetve azok maradékából) is többet láttunk, mint néhány éve, hiszen valamennyivel több időnk volt felfedezni a környéket.

Vasárnap este végül megérkezett Bog (ő külön fog írni élményeiről), hétfőn pedig MWC-s COVID-teszttel, majd a kiállítás átnézésével folytatjuk utunkat: elvégre ezért jöttünk.