Bevezető
Teljesen biztos vagyok benne, hogy a Citigo elektromos változata masszív ráfizetés volt a VW-csoportnak, legalábbis annyiért, amennyiért adták. De azt sem rejtették véka alá, hogy ez a definíció szerinti kvótaautó, azért gyártottak le belőle kereken 20 ezer darabot, hogy az EU-s büntit elkerüljék (vagy legalábbis mérsékeljék) addig, amíg a különböző hibridek és sokkal drágább elektromos modellek (Enyaq) nem kerülnek az utakra. És nem kellett sok fejlesztési munkaórát beleölni a történetbe, a Citigo egyébként is létező termék 2012 óta, az e-Up! pedig kitaposta az utat az elektromos hajtáslánc beillesztése kapcsán, szóval amikor a VW emblémás testvért aktualizálták egy combosabb akkupakk beszerelésével, akkor megszületett a Citigo e-iV, a Skoda első, tisztán elektromos autója.
Citigo, e-Up! és Mii - ugyanaz, más emblémával, a Seat nálunk nem volt kapható [+]
Magyarországra egészen pontosan 200 darab ilyen autó jutott. Ez gyakorlatilag 2019 decemberében el is fogyott, a képeken látható gépkocsi pedig az egyik utolsó darab, amit itthon forgalomba állítottak, bár ez már 2021 februárjára csúszott, mert a koronavírus miatt leálló cseh gyár, valamint az akkumulátor beszállító cseréje is hátráltatta a gyártást. És annak ellenére, hogy több mint egy év kellett ahhoz, hogy a rendelésből autó legyen, a Citigo e-iV-re még mindig bőven lenne érdeklődés azon az áron, amennyiért vesztegették annak idején, ha 2019 végén attól tartott az ügyfél, hogy mire megjön az autója, addigra hemzsegni fognak a szalonokban a jobbnál jobb e-autós ajánlatok, akkor bizony ez az aggodalom nem csak alaptalan volt, hanem az azóta eltelt idő még jobban a Skoda felé billentette a mérleget.
Városi autó régen és most: ez egy Casalini Sulky 1975-ből a Citigo mellett [+]
Ez a konkrét tesztautó kvázi az alapmodell, két extra van benne: az egyik a színe, mert az alapszín a Citigónál a sárga volt, tehát a fehér fényezésért plusz lóvét kellett pengetni, a másik pedig az ülésfűtés. De nincs benne tempomat, parkradar, könnyűfém felni, úgyhogy minden kedvezménnyel együtt a konkrétan fizetendő összeg 4,5 millió forint volt ebben az esetben. És azt hiszem, hogy ez az az összeg, amire még a leginkább e-autó ellenes közösség is azt mondja, hogy igen, ennyiért tényleg megéri, mert új, benzines kisautót sem kapsz hasonló árfekvésben, még ha a Citigo e-iV azért alapvetően egy lassan 10 éves kasztni és fejlesztés. Viszont azt is mondhatjuk, hogy kiforrott modell és az évek során itt-ott előnyére változott.
Ambition felszereltség, magyarul alapmodell: fényezetlen tükör, kilincs, lemezfelni [+]
Viszont a jelenlegi állás szerint Citigo e-iV többé nem lesz, a VW az e-Up!-ot ajánlja helyette ugyanezzel a műszaki tartalommal — csakhogy időközben ennek az ára 8,8 millió forintra hízott, amiből ugyan lejöhet 2,5 millió forint állami dotáció, ha és amennyiben újra megnyílik a pályázás lehetősége, de még így is 6 millió felett van az alapmodell ára. Amivel egyébként továbbra is az egyik legolcsóbb villanyautó, de a Citigo e-iV árszintjét nem tudja elérni, szóval az a 200 júzer, aki időben lépett (köztük M. Csaba, népszerű influencer) bizony jól járt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!