Árazás
Van egy Skodám, 23 millió forintba kerül. Ez konkrétan a legdrágább Skoda, megcsíphetjük 14 gurigáért is, csak abban jóval kisebb az akkumulátor, nincs benne ennyi extra és 204 lóerő helyett csak 148-at kapunk, bár valamivel kevesebbet is fogyaszt. Ha viszont a csúcsmodellre gyúrunk, akkor 19 milliótól indul a buli, ebben már nettó 77 kWh-s akku üldögél, de ha minden extrát beletolok (vonóhorog, üveg panorámatető, motoros ülések, hőszivattyű, navigáció, csomagtérhaló, aktív futómű), akkor a konfigurátor 27,6 milliónál áll meg. És ez egy Skoda.
Tesztautónk a felszereltségi és erőátviteli paraméterek felső sávjához közelített. Pár apróság hiányzott csak a kifacsarható maximumból, szóval mivel jó testes dög, ezért óvatoskodva manővereztem ki a Porsche Hungária telephelyéről, de később sem állatkodtam vele, mert egyszerűen nem erre való, nem olyan a hangulata. Ez egy kedves és csendes bálna, a vezetési élmény szókapcsolatot csak azért tudom beleírni ebbe az anyagba, hogy egyúttal azt is megírjam, hogy nincs. Inkább szimulátor, ahol levettük a hangerőt, mert anya alszik a másik szobában. Illetve itt konkrétan a gyerek a hátsó ülésen.
De helló, pont ez volt a cél. Egy biztonságosnak érződő, böszme, kredenc alakú, barátságos, családi villanyautó a Skoda második olyan modellje, amely tisztán elektromos hajtással kapható. Az első a kvótaautó Citigo i-EV, a harmadik pedig pont az Enyaq-ból származtatott Coupé, amiből RS verzió is lesz. Az Enyaq viszont megmarad a családapa-vonalon azoknak, akik ugyanennyi pénzért vehetnének Kia EV6-ot, Tesla Model Y-t, vagy Mustang Mach-E-t, de pont arra vágynak, hogy egy nyugodt, jól pakolható villanyautójuk legyen, ami abszolút nem hívja fel magára a figyelmet, pláne akkor nem, ha nem ikszeljük be a 21 inches kerekeket a konfigurátorban. És ne tegyük, mert az itthoni útviszonyok nagyon nem partnerek ebben, a hajtűkanyarokat pedig nem egy Enyaq üléséből fogjuk egymásra fűzni, arra pont nem alkalmas.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!