Skoda Enyaq iV80 menetpróba

Nagy. Nehéz. Tágas. Praktikus. Ha valóban messzire mennénk vele, akkor viszont nem olcsó, ugyanakkor mindent tud, amit egy családi villanyautótól elvárhatunk.

Árazás

Van egy Skodám, 23 millió forintba kerül. Ez konkrétan a legdrágább Skoda, megcsíphetjük 14 gurigáért is, csak abban jóval kisebb az akkumulátor, nincs benne ennyi extra és 204 lóerő helyett csak 148-at kapunk, bár valamivel kevesebbet is fogyaszt. Ha viszont a csúcsmodellre gyúrunk, akkor 19 milliótól indul a buli, ebben már nettó 77 kWh-s akku üldögél, de ha minden extrát beletolok (vonóhorog, üveg panorámatető, motoros ülések, hőszivattyű, navigáció, csomagtérhaló, aktív futómű), akkor a konfigurátor 27,6 milliónál áll meg. És ez egy Skoda.


[+]

Tesztautónk a felszereltségi és erőátviteli paraméterek felső sávjához közelített. Pár apróság hiányzott csak a kifacsarható maximumból, szóval mivel jó testes dög, ezért óvatoskodva manővereztem ki a Porsche Hungária telephelyéről, de később sem állatkodtam vele, mert egyszerűen nem erre való, nem olyan a hangulata. Ez egy kedves és csendes bálna, a vezetési élmény szókapcsolatot csak azért tudom beleírni ebbe az anyagba, hogy egyúttal azt is megírjam, hogy nincs. Inkább szimulátor, ahol levettük a hangerőt, mert anya alszik a másik szobában. Illetve itt konkrétan a gyerek a hátsó ülésen.


[+]

De helló, pont ez volt a cél. Egy biztonságosnak érződő, böszme, kredenc alakú, barátságos, családi villanyautó a Skoda második olyan modellje, amely tisztán elektromos hajtással kapható. Az első a kvótaautó Citigo i-EV, a harmadik pedig pont az Enyaq-ból származtatott Coupé, amiből RS verzió is lesz. Az Enyaq viszont megmarad a családapa-vonalon azoknak, akik ugyanennyi pénzért vehetnének Kia EV6-ot, Tesla Model Y-t, vagy Mustang Mach-E-t, de pont arra vágynak, hogy egy nyugodt, jól pakolható villanyautójuk legyen, ami abszolút nem hívja fel magára a figyelmet, pláne akkor nem, ha nem ikszeljük be a 21 inches kerekeket a konfigurátorban. És ne tegyük, mert az itthoni útviszonyok nagyon nem partnerek ebben, a hajtűkanyarokat pedig nem egy Enyaq üléséből fogjuk egymásra fűzni, arra pont nem alkalmas.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Skoda

Előzmények

  • Skoda Citigo e-iV menetpróba

    A legolcsóbb villanyautók egyike — de már nem lehet kapni. A testvérmodell e-Up! viszont még ott van a palettán, de már korántsem ennyire kedvező árfekvésben.

Hirdetés