- Prohardver app (nem hivatalos)
- Google Pixel topik
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Elnéztük a mai dátumot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
válasz Jack@l #17096 üzenetére
Ha belefolyunk a diagrammok világába akkor tisztázni kell pár dolgot.
Q2 valóban gyenge volt AMD nek ez nem vitatható.
De ahogy Televan írta meg kell vizsgálni mit mutat a grafikon amit prezentálni akarunk.
AMD nem gyárt kártyákat csak azt a pár customot amit megtartanak monopoliumba.
A kártyákat az MSI ASUS satöbbi gyártja, ők csak a GPU-t adják hozzá.
Tehát ha az AMD GPU -t akarod felmérni akkor abba benne van a 285 , amit apple kap a WIUU nak adott GPU-k az Xboxnak adott GPU-k satöbbi,ha ezt mind összeadnánk akkor már nem is tünne erőtlennek az AMD mert lehet egál lenne.
És azt tegyük hozzá egy zsugorodó VGA piacon erősödött az Nvidia , és egy terjeszkedő konzol piacon erősödött nagyon az AMD ahol a játékok 100% át megveszik mert nincs feltört verzió és warez.
Tehát ha a kifizetett futó játékokat nézzük GPU bontásban nagyon meglepődnél az eredményen. Tegyük hozzá
a Portolás gyerekjáték az azonos GPU-k miatt.
Egy diagramnál a másik kérdés hogy mit számolsz.
A kártyákból befolyt összeget vagy a kártyát !
Mert nagyon nem mindegy, A Fury megjelenéséig a 8 gigás 290x ek voltak a csúcs 140 ezres árban, a másik oldal Titán x 340 ezrével szemben, ebből látszik hogy a bevétel szerinti grafikon mennyire mást hoz mint a darabszám.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz #45185024 #17101 üzenetére
Szerintem darabszámra mértek minden eladott kártyát (vagy hozzá szállított csipet). Gyártó és platform függetlenül. De mivel nincs mercury resaerch előfizetésem, ezt nemtom megnézni. Egyébként már tavaly év végén 24-76 volt az arány a legnagyobb független kutató szerint is (JPR) , így nem hiszem hogy nagyon elrugaszkodott lenne az eredmény.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Malibutomi
nagyúr
-
#45185024
törölt tag
válasz MiklosSaS #17104 üzenetére
Szerintem ezt csak a PC része miatt érzed így.
AMD részvényárfolyam 1.8 on áll. Nem jó de nem is mondanám katasztrofálisnak tavaly 2.3 ment szinte végig.
Én inkább azt mondanám most egy hibernációs állapot van. Várunk az első Direct X 12 es játékokra hogy végre tudjanak villantani, a másik oka meg hogy a HBM tömeggyártása még mindig nem kezdődött meg.
A 3 Pro kártyából egy kapható méregdrágán.
Nem szabadott volna kiadni win 10 megjelenéséig, de ha meg azt nézed hogy ezzel elkerültek egy részvény krahhot amit ott a grafikonon is látsz a Q2 lejelentése előtt, akkor azt mondom Lisa Sue most lavíroz.
A cégnek az igazi ereje akkor látszik majd ha szeptember végén október elején robbantani tud.
He ez elmarad akkor mondom csak hogy baj van.[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
-
actival63
aktív tag
A VGA piac egyenlőre halódik. Ha valami kirántja a pocsolyából az nem az Nvidia lesz hanem az AMD.
2016 a VR éve lesz ez szinte 100%. Biztos lesznek olyan fanatikusok akik a zöldek kártyáját választják majd a VR világhoz de a sok öklendezés és hányás majd rávilágít a hibás döntésre.
Egyre több konzol fog fogyni pláne, hogy a Sony is kész van a VR sisakkal.
A HBM2 lehet, hogy olyan problémával állítja szembe a tervezőket, hogy 2016-ban se a zöldek se a pirosak nem tudják bemutatni. Mivel kellenek az új kártyák majd jönnek a csökkentett csíkszélességű régi kártyák.
Ha gyenge a VGA kártyád 4K-hoz nemsokára vehetsz Fury x2 kártyát. Az már elég lesz.
Ha valakinek nincs gépe és 4K-t akar a nappaliba az vehet egy Quantum Pc-t.
Akár hogy is nézem ez azért nem rossz az AMD jövőjére nézve.
Remélem már minden fanatikus zöldnek kicserélték a lakásgyújtogató tabletjét.Phenom II X4 B97, 3200 MHz. ATI Radeon HD 4200
-
Jack@l
veterán
válasz actival63 #17108 üzenetére
Persze persze...
Már 5 éve a vr éve van, nem hánynak többen egyik kártyától se...
De várom már mikor a so called gyorsabb vr miatt dobálják ki kettesével az ablakon a 980ti-jüket. Mért nem néztek szét a ph-n kívül? Mért kell minden pr hülyeséget kétpofára benyelni?
4k-hoz is frankó lesz a kétmagos fury, csak nem dx12 alatt 1 monitorra, 4 gigával.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Crytek
veterán
-
Jack@l
veterán
válasz -Solt- #17112 üzenetére
Mindenki szabadon lehet hülye.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Dtomka
veterán
18%-ra olvadt az AMD grafikus kártya részesedése
Mi lesz ezek után? -
Mackósajt
senior tag
válasz Malibutomi #17100 üzenetére
Az AMD a majd jobb lesz ha a technikai irány beérik dolgot nem fogja tudni dVGA eladásokra váltani a Nvidia marketing fölényével szemben. Az nVidia-nak nincs más dolga csak kijönni egy jó DX12 képes sorozattal mielőtt a DX12 alkalmazás komolyan porondra lépne (ami nem épp a jövő héten lesz), és simán leverheti az AMD-t az AMD által kiharcolt saját pályán. Kb. ez történt anno a tesszalácicó mizéria kapcsán is.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Mackósajt #17119 üzenetére
Tesszelláció kapcsán anno az történt, hogy az AMD betette az 5. generációs tesszellátort, az nVidia meg betett egy 5x annyi tranzisztort és teljesítményt zabálót, ami nettő dupláját hozta az AMD-ének és ők voltak a nyerők... Jöttek a 64x tesszellált padkák meg a város alatt hömpölygő óceánok, hogy szopjon, ami AMD-t vett...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
-Solt-
veterán
Urak!
A VS témára van topik!
www.smart-bus.hu
-
Televan74
nagyúr
válasz Dtomka #17118 üzenetére
Az embereknek ennyire fontos pár watt fogyasztás mínuszba.
Meg a DX11 -es képességek bűvöletében élnek,nem is értik minek kell a DX12.Mikor az ő NV kártyáikon hasít a DX11.
És még egy érv.Az emberek általában szeretnek az erősebb mellett állni.És ezt most a piaci részesedésükre értettem.
Szerk: Érdekes,hogy a 290/290X és a 390/390X is majdnem olyan szépen fut a Witcher3,mint a 970/980 alatt.Semmivel nincs hátrányba aki AMD terméket vásárol a jövőben.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Dtomka #17118 üzenetére
Az nvidi van amiben jobb, de csak hangyafasznyival mar bocsanat. Csak ez olyan brutalisan fel van nagyitva lasd fentebb, sokan mar ugy lengetik be mintha az AMD kartyak DX11 alatt fele olyan gyorsak lennenek mint az NV. Sokan meg meg is eszik ezt akik nem ertenek hozza, mert amit ennyien kantalnak az csak igaz lehet. Aztan ok is tovabb mondjak stb stb
-
Dtomka
veterán
válasz Televan74 #17122 üzenetére
Remélem a dx12 meghozza azt amit az AMD tervezett. Ott remélem jól fognak szerepelni ezek (HD7000-től) a vga-k. Nem azt mondom, hogy az Nvida kártyákon rosszabb legyen, hanem azt, hogy az AMD kártyákkal futtatot game-k sokkal jobban menjenek .
(#17123) Malibutomi
Nagy baj ez, hogy sokan emiatt vesznek a másik féltől kártyát. Lassan az Nvidia olyan mint az alma, azt hiszik hogy már feljebb léptek a társadalmi rangrétlán, ha van nekik 1 alma telojuk.
Nemrégen az egyik haverom lecserélte az almáját egy wp telora. Tegnap kérdeztem és milyen, hogy tetszik? Sokkal jobb mint a...
Ez a baj az emberekkel, elfogultak.[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
válasz Malibutomi #17123 üzenetére
+1
Az egyik haverom szerint az FX procik rohadt jók és az AMD kártyák szarok.Megkérdeztem tőle tudod mi előnye van a Maxwelleknek?Nem tudta megmondani.Utána kiderült hogy nem tudja mi az a Maxwell.
A másik azt se tudja milyen kártyája van de a Radeon szarabb...[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
válasz Malibutomi #17123 üzenetére
Sajnos vannak olyan helyzetek DX11-ben, pl BF4 multi, ahol az AMD kártyák fele olyan gyorsak, mint a konkurens NV kártyák. Én tapasztaltam, ez van, ezért jön jól az AMD-nek az API fejlődése.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Malibutomi
nagyúr
válasz daveoff #17127 üzenetére
Igen vannak olyan helyzetek, meg ugyanugy van ellentetje is ahol meg az AMD jobb, de ezek kiragadott peldak, nagy altalanossagban kb. ugyanugy teljesitenek az egy szinten levo kartyak. Itt az egyik gyorsabb ott a masik, ki mivel es milyen felbontason meg beallitassal jatszik.
-
rocket
nagyúr
Pletykak szerint az AMD hamarosan bejelenti, hogy kiszervezi a desktop PC-t erinto uzletagait.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Jack@l
veterán
válasz rocket #17129 üzenetére
Vagy csődre, vagy szétszabdalásra biztos készülnek. Megy nagyban az osztogatás.
http://www.fool.com/investing/general/2015/08/20/advanced-micro-devices-inc-amd-enriches-executives.aspx[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
daveoff
veterán
válasz Malibutomi #17128 üzenetére
Én nagyon nem így látom, miután kipróbáltam mindkét oldalt, de nem fogunk összeveszni...
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Malibutomi
nagyúr
-
Televan74
nagyúr
válasz Malibutomi #17140 üzenetére
Lehet tényleg érdemes lesz várni a következő kártyára,ha ezek a korai találgatások igazak.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
válasz #45185024 #17084 üzenetére
"ír magának saját apit, amd nél a mantle és az nvidia is írna egyet. De ez nem azért nem történik meg mert nem történhetett volna hanem az Nvidia képtelen lenne rá"
JAJJ! A CUDA-ról hallottál már?
Ez 2008-ban legalább akkora vívmány volt, mint 2013-ban a Mantle és ezt még a mai napig is viszonylag aktívan frissítik, illetve egyesek talán még használják is valami értelmesre (akár valamilyen tudományos munka GP-GPU programozással, sőt játékokban PhysX/APEX-hez, sok játék mappájában találsz cudart dll file-t...), míg a Mantle lényegében egy évet sem élt meg, mielőtt maga az AMD is azt mondta, hogy jobb ha mindenki inkább a DX12-re vagy majd a Vulkan-ra helyezi át a tekintetét, ha a Mantle felé kacsintgat. (Jó, a Vulkan-ban mondhatni "tovább él", de maga a Mantle eredeti formájában lényegében elbukott, vagyis inkább otthagyták a tűzoltóság bejáratánál a korszülött gyereket, hogy nevelje fel inkább valaki más. -> Ami nem feltétlenül rossz, de azért ne hajbókoljunk előttük, hogy "Hú öcsém! Mekkorát toltak!")[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
hugo chávez
aktív tag
válasz MiklosSaS #17086 üzenetére
Nem tudom, mi olyan vicces abban, amit mondott... Hiszen csupán egyszerű tények. Gbors pedig már leírta a lényeget ahhoz, hogy megfelelően tudd értelmezni. De ezért én is elmondanám, az AMD a fejlődés irányát határozta meg, jelölte ki, véste kőbe a piacnak, ennyi. Hogy ebből aztán ők maguk tudnak-e valóban profitálni a hardvereikkel, a jövőbeni hardvereladásaikkal, vagy (szokás szerint?) a saját maguk által kiépített úton is elbalfszakodják a dolgot, nos, az majd kiderül.
(#17142) janos666:
"...míg a Mantle lényegében egy évet sem élt meg, mielőtt maga az AMD is azt mondta, hogy jobb ha mindenki inkább a DX12-re vagy majd a Vulkan-ra helyezi át a tekintetét, ha a Mantle felé kacsintgat. (Jó, a Vulkan-ban mondhatni "tovább él", de maga a Mantle eredeti formájában lényegében elbukott, vagyis inkább otthagyták a tűzoltóság bejáratánál a korszülött gyereket, hogy nevelje fel inkább valaki más."
A Mantle (1.0) csak egy (fogyó)eszköz volt a cél érdekében, nem pedig maga a cél. Szóval szó sincs bukásról. És ebből a szempontból értelmetlen is analógiát keresni közte, meg a PhysX között. De ezt szerintem éppen te nagyon is jól tudod és csak trollkodsz itten.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz hugo chávez #17143 üzenetére
A Mantle (1.0) csak egy (fogyó)eszköz volt a cél érdekében, nem pedig maga a cél. Szóval szó sincs bukásról. És ebből a szempontból értelmetlen is analógiát keresni közte, meg a PhysX között. De ezt szerintem éppen te nagyon is jól tudod és csak trollkodsz itten.
Ebből a szempontból pedig a CUDA és a PhysX maga a volt a bukás, mert azt ugyan még ma is használják, de a célját, hogy mindenki mindenhol erre álljon át nem volt képes elérni, míg a Mantle elég jól elérte a DX12-vel és a Vulcan-nal...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
válasz daveoff #17139 üzenetére
Ez szerintem már egy nagyon régen és elég jól feltárt történet, csak az AMD-nek sikerült úgy kommunikálni a dolgokat, hogy néhányan elhitték, mikor azt mondták, hogy "a kutya ette meg a házifeladatot" (ahol a kutya a Microsoft és a DX11 driver a házifeladat mindkét gyártónak).
Már azzal együtt képbe került, hogy a "draw call" kifejezés beszivárgott a köztudatba (főként az AMD marketingesek tollán át). Mikor tesztelhetővé vált a Mantle és főleg mellé a DX12 is (mert korábban csak DX11-el kevéssé volt egyértelmű, hogy melyik eredmény mögött mi a szűk keresztmetszet, a Mantle pedig csak AMD hardware-en volt elérhető, de a DX12 már közös nevező...), akkor egész szép képet kaptunk a problémáról, miszerint az AMD DX11 driver-e egyszerűen pocsék. (Ezt szerintem sokan hangoztatták már korábban is, csak sokkal nehezebb volt és nem is igazán történt meg a számszerű bizonyítása, illetve nem volt ilyen jól levezethető az elmélet, mielőtt a marketingesek és a szintetikus tesztek is segítettek kicsit bepislantani a függöny mögé.) Na nem, mint ha a Maxwell előtti időkben az nVidia nem lett volna hasonlóan hanyag (hova és minek erőltködjenek, ha soha senki nem kéri őket számon, de előrébb járnak a konkurenciától?), de a "kötelezőt" azért nagyjából hozták (ha nem is ideális mértékben, de elég jó "ki voltak hajtva" a kártyáik a jobb féle CPU-k mellett az akkori driver-eikkel is az akkori játékokhoz, legalább is jobban, mint a konkurenciánál), csak mikor elindult ez az "API overhead" és "draw call" marketing (ironikusan épp az AMD-nél), akkor az nVidia hihetetlenül elhúzott magához, de főleg az AMD-hez képest, míg az AMD jelentős késéssel hasonlóan meglendült ugyan, de csak késve és lassabban kapaszkodott felfelé, sohasem érve utól a konkurenciát.
Itt van egy viszonylag régi teszt februából: Anandtech - Star Swarm. Érdemes az összes oldalt átfutni és összevetni az egy oldalon, de külön grafikonokon szereplő értékeket is.
Ez szerintem az egyik legbeszédesebb teszteredmény, ami egy grafikonon keresztül is látható és érthető:Ez egy sokkal inkább szintetikus, mint valós szituációkat szimuláló teszteredmény. A lényege, amit megmutat, hogy az AMD DX11 drivere durván 4-5x volt lassabb (ebben a tesztben és nyilván CPU terhelés oldaláról nézve), mint az nVidia-é. Később lemérték ugyan ezt a FutureMark feature tesztben is.
Persze február óta sok víz lefolyt a legtöbb folyón, rengeteget gyorsult az AMD DX11 driver is, de szerintem azért ironikus, hogy az AMD makreting karolta fel a draw call és API overhead témát. Ezeket összerakva térben és időben szerintem teljesen egyértelmű, hogy az AMD azért akarta a Mantle-t és DX12-t, mert elbénázták a DX11 driver-üket, aztán az ilyen szintetikus tesztek miatt kicsit visszaharapott a marketing és kénytelenek voltak kicsit ráfeküdni a driver-ükre még azután is, hogy keresztülmentek a dolgok és jöttek ki Mantle-ös játékok, illetve beérett a megjelenésre a DX12-es Win10, mert hát a játékok többsége azért egyelőre még mindig DX11, a "cicák" pedig kiszöktek már a zsákból, miután kiabáltak felettük.
Ma már csak durván ~2,5x a különbség ~5x helyett DX11 CPU terhelésben a gyártók közt, de a lényeg, hogy eközben az AMD is elért már egy olyan szintet abszolút értelemben is (nem csak relatívan a konkurenciához, hanem magán belül is), ahol a legtöbb mai játékban és mai GPU mellett ez már elég jó teljesítmény (avagy "ki van hajtva a kártya" ; legalább is Intel CPU-val az AMG GPU...). Persze az nVidia-nak még mindig jó fegyvere lehet az a ~2x előny is olyan játékoknál, aminél részben beleszólhatnak a fejlestésbe és indokolatlan módon megizzasztathatják a driver-t/CPU-t, de az AMD-nek most már ott lesz a DX12.
(Lassan fontosnak érzem ideírni, hogy a HD4870 óta mindig AMD kártyáim voltak, Gef8 óta nem volt Geforce a gépemben. A laptop-om is AMD chipset-es, mert összességében így érte meg nekem jobban. Ettől még a nyers valóság az marad, amit a számok mutatnak és néha valakinek le kell írnia őket...)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#65755648
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #17144 üzenetére
Így van, és ha szabad még picit továbbvinni a gondolatot: csakis azért létezik még a CUDA/PhysX mert elbuktak. Ha sikerült volna elérni a célt, azaz beépíteni a funkcióikat egy fejlettebb, mindenki által támogatott API-ba (DX11 vagy bármi más), akkor NV-nek már nem kellene támogatnia a CUDA-t és megszűnt volna. Ami az NV-nek 8 év kínlódással sem sikerült, azt az AMD megcsinálta zökkenőmentesen 1 év alatt. A kérdés csak az, hogy ezt a sikert kamatoztatni tudják-e az eladásokban is.
Sajnos ez emberek többsége birka és nagyon fogékony az NV agresszív agymosására és PR-jára, ezért ilyen sok a habzó szájú NV-fan és ezért lesz nehéz megtörni a lendületüket.(#17145) janos666: ez mind igaz amit írsz, de csak alátámasztja azt amit mi is írunk
Ja és azt azért ne felejtsd el, hogy ATI/NV két jelentősen eltérő architektúrát használnak. Valószínűleg abban kell keresni az okát annak miért terheli jobban a CPU-t az AMD, hogy nehezebb az ő hardverükhöz megírni nem CPU-igényesre a drivert, figyelembe véve a korábbi DX-ek erős limitációit is. És nem azért mert balf@szok a programozóik. Ezt bizonyította be a Mantle, és ennek hála hogy úgy néz ez a probléma és a különbség a két gyártó közt már a múlté.[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz janos666 #17145 üzenetére
Van egy vicces gondolatod amin jót nevettem. " Ezeket összerakva térben és időben szerintem teljesen egyértelmű, hogy az AMD azért akarta a Mantle-t és DX12-t, mert elbénázták a DX11 driver-üket"
Talán inkább a játékiparnak volt rá nagyobb szüksége.De nem offolok tovább. Mert ez a találgatós topik!
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Televan74 #17147 üzenetére
Igen biztos egyszerubb volt egy teljesen uj API-t irni nullarol, mint javitani a driveren.
(#17145) janos666
Amit az a starswarm teszt megmutat az, amit mar sokszor leirtak, hogy mire az NV csinalt erre s tesztre drivert a AMD reg nem foglalkozott vele, mert az AotS mar keszult. A masik pedig hogy olyan tesztnel amivel a mantlet demoztak anno nyilvan nem fognak rafekudni a dx11 optimalizalasra, hogy minel kisebb kulonbseget mutassanak. Szoval ez a teszt dx11 kulonbsegek demonstralasara=0[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #65755648 #17146 üzenetére
Ha sikerült volna elérni a célt, azaz beépíteni a funkcióikat egy fejlettebb, mindenki által támogatott API-ba (DX11 vagy bármi más), akkor NV-nek már nem kellene támogatnia a CUDA-t és megszűnt volna.
Speciel ebben tévedsz. Az nVidiának nem az volt a célja, hogy egy széles körben elterjedt, mindenki által támogatott nyílt szabványt hozzanak létre. A CUDA célja az volt, hogy a saját maguk által felügyelt zárt szabványt terjesszék el és tegyék mindenki által használttá, így szerezve meg a piac felett az irányítást. Ebbe érthető okokból se az Intel, se az ATI/AMD nem ment bele.
(#17148) Malibutomi: Ez is csak azt bizonyítja, hogy az AMD nem tud drivert írni.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
válasz Malibutomi #17148 üzenetére
Kivéve, hogy (minden más pletykával ellentétben) a DX12-t a Microsoft és nem az AMD készítette, illetve az a munka, amit az AMD ölt (volna) DX11 driver-be, az (Mantle-től és) DX12-től kezdve a játékmotor programozóinak feladata (ezzel elegánsan és hatékonyan tehermentesítve az AMD-t hosszabb távon)
Mondjuk igen, a Mantle-t azt tényleg az AMD rakta össze a nulláról, ami önmagában tényleg szép teljesítmény is, de jó ha fél éven át támogatták, mielőtt lepasszolták inkább a Chronos-nak (nem tudom, hogy érződik-e ismét az a vonulat, hogy mindent le akarnak vetni a vállukról, bár itt valószínűleg inkább lehetett indok a gyártófüggetlenné tétel, mint a programozói munka levetkőzése, de a lényeg, hogy úgy érezték, ez mégsem működhet házon belül).
Azt nem mondanám, hogy egyszerűbb, de mindenképp más jellegű munka volt.
Én azt látom, hogy írtak egy új API-t, alapvetően a saját hardware-ükre, amit aztán más kezébe adtak, hogy tartsa karban hosszabb távon, és futtassa fel, ha tudja (ők ezek szerint egyiket vagy másikat nem tudták, még ha csak a piaci pozíciójuk ténye állt is az útban, hogy nem volt gyártófüggetlen az API, ettől még tény marad, hogy kvázi feladták magát a Mantle-t, amint megszülték).Ha azt mérlegeled, hogy a Mantle-t csak egyszer kellett megírni (lényegében még támogatniuk sem kellett hosszabb távon, csak kitolni) és onnantól minden későbbi, Mantle, Vulkal, DX12, stb játék programozója helyettük fog dolgozni azon, amin egyébként nekik kéne DX11 alatt, plusz még hozzáadod a saját marketingerejét (megmutatták, hogy valamit jól is tudnak csinálni és képesek nyagyokat is alkotni néha), talán egész hamar megtérül (főleg, ha az egyik valamiért sohasem sikerült nekik igazán jól, míg a másikra véletlenül épp volt affinitás.)
---
Több más szintetikus és valós tesztben is kimuatták már ugyan ezt azóta, csak ezekben a szintetikus tesztekben látszik igazán drasztikusan.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit videókártya
- Matrox Millenium G450 PCI 32MB VGA/DVI retro videokártya
- ASUS RTX 4060 ProArt OC 8GB // AQUA garancia 2027.04.24-ig
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X - jegelve DocDuck-nak