Hirdetés
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #62950 üzenetére
Érdekes...
Míg a "PC"-s (ide értve az asztali, a notebook, és most már az AI típusú felhasználást is) meg szoktuk említeni, hogy hardvert készíteni éppenséggel lehet, de megfelelő drivert, szoftveres körítést és persze a játékok megfelelő optimalizálása valójában nagyobb erőforrást vesz igénybe, addig a mobil GPU-k kapcsán nem szoktunk driver/szoftver problémákról, nehézségekről (Arm Mali, PowerVR, Qualcomm Adreno, + Apple, de az saját) beszélni.Vajon ennek mi lehet az oka?
Ennyire jó az API mobil környezetben? Vagy ennyire nem érdekes?Csak mert az jutott eszembe, hogy lehet, hogy drága az RDNA licensz a Samsungnak, és lehet, hogy csalódást keltő volt, hogy végülis nem sikerült jobbra, mint az konkurencia, de mennyivel viheti előrébb a Samsungot egy saját GPU tervezése, amihez nem csak hardveres IP-t nem kap, de szoftverről is teljesen magának kell gondoskodni?
Ennyire jelentéktelen, vagy érdektelen lenne mobilos környezetben a szoftver?Aztán az jutott még eszembe, hogy vajon (jobb ötlet vagy más gyártósor bérlő hiányában) nem arról lehet-e szó, hogy a Samsung valójában nem kizárólag mobil piacra, hanem desktopra, vagy sőt sőt sőt méginkább az AI piacra akar egy saját megoldással előállni - elsősorban az NVidia és másodsorban az AMD mintájára úgy, hogy a saját AI gyorsítós GPU-ját maga le is gyártja.
Ugyanakkor azt gondolnám, hogy erre a vonatra lehet, hogy Az AMD is alig tud felkapaszkodni, úgy küzd a ROCm-mel, mint malac a jégen, hogy könnyű legyen. Persze nyilván nem most kezdenének el GPU-t fejleszteni, hanem mehet ez már a háttérben pár éve.... A Samsung végső soron ismerheti az Nvidia GPU IP-jét és az AMD RDNA IP-t is.Lehet, hogy az elmúlt 2-3 évet ezek tanulmányozásával töltötték.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #62951 üzenetére
Az nem lehet, hogy vesz egy Mali licenszet az ARM-től és abból készít "saját" GPU-t? Vagy már van is neki talán.
#tarcsad
-
PuMbA
titán
Forza Motorsport: Benchmarks mit und ohne RT
Milyen jó, hogy a konzolokban is AMD van, mert....ó várjunk, a 6800XT a 3060Ti szintjén van
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Igen, a konzolok mindig felskáláznak, a legtöbb esetben 4K-ra. De a Cyberpunk 2077 Phantom Liberty például csak 1800p-re. A Forza esetén a Digital Foundry 1440p körüli natív felbontást számolt Performance RT módban, ahogy DudeHUN írta és 4K-ra skáláz. AMD szinten biztos lesz még gyorsulás, de látszik, hogy a driver írók alszanak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Remélem a 10-ei megjelenésre lesz rendes AMD driver hozzá és nem valami külön bejáratú hotfix akármit adnak ki hozzá, ami még az AMD Software-ből sem frissíthető Kicsit össze kell rázni a szoftver csapatot, bár tudom, hogy az AI meg a ROCm ezerszer fontosabb, hiszen még az AMD Fluid Motion Frames is csak egy preview-ként van kint. Az utóbbi 1 hónapban kijött vagy 5 preview vagy profilos hotfix driver, rendes driverek meg alig vannak. Ez nagyon feltűnő.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
senior tag
A játékon belüli FSR3 framegen, és driveres FMF egyszerre bekapcsolható, azaz a képkocka duplázást duplázza.
Itt 25 fps-ből 87-et csinál: [link]Nem jó a végeredmény, de már látom magam előtt, hogy a legnyomulósabb hardveraprós hirdetések az utóbbi számot fogják a kirakatba rakni.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #62951 üzenetére
Az új infók szerint továbbra is RDNA IP alapon fog működni, csak custom módosításokkal. [link]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
A samsung eclipse 940-ben RDNA3 alapú IGP van [link]
Nem meglepő, hogy a teljesítménye elmaradt a várakozásoktól. De azért jó lenne tudni a részleteket, hogy milyen gyártástecnológián készítették és milyen frekvenciát ér el, hátha kiderülne belőle, hogy tényleg implementációs hiba van-e a navi3x lapkákban, és hogy mit tudna a Samsung gyártástechnológián készítve
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
hokuszpk
nagyúr
a problema olyan mereteket oltott, hogy mar PH! cikk is van.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
PuMbA
titán
Has AMD Destroyed DLSS 3? - FSR 3 Frame Generation Analyzed
VRR-rel jelenleg használhatatlan, mert a frame pacing szétcsúszik, Anti-Lag+ jelenleg nem működik FG mellett, az AMD is megerősítette nekik.... az AMD kapkodása nem szűnt meg. Majd 0,5-1 év múlva lesz belőle valami
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Busterftw #62974 üzenetére
Igen, jó látni a kommentekben és a videóban is Tim részéről ugyanazt a valószínűsítést, hogy az AMD csak ijedten bemondta, hogy jön az FSR3, közben még sehol se voltak Ha már a bejelentés előtt fejlesztették pár hónapja, plusz ezt a 11-12 hónapot hozzáadva még mindig csak egy ilyen alpha-béta fázisban lévő megoldást tettek le, akkor el lehet képzelni a dolgot...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a végleges megoldás. Az fontos, hogy az FSR3 nem tartalmaz gyárilag késleltetést csökkentő modult. Ez teljesen külön van, és az AMD meghajtója szállítja. Ez sosem lesz az FSR3 része, mert koncepcióból nincs benne, ugyanis nagyon sok fejlesztő azért nem implementálja a DLSS3-at, mert a Reflexet nagyon nehézkes bizonyos motorokkal megoldani, és nagyon költségessé teszi az egész implementációt. Az FSR3 ilyenkor sokkal kisebb költség, mert nem kell foglalkozni olyan dologgal, mint a Reflex. Tehát ez szándékosan van így megoldva, míg az NV ezt megköveteli, felvállalva azt, hogy inkább nem implementálják a DLSS3-at. Valószínűleg ez ahhoz fog vezetni, hogy sokkal gyorsabb lesz az FSR3 terjedése, mert nincs benne egy nagyon körülményes követelmény a késleltetésre.
Amik fel vannak sorolva azok a képgenerálás problémái, nem specifikusak, hanem a manapság alkalmazott módszer mellékhatásai, amelyek megjelennek a DLSS3-on és az FSR3-on. Nem lehet mit tenni ellene, mert az a működési koncepció szüli a problémákat mindkét rendszernél, hogy visszatart egy kész frame-et, hogy generáljon egy kevésbé frisset. Ez nem bug, hanem fícsőr az NV és az AMD megoldásánál is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ScomComputer
veterán
AMD Fluid Motion Frames (AFMF) – Radeon™ RX 7000 (and now 6000!)
Driver !
We are responding to the excitement from our community and are adding support for Radeon™ RX 6000 Series Desktop Graphics Cards...[ Szerkesztve ]
-
adr0001
tag
-
X2N
senior tag
válasz adr0001 #62978 üzenetére
Kicsit úgy érzem hogy ezzel a frame generation/upscaling-es dologgal öngólt lőttek maguknak a gyártók, ahelyett hogy új hardvert adnának el, meghosszabbították a régi szériák élettartamát... Emelhetik az árakat úgy sem fog senki vga-t venni. Lehet kitolódik a vga vásárlás 3-4 évről 7-8 évre mint a konzoloknál?
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
jimpo
aktív tag
Biztos jó, de legalább is ingyen van.
Mondjuk a valóságban nem lesz több igazi ropogós képkocka tőle, meg a hardver sem erősebb.A képkockaszám mondjuk legalább magasabb, ha valaki arra izgul.
Mondjuk arra én is.... Viszont nem a magasabb késleltetés árán.
A játékban játszott karakter reagáljon minél hamarabb a leütésre, kattintásra és egérhúzásra.Jómagam nemrég vettem kártyát, a terv 3 évig legalább kihúzni vele. NITRO+ RX 7800 XT főképp multi 1080P 144+ Hz vagy amit épp ad, igaz az sem baj ha több.
[ Szerkesztve ]
Stryd Next Gen
-
S_x96x_S
őstag
"How AMD May Get Across the CUDA Moat"
https://www.hpcwire.com/2023/10/05/how-amd-may-get-across-the-cuda-moat/és lassan tör föl a hordozhatóbb OpenMP mint ( CUDA , HIP ) alternativa;
LLVM Merges Initial Support For OpenMP Kernel Language
https://www.phoronix.com/news/LLVM-Lands-OpenMP-Kernel-Lang
"Merged to LLVM 18 Git yesterday was the initial support for the OpenMP kernel language, an effort around having performance portable GPU codes as an alternative to the likes of the proprietary CUDA."
""In this work, we introduce extensions to LLVM OpenMP, transforming it into a versatile and performance portable kernel language for GPU programming. These extensions allow for the seamless porting of programs from kernel languages to high-performance OpenMP GPU programs with minimal modifications. To evaluate our extension, we implemented a proof-of-concept prototype that contains a subset of extensions we proposed. We ported six established CUDA proxy and benchmark applications and evaluated their performance on both AMD and NVIDIA platforms. By comparing with native versions (HIP and CUDA), our results show that OpenMP, augmented with our extensions, can not only match but also in some cases exceed the performance of kernel languages, thereby offering performance portability with minimal effort from application developers.""Mottó: "A verseny jó!"
-
jimpo
aktív tag
-
S_x96x_S
őstag
AMD Makes A New Open-Source AI Software Acquisition
https://www.phoronix.com/news/AMD-Acquires-Nod-AI
It was just a few weeks ago that AMD acquired AI software company Mipsology to help their AI software efforts on FPGAs. Today AMD announced another notable AI software acquisition: open-source AI software vendor Nod.ai.
---
AMD to Acquire Open-Source AI Software Expert Nod.ai
https://www.amd.com/en/newsroom/press-releases/2023-10-10-amd-to-acquire-open-source-ai-software-expert-nod-.html
"Nod.ai delivers optimized AI solutions to top hyperscalers, enterprises and startups. The compiler-based automation software capabilities of Nod.ai’s SHARK software reduce the need for manual optimization and the time required to deploy highly performant AI models to run across a broad portfolio of data center, edge and client platforms powered by AMD CDNA™, XDNA™, RDNA™ and “Zen” architectures."Mottó: "A verseny jó!"
-
Petykemano
veterán
RDNA4 - Navi43, Navi44
Azt mondják, hogy ezek N4P-n készülő monolitikus lapkák lesznek.
Vajon még GDDR6 vagy már GDDR7?Az infinity cache egyik előnye (célja?), hogy nem szükséges olyan nagyon széles memória sávszélesség, amivel helyet és valószínűleg valamennyi energiát lehet(ett) spórolni.
De N5 gyártástechnológián kiderült, hogy érdemben már nem csak az IO, hanem a SRAM sem skálázódik. Épp ebből fakadóan került pont ez a két részegység leválasztva és N6 csíkszélességen gyártva.Vajon az N4P-n gyártott monolitikus lapka esetén az AMD melyik kezébe harap?
GDDR6 bevált technológia, de bizonyára több lapkaterületre van szükség GDDR6-ból ugyanakkora sávszélességhez, mint a GDDR7-ből. Ezt lehetne kompenzálni IC-vel, de az is helyet foglal.Vajon elengedi az AMD az IC-t és csak GDDR7-tel jön, vagy az IC még GDDR7 mellett is hasznos annak ellenére, hogy lapkaterület szempontjából már az sem skálázódik érdemben. Esetleg tovább csökken az IC kapacitása?
A problémára nyilván az lehetne a kézenfekvő válasz, hogy a különgyártott cache-t 3D stackinggel helyezik falá vagy fölé. Így a lapka önállóan is működőképes maradna. Ugyanakkor még egy 150mm2-es lapkához is tűllövésnek tűnik a 35-40mm2-es 64MB-os cache lapka. (Úgy értem túl sok lenne a strukturális szilícium.)
A lapka méretén tovább csökkenteni úgy lehetne, ha az IO is átkerülne a cache lapkába és az alulra kerülne. Csak ez így meg már nem monolitikus.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #62985 üzenetére
Az nagyon valószínű, hogy GDDR7-et használnak majd az RDNA4-es kártyákhoz, mert a GDDR7 felára a GDDR6-hoz képest valószínűleg kisebb lesz, mint amennyivel drágább lenne a dupla akkora memóriabusz kapcsán megugró méretű N4P lapka. Valamint a PCB méretén és költségén is sokat javít a fele annyi memórialapka.
Az IC (és leszármazottai) szerintem már örökre megváltották a jegyüket a Radeon kártyákba. Nem csak a külső memóriabuszt tehermentesíti, de nagyon gyors és takarékos megoldás is, plusz a késleltetése is sokkal kedvezőbb.
Szerintem a Navi44 GPU sem lesz kisebb méretű, mint amekkora a Navi33 GPU és a Navi32 GDC lett, vagyis 200 mm² minimum meglesz, amire egy 40 mm²-es N6-os cache lapka kényelmesen ráférhetne. A kérdés inkább az, hogy a hűtésnek és ezzel az elérhető frekvenciának mennyit ártana egy 3D V-Cache kialakítás.
-
PuMbA
titán
Frame Generation for Every Game - AMD Fluid Motion Frames Analyzed
FMF is gatya a jelenlegi állapotban, mert a frame pacing rossz az AMD által ajánlott V-Sync-et kikapcsolva Az a szerencse, hogy nem fogom használni ezeket a technológiákat, annyira rosszul vannak megvalósítva. Anti-lag+ kéne RX6000-re...annak van
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
"Nvidia's accelerated cadence spells trouble for AMD and Intel's AI aspirations
Or it could, just as soon as they figure out how to make the networking work
https://www.theregister.com/2023/10/13/nvidias_accelerated_release_cadence_spells/What does this mean for Intel and AMD?
..."And as we've pointed out in the past, even if Intel and AMD's next-gen accelerators can't beat Nvidia, they may end up scoring wins based solely on availability. Nvidia's H100s are reportedly being constrained by the availability of advanced packaging tech provided by TSMC. This shortage isn't expected to clear up until 2024. And while AMD is likely to run into similar challenges with its MI300-series parts, which also utilize these advanced packing techniques, Intel has the capacity to do its own packaging, though it's not clear whether Gaudi3 actually uses it, or if they're in the same boat as Nvidia and AMD."
A PCIe problemThis is where the cracks in Nvidia's master plan could begin to show. These higher speeds may not be tenable on such a timeline using existing NICs due to PCIe limitations. Today, the practical limit for a NIC is a single 400Gbps port. PCIe 6.0 should get us to 800Gbps, but we'll need PCIe 7.0 before we can talk seriously about 1,600 Gbps.
We already know that Intel's next-gen Xeons won't support PCIe 6.0 when they launch in 2024, and we just don't know enough about AMD's upcoming Turin Epycs to say whether they will or not. Though AMD has, over the past few generations, led Intel on the roll out of new PCIe standards.However, x86 isn't Nvidia's only choice. The company has its own Arm-based CPUs now. So perhaps Nvidia plans to support PCIe 6.0 on the successor to Grace. Arm processors were among the first to add support for PCIe 5.0 in early 2022, so there's reason to believe that could happen again.
Mottó: "A verseny jó!"
-
jimpo
aktív tag
-
félisten
válasz S_x96x_S #62988 üzenetére
Ha az Intel és Amd nem lép időben PCIE terén az ARM letolja őket az Nvidiával.
Ez egyértelmű, hogy most nem engedhetik meg maguknak ezt a dolgot. Bár ahogy olvasom Intel úgy gondolja , belefér."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
Use of AMD Anti-Lag+ technology in Counter Strike 2 will result in a VAC Ban, Valve confirms
Csak óvatosan az új AMD technológiával, kicsit veszélyes lett!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #62992 üzenetére
Mindig az élet adja a legjobb forgatókönyvet Ez tényleg előny multiplayer játékoknál az NVIDIA Reflex-nek, hogy azt be kell építeni a játékba, tehát a fejlesztők tudják, tesztelhetik, hogy mit csinál / nem csinál és milyen hatással van a játékra. Az AMD ugye legtöbb esetben kívülről belebirizgál a dolgokba a driveren keresztül és más irányvonalat követ, ami kompetitív játékokban nem a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Na igen, a világ egyik legnépszerűbb, milliók által játszott e-sport játék dll fájljait nem nagyon tanácsos piszkálni, ezt az AMD-nél úgy tűnik nem vették figyelembe az Antilag+ fejlesztésénél. Az Antilag+ inkább egyfajta improvizált szükségmegoldásnak tűnik, amit valahogy gyors összekapkodtak, hogy marketing anyagokban fel tudjanak mutatni valamit a befektetőknek, hogy "nekünk is van ilyen". Csakhogy azt nem vették figyelembe, hogy ezzel az összes RX 7000 vásárló csúnyán pórul járhat, ha nekiáll CS2-vel játszani, de mivel az Antilag+ DLL fájlokat piszkál, így jó eséllyel más e-sport játéknál is előfordulhat BAN. Ha egy játékos miután megvette sok pénzért az RX7000 új VGA-t, és kap egy ban-t emiatt, utána jó eséllyel megszabadul a kártyától és átmegy a zöld oldalra úgy, hogy az AMD-re soha többé nem néz vissza. Ezzel az AMD sok vásárlót felbosszanthat, ami ilyen forgatókönyvhöz is vezethet.
A beépítési költségre a mai napig nem kaptunk semmilyen bizonyítékot, így én azt csak egy legendának tartom, a gyakorlat valamiért nem azt mutatja, hogy túl drága lenne a beépítés. Ezt nem tudhatjuk. Könnyen lehet az is, hogy mindössze pár kattintás a játék készítőjének beépíteni, pont úgy, mint egy DLSS-t. Nem tudni, hogy milyen fejlesztői eszközeik vannak. Az is lehet, hogy pont a Reflex-et olcsóbb beépíteni.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
KEKWKapitány
újonc
válasz huskydog17 #62995 üzenetére
Tippre a beépítési költség, az a folyamatos technikai supportot jelentheti a fejlesztők fele, vagy "monetális támogatást", hogy ugyan már a fejlesztőknek legyen kedve a funkció beépítésére...
(ᵔᴥᵔ)
-
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #62995 üzenetére
A drivert eltüntették, már nem elérhető Mostanában sajnos csoda számba megy, ha az AMD ki tud húzni 2 hónapot úgy, hogy nincs valami nagy gixer, hiszen épp kijavították a filmnézés közbeni fagyást / akadozást RDNA2 esetén, erre most meg ez. Hiába várom, hogy összekapják magukat, egyszerűen nem megy nekik, hiába állítja Abu, hogy ilyen meg olyan driver megoldás, de mégis látványosan többet szenvednek, mint az NVIDIA. 4 hónap AMD-re váltás után ez tisztán látszik.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
Alogonomus
őstag
Ebben az esetben egyértelműen az Nvidia választotta a jó utat azzal, hogy a Valve anyagilag is érdekelté vált a Reflex beépítésében, míg az AMD a Valve fejlesztési folyamatainak "megzsírozása" helyett saját maga oldotta meg a feladatot, ami a Valve anyagi érdekeivel szembemegy. Most majd az AMD is utal "fejlesztési pénzt" a Valve számlájára, és a Valve részéről máris minden rendben lesz a 10.1-es driverrel szállított Anti-Lag+ technológia megoldásaival.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Magisk
- Yettel topik
- Bluetooth hangszórók
- Autós kamerák
- Elektromos autók - motorok
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- További aktív témák...