- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz Mauzes #40898 üzenetére
Jók a Sonax termékek, de az arához viszonyítva nem elég profik, ha be tudod adni a derekad a külföldi, esetleg közös rendelésekbe, akkor annyiért jobbat-többet kapsz. Például egy Shiny Garage Monster Wheel az ebayen 5 liter kb 50 akárhány €, szóval litere 10€ és ilyen erős cucc nem sok van. Ezzel pont időt/pénzt spórolsz.
Továbbá, ha teszel egy jó waxot a felületre és azt tovább ápolod 2-3 mosásonként Sonax Brilliant Shine-al, akkor megint sok időt spóroltál, pont ezek azok, amik kellenek akkor, ha csak kutyafuttában tudsz mosni.
Akár használhatod a gépi előmosó szert is, ha mondjuk egy fusso van fent és remdszeresen Sonax BSD-zel. Akkor mi is kell? BSD, Felni tisztító, bogár oldó. 3 cuccot kell cipelned meg egy pár rongyot.
A kézi habosítás járható, de nem feltétlen kell és mem mindenhol engedik.
-
japci
csendes tag
válasz Formaster #40887 üzenetére
Pontosan abban a reményben töltöttem fel, hogy valaki „beleköt”. A honnan hová-ról [ide] rakok egy videót és egy [képet] . Sajnos a Miniről nem csináltam utána képet/videót. Felvittem a Jazzről és a Kiáról is az adatokat, [itt] vannak. Érdekes, hogy a Jazz-re már 56 g FG-400 ment el. A minibe több karc maradt, mint a Jazz-be, érezhetően nehezebben adta magát. A cél valahol a korrekciós és a fényesítő polír között volt. Egyik autó sem volt nevezhető megkíméltnek. Nem akartam mondjuk két hetet tölteni csak egy autóval és az is könnyen lehet, ha három hetet töltenék vele, akkor sem tudnám megcsinálni rendesen. A Jazz volt az első autó, amit csináltam, most igyekszem tapasztalatot gyűjteni.
A következő autó egy 2003-as fekete Kia Sorento, ott szerintem legalább egy elemen a csiszolást is ki fogom próbálni (rupes x-cut).
Műhely rezsi nincs, a szomszédnak a garazsát, annak a fedett elejét tudom használni.
A gép fogyasztása szerintem jogos, oda beszerzek majd egy fogyasztásmérőt. Valamit azért odaírtam.
Ami tetszik, az a fejlesztési költség. Erre így nem gondoltam. Persze látom, hogy összeveszek mindenfélét kipróbálni, de nevet még nem adtam neki.
A munkaórákat azért nem írtam be, mert egyrészt elfelejtettem felírni, másrészt pedig nagyon sok. És ez főleg abból adódik, hogy kezdő vagyok. Könnyen lehet, hogy egy tapasztaltabb versenyző kihoz egy sokkal jobb eredményt negyed ennyi időből. Azt egy távolabbi lépésnek érzem, amikor az időt kell optimalizálni. Először szeretném az elgondolt eredményt elérni.
Egyelőre ezek a gépek vannak: [1] , [2] , [3]
Nem Rupes/Flex, de azért noname-nek nem nevezném őket. Vigyázok rájuk, aztán meglátjuk, hogy bírják. Ha lesz velük tapasztalat, megosztom mindenképpen.
Korongnál szemmel is jól látható kopást a zöld rupesnél láttam. Nyilván nem kukás még, de sok autó nincs benne. Itt sem zárom ki, hogy kevés polírszert használtam, és azért kopott a kelleténél jobban. Ezért írtam 15-öt, de itt is jogosnak érzem a kritikát.
Megérkeztek már a mikroszálas korongok (Meguiars es Rupes), meglátom nemsokára, azok milyenek. Rendeltem hozzájuk Meguiars Ultumate Compound-ot és KC H8.02-t. Kíváncsi leszek az FG400-hoz képest.
Kiprobáltam még [ezt] is, és elég jó vele dolgozni.
Pad Prime nincs.
Gyapjúval még nem dolgoztam, de mindennek eljön az ideje. Az amúgy csak rotára jó, nem? Mert az egyelőre még nem van, nem mertem venni.
Milyen rétegvastagság mérőt használtok ti?
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40902 üzenetére
Én az (angol nevén) "haze"-re gondolok, azaz a mattságra amit hagy a mikroszálas korong. Igaz, hogy egy finis kör ezt maradéktalanul és könnyen lehozza, de egy világos lakkon egy KC h8 as forgós kör után nem feltétlenül kell a finis, ha csak nem egy extra igényes munkáról beszélünk.
-
RP1980
tag
Szerintem nagyon is jók a gépeid! A rupes mikroszálas szvsz nem nagy durr a meg's hez képest pláne. Azért a mikrosokat mindenkép prime-old, mert semmit nem fog vágni ha nem itatod át a szálakat. A H8 szerintem párját ritkítja, remélem te sem fogsz csalódni. Az szivaccsal már-már finisbe nyúló csillogást hagy maga után még sötét lakkon is. A klasszikus gyapjú valóban csak forgósra jó, de már vannak excenterre "kiokoskodott" gyapjú korongok is. Viszont tapasztalatom azokkal még nincs. Szerintem egy mikroszálassal is van akkora vágásod excenteren ami az esetek 95%ban elegendő, csak tovább tart a munka és szinte biztosan kell egy plussz finis kör egy puha/közepes szivaccsal és egy antiholo pasztával.
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #40894 üzenetére
Nem feltétlen szarok az elterjedt boltokban kapható cuccok, csak mennyiség/érték/hatás szempontjából jobban jössz ki egy rendelhetős cuccal. Formaster ebben a legjobb opciót ajánlotta a Shiny Garage Monster személyében az egyik leg a témában és ha nem full retkes felnit szeretnél lvele tisztítani akkor 1:1ben is higítható. Úgy már van 2 liter nagyon jó felitisztítód, annyiért amennyiért 500ml sonax extrem.
Azon, hogy miért ilyen drágák mondjuk máshoz (pl. APC vagy sampon) viszonyítva már én is töprengtem, de a kémia sajnos nagyon messz áll tőlem ezért szívesen veszem ha valaki felhomályosít.
-
eTrade
tag
Sziasztok,
Ma volt időm lecsapatni a kocsit és sajnos észrevettem hogy a galamb ürülék megmarta a fényezést.Szerintetek a polírpaszta + mikroszálas kendős kézimunka elég lesz?
-
RP1980
tag
válasz eTrade #40908 üzenetére
Ha nem jutott mélyre akkor valószínűleg lehetséges. Van amikor átmar a lakkon is. Onnan nincs már más csak a fényezés. Én jártam így egy régebbi kocsimon. Nem tudom mit evett az a dög, de szó szerint érdesre marta a lakkot. Azaz a festéket mert a lakk meg is szűnt létezni azon a részen
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40905 üzenetére
Akkor azt mond szükre fátyol néven még nem hallottam. Majd megnézem ezt a kombót, de csodát még nem láttam, igaz szín függő is. Toltam már le fehér autót szimplán mikroszálassal durvázva finish nélkül, igaz én láttam lámpával haze-t minimálisan, de az ügyfél lecidázta magát és mielőtt megvetne valaki, anyagilag ez volt a megbízás, hogy hozzam ki a legolcsóbban a legtöbbet.
-
polonic
félisten
Lotus cleaningnel volt már vki poliroztatni?
45 ezertől van nyári akciós csomag. -
Mauzes
őstag
Sziasztok,
A króm hatású (amúgy műanyag) díszítő csíkról mivel lehet eltávolítani a vízköves foltokat? Ablaktisztítóval próbáltam, de nem igazán volt hatásos. Passat-on végig van körben, szóval nem is annyira kis felület.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40913 üzenetére
Én 21-es rupessel toltam, az elég jó haze ellen, illetve valóban sok minden közre játszik. Sebesség, rányomás, illetve anyag is. Én a Megu mikroszálashoz való D300-al csináltam, alig porol és nagyon jól dolgozik a hozzá való paddal. Kevés is kell belőle. De haze-ből tényleg csak annyi maradt, amit én is akkor találtam meg, ha nagyon keresve figyeltem, a gazdájának természetesen csak a csillogás/karcmentesség találta meg a szemét.
-
RP1980
tag
válasz zsolti1 #40919 üzenetére
Igen, ahogy Formaster is mondja. Be kell kenni jól pasztával, kb mint egy kisebb hambit ketchupal, aztán elkenni mint a vajas kenyeret hogy maradkunk a kajás hasonlatoknál 😉☹️ Azért mert a mikroszálak azáltal, (ahogy a nevükben is szerepel szálak) , ha kiterítenéd nagyobb a felület mint egy szivacsnál. Ugye mivel a paszta csiszol ezért mindenhova, minden szálra kell jusson. A fokyadék amit említettél na az a full paraszt vakítás azok a pad prime szerek. Még a legnagyobb nevek is azt mondják, ha ilyesmi spriccelős beavatkozás szükséges, akkor sima víz. Ez is általában akkor kell ha menzerna szerű hamar szárazra futó pasztával van dolgod.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40924 üzenetére
Na azoktól pont nem kell elájulni, nekem van, de a menzerna 300-at többre becsülöm. Egyrész szerintem jobban vág, mint az M100 és kb ugyanannyira porol. Előttem vagy fél flakonnal mindkettőből, de nekem nem gyere be, nem tudom mit esznek rajta annyira, kipróbáltam az összes létező korongommal, többet között Meguiars szivacsokkal is, rotary/DA, még gyapjúval is.
Viszont a D300 az más tészta, nagyon jól viszi a microfiber cutting paddal.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40927 üzenetére
Na ezért jó itt eszmét cserélni. Akkor még mindig marad a cuting trónon nekem a KC h8.02. Finisre meg a sonax ex 04-06. Nekem ez a kombó a legtöbb lakkon bevállt eddig. Mondjuk a tanuló pénzt kifizettem. Egyszerűen először nem találtam jó vágó pasztát. Vettem a drága ex 05-05 - t kezdésnek, nem jött be. Aztán menzernákat. Azok sem tetszettek, mert hát ugye a porzásuk nem semmi. Főleg a sonaxok után. Ajanlották a cutmax et, hogy az majd jó lesz vágni, vettem is hamar 1 litert. Nem volt az igazi. Aztán jött Frank Zsolti ajánlásával a h8.02.
[ Szerkesztve ]
-
0021666
tag
Sziasztok!
Most leltem rá erre a topikra, úgy látom ez még aranyat fog nekem érni. Soft99 viaszt szeretnék vásárolni, de találtam "sötét" és "világos" autóra valót is. Van mérvadó különbség közöttük? Az autóm színe pont a kettő között van, és döntésképtelen vagyok hogy melyiket is lenne érdemes megvenni. Papíron ez az autó jelenleg lila, műszakin sosem tudják eldönteni a színét, volt már ezüst, és szürke is.. Melyik viaszt vegyem hozzá?Aviation is proof, that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
Brave_86
aktív tag
válasz 0021666 #40930 üzenetére
Nemrég volt róla szó: (#40751) RP1980
-
RP1980
tag
válasz 0021666 #40930 üzenetére
Nagyon szép autód van! Látom nem mindennapi szaladgálós. Ha bele okoskodhatok egy (feltételezem) hobby autóra ami pár száz/ezer km-t megy egy évben nem kennék Fusso-t. Valami jóféle carnauba-t kennék fel. Pl. az itthon is fellelhetők közül R222, vagy ha már soft 99, akkor az authentic vagy végső esetben kiwami.
-
RP1980
tag
válasz 0021666 #40934 üzenetére
Abban i s van valami amit I-sti mond. Végül is ez már ha jól tudom/látom 2K-s metál festékkel büszkélkedhet. Így mehet rá akár kerámia is. Azt felteszed-teteted aztán kész vagy a védelem részével évekig. Viszont ha szereted dédelgetni és télen nem használod, akkor a már említett waxoknál maradnék. Havonta vagy 2 havonta felkenni egy réteget jó kikapcsolódásnak is.
-
japci
csendes tag
Lenne egy kérdésem. Mi a helyzet a műanyag lökhárítókkal, ha polirozásról beszélünk? Ott vakrepülés van? Mivel, ha jól tudom, nincs olyan rétegvastagságmérő, ami működne műanyagon.
-
ReFleXx
addikt
na ezért nem toljátok túl a polirt [link]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
bekiss
csendes tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Gondolkodom egy ilyen gép beszerzésén [link]
Az lenne a tisztelet teljes kérdésem hogy honnan érdemes hozzá polírozó szivacsokat rendelni?
Polírtechnél néztem van sokféle árfekvésben. Azt tudom hogy szükségem van egy kemény és közepes illetve egy puha korongra, na de melyik márkát vegyem?Abszolút kezdő lennék és csak a saját örömömre csinálnám a polírozást. Adott egy 13 éves elég karcos felületű Opel Meriva ezt szeretném szebb állapotúvá varázsolni!
Amit gondoltam hogy veszek egy Menzerna 400 és egy 3500 pasztát és azokkal indítanám. Vagy esetleg jó lehet a Menzerna 3 in 1 polírpaszta is?
Ha egy közeli kép segítene akkor töltök fel természetesen de egyenlőre nem akarom ezzel a fórumot terhelni!Előre is köszönöm!
-
zsolti1
csendes tag
válasz bekiss #40942 üzenetére
Szia ilyen gép van nekem is.
A fejen a menet nem m14
hanem valami angol vitwort
vagy mi, ugyhogy ha felfogató
padot is rendelnél hozzá erre
figyelj. És szerintem 125-ösnél
nagyobb vágó korongot már nem
igazán szeret, csak ha nem tolod
neki nagyon.
/ csak 1 autót políroztam eddig
úgyhogy okos dolgokat még nem
nagyon tudok mondani./ -
FeRRaR1
őstag
Car Cleaning Guru árulja a Volvóját ha valakit érdekel
-
Paloczi95
tag
Sziasztok!
A következő 1-2 héten belül tervezek rendelni Slim's-től cuccokat, lenne valaki, aki szeretne beszállni és megosztani a szállítási költséget?
Budapest-Székesfehérvár-Várpalota vonalon személyesen is oda tudom majd adni a csomagot. -
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Van egy metálfekete MK2 Ford Focusom. A küszöbjén van elől és hátul is egy kb tenyérni mattos, világosabb folt (nem hirtelen kezdődik, hanem ködösen), ami nem sima, mint a többi lakkozott rész, hanem kicsit érdesebb. Ez a mattosabb, világosabb folt megtalálható azon az oldalon lévő hátsó ajtó mögötti részen, ahol a kerékjárati ív van. Szerintetek fényezési hiba, esetleg nem gyári minőségű festékkel javíthatták? Így vettem az autót, előéletéről nem tudok. Németből van. Képet azért nem mellékeltem, mert nem látszik rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpársportok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- PlayStation 5
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen