- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Autószervizzel kapcsolatos tapasztalatomat osztanám meg. Nem a szerviz lehúzása vagy eltántorítás, csak azért írom, hogy a hozzám hasonló laikusok legyenek különösen résen.
Szóval nagyjából egyszerre vettem észre két hibajelenséget a 2004-es Mazda 6-os autómnál: egyrészt a jobb első lengécsillapító felől bukkanóknál koppanást hallottam, másrészt pedig a jobb hátsó kerék felől egy halk, de állandó magas sípoló hangot. Nem ismerek Budapesten jó szervizt, márkakereskedőhöz meg az árak miatt nem akartam vinni, így elvittem a Szentendrei úti KwikFit-hez, hogy nézzék át.
Gyorsan fogadtak, rendesek voltak, majd hívtak a vizsgálat után, hogy mi van: 1. jobb első lengőkar rossz, 2. bal hátsó féknyereg megszorult, elkoptatta a betétet és a tárcsát is. Megoldás: új lengőkar, új féknyereg, új fékbetét, 2 új tárcsa (párban), összesen 120 ezer + 30 ezer szerelés futóműállítással.
Kicsit sokallottam, meg fura volt az is kicsit, mindent egyből cserélni kell, ráadásul a tárcsát párban, így inkább nem kértem a javítást, és felhajtottam vidéki rokonokon keresztül egy általuk ismert szerelőt, ahová egy autókhoz értő rokonom vitte el a kocsit. Lényeg a lényeg, a lengőkar valóban cserés volt, de Unix-tól kb. féláron lehetett megkapni egy közepes minőségűt, a féknyereg simán javítható volt készlettel, és a tárcsa sem kopott el annyira, hogy cserélni kelljen, csak fel kellett csiszolni. Cakumpakk 30 ezer volt a dolog, ami ugye ötöde a KwikFit ajánlatnak.
Csak hogy írjak valami pozitívat, a KwikFit semmit nem kér az átvizsgálásért. Egy korábbi alkalommal is vittem hozzájuk, hogy klímatisztítás mellett vizsgáljanak meg egy dolgot, és ott sem kértek pénzt a javításért, mert nem volt szükség komoly szerelésre. Ez szimpatikus volt.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Budapesten tud valaki olyan autómosót (külső-belső tisztításra), ahol igényesen és elővigyázatosan dolgoznak? Céges autót vinném oda rendszeresen. 2. vagy 13. kerület preferált, de nem feltétlen.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Elolvastam az összefoglalót, ez alapján tudnátok adni pár tippet?
- nem találtam javaslatot felnitisztító szerre, tudtok ajánani valami nem high-end, de használható fajtát?
- a legtöbb ajánlott dolog az összefoglalóban vagy csak külföldön beszerezhető vagy nagyon drága (vagy mindkettő). Egyrészt kíváncsi lennék, milyen marzsok vannak ezeken a folyadékokon vagy spray-ken, azért általában elég egyszerű vegyipari keverékekről van szó, nem gyógyszeripari vagy autóipari szintű fejlesztésekről. De ezt tegyük félre, inkább az a kérdés, hogy ha az ember nem egy Ferrari1 szintű megszállott, akkor sem tud bemenni egy hazai boltba és barátibb áron megvenni az alapvetően szükséges cuccokat? Tényleg az a helyzet, hogy a tesco-ban, praktikerben, akárhol kapható cuccok szarok? Most egy bogároldóra, samponra, felnitisztítóra vagy törlőkendőkre gondolok.
Előre is köszi!
-
Mauzes
őstag
Köszi mindenkinek a válaszokat meg a tippeket a Sonax-ra, vélhetően nekem ezzel érdemes kezdenem.
Azt persze értem, hogy a topik mire lő leginkább meg hogy a megszállott autótisztítók csak a legjobb cuccokat ajánlják, 20 elengedhetetlen eszközt meg egy többórás process-t, stb. De másik oldalon meg biztos vannak, akik mondjuk oda eljutottak már, hogy gépi mosót ne használjanak, de ezen túl közepes eredményre lőnek közepes befektetéssel (főleg idő).
Én pl. társasházban lakom, tehát korlátozottabbak a lehetőségeim és az autó iránti érzelmeim is visszafogottak. Tehát jelenleg irreálisnak tartom, hogy egy ládányi eszközzel menjek egy lándzsás mosóba és ott 2 órán át szöszöljek, vagy hogy odáig menjek a részletességben, hogy pl. 3 féle ecsettel törölgessem a különféle részeket meg speciális anyagokkal adjak fényt a gumiabroncsnak.
De félre ne értsetek, hasznos a topik még nekem is. Azt meg tudjátok mondani, hogy aki nem otthon mos, az hogyan csinálja a habosító "áztatást"? Egy kézi habosítóval mennyire lehet ezt hatásosan elvégezni és mennyi idő alatt?
Ja és azért kell hajnalban menni a mosóba, hogy ne verjenek meg a várakozók?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
A króm hatású (amúgy műanyag) díszítő csíkról mivel lehet eltávolítani a vízköves foltokat? Ablaktisztítóval próbáltam, de nem igazán volt hatásos. Passat-on végig van körben, szóval nem is annyira kis felület.
-
Mauzes
őstag
válasz RP1980 #41070 üzenetére
Ahogy random termékek meg témák kapcsán olvasgatom a fórumot, több helyen láttam olyan figyelmeztetést, hogy a Fusso felkenését is jól el lehet rontani, kell hozzá technika, stb. Olyat is olvastam, hogy túl bajos a felvitele és leszedése, helyette akár rendszeres gyorswaxot használjon az átlag user.
Ezt nem csak neked szánom, de mik ezek a lehetséges hibák és mi lesz a következménye? Mire kell leginkább figyelni?
-
Mauzes
őstag
válasz RP1980 #41081 üzenetére
Mit használsz ilyen célra? Belegondolva, valószínűleg nekem sem lenne sok időm és alkalmam arra, hogy fullosan megtisztítsam és még zsírtalanítsam is az autót, majd pedánsan kenegessem. Egy viszonylag alapos tisztítás majd körbefújás+törlés reálisabbnak hangzik első körben.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Ezt látom minden ajtón a belső gumicsíkon: kép
Ha elkezdem dörzsölni, akkor elvileg lejön, fikaszerűvé válik az anyag. Bárkinek ötlet, hogy mi ez? 8 hónapos korú VW Passat...
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Két kezdő kérdés, lándzsás mosó esetére vonatkozóan:
- A felnitisztító spray-t a száraz felnire érdemes felvinni és utána lecsapatni, vagy előbb érdemes lecsapatni a kosz nagy részét és utána befújni (ekkor viszont mivel vizes a felni, hamarabb lecsorog a felnitisztító szer)?
- Rovaroldó szerre ugyanez a kérdés, érdemes az elején befújni már, vagy inkább az első mosás után? A lándzsás nem hozze le alapból, akkor sem ha sokáig próbálkozom, szóval muszáj valami szer.
-
Mauzes
őstag
válasz RP1980 #41270 üzenetére
A kézi habfújóval mennyi időbe/erőfeszítésbe telik teljesen befújni mondjuk egy Passat kombit? Nagyon gáz? És elég egy töltés vagy több kell neki?
Arra viszont nagyon praktikusnak tűnik, amit Ferrari videójában láttam, hogy csak a felni és kerékív fújásra van alkalmazva.
-
Mauzes
őstag
válasz RP1980 #41277 üzenetére
Szívesen beruháznék én magasnyomásúba, ha kertes házban laknék. Azért gondolkodom a foam-ban, még ha kézi is, mert a lándzsás mosó egyszerűen nem tudja lehozni az alap koszt. Hátha egy körbefújás előtte segítene, még ha csak az alsó felét is fújnám körbe. Bár a mosóban pont ki van írva, hogy nem használható saját szer, viszont nincs ott senki.
Lehet majd élnék az ajánlatoddal, még átgondolom, csak most nyaralgatok.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Néhány kérdésben szeretnék tanácsot kérni:
1. VW autómban ilyen ülésszett van, ahol az ülőlap és hátlap alcantara, az oldalrész és hátulja pedig hivtalosan bőr. A bőr részek ápolására ajánlott lenne valami dedikált bőrápoló szer, vagy megteszi egy Armor All Semi-Matt Protectant is? Azért kérdem, mert utóbbim már van, és a bőr részeket alapból nem éri túl sok megpróbáltatás.
2. Leginkább kézi mosóban tudok autót mosni, ami törlés nélkül csak a kosz nagy részét hozza le, de 100%-át biztos nem. Ezután mennyire ajánlott BSD-t használni egy nagyon puha mikroszálassal? Ez inkább segít lehozni a maradék kosz egy részét és fényt ad, vagy inkább karcveszélyes?
3. Tudtok ajánlani valami bevált bogároldó szert? Olyan is érdekel, ami a magasnyomású előtt feloldja a bogarakat és utána leöblítjük, meg olyan is, amivel egy autópályás túra után autómosás nélkül/helyett le lehet fújni a bogarakat és letörölni.
4. A Tesco akció alatt vettem egy ilyen Armor All mikroszálas szettet. Az üvegre való kék törlővel próbáltam belül üvegeket tisztítani úgy, hogy ráfújtam a kendőre az autós üvegtisztító szert majd töröltem. Viszont a kendő nedvesen szinte ragad az üveghez, nagyon nehéz volt vele törölgetni. Mit csinálok rosszul?
5. A mikroszálasok mosásához tényleg kell (hasznos) egy speciális mikroszálas mosószer vagy egy sima mosószer is megfelelő?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
vettem egy ilyen Armor All mikroszálas szettet. Az üvegre való kék törlővel próbáltam belül üvegeket tisztítani úgy, hogy ráfújtam a kendőre az autós üvegtisztító szert majd töröltem. Viszont a kendő nedvesen szinte ragad az üveghez, nagyon nehéz volt vele törölgetni. Mit csinálok rosszul?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
A carshine.hu nem nagyon szokott lenni ajánlva ebben a fórumban. Nem olyan ismert, vagy ár-érték arányban nem olyan jó? Pl. ezt a nagyméretű Autobrite Hustler kendőt néztem, hogy videó alapján elég jónak tűnik. Bár mondjuk videó alapján minden jó.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Ma első alkalommal mostam le az autómat nem full amatőr módon (azaz két vödrös módszer, autóspecifikus tisztítószerek, több mosókesztyű, mikroszálasok, stb.). Igaz, hogy nem a legdrágább hozzávalóim voltak, hanem főleg Armor All, és előmosni sem tudtam, mert nincs habosítóm. De azért nem számítottam rá, hogy ennyire szar lesz a végeredmény.
Amit csináltam:
- először a felniket fújtam be, majd magasnyomásúval alaposan lemostam. Törölgetni ezt most direkt nem akartam
- aztán magasnyomásúval alaposan és hosszan végigmentem az autón, hogy a bogarak, kosz, stb. nagy részét lehozza
- ezután Armor All Wash & Wax-szal elkezdtem felülről haladva végigmenni az autón, elég alaposan áttöröltem, egy adott felületet nem is csak egyszer. Közben többször lecsapattam az éppen mosott oldalt
- mosás közben/után láttam, hogy nem lett tökéletes a dolog, amit a szárazolás bizonyított: elég koszosak, foltosak lettek a kendők, de azért óvatosan végigmentem az autónEzután körbenéztem az autót és rengeteg helyen maradt mindenféle kis folt meg maradvány. A legtöbb ebből egyértelműen bogár, de volt ami csak koszfoltnak tűnt, meg esetleg madárszar vagy gyanta, nem is tudom.
Na most a kérdés:
- Tényleg ennyire kell a jó mosáshoz az előmosó/hab, mert anélkül nem bírja el a sampon?
- Vagy csak konkrétan ez a sampon ennyire szar?
- Vagy az autópályás bogártengerre csak valami erős speckó szer lesz hatásos? -
Mauzes
őstag
válasz Formaster #41550 üzenetére
És nektek mennyi felnitisztító használódik el egy alkalommal, hogyan adagoljátok? Nekem egy Armor All Extreme 750 ml-es felnitisztító konkrétan 3 alkalom alatt elment úgy, hogy alaposan (de nem extrém módon) befújtam a felnit, kicsit a kerekek oldalát és a kerékívet.
Az mennyire gáz amúgy, ha megy a tárcsára is, ha utána nagyon alaposan lemosom? Olyan a felnim, hogy lehetetlen csak arra fújni.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Jól érzékelem, hogy MJJC-ből van csomó fajta, attól függően, hogy milyen csatlakozósat akarsz? Mi van akkor, ha megveszed a Karcher-edre, majd cserélsz magasnyomásút? Akkor lehet venni külön csatlakozót olcsóért?
A bónusz kérdésem pedig: mivel nem ajánlott napon mosni, ezért úgy látom, hogy sokan korán kezditek el reggel, mondjuk 6-7 órakor. Ha ezt otthon csináljátok a magasnyomásúval, akkor ezt nem érzitek problémásnak a szomszédokra való tekintettel? Főleg hétvégén. Legalább is az én Karcher-emnek igencsak van hangja amikor még amúgy csönd lenne.
-
Mauzes
őstag
Nekem is ezért merült fel a kérdés, de akkor a gyakorlatban hogyan néz ez ki az itteni usereknél? Én nyilván magya körüményekről beszélek, ahol nyáron 9-től már full süt a nap és meleg van, tehát akkor nem jó nekiállni. Este is sajnos sokáig van meleg, így ha akkor kezdesz neki, amikor már megy le a nap, akkor nem lesz időd világosban befejezni...
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Az autós oldalakon vagy autós márkák által árult ecsetek különböznek bármiben mondjuk az Obi-ban kapható normál ecsetektől? Ha igen, miben jobbak? Csak mert míg egy Shiny Garage 2 cm-es ecset olyan 1600 ft, az Obi-ban 300 Ft egy sima ecset.
A másik kérdés, hogy az üveget kizárólag üvegre való (jellemzően kék) vékony mikroszálassal törlitek? Ebből tudtok mondani ajánlott fajtát?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
1 éves autómon, amire vigyázok nagyon, észrevettem egy kicsi, de nagyon feltűnő karcot: ajtó és közeli. Se én, se a feleségem nem emlékszik, hogy akárcsak hozzáért volna az ajtó bármihez.
Egyrészt, van ötletetek, hogy mi okozhat ilyen irányú, ilyen kis hosszúságban is görbülő karcot? Nem tudom elképzelni, hogy rányitás ilyen nyomot hagyott volna.
A másik, hogy nekem elég csúnyának tűnik. Tudom, hogy kép alapján nehéz, de szerintetek van erre bármilyen megoldás, vagy csak fényezés?
-
Mauzes
őstag
válasz 1stVikman #41660 üzenetére
Fullra látszik nedvesen, csak már nem fehér...
pjen: a vigyázást úgy értem, hogy vigyázok a nyitásokkal és nem érintek hozzá semmit szárazon. Azért egy ilyen karc eléggé felb*sz agyilag, 10 méterről is látszik és nem én okoztam szerintem. Nagy öröm akkor is, ha full tisztára mosod órák alatt az autót, aztán ott figyelnek ilyen hibák.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Köszi mindenkinek, megpróbálom majd ezt a javítófestéket, mert fényezni nem szeretnék.
Más kérdés: a króm hatású műanyag csíkokat mivel lehet kezelni az alapos mosáson kívül? Olyanra gondolok, mint mondjuk fekete műanyagra a PERL. Fényes műanyagra is van ilyen vagy jobb cucc? Érdemes egyáltalán?
-
Mauzes
őstag
válasz RP1980 #41681 üzenetére
Pontosan mi a célja az Ech2o-nak, ha vizes felületre megy és le is mosod törlés nélkül? Én eddig arra gondoltam, hogy ez a cucc arra lehet jó, hogy a lándzsás mosás után maradó koszt még finoman le tudd törölni (mondjuk mikroszálassal).
Illetve korábbi posztokból úgy látom, hogy te már régóta használod. Szerinted ezekre jó az Ech2o?
- töményebb higításban a lándzsás mosás előtt befújkálom vele a bogarakat és mocskosabb részeket, hogy kicsit feloldja. Vagy erre valami erősebb cucc kellene, pl. Green Star? (ha habozni nem tudok)
- tiszta autónál, tehát ha nem akarom az egészet újra mosni egy ideig, de leszarja egy madár vagy rácsapódik pár bogár, akkor ezzel csak a koszos részt le lehetne finoman törölgetni? -
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Egy nagyobb első körös csomag rendelése előtt állok, még egy utolsó dologban szeretnék tanácsot kérni. Tisztításban viszonylag jól képbe tudtam kerülni, de ahol elég bizonytalan maradtam, hogy milyen végső réteggel kezeljem az autómat.
Adott egy inkább sötét kék fényezés. Kb. 3 havonta lenne időm arra, hogy teljesen megtisztítsam, dekontamináljam és végig kenjem. Köztes időkben leginkább lándzsás, néha kézi. A cél az lenne, hogy viszonylag tartós kosztaszító hatást adjak az autónak és jól nézzen ki.
Először arra jutottam küföldi vélemények alapján, hogy SRP+EGP kombó jó lesz nekem. Ezeknek nagyon jók az értékelései, és mivel most először próbálkoznék ilyesmivel, így valamilyen könnyen felvihető dologra gondoltam. Viszont itt a fórumban elég sok negatív kritika éri ezeket a termékeket, hogy nagyon nem tartósak és ahhoz képest drágák. A másik oldalon pedig ott van, hogy ezen a fórumon elég nagy Fusso láz él, szinte mindeki mindig ezt ajánlja. Ugyanakkor a felvitel nehézségéről, a sötét fényezésen való könnyen elronthatóságról és a kvázi levakarhatatlanságról (polírozni nem akarok) szóló írások eléggé elbizonytalanítanak, hogy legelső termékként vajon jó lehet-e nekem.
Szóval ilyen körülményekre mit tudnátok ajánlani nekem, ami viszonylag könnyen felvihető és nehéz elrontani, de azért viszonylag tartós is? Pl. a Collonite 476s jobb ilyen szempontból, mint a Fusso? Vagy ne féljek a Fusso-tól? Vagy kezdjem valami tök mással?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Az autóm fényezése a netes vélemények szerint elég puha, könnyen sérül. Mennyire ajánlott mindenképp a gyurmázás egy wax/sealent felvitele előtt, ha utána nincs polír? Vagy neadjisten egy clay towel, mint mondjuk a jó értékeléseket kapó CarPro Polyshave?
Talán inkább legyen kevésbé hatékony/tartós a felvitt réteg a szennyeződés miatt, minthogy összekarcoljam gyurmával, nem?
-
Mauzes
őstag
válasz RP1980 #41734 üzenetére
Oké, szerintem eleinte óvatos leszek. Az bizonytalanított el, hogy itt mindig megy a gyurmázásra az ajánlás, de pár külföldi detailler meg azt írta, hogy kizárólag akkor gyurmázna (mindegy, hogy towel vagy mitt vagy bar), ha utána lesz valamilyen polír. Mondjuk utána eszembe jutott, hogy itt rengetegen tényleg rendszeresen políroznak.
-
Mauzes
őstag
Talán a legjobb, ha kis gsm-mel törlöd először (ez még jobban eloszlatja és a nagyját letörli), majd nagy gsm-mel még egyszer letörlöd.
Egyébként a Gyeon Polishwipe kétoldalas, az egyik rövidebb, a másik hosszabb szálú. Érdekes amúgy, hogy én most vettem 4 fontért, ami 1450 ft éppen, polirtech-nél 2700 majdnem a duplája. Szintén érdekes, hogy inkább szál kialakításban van különbség ezek között, és nem gsm-ben:
- Baldwipe: 340 gsm
- Polishwipe: 370 gsm
- Softwipe: 380 gsm -
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Koszos mikroszálasokat szoktátok Vanish-ben áztatni, nem árt neki?
Illetve a drágább kendők (pl. Silk Dryer) mehetnek együtt a mosógépbe a többi, akár koszosabb mikroszálassal?
-
Mauzes
őstag
Ezzel az Autoglym szóróflakonnal vigyázzatok, többen befürödtünk vele. Konkrétan nem tud spray módon szélesen szórni, hanem csak spricceli ki egyenesen a folyadékot. Elég fura, hogy ettől függetlenül dicsérik az értékelésekben.
Tud valaki jó kis szórófejet standard csavarral?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen