- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
-
Peti78
őstag
válasz SzlobiG #50097 üzenetére
Szia! Használtam új és régi fusso-t is. A régit jobban szerettem. Szerintem egy év talán túlzás, de 9 hónapot simán bír. Kicsit valóban vonzza a port, de úgyis QD zza az ember, mert a fénye közepes. A jó qd pedig nem vonzza a port. Nekem a kerámia jobban viselkedett a felnin mint a fusso.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
-
Petyyyyy
addikt
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok!
Adott egy autó aminek a szélvédő feletti részen, a tető elején több elég nagy kavicsfelverődés látható. Kb. 5 forintos nagyságúak, van belőle vagy 4-5 darab. Mennyire necces ezt festeni?
A kereskedő szerint 😂😂 elég javítóstifttel lekenni. Persze könnyű, de meddig fog tartani? Valamint nem indul e meg alatta a rozsda majd idővel. Ilyenkor mi lenne a legjobb megoldás? Full tető festés?
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz hdanesz #50107 üzenetére
Attól függ mennyi pénzt / időt szánsz rá.
Először is ki kell tisztítani a krátereket, utána eldönteni hogy fémig ment e.
Ha igen akkor én valami erős cink alapú rozsda gátló alapozóval kezdeném.
Pl ezzel.Amennyiben megvan a kitisztítás, lekezelés, meg is száradt mehet touch up.
Mennyire mély a kráter, 1-2-3 rétegben, össze csiszolás majd polír.
Pepecselős, idő igényes meló.Ha nem sikerül jól legyen ott hígító vagy alkoholos rongy, és vissza lehet törölni majd újra amég jó nem lesz. Illetve valamelyik színnel könyebb jó eredményt elérni, valamelyikkel nagyon nehéz...
Avagy fényezés, elég a napfénytető előtti csíkot (ha van rajta)
De ha drágább / újabb kocsi akkor akár az egész tetőt.
Állapot és érték függő.[ Szerkesztve ]
-
-
hdanesz
senior tag
válasz FeRRaR1 #50108 üzenetére
Köszi a választ! Alaposabban nem néztem meg, de fehér színűek a foltok. Gondolom az alapozó lenne?
Lehet jobb lenne profira bízni. Nagyságrendileg 100 körül remélem kijön.Az autó amúgy nagyon jó minden más szempontból, ez a bibi van vele egyedül ami visszatart. Akkora foltokról beszélünk, hogy én 8-10 méterről látva azt hittem, hogy apró virágszirmok tapadtak oda az eső után.
-
FeRRaR1
őstag
Fél óra égszakadás után indultam el közvetlenül, kánikula volt tűző nap 5-10 percen belül száraz volt minden.
Elég boldog vagyok az eredménnyel, gyakorlatilag csak a fényezetlen műanyagokon látszott hogy esett
Ablakokon semmi, fényezésen nagyítóval kellett keresni.
hdanesz
Kérj pár ár ajánlatot aztán onnét lehet dönteni hogy merre tovább.
[ Szerkesztve ]
-
vazee00
tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata/tudása azzal kapcsolatban, hogy fényezés után az autót mennyi ideig nem szabad lemosni, kerámiázni(plusz ehhez tartozó műveletek, pre cleaner, gyurma...)...? Kell várni ezekkel miután elhozom az autót a fényezőtől? Tőle is megkérdezem majd, de az még odébb van, addig szeretnék képben lenni
Köszi.
FayRPG: fayrpg.hu | Zöldhulladék, zöldség-gyümölcs hulladék újrahasznosítás: bioferet.hu | fayrpg.hu | kukamosok.hu | tejfelvasarlas.jomekft.hu | fantasyworld.hu | blackcatpub.hu | energym.hu | keramika.hu | TheVR Android App: thevrapp.hu | személyi edzés érd: stepandmove.hu
-
vazee00
tag
válasz FeRRaR1 #50114 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Az említett autó most esik át küszöb, emelési pont cserén, hátsó ív javítás, üreg-alvázvédelmen... Így a hátsó rész, és a küszöb is fújva lesz. Ezeken az elemeken a gyurmázás akkor felesleges, ne is menjek rá vele?
FayRPG: fayrpg.hu | Zöldhulladék, zöldség-gyümölcs hulladék újrahasznosítás: bioferet.hu | fayrpg.hu | kukamosok.hu | tejfelvasarlas.jomekft.hu | fantasyworld.hu | blackcatpub.hu | energym.hu | keramika.hu | TheVR Android App: thevrapp.hu | személyi edzés érd: stepandmove.hu
-
Peti78
őstag
válasz Petyyyyy #50105 üzenetére
Szerintem a WOlf féle nano quick detailer jó fényt ad.
A Fusso-t én a tartóssága miatt használom, toppingolni szerintem egy jó carnauba wax több mint elég ha az kedvesebb a szívnek.
De egyébként jó a k2 Spectrum pro is.Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
hemaka
nagyúr
Ha a keramiat felviszem utana kitehetem a napra a kocsit vagy mennyit kell varni ezzel(ha kell)?
-
Steelers
senior tag
Sziasztok!
Fusso után a mivel mossam ki a szivacsot és a mikroszálasokat?
Mehet simán gépbe és sima mosószerrel? -
FeRRaR1
őstag
Gondolkozok hogy csinálok egy mikroszálas mosás videót. Majd egyszer
Az én beteg sorrendem:
- Kitörlöm a gumi tömítést és letolok egy üres gyors 12 perces öblítést.
- Beteszem a rongyokat, ami koszosabb azt eleve kézzel beáztattam, kinyomkodtam a tiszta vizes vödörbe mosás után.
- 12 perces öblítés, sok vizes, habzó szerrel, pl jar, de nem sok csak 2-3 pumpálás.
- 60 perces 50 fokos intenzív, adalék mentes folyékony mosószerrel, be a dobba.
- 12 perces öblítés vegyszer nélkül.
- Komolyabb centri program mert a 12 perces után még eléggé nedvesek.
- Kímélő szárításÉvente 1x lehet beiktatni egy ecetes 12 percest a 60 perces előtt, de a szárító gép után gyakorlatilag olyan mint a zsír új ecet nélkül. Akinek nincs szárítója azt jobban érintheti a keményedés amin segít az ecet.
Épp ma toltam végig mert süt a nap és túltermelnek a panelek, el kellett használnom valamire
Semmi varázsszer nem kell, 60 fokon is lehet, régen úgy mostam, de átálltam 50-re biztos ami biztos de úgy se volt soha gondom.
Öblítőt nem ajánlom, bár még sok éve egyszer volt a kapszulában és nem lett belőle semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Steelers
senior tag
Köszi mindenkinek!
-
sutszi
veterán
válasz FeRRaR1 #50125 üzenetére
Kicsit bizonytalan vagyok. Nekem a mikroszálasokra 30-40 fok max van írva.
Biztos mehetnek ezek 50 fokon, vagy neked ennyire vannak "hitelesítve"?Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
FeRRaR1
őstag
válasz sutszi #50128 üzenetére
Nekem 40-50 fokosak vannak de régebben évekig 60-on mostam. Most hogy több lépcsőben mosom levittem 50-re. Vagyis kb 3-4 éve.
Viszont megvannak még a régiek is és meglepően jók, pedig valamelyik 8 éves! Illetve nálam azért kapták a használatot is.
60 foktól felfelé elvileg sérülhetnek a mikro szálak, de ez összetétel függő. Mennyi polyester és polyamid aránya, gyártás közben is van több eljárás...
Lényeg hogy lehet szerencsém volt, lehet hogy amik voltak csak 60 fok felett roncsolódnak de tőlem ezt évekig kapták és ma is jók. Viszont ez nem jelenti azt hogy ami neked van is túl fogja élni ezt tartósan. Ezért azt mondom max 50 fok, ott nem roncsolódhatnak a szálak, illetve alacsony fokos kímélő szárítás hogy ne érje nagy hő ott se.
Illetve ezek nem egyszerre mennek tönkre. Olvastam egy mély elemzést: Ha adalékos mosószert vagy öblítőt használsz az szép lassan eltömíti lerakódásokkal a szálakat, így minden egyes alkalommal csökken a hatásfoka / rövidül az élettartama.
Ugyan ez a nagyon meleg mosással, szép lassan össze zárodnak a szálak, és veszít a felszívó képességéből.
Egyedül egy intenzív legmelegebb szárításról tudom elképzelni hogy 1-2 alkalom alatt is kinyírhatja. Pozitívum hogy az újabb pl kondenzációs szárítók lassabbak és alacsonyabb hőfokon üzemelnek.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
sziasztok
amennyiben néhanapján (ne legyen sűrűn) történik baleset az autóban, durva szennyeződés a belső szövetkárpiton stb. arra mi lenne az a minimum gép, ami nedves proszívó/kárpitisztítóként megvásároljak, hogy kieszedje a szennyeződéseket?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
AIex
tag
válasz zsolt19900 #50134 üzenetére
Kárpittisztitás esetén, főleg már beleszáradt a szennyeződés (pl. kávé) esetén, szerintem sokkal többet számit az, milyen tisztitószert használsz, milyen szennyoldó képességgel bir, illetve legtöbb esetben nem ússza meg azt az ember, hogy egy erre alkalmas kefével átsúrolja a szövetet, majd utána géppel, tisztitószeres vizzel végig haladjon minden felületen, majd utoljára, tisztavizzel is megismételje ezt.
-
kw3v865
senior tag
Garázsban mennyi a páratartalom megfelelő értéke a korrózió elkerülése érdekében? Nyilván minél kisebb, annál jobb. De a gyakorlatban hány % felett mondható problémásnak egy nem szigetelt garázs esetén? 64% már elég sok, nem? Kora reggel ennyit mértem, este 54% volt, de péntek óta nem esett eső (lemezgarázs, beton alapzat, két téglafal). Esős, téli nyirkos időben még nem mértem, de gyanítom, hogy akkor rosszabb.
-
gubabela
senior tag
válasz kw3v865 #50136 üzenetére
Szvsz felesleges ezen aggódni, hacsak nem valami nagy értékű ritkaságról van szó, de akkor illik klimatizálni és állandó hőmérsékleten tartani. Előbb fog tönkremenni és a javítása gazdaságtalanná válni mint hogy a páratartalom gond legyen. Ez maximum tengerpartok környékén lakóknak okozhaz gondot a sós párás levegő miatt.
-
kw3v865
senior tag
válasz gubabela #50137 üzenetére
Nem nagyértékű, mondhatni tucatautóm van, nem is mai darab már, de szeretném minél tovább megtartani. Motorikusan semmi baja, alváz- és üregvédelmet is kapott, de csodák nincsenek, ez sem lehet tökéletes. Hetente max. egyszer használom, de van amikor csak 2-3 hetente és szinte mindig hosszabb távon megyek vele, tehát nem sokat van használva. Szeretném megóvni a korróziótól (alapvetően ez a legnagyobb ellensége minden autónak), amennyire ésszerű keretek között lehetséges, pontosabban lassítani ezt a folyamatot, mert előbb-utóbb nyilván szétrohad, de nem akarom lakatoltani, ezért kíváncsi lennék, hogy egy átlag garázsban mennyi a páratartalom. Nyilván irreálisan sok pénzt erre se költenék, viszont egyéb szempontból is előnyös az alacsonyabb páratartalmú garázs, ha nem csak autó van benne tárolva.
-
AIex
tag
válasz kw3v865 #50136 üzenetére
Lakóépületnél, az optimális pára tartalom 40-60%. 60% felett már nem egészséges, illetve ebben a tartományban, már a penész is megjelenhet,
Szóval 64% lehet sok, de nem feltétlen kirivó, ha ez az érték nem állandó,
Ha nagyon szeretnél tenni valamit ellene, akkor egy páramentesitőt érdemes beszerezni.
-
gubabela
senior tag
válasz kw3v865 #50138 üzenetére
Ez dícséretes tényleg, de ezen csak úgy lehet segíteni, ha a garázs megfelelően van szigetelve és nem jut be nedvesség sehol, de akkor még mindíg ott van, hogy ha kiállsz, beállsz akkor megint kerül be , főleg, ha kint csapadékosabb az időjárás. A páramentreítő jó ötlet, de nem tudom.mennyire éri meg azt üzemeltetni. Ha a felület nem sérült az autón, akkor nem fog magától elrohadni, már 10 éve is elég jól megcsinálták ezek, persze a régebbi kgst-s időkből származókkal azért sok probléma volt ebből a szempontból. Azért írtam, hogy nem kell ennyira foglalkozni vele, mert az rendben van, hogy keveset mész és próbálsz vigyázni rá, de a.tömítések,.elektronika stb folyamatosan öregszik , és egy idő után egyszerűen nem fogja megérni költeni rá. Ez az idő álltalában előbb következik be,.minthogy a pára miatt szétrohadjon, hacsak nem volt sérült valahol a védelem.
-
kw3v865
senior tag
válasz gubabela #50140 üzenetére
Páramentesítő helyett inkább szigetelném a garázst, az passzív megoldás, egyszer kell megcsinálni (nyilván ésszerű kereteken belül, akarom irreális összeget rákölteni).
Nem értek egyet azzal, hogy ezeket az autókat jól megcsinálták, sőt. Keress rá a Facebook-on ÜregÚr néven profi alvázvédős emberke, gyakran tölt fel fotókat az ügyfelei autóiról (de ezt bármely más szakmabeli is meg tudja erősíteni). Borzasztó hulladék minőségben gyártanak ma már autókat. Alig 3-4 éves autók rettenet szarul néznek ki alulról (valóban sérülésmentes, "megvigyázott" autók). Tehát sajnos igen, már 10 alatt is el tudnak rohadni (nyilván a só és a sár öli meg alapvetően, de a magas páratartalom se használ nekik). -
gubabela
senior tag
válasz kw3v865 #50141 üzenetére
Én csak arról tudok nyilatkozni, amik nekem vagy az ismeretségi körömben voltak autók, de nem tudok olyat mondani, ahol probléma lett volna a kaszni rozsdásodásával az utóbbi időben. Jó, nyilván ez nem reprezentatív, és én is hallottam rémtörténetekről, pl az utolsó azt hiszem valamelyik mazda volt, ami a gyár hibájából 2 évesen átrozsdásodott a csomagtérnél, de azért nem ezek vannak többségben, nem igazán ez a jellemző manapság. A vag csoport 12 év garanciát vállal kaszni átrozsdásodásra, a mostani franciákat, olaszokat nem nagyon ismerem, azok régen híresen rosszak voltak ilyen szempontból. Ami a családban van peugeot partner viszont teljesen jó, pedig ütik vágják.
-
zsolt19900
őstag
nem akartam konkrétan kimondani, de spec hányásról van szó ami érintette az autószőnyeget no ezt kellene úgy kitakarítanom (néha ha megesik a baleset), hogy ne kelljen a szőnyegkivétel+sterimó+szárítás+visszapakolást végigzongoráznom
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
kw3v865
senior tag
válasz gubabela #50142 üzenetére
Az átrozsdásodásra vonatkozó 12 éves garancia jól hangzik, de sajnos nem több parasztvakításnál: ez a jótállás rendszerint a belülről kifelé ható korrózióra vonatkozik. Mivel ez a riktább eset, így itt általában meg is áll a történet. Továbbá, bizonyítani kell, hogy évente megtörtént a karosszéria szakszervizben történő átvizsgálása. Már utóbbi feltétel is elég szigorú, egy 8-9 éves használt autónál a legritkább esetben van meg minden szervizdokumentum és számla. Tény, hogy az autókat nem max. 10 éves élettartamra tervezik, a gyártók az az érdeke, hogy minél hamarabb vegyél újat. Tehát ha sokáig meg akarod tartani, akkor oda kell rá figyelni. Nyilván aki csak 4-5 évre tervez egy autóval, annak teljesen mindegy, a többieknek pedig erősen ajánlott odafigyelni rá és elvégeztetni egy alapos alváz- és üregvédelmet. Minél előbb, annál jobb (és olcsóbb). Akár új autó esetén is.
-
gubabela
senior tag
válasz kw3v865 #50144 üzenetére
Nem tudom, nekem nem ennyire negatívak a tapasztalataim. Jópár autó megfordult már a kezeim között, de eddig az egyetlen ami kapott alváz és üregvédelmet az egy új dacia 1310 tx volt. Az utána jövők nem és sehol sem volt gondom rozsdásodással, pedig volt 12 sőt 14 éves is köztük. Most vagy én vagyok ennyire szerencsés, vagy éppen az adott gyártó adott típusa sikerült jobban ami aktuálisan nálam volt, azt nem tudom, de ismerősöktől, rokonoktól sem hallottam mostanában, hogy lett volna problémájuk ezzel kapcsolatban.
-
Morris
veterán
válasz kw3v865 #50144 üzenetére
Nem tudom mi a célod. Ha későbbi OT vagy hasonló, akkor lehet érdemes ilyenekkel foglalkozni.
Egyéb esetben nincs értelme. Ha veszel is egy új autót, akkor azt 2-3 év után tovább kell adni.
Én most vettem egy 6 és fél éveset, de 10 környékén kénytelen leszek megválni tőle akár ennyire szeretem.
Szvsz 10 éves korukig nemigen lesznek rozsdádak. Kivéve a mazdák és az egyéb keleti autók amik híresen rossz alvázvédelemmel rendlekeznek.
A VW konszern galvanizált karosszériával dobja piacra az autókat, amik ha normál körülmények között vannak tartva és használva 10 évig tényleg nem fognak rohadni. -
kw3v865
senior tag
válasz Morris #50146 üzenetére
17 éves. Soha nem gondolkodtam újban, racionálisan közelítem meg ezt a kérdést. Ez csak egy használati tárgy, ami elvisz A-ból B-be. Erre a célra tökéletesen megfelelt eddig is, és még legalább 5 évig nem is tervezek megválni tőle (Euro 4-es benzineseket egyelőre még nem tiltják a nagyvárosokból). Nem hobbi, pusztán esztétikai dolgokra nem költök, mivel nem dísznek van, de műszakilag igyekszem rendben tartani. Nyilván, ha beindul egy komolyabb korrózió, akkor kénytelen leszek.
Az utolsó forintig vezetem az összes kiadást, és nem jönne ki a matek, ha lecserélném egy 10 évvel fiatalabbra. Ráadásul - amivel sokan nem számolnak - egy használt autó mindig kockázat. Bele lehet futni rejtett, nehezen felderíthető hibába, ami aztán nagyon hosszadalmas és igen drága történet lehet (megbízhatónak számító típusok esetén is lehetséges). Egy helyszíni vagy szervizben történő átvizsgálás sem 100%-os megbízhatóságú, még tapasztalt szerelő által sem, valamilyen szinten zsákbamacska és ezzel a kockázattal is számolni kell.
Nyilván aki 2-3 évente autót cserél annak felesleges akár egy alvázmosást is elvégeztetni, de ha van egy megbízható, tökéletesen ismert előéletű autód, amin ráadásul a legalapabb dolgokat (folyadékok, szűrők, gyertyák cseréje) magad meg is tudod csinálni (de ha egyéb alkatrész kell, akkor is sok a bontott, mivel elterjedt típus), akkor pénzügyileg nem biztos, hogy a néhány évenkénti cseréje a gazdaságos megoldás (önmagában ez a procedúra is pénz és idő, ha igazán precízek akarunk lenni ezzel is számolnunk kell). Másrészt viszont jobban oda kell figyelni néhány dologra vele kapcsolatban az üzemeltetés során pl. jelen esetben a garázs jobb szellőzésének biztosítása. -
Morris
veterán
válasz kw3v865 #50147 üzenetére
Ezesetben én fúrnék lyukakat a garázs falán.
Mondjuk hogy legyen kereszthuzat, 2db 150-es kört, ebbe hálós légcsatorna cső véget raknék és annyi.
Mivel fedett helyen van, nem csapódik ki/le rá a harmat és a pára. Ugyanakkor a huzat csökkenti a páratartalmat a garázsban függetlenül a kinti páratartalomtól.[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
Üdv
SRP + BSD mennyire ütik egymást?
Ráuntam a polírra, a tartós waxokra, sok vele a munka, nehéz is dolgozni és állandóan újabb karcokat találok a fekete autón amin minden is látszik. Szerelő nem tud rá vigyázni, olajcserére nem tudom elvinni hogy ne legyen rajta újabb karcok, nekitámaszkodnak, összefogdossák etc..elegem van már, hiába tartom garázsba és vigyázom. Egy ideje már rászoktam BSD-re azt néhány mosás után körbefutom és szép.
Tudom hogy SRP nem karceltávolító, de könnyű vele dolgozni és nem kéne állandóan puha koronggal kivenni az újabb karcokat, így is vékony a japán lakk (és szerintem puha is mert baromi érzékeny)
szóval mennyire értelmetlen SRP-t BSD-zni? (egp-t se szeretem, rohadt nehéz visszatörölni)
vagy ha van jobb karcfeltöltő SRP-től az is jöhet, egyszer kaptam AG-től grátiszba egy aluzacsist, rákentem a tükrökre és baromira tetszett az eredmény
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple asztali gépek
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Windows 7
- Milyen SSD-t vegyek?
- Ukrajnai háború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs