- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Fotók, videók mobillal
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Minimális változásokat hozott a Huawei FreeBuds 6i
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Üdvözlet mindenkinek !
Van egy öreg Mercedesem, azt szeretném magam, házilag festeni, fényezni !
Most készülök kompresszort és festékszórót venni.A kérdésem, hogy festés előtt a régi festés felcsiszolásán zsír és portalanításán kívül kell e feltétlenül rá szórókittet is fújni, vagy elég ha közvetlen a festéket fújom rá megfelelő vastagságban ?
2K-s autófestéket tervezek használni, valahogy több a bizodalmam hozzá, mint az vízbázisúakhoz, úgy vélem, hogy tartósabb réteget képez.
Következő kérdésem, hogy ilyen festékkel törétnő festés után kell el még lakk réteg is rá, vagy alapban megfelelően fényes és tartós lesz ?Az alvázat én Body, kaucsukos alvázvédővel szoktam kenegetni, de nem szórók alá rücsit (eddig nem is volt lehetőségem rá), viszont a javított részeket alőbb alapzóval lefestem, a házagokat varrat kitöltő pasztával tömítem, majd alvázvédőzőm.
Gondolom ez elég jó, ahol eddig így csináltam, ott nagyjából kibírt 3 évet kevés sérüléssel.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6826 üzenetére
Szevasz
Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem, kimaradt !
Már csak annyi a kérdésem, hogy NEOLUX tapaszhoz, 2K-s festékhez mit szóltok, használható, vagy semmi ?
Normál, oldószeres 2K-s festékkel történő fényezésre kell lakk, hogy sokáig fényes maradjon és repedezés mentes, vagy a jobb festékek alapban teljesítik ezt ?
Akkor ha jól értem, a nagyobb felületi hibákat kittel kézileg kitapaszolom, majd simítás után, az egész felületet, a korábbi festés felületét is befújom szóró kittel ?
Tegnap vettem egy 1,5KW-os kompresszort, hozzá festékszórót, felsőtartályosat (400ml), 1,5mm-es fúvókával, de erre a szóróra csak 3-3,5bar nyomás van írva, ekkor is érdemes vagy 5 bar-ral nyomatni ?
A kompresszor max. 8bar-t tud, és 110L percentként a légszállítása, van 25L tartálya, a szóróra viszont 227L per perces levegő igényt írnak, ami nekem kicsit soknak tűnik!
Remélem, valahogy össze tudom hozni a kettőt.
Egyszerű spray-s festékkel is egész fényezésnek mondható felületet tudtam produkálni másodjára, a szóróval, meg kompresszorral csak jobbat tudok akkor, még ha nem is teljesen kompatibilisek.Természetesen előbb valami egyéb felületen, mondjuk a régi ajtó lapján fogom kipróbálni a fényezést, ha ott megy, akkor jön csak élesben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6843 üzenetére
Szevasz
Lehet, nehéz felfogású vagyok, de még mindíg nem teljesen világos, tehát akkor minden 2K-s festékre kell lakk is, mert önmagukban nem fednek eléggé,
vagy csak a speciális bázis festékekre, illetve matt festékre ??Én valami normál, 2K-s, mondjuk Body, vagy hasonló fényes fehér festékre gondoltam, ami jobb minőségű és gondolnám, hogy magában is elég, nem kell feltétlen lakk rá.
Semmi spéci festét nem akarok, csak egy egyszerű fehéret, ami egyenletes, normál fényességű (ha a légy nem esik hanyatt rajta az még nem zavar ) és megtartja ezt a fényét és védi kellően a felületet, legalább vagy 10 évig a rozsdásodá ellen !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6878 üzenetére
Nem arakok beleszólni a párbeszédetekbe, csak kiváncsi vagyok, hogy mit lehet ilyenkor tenni, hogyan lehet csak a lakk réteget eltávolítani, hogy újra lehessen lakkozni ?
Mivel gondolom, ha rálakkozunk, akkor a régi, leváló réteg, az újjal együtt fog tovább hámlani, vagyis nem csináltunk semmit, csak kidobtunk egy rakás pénzt, munkát és időt !Vagy ez csak a festésig való visszacsiszolással valósítható meg ?
Mostanában sokszor látok ilyen autót, amiről színtelen réteg hámlik darabokban, ezek szerint sokszor és sok helyen nem csinálják jól a lakkozást !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6884 üzenetére
Én a műanyag elemeken szoktam bevetgélni pld spoyler,lökös,kilincs.
Igen, valóban, ezt még gyakrabban látni, csak itt jön az egész réteg rendszer (már ha egyáltalán több réteg volt) le a műanyagról és ott marad a többnyire fekete műanyag.
Presze, jó a műanyag, könnyű, olcsó, de annak is megvan az ára !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Miután lefújtam az adott felületet szóró kittel, azt meg kell várni míg teljesen megszárad, majd fonomcsiszolni és csak utána festeni, vagy még úgymond nedvesen kell rá festeni, "nedve a nedvesre" eljárással ??
Ha meg kell várni a száradást, kb. mennyit kell várni, 2-3 óra elég e hozzá ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Dodi, Polimorf köszi az infókat !
Régóta nézegetem az utcán a különféle fehér autókat, fehérre szeretném festeni, mivel az eredeti színe is.
De, ugyen, nem egyféle fehér van, ezen belül nekem a klasszikus fehér tetszik a legjobban, ami egy picit talán sárgás fehér, de ha az nem mennem, akkor jó a tiszta fehés is, de semmiképpen nem szeretnék szürkés, kékes, vagy zöldes fehéret.
A jelenlegi pacsmagolás is szürkés fehér rajta, olyan, mintha alapból koszos lenne az autó és olyan randa, mikor egy szép, tiszta fehér áll mellette !A kérdésem az, hogy klasszikus fehéret lehet e gyárilag kapni, vagy csak abszolút tiszta fehéret és abból kell kevertetni ?
A járgány eredeti színkodja, tán valami 101, vagy 110 - fehér (mercedes szerint)
Még a krémfehér, vagy krémszín is nagyon tetszik, de arra már bizonyára nem fújhatnám, csak ha átíratnám a színt a műszakiban is (egyébként a forgalmiban csak 01-fehér szerepel).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6934 üzenetére
Igen, ma voltam egy autófesték boltban alvázvédőt venni és érdeklődtem a festékekről, mondták is, hogy bármit, ami nem tiszta fehér, azt már keverni kell, ha mondok kódot, a szerin t kikeverik.
Az autó adat tábláján levő színkód 7xx (730?).
kérdeztem, hogy elnevezés alapján ki tudják e keverni, pl. "klasszikus fehér", vagy a fenti mercedes gyári színkód alapján ?
Elnevezés alapján nem, a mercedes kódot meg nem tudja, hogy tudják e.Szóval valahogy meg kell akkor találnom, hogy mi a w123-as mercedes, klasszikus fehér színkódja, esetleg azt is, hogy milyen festékból milyen mértékben keverendő össze.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz MunezXBK #6936 üzenetére
Annyit sikerült eddig lelnem, hogy
737 - classic weiss
Ez van a járgány azonosítókártyáján gyárilag beleütve !
Aztán hogy ebből tudja e a masina, hogy milyen színből mennyit kell hozzáadni, hogy meglegyen a kívánt keverék, illetve, hogy univerzális e ez a kód, vagy csak a mercedes, esetleg azon belül is csak a w123-as típusra vonatkozik, azt nem tudom.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A szórókitt felfújása és száradása után a finomcsiszolás az csak azért kell, hogy szebb legyen majd a fényezés, vagy ezért kell, hogy jobban tapadjon a festék ??
Azzért kérdem, mert a járgány elején, a zárhídnál, a hűtő körüli részeken, a lámpa tartónál és egyéb zeg-zugos helyeken nem igen fogom tudni felcsiszolni a kittet, mert nem igazán lehet hozzáférni, és ha csak a szebb eredményért szükséges, akkor az nem probléma, mert a motorház amúgy sem a leglényegesebb rész, nem érdekes, ha nem csillog annyira.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6954 üzenetére
Az az érdekes, hogy a boltban, ahol jártam, ott a fickó nem tudta megmondani, hogy a járgány színkódja alapján ki tudják e keverni, mert úgy értettem, hogy nem biztos, hogy ismerik a mercedes színkódókat !
Lehet, hogy az ő programjuk a mercedes kódját nem ismeri ?De nem volt teljesen világos az ürge szövege számomra.
Annyi volt világos belőle, hogy úgy, hogy "klasszikus fehér" nem tudják kikeverni, mert hogy minden márka más árnyalatot ért alatta, kell a kód, de hogy milyen jó nekik...Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6957 üzenetére
Igen, a fújást és mindent magam szeretnék csinálni !
Azért is szereztem be kompresszort és szórót.
Festék nélkül már kipróbáltam, bár kevesebb levegőt szolgáltat a kompresszor, mint amit maximum megeszik a szóró, de egy-egy elem festése alatt elég amit produkál a kompresszor folyamatosan + amit eltárolt a tartályban.
A szórónak még nem ismerem minden állítási lehetőségét, lehet, hogy a max. levegő mennyiséget is be lehet állítani valamelyik csavarral.Eddig csak spray flakonnal és kicsi szóróval volt gyakorlatom, mindkettővel egész jól ment már a szórás, pedig a flakon nyomása és porlasztási minősége is gagyi.
Előbb természetesen kipróbálom a rendszert egy kis próbafestékkel (1K Neolux) a régi ajtóm lapján, aztán ha már ott jól tudok fényezni, akkor esek neki a járgánynak vele.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor előszőr egy vékonyabb réteg kell, épphogy befogja a felületet,
majd egy vastag
és mégegy vékony, meghígított festékkel, hogy szép, sima, csillogó legyen a felülete, ha jól értettem az első hsz.-ből ?Közben mennyi időt kell várni, gondolom nem kell engedni, hogy megszáradjon, nedves-a nedvesre elven kell dolgozni ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6977 üzenetére
A Neoluxot csak a próbákhoz szándékszom használni, nem azzal akarom festeni, hanem valami jobb anyaggal.
A kompresszor tartályán alul van egy leengedő csavar, elvileg ott kell leengedni az összegyült vizet, az olajról nem tudok nyilatkozni, remélem, hogy azt nem nyom kifelé, vagy a vízzel együtt akkor az is lecsapódik !
A tartályban valami csörög, mintha homok lenne az aljában, valszeg szilikagél, a levegő párátlanításához.Mindenképpen elemenként terveztem festeni a járgányt, nem igen lesz időm és ernergiám egyszerre megcsinálni az egészet, végigcsiszolni (bár ezt meg lehet előre csinálni), végigmaszkolni, aztán a szóró kittet felvinni, száradni hagyni, majd megint csiszolni, portalanítani, majd festeni.
Az egybefüggő elemek esetében is több helyen van valamilyen dísz elem, ami kitakar egy részt, ott meg tudok állni a műveletekkel, így nem gond a részenként való festés. Az eleve hézaggal egymástól elkülönülő elemek esetében pedig adott, hogy mennyit csináljak egyhuzamban, mint pl. motorháztető, vagy ajtók és csomagtartó tető.
A tető és a hátsó sárvádő a legnagyobb összefüggő egység, de köztük is van egy dísz elem a C oszlopon, ami alatt meg lehet szakítani a munkát.
Erre van csak lehetőségem, ezért így vagyok kénytelen megcsinálni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Régi, kicsit mattult felületű, műanyag lámpa búrákat fel lehet valamivel kicsit polírozni, vagy csak szilikonos áttörlés lehetséges ??
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Most jártam egy műhelyben, ahol javítani és műszakíztatni fogják a járgányom, kérdezgettem a főnököt a fényezésről, mivel azt is vállalnak.
Azt javasolta, hogy, ha vizes, ha oldószeres fényezést csinálok, akkor is érdemes rá lakkot is fújni, mert hogy az keményebb réteget képez, mint maga a szín, így ellenállóbb lesz az egész.
(az önmagában számomra kevésbé lényeges, hogy fényesebb is lesz)A kérdésem csak az (a plusz munkán felül), hogy hogyan látom, hogy hová fújtam már lakkot (mivel szintelen és a színes réteg is már fényes) és hogy milyen a fedettség ??
A lakkoknak olcsóbb literje, mint a festéknek ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #7083 üzenetére
Egy ilyen lámpabúráról van szó !Mivel elég tagolt a felülete, így csak a lehető minimálisat végezném, amitől kicsit szebb lehet még, mivel elég macerás !
Ugyan már 4ezerért lehet új búrát kapni hozzá, nyilván utángyártott, így nincs bizodalmam hozzá, mert ki tudja mileny torzulásai vannak, milyen bóvli kinézetű, ezért próbálkoznék inkább az eredeti szépítésével.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz MunezXBK #7084 üzenetére
Igen, erről beszélek én is !
Durva mélyszántás legfeljebb egy-kettő van rajta, ami miatt erőteljesebben meg kellene polírozni, nem az a jellemző hibája, hanem a felület öregedése, egyszerűen kicsit mattult, mintha poros lenne, csak ezt nem lehet letörölni róla, no ezt kellene eltüntetni róla, szerintem valami finom anyaggal.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #7094 üzenetére
Szevasz
A BC alatt a 'base coat'-ot, alias bázis festéket akartad érteni ?
Pont ez jutott eszembe, ahogy írtad, hogy vissza kellene mattitani, hogy ha matt festékkel fújnám (már ha van ilyen fényező anyag a BC-n kívül), akkor annak a felületésre viszont csiszolás nélkül, száradás után is rögtön mehetne a lakk, jól értem ?
Tehát ha normál, oldószeres 2K festékkel fényezek, akkor arra macerás lenne (felület érdesítése) lakkot tenni ?
Ha viszont mégis lakkal is szeretném védeni a felületet, akkor pedig nedves-a-nedvesre elven, még száradás előtt kell a lakkot ráfújni, ez így korrekt megoldás lenne, ahogy Keyol javasolja ?
Igazából nem akarnám szaporítani a munkámat, így is minden bizonnyal jó sokáig fog tartani, míg magam csak az előkészületeket és a festét megcsinálom, csak azt próbálom meg méregetni, hogy mennyivel lesz ellenállóbb, időjárás állóbb a munkám, ha még lakkal is bajlódok, megéri e ??
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
No nem is azzal van a baj hogy, lemattul a felület, ha csiszolom, elvégre azért csiszolnám, hogy lakkozzam, az meg majd fényt ad neki,
hanem az a nagyobb probléma, hogy a motorház, a lámpakeretek, az alváz keresztmerevítője, stb. ahol alig férek hozzá a felületekhez, nagyon nehéz megcsiszolni, örülök, ha egyszer megcsiszolom, az előkészületeknél, többszőr nem szeretném.Szóval akkor marad a nedves-a-nedvesre, ha lakkozni is akarom.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #7099 üzenetére
No, hát ezt még én sem tudom, még nem szereztem be !!
Csak annyit, hogy 2K oldószeressel szeretném.Tudnál ajánlani valami nem túl drága, középkategóriás festéket ?
Mondjuk attól is függ, hogy felént mit, és melyiket mennyiért forgalmazzák.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Polimorf, Keyol köszi !
Akkor maradok a "szimpla" 2K-s fényezésnél és kész, azt megpróbélom minél jobban megcsinálni, az előkészítést is és a fényezést is, aztán remélem, egy 10 évet legalább kihúz.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Kézi kuplung ???
Ez alatt meg mit értesz ??Automata a járgány és szeretnéd normál manuálisra alakíttatni,
vagy pedig speciális, szó szerinti kézzel kapcsolható kuplungot szeretnél, mint a Hycomat autókban van, amolyan bajusz kapcsoló szerüként a kormány mellett ?Vagy pedál helyett/mellett kellene az említett kézzel működtethető kuplung ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szia
Így már teljesen világos a probléma !
Itt Debrecenben volt egy fickó, akinek asszem egy régebbi golfban volt beszerelve rokkant vezérlés, de az amlékeim szerint a másik oldalon volt és olyan volt, mint a motorkerékpároknak a karja, a markolatot forgatva gázkar, a kuplung meg asszem olyan húzókar volt, mint a bicikli fékje.
Lehet, hogy akadálya van, hogy másik oldalra szereljék, de a váltás, és kuplungolás szempontjából előnyösebb, egyszerübb lenne,, hasonlóan egy mozdulattal egyszerre lehetne végezni, mint a hagyományos láb-kéz kombinációban.
Ez az autó már nem igen van meg, a tulaját csak látásból ismertem, nem tudom, hol csináltatta, jobbat nem tudok, mint kigyüjteni szervizek telefonszámát és sorban felhívni őket, ki vállal ilyet !
Járj szerencsével !
Üdv. Batman2
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Többszőr láttam már szép, művészien elkészített "festményt" autókon, főként a motorháztetetőn.
Elgondolkodtam rajta, hogyan készíthetik az ilyet ?Gondolom, hogy finom, bázis festékekből megfestik, mettekhez való preciziós, kicsi festékszóróval, majd lakkal fedik a "festményt" és kész a mű !
Ilyenkor hogyan viszok a festékre a lakkot, mivel alighahiszem hogy 20 perc alatt megfesse a mester az egész képet, gondolom, hogy utána már fel kell csiszolni, és aztán lakkozni, jól gondolom ?
Kedvem lenne ilyen készíteni !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Tudtok ajánlani akkor alkalmas tisztítószert a járgány külsejére, mielőtt elkezdeném a felület előkészítését ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
No ez rendben van, akkor a festék megvéptelekor ezt is beszerzem, de akkor pontosan mikor is kell ezt alkalmazni ?
Gondolnám, hogy a munkálatok megkezdése előtt, első lépcsőként, jól gondolom ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #7170 üzenetére
A festést csak viaszoltam még valamikor régen, több évvel ezelőtt, szilikonnal sosem, csak a gumi alkatrsézek voltak szilikonnal törölve, de az is már legalább 2 éve, gondolom, már nagyrészt lekopott róla.
Én eredetileg szintetikus, vagy nitro hígítóval gondoltam a felületet áttörölni, az a zsírt és a port is eltávolítja elvileg.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Lassan elkezdtem a festendő cuccok előkészítését a fetéshez.
Viszont felmerült bennem máris egy kérdés.Mit lehet kezdeni pl. az ajtó éleinek rohadásaival ?
És főképpen mit kezdjek az eljtó aljának belsejével, ami össze van pemezve, hozzáférni lehetetlenség, még kitakarítani is elég nehéz ??
Addig még rendbe is van, hogy külső részét szépen lecsiszolom, esetleg alapozó festés, majd késtapasz, aztán annak a szintbe csiszolása után már megy festése a többi résszel együtt, de belül mit tudok vele kezdeni, azt nem igazán tudom.
Arra gondoltam, hogy megpróbálom minél alaposabban kitakarítani és1. miután kész a külső oldal festése, alaposan telenyomom a belső részt üreg védő vissza, és nem foglalkozom vele, ha rozsdás és festetlen belül.
2. megpróbálom a belső oldalt is legalább a leváló rozsdától megszabadítani, majd rozsda passziváló, alapozás, és nem késtapaszolok, hanem mehet bele egyenest a szórókitt, ott nem érdekes, ha nem sima a felület.
Van valakinek jobb ötlete ?
Másik kérdés:
A rozsda eltávolításnál, ha marad a felületen pici rozsda, persze nem lepattogzó és bekenem rozsdapassziválóval, akkor gondolom utána már nyugodtan tapaszolhatom, festhetem, mert ilyen formában már nem fog terjedni a rozsda a rétegek alatt, és újra sem rozsdál, mert azt meg meggátolja a vízzáró szórókitt !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #7632 üzenetére
Szevasz
Mármint egyszerű, átlátszó műgyantára gondolsz ?
Azal öntözzem meg a belsejét, vagy hogyan juttassam oda ?Mivel kétkomponensű, előre be kell keverni, utána pedig az ecsetbe beleköt, amivel kikentem, ha meg szórnán, abból sem tudom, hogyan takarítsam ki, mielőtt beindul a kötés ?
De ez a kérdésem a festékre is érvényeshogyan kell festés után a szórót úgy elmosni, hogy ne kössön bele a festék ?
Vagy, ha hígítót kap a bekevert cucc, akkor már nem tud megkötni ?
Szóval akkor rozsdamarón kívül mit tegyek a belső felülettel ?
Esetleg egy jó alapozó festék bele?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest