- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #6842 üzenetére
Hy!
Olvastam a hsz-et és pár dolog mint látom nem világos számodra igy leírom.
Neolux ha azzal te bármit lefújsz és az nem kerítés attól jót ne várj.
1k-s anyag,lassan szárad,nem takar,nem tartos stb...
2k-s anyagok önmagukban száradnak normál ill expressz lehet 4órás ill. 30perces hőmérséklet fűggö is.
Meg vannak az ugymond "bázis" festékek ezek matt ,jól takaró,gyorsan száradó de meg követelik a nagyon preciz aládolgozást azaz a tükörsima fellületet mert nem "husossak"
Majd mivel a mondatomban benne volt matt ill. nem ellenálloak csak egymagukban igy kell rá egy fedő réteg amit lakknak hivnak.
ezeket hivhatjuk metal festékeknek.Akkor ha jól értem, a nagyobb felületi hibákat kittel kézileg kitapaszolom, majd simítás után, az egész felületet, a korábbi festés felületét is befújom szóró kittel ?
Ha kell akkor előtte a fémet kezeld rozsda átalakítóval ill. csiszold meg majd alapozó festék.Ha mély a horpadás akkor lakatos.Ha még mindig úgy érzed akkor a üvegszállaskittet javaslok majd szóró.
Szorót érmesen vastagon fújni és legalább 2.0 feletti tűvel amihez nem kell csak 3-4bár.
Te esetedben lehet kelleni fog az 5 bár
Kompresszort ill. a pistolyt nem láttam de már igy is előre megemlíthetem kevés lesz.Folyamattos fújáshoz sajnos az én 2 dugattyus 550liter/perc is kevés. -
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #6864 üzenetére
2k-s anyag: jól takar,husos és benne van a lakk.De ovatosan kell fújni mert folyhat vagy narancsos lehet.Ha bogár,szemét kerül bele akkor megprobálhatod extra vékony tűvel kiszedni még frissibe de ha már szárad a festék akkor hagyd mert ha belenyulsz nagyobb kárt csinálsz.Várj vele 1hetet majd csiszold meg 2000-es vizes papírral és polírozd át.
bázis+lakk. maga a bázis alá nagyon gyönyörüen kell aládolgozni és minimum 800-as papírral kell befejezni mielőtt fújnád.Bázist ha felfújtad a száradása 10perc ha belemegy bogár,szemét akármi akkor egyből átcsiszolhatod 2000-es papírral majd mehet rá 2rétegben a lakk.
Én Lakkból expresszt használok 15perc és csut szárasz megfolyni nincs ideje és fullra pakolhatod persze HS lakk.2 közti különbséget ez lenne ill. az ára max 20-35% drágább a bázis festék+lakk.Persze ez nem az über gyöngymetálra értendő.
[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #6881 üzenetére
Vagy ez csak a festésig való visszacsiszolással valósítható meg ?
Mindenképpen ajánlott.
Mostanában sokszor látok ilyen autót, amiről színtelen réteg hámlik darabokban, ezek szerint sokszor és sok helyen nem csinálják jól a lakkozást
Sajnos sokan ezt elfelejtik.Ha még gyorsba ráfújod a bázisra a lakkot úgymond mikor még nem teljesen száraz akkor egybe mosodik.
Ha totál megszárad és úgy fújod rá akkor kezd "hámlani" 3-4év mulva.Addigra a fényező mossa kezeit.Én a műanyag elemeken szoktam bevetgélni pld spoyler,lökös,kilincs.Natur műanyag és az ember átfújatja szinre.Nincs is ezzel gond de azt is fel kell csiszolni ill. műanyag alapozót használni és szin+lakk.
Nos a műanyag jobban "mozog" a hőingadozásra és ezért kell egy speckó alapozó ami decije 650ft ha ezzel nem kezeled le akkor 3-4év és szabályosan "vedleni" fog a festék róla.... -
polimorf
tag
válasz Batman2 #6900 üzenetére
A száradás a szóró kitt típusától függ, de a legjobb ha egyik nap alapozod és majd csak másnap csiszolod és fested. Természetesen a "nedves a nedves" eljárásra ez nem vonatkozik. De ha meg infrázod a friss szórókittet akkor akár 10-20 percen belül csiszolhatod és festheted.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #6911 üzenetére
Ha jó minőségű lakkal dolgozol pld Bernardo Ecenarro,lechler,Glasurit,standox és azok közül is ami pld expressz az 30perc alatt rászárad.Tegnap fújtam egy 1961-es Vespát előtte a cuccokat nappal felmelegitettem majd krém ill. apach metalra meglocsoltam és rá Bernardo Ecenarro HS lakkot tettem.Délelőtt megfűjtam és este felé políroztam.
Jó kis anyagok már ezek.Persze a kemencés versionál nincs jobb.
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6933 üzenetére
Ha át szeretnéd festeni az autód mindenképpen azt ajánlom, hogy menj el egy szakemberhez (autófényező, vagy színkeverő üzlet) aki mutat neked színmintákat amiből kiválaszthatod a neked legmegfelelőbbet aztán ő ki is keveri neked a kellő mennyiséget. Ez a legbiztosabb Így nem érhet csalódás.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6935 üzenetére
Ha a mercidnek 730 a színszáma akkor bemész egy autó fényezőhöz és gond nélkül kikeveri neked. De amint írtam is a fényező mutat neked színmintákat amiből te kiválaszthatod azt ami neked tetszik ez a legegyszerűbb módja. "hogy milyen festékból milyen mértékben keverendő össze" azt nem lehet megmondani mert minden festékmárka más receptúra szerint állítja össze ugyanazt a szint. Az összetevői lehet, hogy ugyan azok de a hozzá adandó mennyiség tutira más minden márkánál.
Az autófesték boltban nem tudtak neked színmintákat mutatni? Érdekes.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6948 üzenetére
Aki keveri a színedet az beüti a gépbe, hogy mercédes 737 és kiadja neki a gép a pontos receptúrát,arra a fehérre, hogy milyen színekből mennyi gramm kell. A szinszám nem típuokra vonatkozik, csak márkára. A mercinek a 737 számon fut ez bizonyos fehér esetleg variánsai lehetnek (világosabb, sötétebb, kékebb, sárgább stb.), De azok is ugyan ahhoz a fehérhez tartoznak csak árnyalat beli különbségek vannak.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6949 üzenetére
Nem árt ha mindenütt meg csiszolgatod mert idővel lepöröghet a festék ha nincs aládolgozva.
A csiszolás több okból is fontos, többek közt a fényezés szépsége is múlhat rajta de a kissebb karcok és egyenetlenségek kiigazítására is szolgál stb. stb.
Azt szeretném kérdezni, hogy a fújást is magad fogod csinálni, vagy azt már szakemberre bízod? Ugyanis kellő gyakorlat nélkül érhet pár kellemetlen meglepetés...Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #6968 üzenetére
Neoluxból nincs készen mercire kevert szín tudtommal, csak bekeverni lehet.
Az a gond a kompresszoroddal, hogy folyamatosan kellene tartania legalább 2 - 2,5 bár nyomást az nem megoldható egy komplett autó fujásánál, hogy elemenként megállsz míg feltölt a kompresszor mert mire a végére érsz az eleje már meghúz és nem fog összeolvadni túl aprónarancsos lesz. Arra is nagyon figyelj oda, hogy a kompreszor ne nyomjon a pisztolyhoz se vizet se olajat (FONTOS). És mielőtt elkezded fújni zsírtalanítsd át az egész autót. Az üzletben tudnak adni neked zsírtalanítót is. Ha nem kemencében fogod festeni akkor mindenképp locsolj fel, és portalanítsd a helységet is és az autót is.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7002 üzenetére
Mi úgy szoktuk csinálni ha nagyon csúnya, hogy először Rupes géppel 400-al szárazon csiszolju, aztán 800-as csiszpapírral vizesen megcsicsoljuk, aztán 2000 vagy 2500-as csiszpapírral vizesen, végül Rupes géppel 3000-es Trajzakttal vizesen csiszolni. Ezek után jöhet a 3 különböző finomságú 3M-es polír paszta. Eddig még mindíg meg voltak elégedve a tulajok az eredménnyel.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Batman2 #7083 üzenetére
Tévedsz. Nem azért durva, mert mattít.
Eltünteti a karcokat, finom pedig fényesít.
Polír után illik waxolni, mert ezzel véded a réteget.
Több autót políroztam már, mindig durva-finom kombóval dolgoztam. Igaz nem fényező a szakmám, de a már mellékelt képeim szerintem beszédesek.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #7083 üzenetére
Egy ilyen lámpabúráról van szó !Mivel elég tagolt a felülete, így csak a lehető minimálisat végezném, amitől kicsit szebb lehet még, mivel elég macerás !
Ugyan már 4ezerért lehet új búrát kapni hozzá, nyilván utángyártott, így nincs bizodalmam hozzá, mert ki tudja mileny torzulásai vannak, milyen bóvli kinézetű, ezért próbálkoznék inkább az eredeti szépítésével.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7082 üzenetére
Nem tudom milyen festéket akarsz rá fújni de lakk csak a BC és a vizes bázisú festekekre kell.
A levegőn száradó mint pl. Neolux ezekre nem kell lakk. lehet rá lakkot is tenni de előtte meg kell mattítani, De ezekre nem szoktak lakkot fújni. Márpedig ha fehér az autód akkor gyanítom, hogy nem bázisos színt teszel rá. Egyrészt mert a sima fehér olcsóbb mintha metál szisztémában akarnád.
Ha lakkot akarsz fújni ahhoz jó világításra lesz szükséged a helységben ahol fújni fogod és ha jó világos van akkor fogod látni, hogy hova mennyi anyagot vittél fel. A lakkot is két rétegben kel felhordani a felületre, a két sor között betartva a húzási időt Ha nem tartod be akkor megfolyhat a lakk.Általában 20 perc két sor között. A felhordandó mennyiség a lakktól függ, de látni is lehet rajta, hogy mennyi a kevés és mennyi a sok. Ha kevés arra még lehet rá fújni de ha sok akkor megfolyik. A kettő közti állapotot kell eltalálnod. Erre van a rutinMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
keyol
aktív tag
válasz Batman2 #7096 üzenetére
Batman2
"Pont ez jutott eszembe, ahogy írtad, hogy vissza kellene mattitani, hogy ha matt festékkel fújnám (már ha van ilyen fényező anyag a BC-n kívül), akkor annak a felületésre viszont csiszolás nélkül, száradás után is rögtön mehetne a lakk, jól értem ?"A matt festékre sem fújhatsz csiszolás nélkül ha már megszáradt.Ha nem nedves a nedves eljárással fújod akkor mindenképp csiszolni kell a felületet a jobb tapadás érdekében.És mivel csiszolod lemattul
[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7096 üzenetére
Írd már meg légyszi, hogy milyen márkájú festékkel akarod lefújni az autódat, és azt is, hogy BC azaz 'base coat' vagy 2k-s, vagy vizes vagy egyáltalán milyen anyag az amivel dolgozni fogsz
Ha tudnám az anyagot talán könnyebb lenne segíteni.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7100 üzenetére
Én a 2K-s festékre nem tennék lakkot.Tök felesleges hisz számottevően több védelmet nem nyújt a plusz lakkréteg, csak több munkát, a fehér szín amúgysem mattúl olyn mértékben mint pl.a piros A 2K-s festékek úgy vannak kifejlesztve, hogy ne kelljen rá lakk. Ha lakkozni akarnám más BC festéket keresnék rá.
Ha jó minőséget szeretnél az nem olcsó, ami meg olcsó az általában olyan is. Én többnyire Standox festékkel dolgozok de a PPG sem rosz.Vagy van a De Beer ami árban is elfogadható és minőségileg is üti a szintet. Persze rengeteg festékfajta van, mindet én sem ismerem.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7109 üzenetére
Szívesen de azért a 10 évbe ne merülj nagyon bele. Előfordulhat sok érdekesség közben, pl. belűlröl eszi a rozsda kifelé amit most nem látsz de lehet 1 év múlva meglepi lesz. De nem szeretnélek letörni így inkább azt kívánom, hogy neked legyen igazad, és sok örömöt találj benne!
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
tildy
nagyúr
válasz Batman2 #7110 üzenetére
manuális váltós autó, a kuplungot kell kivezetni, lévén édesapám nem tudná most már vezetni (lévén tolószékbe kényszerült, bal láb térdfölötti amputáció miatt.)
Igen, pontosan olyanra gondolok, mint a bajuszkapcsoló, ha megnézed a linket , ott láthatod is miről van szó.
PEdál mellett (hogy más is tudja vezetni) illetve helyett (hogy édesapám is tudja) kell.
Munezxbk: köszi azért. Jászságról van szó, de nem igazán találni a környéken olyat, aki ezt meg tudná csinálni.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7119 üzenetére
Ezeket a festményeket aibus pisztollyal készítik ilyennel: [link]
Ezeket nem 2K festékkel csinálják így nem vonatkozik rájuk a 20 perc sem.
A festmény elkészülte előtt mattitják fel a felületet aztán megfestik a képet és ezek után lakkozzák csiszolás nélkül. Az ilyen festmény készítéséhez nagyon nagy kézügyesség kell és hatalmas rutin. Ebbe nem kezdenék bele házilag, hacsak nem Te vagy Picasso.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7163 üzenetére
Festés előtti zsírtalanítóból sok márka van, de ahol a festéket fogod megvenni ott kell árulniuk zsírtalanítót is. Szinte mindegy mi a neve a funkciója mindegyiknek ugyan az márkától függetlenül.Fél liter elég az egész autódra.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7163 üzenetére
Konyhai papírtörlöt átitatod a zsírtalanítóval és áttörlöd az elemet, aztán száraz papírtörlővel szárazra törlöd. Ezt muszáj megcsinálnod mert ha nem akkor elöfordulhat, hogy a 2K festék a zsírosabb részeken (amit szabad szemmel nem látsz) ott szétugrik, amit elég macerás eltüntetni.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #7168 üzenetére
Mikor már leragasztottad az ablakokat és egyebeket és már kezdenéd festeni a festés előtt közvetlen a zsírtalanítás jön,
Zsírtalanítás után ragacsos kendővel (amit szintén a festékvásárláskor vehetsz meg) jön a portalanítás. Egyik kezedben a pisztoly amivel fújod csak a levegőt a felületre a másik kezedben a ragacsoskendő amivel alaposan törölgeted a felületet. Az egész autót alaposan át kell törölgetni (inkább kétszer mint egyszer se)
Ezek után kezdheted magát a fényezést.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
#00809728
törölt tag
-
akos86
aktív tag
válasz Batman2 #7201 üzenetére
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy létezik e olyan sampon vagy tisztíóanyag amit a makacs szennyeződéseket eltávolítja a karosszériáról gondolok pl madár ürülék, ragacsos virágpor. Fehér színű az autóm és teli van ilyen kis sárga pöttyökkel kaparni nem mertem nehogy megsértsem a fényezést.
Előre is köszönöm!
3dfx, gone but never forgotten...
-
-
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #7631 üzenetére
Megtisztitód majd ahol tudod megcsiszolod.
Lehet kapni rozsda átalakító terméket ilyeneket.Meg érdemes az ajtókat bellűlről kikencézni űregvédő anyaggal.
1.megpróbálom a belső oldalt is legalább a leváló rozsdától megszabadítani, majd rozsda passziváló, rozsda átalakító,alapozás, lehet kapni 2komponens gyantákat kimondottan műanyag szaga is van.Kb olyan mint a buszok fogantyúi.
360ft/decije...majd űregvédő anyag.
2miután kész a belső oldal festése,igy mehet a kűlsőre a megérdemelt tőbb réteg festék + zománc...Igy jó
[ Szerkesztve ]
-
-
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #7682 üzenetére
Sajnos én sem tudom.Van itt SZFVÁRON egy jó kis festékbolt és ott kaptam proba képpen azt mondták ,hogy simán a nyers fémre kell felfújni és nagyon jó alapozó.
Tényleg igazuk volt homokolás után ide kerűlt egy vespa robogót amit lekezeltem vele és olyan műanyag szaga volt mint anno amikor elektrosztatikus porfestéssel foglalkoztam+220fokon ráégettűk. -
::Trunks::
senior tag
válasz Batman2 #8050 üzenetére
1 vagy 2k? függ az edző mennyiségétől is ( ha 2k) a levegő hőmérsékletétől, meg kb mind más.Meg persze,hogy milyen vastagon fújtad fel. Fél órát vársz,hogy porszáraz legyen,kirakod a napra 1 órára ,aztán csiszolhatod vissza nyugodtan...
[ Szerkesztve ]
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
::Trunks::
senior tag
válasz Batman2 #8053 üzenetére
Fújtam már mobihel szóróval, olyan,mint a többi. Sima szóró, nem extra, de nem is szar. használható.
Mobi gittel én is szívtam egyszer,az nagyon ratyi. Meg a Body is szerintem...
Multkor vettem a festékboltba valami olcsó-t azt hittem,hogy majd mekkora ratyi lesz,és rohadt jó volt. Még a doboza is ilyen igénytelen volt
Carsystem gittet nagyon szeretem.[ Szerkesztve ]
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
polimorf
tag
válasz Batman2 #8050 üzenetére
Legalább 24 órát de minél többet hagyod száradni akár napokat is annál jobb, (kevésbé karcosodhat vissza).
Festékeknél általában 4-8 óra a porszáradás de ez festéktípusoktól függ a jobbak 4 órásak. A csiszolható szárazság 20 fokon 24 órás 70 fokon 20-30 perc. De ezek az adatok festékenként eltérőek lehetnek, amiket írtam azok általános adatok.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen