- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6934 üzenetére
Igen, ma voltam egy autófesték boltban alvázvédőt venni és érdeklődtem a festékekről, mondták is, hogy bármit, ami nem tiszta fehér, azt már keverni kell, ha mondok kódot, a szerin t kikeverik.
Az autó adat tábláján levő színkód 7xx (730?).
kérdeztem, hogy elnevezés alapján ki tudják e keverni, pl. "klasszikus fehér", vagy a fenti mercedes gyári színkód alapján ?
Elnevezés alapján nem, a mercedes kódot meg nem tudja, hogy tudják e.Szóval valahogy meg kell akkor találnom, hogy mi a w123-as mercedes, klasszikus fehér színkódja, esetleg azt is, hogy milyen festékból milyen mértékben keverendő össze.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6954 üzenetére
Az az érdekes, hogy a boltban, ahol jártam, ott a fickó nem tudta megmondani, hogy a járgány színkódja alapján ki tudják e keverni, mert úgy értettem, hogy nem biztos, hogy ismerik a mercedes színkódókat !
Lehet, hogy az ő programjuk a mercedes kódját nem ismeri ?De nem volt teljesen világos az ürge szövege számomra.
Annyi volt világos belőle, hogy úgy, hogy "klasszikus fehér" nem tudják kikeverni, mert hogy minden márka más árnyalatot ért alatta, kell a kód, de hogy milyen jó nekik...Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6957 üzenetére
Igen, a fújást és mindent magam szeretnék csinálni !
Azért is szereztem be kompresszort és szórót.
Festék nélkül már kipróbáltam, bár kevesebb levegőt szolgáltat a kompresszor, mint amit maximum megeszik a szóró, de egy-egy elem festése alatt elég amit produkál a kompresszor folyamatosan + amit eltárolt a tartályban.
A szórónak még nem ismerem minden állítási lehetőségét, lehet, hogy a max. levegő mennyiséget is be lehet állítani valamelyik csavarral.Eddig csak spray flakonnal és kicsi szóróval volt gyakorlatom, mindkettővel egész jól ment már a szórás, pedig a flakon nyomása és porlasztási minősége is gagyi.
Előbb természetesen kipróbálom a rendszert egy kis próbafestékkel (1K Neolux) a régi ajtóm lapján, aztán ha már ott jól tudok fényezni, akkor esek neki a járgánynak vele.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #6977 üzenetére
A Neoluxot csak a próbákhoz szándékszom használni, nem azzal akarom festeni, hanem valami jobb anyaggal.
A kompresszor tartályán alul van egy leengedő csavar, elvileg ott kell leengedni az összegyült vizet, az olajról nem tudok nyilatkozni, remélem, hogy azt nem nyom kifelé, vagy a vízzel együtt akkor az is lecsapódik !
A tartályban valami csörög, mintha homok lenne az aljában, valszeg szilikagél, a levegő párátlanításához.Mindenképpen elemenként terveztem festeni a járgányt, nem igen lesz időm és ernergiám egyszerre megcsinálni az egészet, végigcsiszolni (bár ezt meg lehet előre csinálni), végigmaszkolni, aztán a szóró kittet felvinni, száradni hagyni, majd megint csiszolni, portalanítani, majd festeni.
Az egybefüggő elemek esetében is több helyen van valamilyen dísz elem, ami kitakar egy részt, ott meg tudok állni a műveletekkel, így nem gond a részenként való festés. Az eleve hézaggal egymástól elkülönülő elemek esetében pedig adott, hogy mennyit csináljak egyhuzamban, mint pl. motorháztető, vagy ajtók és csomagtartó tető.
A tető és a hátsó sárvádő a legnagyobb összefüggő egység, de köztük is van egy dísz elem a C oszlopon, ami alatt meg lehet szakítani a munkát.
Erre van csak lehetőségem, ezért így vagyok kénytelen megcsinálni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
keyol
aktív tag
válasz polimorf #7094 üzenetére
Szerintem a fehér festék után tehet lakkot is,az szerintem is egy jobb választás mert a lakk kopik és nem a festék,akár az idő vasfoga akár egy polír alkalmával.Én azt úgy csinálnám,hogy megfújnám fehérre,de nem fényre és utána a megfelelő száradás(kb 20 perc) után tenném rá a lakkot és nem várnék vele annyit,hogy megszáradjon mert akkor tényleg vissza kell mattítani.
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #7094 üzenetére
Szevasz
A BC alatt a 'base coat'-ot, alias bázis festéket akartad érteni ?
Pont ez jutott eszembe, ahogy írtad, hogy vissza kellene mattitani, hogy ha matt festékkel fújnám (már ha van ilyen fényező anyag a BC-n kívül), akkor annak a felületésre viszont csiszolás nélkül, száradás után is rögtön mehetne a lakk, jól értem ?
Tehát ha normál, oldószeres 2K festékkel fényezek, akkor arra macerás lenne (felület érdesítése) lakkot tenni ?
Ha viszont mégis lakkal is szeretném védeni a felületet, akkor pedig nedves-a-nedvesre elven, még száradás előtt kell a lakkot ráfújni, ez így korrekt megoldás lenne, ahogy Keyol javasolja ?
Igazából nem akarnám szaporítani a munkámat, így is minden bizonnyal jó sokáig fog tartani, míg magam csak az előkészületeket és a festét megcsinálom, csak azt próbálom meg méregetni, hogy mennyivel lesz ellenállóbb, időjárás állóbb a munkám, ha még lakkal is bajlódok, megéri e ??
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #7099 üzenetére
No, hát ezt még én sem tudom, még nem szereztem be !!
Csak annyit, hogy 2K oldószeressel szeretném.Tudnál ajánlani valami nem túl drága, középkategóriás festéket ?
Mondjuk attól is függ, hogy felént mit, és melyiket mennyiért forgalmazzák.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
runner 125
nagyúr
válasz polimorf #7469 üzenetére
Köszi, megoldódott.
Vettem ótósboltba itt helybe 2400-ért az ajánlott Sikaflex szélvédőragasztót. Csak fekete volt neki, de az autó amúgy is sötétkék fényezésű, meg majd figyelek a felrakásnál."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Autoglym
tag
válasz polimorf #7586 üzenetére
Most valószínűleg, vagy tuti?
Valóban nem vagyok fényező, de már javítottam komoly autókon ilyen hibákat pár száz esetben és, mint mondtam 100%-os eredményt nehéz elérni, de 90-99%-ost el lehet, ami abban az esetben ha nem szeretné valaki telibefújatni az elemet ilyen vagy olyan okból, szerintem nem rossz. Egy 1 éves piros VW színét gyári színkód alapján nem hiszem, hogy olyan nehéz lenne annyira megközelíteni, hogy rosszabb eredményt érjek el, mint maga a kőfelverődés...[ Szerkesztve ]
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
Autoglym
tag
válasz polimorf #7590 üzenetére
Egy sötét színű autón a világos alapozónál csak jobban tud kinézni és egy Aston Martin géptetejét, de még egy Polóét sem szívesen fényeztetik újra minden egyes kőfelverődés után... Itthon többet ér a gyári fényezés, mint az esztétikum. Arról nem beszélve, hogy milyen bután tud kinézni amikor egy egész elem színe üt el a többitől... Ha már százszámra van rajta, én is fényezést javaslok, de pár darabnál általában megoldjuk feltöltéssel.
Teljesen fölösleges ezen vitatkozni, mert sokféle igény van. Te mint fényező kínálsz megoldást én meg mint autókozmetikus.[ Szerkesztve ]
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #8056 üzenetére
Szevasz
Kösz az infót.
Még hozzá sem fogtam, nem volt rá időm.
Csak a kertemben és hétvégén tudom csinálni, de ugye onnan valahogy haza is kell jönnöm, nem ott lakom, így reggeltől estig van rá időm, ez alatt kell az adott felülettel végeznem.
Persze, hazajöhetnék szórókittesen is, aztán másnap vissza festeni, de jobb lenne egyben letudni.Eddig időm sem volt hétvégéken sem, másrészt olyan meleg volt, hogy szerintem a festéhez sem ideális, én pedig bizotsan nem bírom 35 fokban, kézzel végigcsiszolni (nincs hozzá gépem).
Most össze, szolid meleg hétvégéken szeretném összehozni a dolgot !
Ha nagyon muszály, esetleg kinn tudok aludni egy éjszakát és akkor nem kell menni vele közben.Aztán azzal is problémázok, hogy mit csináljak az itt-ott kicsit torz elemekkel, és az ajtókkal, amikenk az alja letoldott, de elég randán, hullámos és horpadt kicsi.
Van másik ajtóm 3 darab, de az egyik, amelyik csiszolásának nekifogtam, szintén van kis horpadás, és az alján pici kirohadás is, szóval nem tudom, mitévő legyek !
A jelenlegi ajtók alját rendesen meg kellene tapaszolni, hogy rendben legyen az íve, mivel kihajlítgatni bizonyára nem tudom.
A tapaszt pedig nem tudom, mivel kenjem megfelelő ívre.Megnézem a többi ajtót is, de most inkább hajlok arra, hogy a horpadt aljut gitteljem ki és azzal fessem le a járgányt.
Ezen kívül még az első sárvédő íven is igazítani kell, ott sem stimmel minden, csak utána lehet festeni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #8157 üzenetére
Szevasz
Ha nem muszály, akkor nem hígítom a festéket, amúgyis valamelyik festék leírásánál azt olavstam, hogy csak a gyártó által megadott hígításban használja.
Gondolom, a friss festék az ilyen hígítású.Három ajtót ledolgoztam, kibeleztem, festésre előkészítve, de kettő alján javítani kell mert vannak rozsdás foltok, illetve egy kis átrohadás is.
Az átrohadást kivágom és pótólom lemezzel, eddig remdben van, a rozsdást részt pedig lehetőség szerint fémtisztára csiszolom, illetve kezelm rozsda passziválóval, majd jönnek rá a rétegek, gitt, szóró és festék.De a belső oldalával mit kezdjek az ajtónak, ahová nem férek be, különösen az ajtó alján meghúzódó mélyedéssel, ahol csatlakozik a belső és külső lemez ??
Csak üregvédőzés, az elég,
vagy van még valami, amivel lehet kezelni ?A gitt mehet a szín fémre, vagy érdemes még alá valami rozsdagátló alapozót kenni, pl. cinkkromátot ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #8181 üzenetére
Szevasz
Nem védeni akarom, de ki tudja ki készítette a felvételt és ki tette közzé.
Csak annyit hoztam fel mentségéül, hogy lehet, hogy tudja, hogy mi kell egy rendes festéshez, csak annyira nincsen pénz arrafelé, hogy nem telik többre.
Erdély belsejében, de a román területen is sok helyen olyan szegénységben élnek, hogy mi azt fel sem tudjuk fogni, még azok sem, akik itt sem élnek sokból !
Több éve járunk már Erdélybe kirándulni, így sokmindent láttam már, többek között ehte román területet is a Kárpátokon túl.Mindenestre nem ez a követendő példa, ezt ne tanulja meg senki !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
runner 125
nagyúr
válasz polimorf #8193 üzenetére
Igazad lehet, viszont ez nem egy 50-es, boltba járós lelakott robogó. 180ccm-es, rendszámos, teljesen gyári állapotú, és szeretném is megőrizni a gyári állapotot, ezért ragaszkodom hozzá h keverje ki valaki nekem.
Most viszem más fényezőhöz, jobbat nem tudok."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
Laybee
őstag
válasz polimorf #8213 üzenetére
Az a baj, hogy félek, hogy nagyobb kárt tesz benne. Ahol polírozta, mellette pár centire mattul, gondolom nem figyelt és nem maszkolta le a nem kívánatos részeket. Egyszerűen a környékemen nincs megbízható fényezőmester. Ő volt a harmadik.
Holnap teszek fel képet, ma már nem volt erőm készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #8213 üzenetére
Node magát a festést nem lehet kipolírozni, csak ha lakk is van rajta ?
Vagy ez csak bázis festék esetében értendő, ahol mindíg kell rá lakk ?Más:
Utána jártam a számomra szükséges festéknek, és beszereztem az összes többi cuccot is. Neki is fogtam az ajtók aljának, miután ki lett pakolva minden az ajtóból. jelenleg a gittelésnél járok.Akrill festéket mondtak (nem bázis festék), gondolom, oldószereset már nem is tudnak adni, vagy nem is adhatnak, de nem kérdeztem rá.
Meg van a színkódom, Mercedes 737-Classic weis, megnézték a szín katalógusaikat és meg is van nekik, így ki tudják nekem keverni, amikor kell.Festéket még egyelőre nem vettem meg, mert nem tudom, hogy bele fér e még most ősszel a festés, nem tudom, lesz e elég időm megcsinálni az előkészíületeket és lesz e még elég jó idő hozzá.
Nyáron túl meleg volt (35fok) most meg hírtelen túl hideg van (15 fok).20 fokban még lehet rebdsene fényezni, vagy szükséges mindenképpen a vagy 25 fok ?
20, huszonegykét fokra még van esély most az ősszel.
A szórót végülis 4500Ft/l-ért kaptam, így már rendben tűnik az ár.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
::Trunks::
senior tag
válasz polimorf #8222 üzenetére
Nem értek egyet. Meg kell vizezni ,ha akkor nem matt, és nem látszik egyáltalán ,akkor csak újra kell lakkozni.
Pontosan tudom mi a lakk, attól kapja majd a védelmet ,és a fényt a bázis. Ha ki lett csiszolva a lakk ,de a bázist nem bántotta akkor csak újra kell lakkozni.[ Szerkesztve ]
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
Laybee
őstag
válasz polimorf #8233 üzenetére
Értelek, de őt pont nem kell, hiszen ami a képeken is látszik, összekarcolta az autót. És ez csak egy része volt. Pl az előző homályosodást is én mondtam neki hol van, ő nem látta. Mellesleg amit nem említettem, frissen fényezett egész csomagtartó hologrammosra van polírozva.
Ezért szeretném majd tavasszal én megcsinálni a polírt.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #8248 üzenetére
Szevasz
Arra lennék még kiváncsi, hogy az ajtó, vagy bármilyen lemeznek az élét hogyan lehet rendesen lekezelni, hogy azt is festék, illetve a többi réteg is védje ?
Az ajtó éle helyenként szimplán le van kopva, a tiszta fém látszik ki, viszont más helyen pedig, ahogy egyéb elemek élénél (pl. motorháztető) kisebb-nagyobb lepattogzások vannak, hiányok a festésből.
A foghíjas rész gondolom gittel tapasszam ki szintbe ?
(jó babra munka)A natúr, festés nélküli élekkel viszont mit kezdjek ?
A szóró gitt, majd a festék képes ezeket az éleket is kellő vastagságban befogni ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz polimorf #8320 üzenetére
Nem fotóztam.
Konkrétan az az egyszerű probléma, hogy megkeverem, rákenem a gittet az adott felületre, hagyom megkötni, majd mikor elkezdem csiszolóval lesimítani, sok esetben keletkeznek, vagy előkerülnek kis apró mélyedések, de hogy hogyan keletkeznek, azt igazán nem tudom ! Olyan, mintha porral teli zárványok lennének, de vaszeg a por már csak a csiszoláskor megy bele az előkerült mélyedésbe.Az is lehet, hogy rosszul kenem és apró légbuborékok záródnak be, amik csiszoláskor előkerülnek.
Felkenés után egyébként a felület homogén és egységesen megköt.Mindegyik gitt puha, könnyen csiszolható anyagot ad megkötve ?
Ez igen.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Ford topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Linux kezdőknek
- DIGI Mobil
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest