- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
Hirdetés
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercel
senior tag
Ez az Izé Határozottan nem kéne, de a teszt jó volt, részemről semmiféle elfogultságot nem éreztem rajta.
Tök jónak tartom, hogy ezt a témát is beemeltétetek és kifejezetten üdítő, hogy olyan Mobilarénásan 'kockán' álltok a témához , kicsit más nézőpontból és nem akartok hirtelen 1001-ik bringás szaklap is lenni, szóval köszi a tesztet
[ Szerkesztve ]
Marcel
-
beef
őstag
Az ára alapján akár jó is lehetett volna, de egyedül a nagy akku a pozitívum. Ebben az ársávban azért már itthon is található, ugyan kisebb akkuval, de akár nyomatékszenzoros bringa is. Jobban összeszerelt kivitelben, 7 kilóval könnyebben, 28-as kerékkel. Igaz nem összecsukható, de ez inkább előny
-
Segal
veterán
Hiába próbáljátok a végén magyarázni a dolgot ez egyszerűen egy ipari hulladék. Az ellenségemnek sem ajánlanám
Ordít minden alkatrészéről hogy valaki körbejárta a raktárat és az évek óta porosodó alkatrészeket összeollózta ehhez a f*shoz...
Mint előttem is írták azért ebben az ársávban már találni ennél jobbat."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
#27070592
törölt tag
Ezt nem SUV hátuljába kell beemelni hanem pickup platójára feldobni.
Kis munkagépnek jó lehet, pl egy nagyobb gyümölcsöst kényelmesen végig lehet járni vele, jó gazda stílusban. -
-
contaxg
veterán
sárhányósárvédőA jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
cs.zs.
addikt
Az összecsukható bringákról annyit érdemes tudni, hogy (pl régi kis kemping bicaj)
vonatra szállva vele összecsukva = kézipoggyász, és akkor nem kell kerékpárjegyet venni.
Kíváncsi lennék, hogy ezzel a 30 kilós böszme szörnyeteggel milyen lehet vonatra szállni, és mit mondana a kaller
...itt kérem mindenki!
-
Graphics
Jómunkásember
A legjobb a promo képen látható gumiabroncson lévő felirat az mindent visz.
A képeken látható gumiabroncs valójában pedig:Szerintem még mindig jobb lenne, ha őszintén vállalnák a terméket, vagy netán egy üresre kisatírozott gumiabroncs kerülne fel a promo képekre, és nem egy autó gumiabroncs.
[ Szerkesztve ]
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 91999 FT - ingyen szállítással
-
Mishita
tag
Nem kellet ehhez körbe járni a raktárat, ezeket gyártják mai napig. Meg tegyünk különbséget a kerékpáros és az átlag ember között. Az átlagnak ez tetszik mert jó traktor kérek van rajta megy hajtás nélkül meg van rajta csomag tartó stb. Azt akki villany rolleren kezdte és úgymond ki maradt neki a kerékpározás, vagy sose ült még jó bringán neki ez lesz a tökéletes. Persze ez nem változtat azon hogy a minősége teljesen gagyi. Itt inkább arra leszek kíváncsi mikor ezen valami elektronika, vagy az akkumulátor el fárad milyen szerviz háttere lesz. Mert nem látom annyira tartósnak ezeket a bringákat.
-
Lajmund
senior tag
Nagyon élvezetes volt olvasni ezt a tesztet Jókat nevettem az ilyeneken pl hogy álmoskönyv meg hasonlók 🤣😂 Én arra lennék kíváncsi hogy 5000 km után milyen állapotban lesznek ezek az ördögi szerkezetek. De ahogy előttem írták falura vagy bárhova simán jó lehet mert elérhető árú és nem kell tekerni ha úgy akarja használni az ember. Mondjuk ez nekem pont nem kéne ha már elektromos cuccot akarok de egy szórakoztató tesztnek tökéletes volt
Pc power: i5, 32g ram, Asus tuf rtx 3080/ Monitor: lg 65" c2/ Samsung Z fold 5 / galaxy watch classic 6 47mm/ Adam audio 8"/ Fyne audio F3 12"/smsl do 100/ seeaudio bravery/ fio lc bt2/
-
wolfman
veterán
Ránézek egy ilyen kinézetű bringára és elfog az undor.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
nagyúr
Ezek a kínai csodák mindig nagyon szórakoztató tesztalanyok, de az alábbira nem számítottam:
Első szinten 10 km/h-ig, másodikban 15-ig, aztán 20-ig, 23-ig és 25-ig segít be a motor, ami konkrétan azt jelenti, hogy bármennyit is tekerünk, a jármű ennyivel fog haladni. Ez egy meglehetősen furcsa érzés, ráadásul van egy olyan hozadéka is, hogy ha átlépjük sima tekeréssel az adott szinthez tartozó maximális sebességet, akkor hirtelen kikapcsol a motor, amitől meglepően megváltozik a tekerés nehézsége, de amint leesik a tempó a megadott szint alá, bekapcsol újra, amitől pedig olyan az ember érzése, mintha valaki hátbaverné.Ez praktikusan azt jelenti, hogy kerékpárként használhatatlan, nem?
Meg ugye azt sem árt tudni, hogy ez a KRESZ szerint nem kerékpár.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
vndlczndr
tag
Bizony, a gázkar, a teljesítmény és még ki tudja hány dolog miatt ez segédmotoros kerékpár annak minden nyűgjével (jogsi, sisak, kötelező biztosítás) egyetemben.
Amúgy meg a fenti idézet tényleg jól mutatja, hogy mennyire használhatatlan a cucc, százszor többre megy az ember valami használt e-bike-kal.
ex AtomNyúl
-
CSAVI38
tag
Nekem van egy ilyen bringán 3 éve kb 6500 km t mentem vele. Mivel fel van oldva így 40 km/ h megy 5 ben az én súlyommal. 3 dolgot cseréltem rajta. A féket félhudraulikus kinai cuccra, a hátsó lanckereket mert keves volt a 40 hez az eredeti, mert én mindig rendesen tekerek is, meg vettem rá egy rugós ülést. Én munkába járásra használom nyáron, meg ősszel, de nem minden nap. Elég sokat megyek földúton, de mellette városban is megyek egy odavissza menetben Semmi baja nem volt eddig és kb 70 km - t megy egy töltéssel a 90 kilommal plusz kb 15 kg cucc, úgy hogy tekerem de ahol tudok kulteruleten kb maxon megyek folymatatosan. Tök kényelmes és kb ugy megy homokos talajon is mint a betonon. Azt azért cáfolnám, hogy ennyiért lehetne itthon hasonló bringát venni. Nyilván ne hasonlítgassa senki valami márkás cucchoz de az ára is töredéke Akciózák elég sokszor és úgy kb mindig 1000 dollár alatt van. Nekem bevált.
-
ncc1701
veterán
Mindig sírnom kell, mikor ilyen gatya felszereltséggel látok bicajt, pláne ennyiért. Értem, h fogni kell a fillért, de na.
Maradok az ultegra cuccoknál, és az outiknál. -
Azie
őstag
válasz #27070592 #21 üzenetére
ha végig akarok nézni minden fát, akkor végigjárom gyalog. sajnos ez ilyen meló.
sajnos ez a villanybringa pont nem praktikus semmire, akkor már inkább egy quad vagy vannak kifejezetten bejárásra tervezett kiskocsik a nagy gépgyártóktól (is)"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
wandor0930
aktív tag
válasz vndlczndr #15 üzenetére
A használhatatlan azért túlzás, az összes pedálszenzoros így viselkedik és sokan elégedettek is vele. Közlekedni szerintem nincs ezzel gond, de ha kicsit számít a sportolás és a kerékpározás élménye akkor bizony mélyebben zsebbe kell nyúlni és nyomatékszenzorost vásárolni.
Az már más kérdés hogy ezek a típusú biciklik kinek jönnek be. -
Ajándékok
aktív tag
válasz wandor0930 #24 üzenetére
Nem értem miért nem választják szét a két dolgot?
A bringa menjen akku-ról.
A tekerés nehézsége legyen állítható és az CSAK az akku-t töltse.
Nincs késleltetés, lejtőn és emelkedőn is ugyan olyan (számodra optimális) erővel tekerhetsz.
Agymotoros kerekekkel a láncot, váltót is el lehet hagyni.Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
beef
őstag
-
nagyúr
válasz wandor0930 #24 üzenetére
Mármint úgy, hogy a rásegítés fokozatától függ az a sebesség, ami felett elveszi a +kraftot?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
wandor0930
aktív tag
Igen, a pedálszenzorosnál azt állítod hogy a rásegítés meddig gyorsítsa a kerékpárt, az hogy tekersz igazából olyan mint egy on/off kapcsoló.
Az változó hogy ezt hány fokozatban tudod állítani.
A nyomatékszenzorosnál meg megvan hogy az adott fokozat hány % pluszt ad ahhoz amit te beleraksz.Ha szabályos akarsz maradni akkor 25 km/h fölött pedig egyik sem segít.
-
nagyúr
A koncepciót én se értem alapből, összecsukható fatbike?
Meg ezek a nagyon alsópolcos cuccok: 7 sebességes Tourney, noname, semmire se jó villa, alulméretezett fékek...Més que un club!
-
nagyúr
válasz wandor0930 #28 üzenetére
Igen, az OK, hogy pedálszenzor esetén a fokozat határozza meg, hogy mennyi kraftot ad, de olyat eddig nem hallottam, hogy fokozattól függő sebesség felett elveszi a hajtást (a 25-ös korlát az külön téma). Annak úgy semmi értelme, szvsz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Aprósólyom
addikt
Pedig ha sokat mész sárban és nem takarítod, akkor egy idő után úgy néz ki belső oldalon, mintha hányná a sarat. Van ilyen szó, nálunk is hívják sárhányónak.
#25 Ajándékok: Mondjuk a hatékonyság miatt?
Generátor pár százalék, töltés pár százalék, akkuból áramkivétel + teljesítményszabályozás pár százalék, Elektromos motor pár százalék. A Végén ott lennél hogy a generátorba leadott energiádból végül majd csak 60-70%-t fogsz tudni realizálni az elektromos motornál, mikor húzod az e-gázkart. Sokkal hatékonyabb, ha közvetlenül rátekersz a kerékre a motor meg segít.
És nem mellékesen lemerült akkuval is tudod tekerni.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Aprósólyom #31 üzenetére
Viszont kiesik a súrlódásból származó veszteségek egy része, csökken a bringa súlya, az akku töltés-merítés veszteségét kondenzátorral el lehet kerülni, az optimális terhelés miatt több energiát tudsz megtermelni és tovább bírod.
Nem tudom, hogy jobb-e a jelenlegi rendszerek hatásfoka, de szerintem nincs túl nagy különbség.
Ha az akku lemerül, egy relé áthidalja az elektronikát, a tekeréssel megtermelt energia mehet közvetlenül a motorra.
Ha mindkét pedálnál van generátor és mindkét kerékben van motor, kb 0 az esélye, hogy meghajtás nélkül maradsz. Normál bringa esetén lánc elszakadhat, pedál letörhet...
vagy
A kitámasztóra rakod a bicajt és ha már otthon elfelejtetted feltölteni, az út szélén egy helyben tekerve feltöltöd az akkutNagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Aprósólyom
addikt
válasz Ajándékok #32 üzenetére
Nézzük végig akkor....
Direkt lánchajtásnál egy normális, karbantartott, nem szétkopott mechanikánál ~1-2% a veszteség pedál és kerék között.
Az általad említett megoldásnál csak a generátornál keletkezik 15-5% veszteség design/minőség/precizitás függvényében. (85-95% hatékonyság)
Li-ion töltés-kisütés hatékonysága is 80-90% közötti.
Csak ezen kettő esetében overall 68% - 85%-ról beszélünk.
Eztuán jön még az elektromos motor hatásfoka... A legjobb EV-k motorja állítólag megközelíti a 98%-t, de azok EV-kbe szánt motorok.
Egy tipikus jobb motor viszont "csak" 95-96%-t vagy alatta...
És akkor még számolni kell azzal, hogy direct drive motor vagy lesz-e még fogaskerék/szíj/lánc a motor és a kerék között, mert az is további, bár minimális veszteség.Magyarán mondva, ha ilyen kerékpárnál mindenből csak olcsóbb megoldásokat használnak, hogy valaki meg is vegye eljutunk a 60-70% a teljes hatékonyságig.
Ha mindenből csúcs high-techet építesz be, akkor elérhető az overall 82-83%, de akkor az nem az átlag embernek fog készülni. És nem azért fogja venni, mert ésszerű, hanem mert menő. Hiszen eléggé bénán mutatna, hogy egy hosszabb távnál, lemerült akkuval nem rajta ül, hanem tolja...
(Vagy tovább bonyolítják az elektronikát azzal, hogy lemerült akku esetén az akku töltés-kisütést megkerülik, de úgy meg vagy ~20% lassabban fogsz haladni vagy ugyan ahhoz a tempóhoz 20%-kall erősebben kell tekerned, mintha direkt hajtás lenne.)
Szerintem, ezért nem árasztják el és nem is fogják elárasztani az ilyen megoldások a piacot. Sehogy se tűnik ésszerűnek.
Persze mindent lehet, ezért létezik is, de attól még nem lesz törvényszerűen ésszerű valami....[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
wandor0930
aktív tag
válasz Ajándékok #32 üzenetére
Azért ha ezt mind beakarod pakolni a bringába, meglehetősen túlsúlyos lesz.
Illetve mint írtad tekersz egy számodra kényelmes tempóban amivel töltöd az akksit, de mi határozza meg a haladási sebességed? Gyorsítást - lassítást? stb.Úgy tudom amúgy van fejlesztés alatt egy hasonló koncepció ahol nincs lánc, csak tekersz - szobabicikli szerűen tudod állítani az ellenállást - és csak egy jelet küld egy hátsó agymotorba ami hajt, de akut ott sem töltesz.
-
Kobaljov
senior tag
Nem értem, hogy miért marad ki a cikkből a kapcsolódó szabályozás és ennek alapján annak említése, hogy ez nem számít kerékpárnak Magyarországon, e nélkül azt a benyomást kelti, hamisan, pl.: "Az ENGWE nem ma kezdte az ipart, ezért bizakodva vártam az EP-2 Pro nevű, terepesnek kinéző, vastag gumis (4” x 20,4”) kerékpárt, ráadásul a specifikáció (750W csúcsteljesítmény"
> (elektromos rásegítésű) kerékpárnak max 300W-ig számítana..[ Szerkesztve ]
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Aprósólyom #33 üzenetére
Nem vagyok szakember, de 2 dolgot is figyelmen kívül hagytál:
"Li-ion töltés-kisütés hatékonysága is 80-90% közötti" helyett kondenzátor
Ha számodra optimális sebességgel és erővel tekerhetsz, szerintem bőven több, mint 20-30%-al több energiát tudsz termelni.
Agymotorokra rákerestem. Csak pár percet foglalkoztam vele, de 86%-nál jobbat nem találtam.wandor0930:
"mi határozza meg a haladási sebességed?" A gázkar helyzete.[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Napfénysüti #38 üzenetére
Igen, és ahhoz, hogy szabályos SMKP legyen, még a forgalmazónak is van némi tennivalója, ami a másik kérdéses dolog ezeknél a masináknál.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
kchris78
veterán
Engem elfog az a fura erzes hogy ezt a fajta format soha nem vennem meg... Olyan gnom hogy hihetetlen.. Kb olyan az osszes ilyen bicikli mint egy suzuki wagon r+ 10-szeresen felszorozva...
-
addikt
Azért egy sisakot tessék felvenni legközelebb
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
nagyúr
-
beef
őstag
válasz Napfénysüti #47 üzenetére
Viszont a hazai fantasztikus szabályaink miatt kerékpáros bukót nem csak motorosat viselhetne
Persze nem várok semmit a jogalkotóktól, akik évek alatt képtelenek voltak az ilyen jellegű bringák, rolleler egyértelmű, felhasználóbarát szabályozására. -
addikt
válasz Napfénysüti #47 üzenetére
+1
Ezt csak úgy itt hagyom.
Nekem minimum 2x mentette meg az életemet a bukó. Ez egy 12m+ esés volt az oldalamra majd hátamra. Itt egyben maradt a sisak de a védőréteg végig berendezett. De törtem már be fejjel szélvédőt is, ott is nagyot mentett a bukó. Ott még így is lett egy pukli a fejemen hogy rajtam volt a sisak. És a baj egy pillanat alatt meg tud történni a legváratlanabb okok miatt. Vigyázzatok magatokra![ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest