ENGWE EP-2 Pro - van a történetben egy csavar

Fat gumi, összecsukható kivitel, 750 wattos motor, 110 kilométernyi hatótáv, tárcsafékek, Shimano váltó… mi baj lehet?

Bevezető

Egy Tenways CGO600-ra kellett felüljek pont egy éve ahhoz, hogy egy csapásra megvilágosodjon a pedálszenzor és a nyomatékszenzor közötti eltérés. Előbbit használják az olyan, alapvetően olcsó árfekvésű, főleg Kínából érkező bringák is, mint a Cafago által küldött ENGWE, utóbbit pedig minden más rásegítéses kerékpár, aminek az ára karcolgatja a hét számjegyet. És ez nem véletlen. A nyomatékszenzor egy finom megoldás, mert annak megfelelő rásegítést kap az ember, hogy mennyire erősen teker, a pedálszenzor viszont egy bináris izé, ahol csak az a kérdés, hogy teker-e egyáltalán. Vagyis az utóbbi sokkal bénább, egyszerűbb… azaz olcsóbb.


[+]

Az ENGWE nem ma kezdte az ipart, ezért bizakodva vártam az EP-2 Pro nevű, terepesnek kinéző, vastag gumis (4” x 20,4”) kerékpárt, ráadásul a specifikáció (750W csúcsteljesítmény, 110 kilométeres hatótáv) is ígéretesnek tűnt, ezért úgy gondoltam, hogy annyi ilyen pedálszenzoros járgány után már fel leszek készülve egy újabb olyan gépre, ami 1-2 másodpercet késik akkor a rásegítéssel, amikor indulok és ugyanennyit késik akkor, amikor már nem tekerek. Ha az ember kiismeri a működés sajátosságait, akkor azt is tudja, hogy ezeket hogyan kezelje a mindennapok során.


[+]

Induljunk ki abból, hogy a termék 350-360 ezer forintnak megfelelő összeget képvisel. Aztán ha megnézzük a képeket, akkor hamar rájöhetünk, hogy valahogyan egy minden célra alkalmas bringát akartak összerakni, ami ugyanakkor pont semmire nem alkalmas igazán, bár meg lehet találni a helyét. Vaskos gumik, jó lenne földútra, homokra, van rajta sárhányó, de még csomagtartót is kapunk, az ülés pedig széles és puha. Városban a széles gumi nem okvetlenül ideális, ha nekünk kell pedálozni, de itt megoldja az elektromotor és a töredezett aszfalton segít a komfortérzet kapcsán (pláne ha nem fújjuk kőkeményre a gumikat), terepezni viszont kicsit kreténség csomagtartóval és egyéb tömegnövelő izékkel, a bringa ugyanis 30 kilogrammot nyom. Össze is lehet csukni (olyan nyikorgással történt ez meg, hogy az már ijesztő volt), még egy kis támaszt is raktak lentre, hogy azon álljon meg a kettéhajtott eszköz, de ki az az izomtibor, aki ezt a 30 kilós, nyeklő-nyakló csomagot szívesen beemeli egy tetszőleges SUV hátuljába? Szóval valahogy nem áll össze a koncepció és a célcsoport, de hát ez legyen a legnagyobb baja, ha egyébként egy tisztességesen összerakott és működő szerkezet. Csak hát…

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés