Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cyberkind

    félisten

    válasz Crus #141500 üzenetére

    1: Senki se hiszi, hogy lesz multis móka, főleg az utóbbi évek pénzügyei miatt, valszeg a Part III jön a gen végére, előtte kapunk egy Part II Remake-et.

    2: Átléphette azt a számot, amit nem tudom, hogy közöltek-e, DE szinte biztosan nem a 60 dolláros áron, amihez a népharag járult hozzá, de ez egy bonyolult sztori.
    Saját vélemény, nekem nem is tetszik a játék sztorija, minden más besza-behu.

    3: A Legacy of Thieves Collection egy remaster, amit talán PS5-re ők finomítottak, de PC-re nem, másrészt, ahogy írtam, ez egy Remaster, nem egy nagy meló, pláne nem nekik.
    A Part I PC-re ismét csak nem ők voltak, hanem a méltán híres Iron Galaxy, talán a patcheket ők csinálták, de semmi több, PS5-re nyilván ők csinálták a Part I-et, szép meló, ez tény.

    Ebben a játékstílusban nincs, de amúgy meg a Rockstar, viszont amíg az utóbbi nyomtatja a pénzt 2013 óta, addig a ND egy kurva minőségi csapatnak van feltüntetve, de a bevételgenerálás nem annyira az erősségük, hiába lehetnek jók a játékaik.

    Egy a szerencséjük, jövőre Jimbo bá' nyugdíjba vonul, ha sikerül valaki olyat kinevezni, aki szerette ezt a vonalat, akkor visszatérhetnek a saját tempójukhoz, máskülönben...

    [ Szerkesztve ]

    Paranormal Cocktivity

  • Crus

    őstag

    válasz cyberkind #141501 üzenetére

    1. Már, hogy senki? Beszéltél 8 milliárd emberrel? Erősen kétlem. Azt viszont látom és olvasom, hogy tömegek várnak rá, a Nóti' meg közölte, hogy a projektnek idő kell és meg is fogják neki adni. Nem mellesleg szintén ekkor belengették, hogy single témán is dolgoznak. Ez lehet TLOU Part II DLC - hiszen az 1. részhez is volt, egy nem is akármilyen - vagy egy full új IP. Utóbbiban kételkedem, főleg, az elbocsátások miatt. Egy DLC-t viszont a core team össze tud dobni és a világ összes ideje és kis túlzással élve pénze is az övüké. A Sony zászlóshajója.

    Jöhet a Part II Remake, vagyis a PS5-ös és a PC-s verzió is. Aztán a sok kis nyomoréknak, lehet majd mínuszolgatni, mert qrvára nem értettek meg egy sort sem abból, hogy Joellel miért történik az ami.

    2. A játéktörténelem legdurvább érzelmi hullámvasútját tették bele. Ellenben valóban láttam olyan lelki sérültet, aki az ominózus jelenet után széttörte a lemezt. Sajnos tele van a világ retardáltakkal, akiknek már az is túl bonyolult, hogy A-ból B-be map nélkül eljussanak, nem, hogy egy ilyen komplexebb érzelmi "játszadozást" felfogjanak...
    (Számomra a gamer "karrierem" legjobb játéka, mert a sztorit a sokadik alkalommal is imádtam és át tudtam érezni, a valaha volt leghitelesebb és legrészletesebben felépített karakterek kerültek bele, a grafikától és az art-tól lehidaltam, a játékélmény pedig minden mp-et élvezem, mert folyamatosan stealth-re mentem rá... persze nem könnyű fokozaton.)

    3. Ellenben azt mondtad, hogy 3 éve nincs semmijük... aztán van.

    A R* az RDR 2-vel is pénzt nyomtat, de western és R* játék kedvelőként még mindig nem voltam képes végigjátszani ezt a csodát. Mert szép, de elalszom rajta és borzasztóan sótlan. Nyilván értem, hogy elsősorban a GTA V-re gondolsz, amiből én már nem is tudom, hogy hány kiadás jelent meg, de ha még 1x kijön currgenre, az rettentő ciki lesz. Az sem mellékes tény, hogy a GTA jóval kevésbé rétegjáték, mint a TLOU. Előbbi egy sandbox, amiben kicsik és nagyok is elszórakoznak, utóbbi meg egy történetközpontú, az LGT kérdéskört eddig soha nem látott módon is boncolgató már-már művészeti alkotás. (Mielőtt még jönne a sárdobálás a "művészeti" jelző miatt, tényleg érdemes elemezgetni a megalkotott tereket, épületeket, a játékosban felépített érzelmi történéseket, a nagybetűs mondanivalót, Gustavo Santaolalla zenei munkáit, az atmoszférát, hangokat, etc.)

    A bevételgenerálásról annyit, hogy a Sony a karóhoz kötötte a Nótit' nagyon sokáig. Egy platformra tolhatták ki a cuccaikat... ez változott meg nem is annyira régen. Ellenben a R* még Nintendo DS-re is hozott ki GTA-t. A R* minőséget viszont én elengedném, mert a játékaik zöme egy bugóceán kínosan sokáig.

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • FunPro

    senior tag

    válasz cyberkind #141501 üzenetére

    A második ponthoz csak annyit jegyeznék meg, hogy a gép mellé csomagolt kópia is eladott darabnak minősül, ahogy az előrendelések is annak minősülnek. Ellenben a lemondott rendelések nem biztos, hogy csökkentik az eladászsámot...

    Légből kapott, részletes adatokkal nem alátámasztott statisztikai adatoknak nem szabad hinni vakon, mert azokat valószínűleg valaki csak a popilójából rángatta ki. :K

    [ Szerkesztve ]

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz Crus #141500 üzenetére

    The Last of Us PC portot külsős csinálta.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Dilikutya

    félisten

    válasz FunPro #141489 üzenetére

    Szerintem, aki innovatív okosotthonban gondolkodik, az tisztában van azzal, hogy jobban ki van szolgáltatva az áramnak, mint más, bár szerintem az elektronikával működtetett mechanikus eszközöknek ilyen esetekben van kézi vezérlése is.

    Tehát te most egy olyan hiba miatt hisztizel, ami egyszer valamikor előfordult, értem. Ilyet szerintem a Steam-nél is találunk, mikor a szolgáltatás miatt hiúsult meg a játék.

    Internetszolgáltatókkal nincs sok tapasztalatom, 23 éve rövid ideig volt Externet, azóta folyamatosan Telekom, modem, ADSL, optika, komolyabb gondom nem volt vele. Persze volt kimaradás, pár órástól a 2 naposig, bár utóbbi egy karácsony reggelre kifosztott kapcsolószekrény miatt volt. Pár éve egy kis időre voltam digis is, azzal konkrétan nulla kimaradásom volt, de az kicsit volt több félévnél. Azt nem tudnám kijelenteni, hogy az internetszolgáltatás jó Magyarországon, mert pl. a többi szolgáltatóról nem tudok sokat, de komoly gondok nemigen vannak.

    Egy kicsit felfújtnak érzem a problémáid. Engem jobban zavar a széttagoltság, hogy van 5-6 kliens, némelyik játékhoz ráadásul kettő is kell, bár ez már részletkérdés, mivel más játék miatt úgyis van mindenkinek minden, de egy helyen kezelve kényelmesebb lenne. És erre a GOG Galaxy sem tökéletes megoldás. De ez sem olyan horderejű dolog, ha az összes kliens egyszerre fut (ha nem is az összes, de hasonló megeshet, ha többfélével is játszok egymás után), az sem fekteti meg a gépem.

    Amúgy szerintem az emberek nagyobbik része minden klienst a vásárol/install/uninstall funkciókra használ csak. Igazából ha az összes játékom egyszer csak a UPlay-ből lenne elérhető, akkor sem vágnék eret magamon. :)

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141503 üzenetére

    Semmiféle légbőlkapás nincs. Sajnos idei infóm nincs, de a tavalyit a ND kommunikációs menedzsere, Rochelle Snyder írta az official PS blogon. 10+ millánál tart a Part II.

    Amúgy a Part I és II játékeladásai 37 milka körül tartanak és ahogy írtam, hol vannak még akkor a licencdíjak (merch termékek + a sorozat).

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Dilikutya #141504 üzenetére

    Nem véletlenül írtam oda őket. Egyrészt az Iron Galaxy-vel a portolás kezdete óta dolgoztak együtt, de ekkor még leginkább supervisorként, ellenben a megjelenést követő problémákba már ők is beleálltak. Pl.: [link]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • _drk

    őstag

    válasz Crus #141500 üzenetére

    A Last of US multira ránézett a Bungie akik egyből azt mondták hogy ez fenntarthatatlan.
    Tehát kb a semmin dolgoznak 3 éve :D
    Szerintem ki adják a Part III gen végén és ennyi is lesz a ND a genre.

  • FunPro

    senior tag

    válasz Dilikutya #141505 üzenetére

    Én egyáltalán nem hisztizek.

    Abból az állításodból indultunk ki, hogy a piacon található összes kliens ellátja az alap funkcióit, mint a vásárol/install/uninstall. Erre hoztam neked két példát az elmúlt xsok évből, amik ezt az állítást megcáfolják, hisz nálam nem tudták ellátni ezeket a funkciókat. Igaz, nekem alapfunkció a reinstall és az offline játék is, mert ezekre a 20+ évvel ezelőtti telepítők és játékok is képesek voltak. Továbbá kérdeztem, hogy amióta nem jártam az adott kliensen, azóta orvosolták-e azokat a dolgokat, amik miatt nálam leszerepeltek. Ha javítva vannak az általam említett dolgok, elismerem, hogy a kliens már eljutott arra a szintre, ahogy egyébként meg kellett volna jelennie.

    Ha hisztizni szeretnék, akkor az utolsó mondatomból indulnék ki, ugyanis minden jelen kliens ami nem steam azért nem steam, mert a gonosz valve elsápolja tőlük a pénzt. Mindenki létrehozta a saját vackát, csak a megspórolt pénzt senki nem forgatta vissza abba a szutyokba, amire rákényszerítik a vásárlóközönségüket. Pedig az éves profitjuk egy körömpiszoknyi része kéne ahhoz, hogy egy élhető klienst létrehozzanak. Szóval a széttagoltság engem is dühít.

    Egyébként ha bárki tud példát mondani arra, hogy a steam kliens hibájából adódóan nem tudott valaha játszani valamivel, azt szívesen meghallgatnám. :K

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • Crus

    őstag

    válasz _drk #141508 üzenetére

    A TLOU 1 multija ellenben nem kicsit volt jó. Elfelejtettek közben programozni? Már azok, akik nem 1x gépi kódhoz is nyúltak?

    Tények:

    - A Bungie-t valóban felkérték a "Factions" vizsgálatára és nem azt mondták, hogy fenntarthatatlan, hanem azt, hogy a játékosok figyelmét ez nem biztos, hogy nagyon sokáig fenn tudja majd tartani! Rohadt nagy különbség!
    - Erre a Sony és a Nóti' azt reagálták, hogy újra átgondolják és átszervezik ezt a multis kieget.
    - Egen' arról a Bungie-ról van szó, akik a Destiny 1 és 2-vel qrvára nem nyerték meg a játékosok jóindulatát... és most finoman fogalmaztam.
    - 25 embert küldtek el a ND-tól. Az elbocsátottak többsége a minőségbiztosítási osztályon volt.
    - A teljes munkaidős alkalmazottakat az elbocsátások nem érintették.

    Az a gond, hogy a média mindig is egy undorító hiéna volt. A média remegve várja azt is, hogy végre kiírhassa: "Itt a 3. világháború!" Vagy, hogy "Oroszország felégette saját magát", de nekik az is megfelelne, ha a szalagcímben az lenne, hogy "Ukrajna megszűnt és a ruszkikhoz csatolták". Ez a média. Egy undorító gennyes kelés a világ testén.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz FunPro #141509 üzenetére

    Találtál az elmúlt sok évből egy napot, amikor nem tudtál játszani másik kliensen. Én is lehet, hogy tudnék, amikor valamiért nem ment a szolgáltatás, de annyira lényegtelen része az életemnek, hogy nem is emlékszem rá.
    Egy ugrik be, amikor a Microsoft Gamepass-ban nem működött a Star Wars Squadrons, talán települni sem akart, de Origin-ről simán ment.
    A UPlay-es problémád is elég speciális eset (ha nem valami egyedi, saját) szerintem, nem hinném hogy széleskörű volt, és pláne hogy sokáig fennállt.
    Továbbra is fenntartom, hogy a vásárlás/install/uninstall működik mindnél. Az offline módot nem tudom, azt a Steam-en próbáltam ki egyszer, amikor költözés miatt nem volt egy hétig netem. Egy játékon, a 2013-as Shadow Warrior-on próbáltam ki, annál működött, de szerintem ez azon is múlik, mennyi és milyen DRM van még egy játékon.

    Közel 20 éve (talán amikor ingyen osztogatták a Half-Life Lost Coast-ot) van Steam fiókom, biztos volt olyan, hogy a Steam hibájából nem ment valami. Olyankor indítottam más, máshonnan, vagy csináltam valami mást. Én még ahhoz a generációhoz tartozom, amelyik feltalálja magát. :)

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • FunPro

    senior tag

    válasz Crus #141506 üzenetére

    Statisztika.

    A statisztikáról azt kell tudni, hogy bizonyos információk elhallgatásával vagy egy valami kiemelésével mindig alá lehet vele támasztani a saját narratívánkat.

    Számomra nem önmagában a 10 milla légből kapott infó, azt elhiszem. Csak ahogy írtuk, az nem derül ki, hogy ez a 10 millió hogyan épül fel. Márpedig így ez csak egy légből kapott adat.

    Mennyit vettek teljes áron, mennyit vettek akcióban?
    (A part 2 rengeteget volt akciózva)
    Mennyit vettek célirányosan és mennyi volt konzol mellé csomagolva?
    (Újabb semmit mondó adat: 2020-ban 5,7 millió, 21-ben 1 millió ps konzol eladást írnak egy oldalon. Ez majdnem 7 millió gép. Ebből hány mellé volt odacsomagolva a part 2?)
    Mennyit vettek előrendelésben és mennyit mondtak vissza a bizonyos botrány után?
    (Továbbra sem tudjuk, hogy aki a 10 millát kiszámolta, csak egy egyszerű adatbázis lekérdezést csinált, és belerántott minden előrendelést, vagy kivonta belőle a visszamondott rendeléseket.)
    A 10 milliós szám mennyire számít sikernek, ha összevetjük más címekkel?
    (Redditen valaki felhozta, hogy valamelyik új ip 8 milliós eladást generált. Ahhoz képest a 10 millió egy ilyen hírnevű bálványnál elég nudli.)

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141512 üzenetére

    - A TLOU Part II 220$ millióba fájt.
    - Az első 3 napon(!) elment belőle 4.1 milla teljes áron.
    - 59.99$-ba került az alapjáték, 69.99$-ba került a Deluxe.

    Rendi vagyok, mindenki sóher, csak az alapot vette meg mindenki (nem) pre-order + Day1-3.

    245.959.000$ bevétel az első HÁROM napon. Mindez egyetlen platformon, mer' még mindig exclu. Majd elment belőle még 6 milla xyz áron. Ergo fogalmam sincs miről beszélsz...

    (Amúgy arra a botrányra gondolsz, hogy a játékosok egy része egyszerűen retardált és/vagy érzelmileg sérült? :DDD )

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • i2k

    senior tag

    válasz Crus #141513 üzenetére

    Ismersz annyira, hogy tudd, maximum provokálok, nem kötekedek öncélúan:

    Azt felróni az Emberiség kis százalékának (játékosok, médiafogyasztóknak), hogy nem egyformán ítélnek meg, éreznek át bizonyos történeteket, narratívákat és dramaturgiát egy kitalált történet nem létező szereplőivel kapcsolatban*, de érzelmi okokból mégis magukávé tett játék részeként, hááát, szerintem erős túlzás :)

    [ Szerkesztve ]

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141514 üzenetére

    A darabokra tört lemez, mert egy játékbeli(!) emberi szardarabot péppé vernek, nem túlzás? Sajnos ez egy ékes példája volt annak, hogy k. sok dologra az emberiség zöme még nem áll készen. Képtelenek voltak értelmezni a ND által a játékba tolt se előtte, se azóta elsütött érzelmi hullámvasutat.

    De különben is fejezzük abba, mert mindjárt jön valami évente 2x1 sort idevakaró, hogy stop havin' kánverzésön az offban, a játékokról, mer' csak... majd utána hónapokig semmiről nem ír. Lál.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • csuvicsuva

    őstag

    válasz Crus #141515 üzenetére

    Helló! :DDD

    "Nincsen más, csak a hit és a dac / A tiéd csak az marad, amit másoknak adsz"

  • FunPro

    senior tag

    válasz Crus #141513 üzenetére

    Számomra a 10 millió eladott példány nem feltétlenül olyasvalami, amire ennyi adatból leemelném a kalapom ennél a címnél. Igazából teljesen mindegy, hogy mi itt most milyen következtetésre jutunk, ha a sony úgy ítéli meg, hogy a cím sikeres, akkor sikeres, ha nem, akkor pedig nem az.

    TLOUP1-2 Spoiler következik, bár szerintem ezekkel mindenki tisztában van!

    A zárójeles részre azért reflektálnék. Oldalakon keresztül szoktátok nyomatni az lgbtq ellenes hsz-eket, aztán amikor előkerül egy olyan téma, ahol egy játéksorozatban a kb. egyetlen hetero fehér férfi apafigurát agyonveri a leglehetetlenebb módon kinéző, a játéktörténelem talán eddigi legmaszkulinabb tomboya, akkor az egy érzelmi hullámvasút, és mindenki retardált, aki valamiféle felvilágosult narratívát lát bele ebbe a dologba. Én is simán el tudom képzelni, hogy Joel legnagyobb bűne az volt, hogy fehér nomeg az hogy férfi, ezért kellett démonizálni és kiírni. Főleg miután a Naughty folyamatosan nyomatja az ilyesfajta világnézetet. Aztán lehet tényleg így jött ki a sztori, de azért elég erős lábakon áll ez az összeesküvés elmélet...

    Azt is megjegyezném, hogy Joel volt sokak kedvence és csak azért játszották volna a kettőt, hogy újra az ő bőrébe bújhassanak, bár én ennyire nem szoktam beleélni magam a játékokba. Azt nem értem, hogy miért tartod az Ő karakterét rossz embernek. Semmi garancia nem volt, hogy a kiscsaj feláldozásával megoldódik az emberiség sorsa, a belőle kinyert cucc is csak egy kísérleti gyógymód lett volna. Ráadásul Joelnek nem maradt senkije a kiscsajon kívül, így jogosan érezhette úgy, hogy egy talán miatt nem akarja feláldozni. Továbbá én sem áldoznám fel a szeretteimet csak azért, hogy valami jöttment barom boldogan éljen.

    U.I.:
    Ha a 14-es kommentetben nem rá reflektáltál, akkor sorry!

    [ Szerkesztve ]

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • i2k

    senior tag

    válasz FunPro #141517 üzenetére

    Számomra is a Joel karakterével történt dolog dealbreaker volt - sótlanná vált az egész utána (és sajnos, vagy sem, én nagyon történetfüggő, jó sztorinak, kedvenc karakterekhez könnyen érzelmileg ragaszkodó, átérző típus vagyok) nagyon sok idő kellett ahhoz, hogy egyáltalán folytatni tudjam a walkthrough végignézését... nem a játékot, hanem csak a videó végigjátszást (éppen Crustól***).
    Sok-sok dologban értettem akkor is, most is egyet Crussal (a videók alatt is, fórumon is) - de Joel számomra sem az a végezzük-ki-mer'-annak-idején-annyi-ember-megölésében-vett-részt-vagy-tett-el-ő-is-láb-alól a lootért OFF SCREEN és a sztoriban is...

    Apokaliptikus környezetben, a túlélésért és a puszta létezésért való küzdelemben az ölsz-vagy-megölnek érvényesül.
    Jómagam tudom, hogy Crus a "lawful good, good, evil, chaotic evil, unaligned"-ból a 'lawful good".
    Én vagy unaligned, vagy (és ilyen nincs) chaotic good lennék.

    //*** = egyelőre nem linkelném a cuccot, mert nem tudom, Crus mennyire szeretné. Kommentáros videói vannak, számos gondolatébresztő komment kíséretében.

    [ Szerkesztve ]

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141517 üzenetére

    Kb. 1 éves adat a 10m. Gyanítom a TLOU sorozat miatt, megvan már a 11m, főleg, hogy ahogy te is említetted többször is volt akciós. Erős a gyanúm, hogy a számok alapján ez a játék szépen 2x akkora hasznot termelt eddig, mint amennyibe került. Közben - tetszik vagy sem - játéktörténelmet is írt.

    A Sony és úgy kb. mindenki, aki kicsit is utána lesett a dolgoknak egyértelmű sikerről beszél, mert hát az... a számok nem hazudnak. A legeslegrosszabb esetet véve is 300m dolcsiról van szó, ami 80 mihály profit. Aki erre azt mondja, hogy nem éri meg vele foglalkozni, annak nem sok keresnivalója lenne a játékiparban.

    Oldalakon keresztül szoktam nyomni, az LGT téma kapcsán a TLOU-t (és a Philadelphia c, filmet), mint etalont arra, hogy lehet a témát jól... sőt mesterien előadni. Az égvilágon semmi gond nincs az LGT témával a szellemi termékek esetében, egészen addig a pontig, míg már meglévő IP-k szétcseszését nem jelenti, vagy checklist alapján cél nélkül kerül bele.

    Rettenetesen sajnálom, hogy te sem ismered annyira a játékot, hogy megértsd:

    1. Joel a lánya halála után egyre mélyebbre süllyedt a "bármi áron túlélni" rögeszmébe. A játékban utalásokat is tesz rá, hogy állt a másik oldalon, lootért totálisan ártatlan embereket ölt.

    2. Az 1. rész végén történt események, melynek során az emberiség egyetlen reményét elvette a Firefly-tól, ráadásul megölte a dokit, sőt a FF leadert is (meg úgy kb. mindenkit, aki elé került), tökéletes lezárása volt annak ebben a részben, hogy Joel milyen ember is valójában: egy önző, kártékony szardarab.

    3. Az 1. rész végén az általa állítólag megszeretett Ellie-től, teljesen önző érdekből elvette a szabad akarat és döntés lehetőségét.

    4. A ND nagyon is jól tudta, hogy a fentieket csak azok értik meg, akik nem easyn végiglőtték a játékot, hanem tényleg oda is figyeltek arra, hogy mi és miért történik. Pontosan ezért húzták meg azt a lépést, hogy az egyesek által megszeretett Joelt, egy első körben rohadtul ellenszenvesnek tűnő maszkulin nővel szétveretik. Hogy aztán a játék fele után ráébresszék - a lemezt még szét nem törő - fröcsögő arcokat arra, hogy Joel nem csak az emberiség reményét, egy profi idegsebészt trancsírozott szét, hanem egyben egy szerető édesapát is, akinek a lánya innentől fogva - és nagyon is érthető módon - bosszúra vágyott.

    Abby valójában az egyik legszerethetőbb és legtisztább szívű karakter a játékban, aki van olyan nagylelkű, hogy a szintén bosszúra szomjazó Ellie-t megkíméli, sőt még a saját társai ellen is fordul egy megbélyegzett transz gyermek miatt.

    Kíváncsi lennék, hogyha az érzelmileg alulfejlettek édesapját gyilkolta volna meg Joel, vajon ők szó nélkül benyelték-e volna, egy olyan világban, ahol se törvény, se erkölcs. Hint: Paripa péniszt.

    Garancia egy olyan világban semmire nincs, de egy irgalmatlan NAGY remény oszlott szerteszét Joel vérengzésével. Ellie az egyetlen, akiről abban a világban tudható, hogy immunis... valójában ő sem egészen az, hordozó, nem fertőz, de a cordycepst valamilyen oknál fogva blokkolta az immunrendszere, így afféle cisztaként nem képes nála átvenni a kontrollt. Erős a gyanúm, hogy a 3. rész éppen arról fog szólni, hogy Ellie felkeresi a Firefly-t és a szvsz - nem halott - Isaac revenge miatt, Abby-vel kényszerbarátságot fognak kötni, mely végén Ellie meghal. Ez lesz a Part III final scene azt gondolom.

    "Továbbá én sem áldoznám fel a szeretteimet csak azért, hogy valami jöttment barom boldogan éljen."

    Az a mondat több szempontból sem állja meg a helyét. Az ember szerettei a családja, rokonai és a nagyon nagyon nagyon régi és tartós barátságok személyei. 9 hónap telt el Ellie és Joel 1. találkozása és a kórházban történt mészárszék között. Derék dolog, hogy ennyi idő alatt valaki már a szeretteiről beszél... de ha már szeretteink: Akit szeretünk, azt tiszteljük és maximálisan tiszteletben tartjuk a döntéseit! Akkor is, ha az nekünk fájdalmas. Joel úgy döntött, ahogy neki a legjobb, mert a Sarah által hagyott űrt a lelkében Ellie-vel akarta pótolni. Ha ilyen a szeretet, akkor köszönöm, de az ellenségemnek se kívánom!

    A mondat másik részével a gondom, hogy nem valami jöttment barom élt volna boldogan, hanem embertömegek. Gyerekek, anyukák, apukák. Véget ért volna jó eséllyel Ellie áldozatával a rettegésben töltött élet. (Akkor nagyjából 20-21 év.)

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141518 üzenetére

    Az ártatlanok korábbi legyilkolása egy dolog. Az személytelen. Azt nehéz eladni a játékosnak, de jó flagje volt annak, hogy Joel milyen ember valójában.

    Kitérő: Kicsit ez olyan effekt, mint a "Fletó-show"... amikor a vasúti szerencsétlenségben elhunyt, totálisan arctalan, számára és számunkra se ismert emberek halálán próbált meg sírni az a szellemi Mariana-árok és vérverítékkel próbált meghatódni, de nem ment neki.
    Persze, hogy nem megy. Leírom, hogy meghalt Ukrajnában eddig 500 gyerek. Sírsz? Nem sírsz. Nem ismered őket, számok. A média már rég kiölte az emberekből azt a képességet, hogy ezen képesek legyenek meghatódni. Immunisak lettünk az ilyesmire. Kitérő vége.

    Ami jóval inkább jelentősebb húzás Joel kapcsán az egy édesapa legyilkolása, akinek az volt az egyetlen bűne, hogy segíteni akart az egész emberiségen. Erre még sikerült rátennie egy lapáttal azzal, hogy a világ jobbátételén dolgozó Firefly vezetőt is lelőtte és persze, Ellie-től a döntési lehetőséget elvette. Extraként még az arcába is hazudott.

    Igazi nagybetűs Söpredék. Fogalmam sincs, hogy akik ezt nem látják, azok mivel játszottak, vagy mi a franc van az értékrendjükkel.

    (Nagyon rendes tőled, de a PH sem szereti a reklámot és abszolút nem terhelnék senkit a több 10 órás wt-vel. Ha érdekli a téma, vagy kidobja neki a YT, vagy nem. Nem számít, továbbra is 0 Ft-om van a teljes csatiból és ez már így is fog maradni, ahogy látom.)

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz csuvicsuva #141516 üzenetére



    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • i2k

    senior tag

    válasz Crus #141520 üzenetére

    Szerintem, szét tudnánk OFF-olni ezt az OFF topcsikot - minket ismerve - 1 hétig biztosan... mert hát, ilyen egy téma kibeszélése.
    Részemről (nem győzöm hangsúlyozni, igyekszem és át is érzem, mire gondolsz, miért érvelsz úgy, ahogy) a dolognak rohadtul leegyszerűsített módon 2 oldala van (kihagyva a rendfenntartókat a sztoriból):

    - Firefly és a "nemes cél"
    - Joelhez hozzáhasonló (csordamód itt-ott összeverődött, és közösen, mindenáron ) túlélők, akik ilyen-olyan erkölcsi indíttatásból teszik azt, amit egy ilyen világban tenni kell a világban, odakinn.

    Véleményem szerint, ahhoz, hogy az 1. résztől bekapcsolódóan egyáltalán láthassuk ezeket a szereplőket a Huncut Kutyus által vázolt dramaturgiában a következőknek kellett történnie:

    A Firefly összes tagjának be kellett piszkolnia a kezét a mutánsok, és a rájuk támadó ellenséges emberek vérével - igen, a 2. rész tükrében így Abby apjának, anyjának is, és későbbi barátainak szüleinek is.
    A külvilágban összeverődött, kétségbeesett, de a túléléshez kellően szívós, találékony, erős és szükséges mód könyörtelen (ismételten: a valaha volt húsvér emberekből kialakult mutánsok, és a valaha még - nagyrészt - normális, etikus, társadalmilag elvárt módon viselkedő polgárokból vadállatokká vált emberi ellenségek megölése az életben maradáshoz) embereknek is eljutni egy olyan köztes megnyugvó, a mutánsok viselkedésének, fajtáiknak megismerését jelentő állapotig, összegyűjtve erőforrásokat, fegyvereket etc., amikor kisebb-nagyobb számban tömörülve a civilizáció maradékának tekinthették már magukat. De egyikük sem húzhatta ki magát a piszkos harcból - ja, a futni, harcolni képes gyerekek sem.

    Egy ilyen szituban megnézve egy másik ember (Ellie, és ki tudja még később még ki) életét beáldozni képes "nemes" Firefly áll szemben a megfordított módon a normális életből vadállattá, majd onnan visszaszelídült, (önző? biztos?) életcéllal újra rendelkező, örökké gyászoló apa, aki felfogja, de nem akarja az áldozatát egy általa megkedvelt emberi lénynek.
    A különbség "mindössze" csak annyi, hogy ezzel kaptunk egy - nem kicsit klisés - "erkölcsi dilemmát":
    1 (megismert!) ember áldozata a világban, valahol élő, ki-tudja-mennyi (milliónyi? biztos?) önző ember életéért/életminőségéért cserébe...

    (Miközben kismillió film/könyv/történet -- ne, most hagyjuk ki Jézust és az áldozatát - szól arról, hogy egyetlen élet is számít - főképp a "főszereplőké"...)

    //Próbálj csak kicsit távolabb lépni az asztaltól:
    Huncut Kutyusék bizonyára dörzsölgetik a kezüket, hogy micsoda elméletek, diskurzusok repkednek az éterben - miközben ők csak egy kellően, de nem túl mélyen megírt sztorit tettek le az asztalra.

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141522 üzenetére

    De ha az is baj, hogy cégről, játékról diskurálunk egy off topikban, akkor kár erőltetni a fórum részét. Legyenek cikkek, meg apró és ennyi.

    Igen, a Firefly is 100%, hogy öldösött, de itt egy nagy különbség van: ártatlanokat bajosan. (Joel foglalkozásszerűen.)

    A kezdetektől fogva azon munkálkodnak, hogy a mélybe süllyedt emberi civilizációt újra felélesszék. Védekezés érdekében öldöstek, ezt senki nem vitatja, de Joel egy teljesen másik liga.

    Van a lerágott mondás, hogy "Ember lenni mindég, minden körülményben." és Joel az iskolapéldája annak, hogyan ne legyél ember mindig, minden körülményben. Az mocskosul kevés, hogy a sok rossz összehozza Ellie-vel, főleg eleinte kézzel-lábbal tiltakozott a lány ellen.

    Ellie-t - aka kis Joel - is csúnyán Abby mögött kullog emberség terén, de a Part II végén végre nem Joelt tol fullba, hanem észhez tér. (Azt is meg kell említeni, hogy Ellie-t a játékos úgy is terelgetheti ám, hogy gyak. 95%-ban nem öl meg senkit, csak elsunnyog mellettük.)

    Borzalmasan nagy dramaturgiai hiba, hogy Ellie-vel péppé kell vernünk azt a bizonyos nőszemélyt, azon a bizonyos helyen. Biztos, hogy itt a játékos kezébe adtam volna a döntés jogát és lett volna egy A és egy B ending emiatt. Kár.

    "De egyikük sem húzhatta ki magát a piszkos harcból"

    Ellenben, ha az emberek megpróbálnának összefogni és emberként viselkedni, akkor egymással nem kellene megküzdeni egy atomjaira hulló világban. Az a gond amúgy ezzel az egésszel, hogy NEKED VAN IGAZAD, amikor mocskos harcról beszélsz, mert IRL pontosan így lenne! Nagyon kevés ember viselkedne emberségesen és borzalmasan sok lenne a tróger Joel-féléből odakint.

    Teljesen értem az álláspontod Joel kapcsán, de ez sajnos nálam továbbra is nettó önzőség és a másik fél akaratának leszékelése, ami miatt Ellie - jogosan -, a 2. részben qrvára fúj Joelre. Ellie azt a súlyos döntést, hogy belehal meghozta. Joel meg ignorálta, mer' meghalt 21 éve a lánya és papapótlót játszik.

    Igen, ebben is egyetértek, hogy a sztori, filmként totálisan átlagos lenne... de videójátékban? Ilyet? Előtte? Utána? Nem volt és úgy tűnik, sokáig még nem is lesz.

    A Nóti' mocsok jól csinálta. Beletett LGT témát (de ízlésesen tálalva!), meg erkölcsi dilemmákat, meg érzelmi hullámvasutat egy "zombis" henteldébe. Hats off, de nagyon.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • echterion

    nagyúr

    válasz i2k #141522 üzenetére

    Érdekes diskurzus. :))
    Egy biztos: azt feltételezni, hogy a firefly ártatlant nem ölt, meglehetősen naiv, ugyanis a rendfenntartók között is volt olyan, aki hitt abban a rendszerben, hogy meg lehet állítani a terjedést az adott módszerrel, ami akkor kezdett teljesen megváltozni, mikor nyilvánvalóvá vált, hogy nem lehet megállítani a fertőzést kb. sehogy. Nem csak megátalkodott gonosz emberekből állt a fedra, mint ahogy a jelen rendőrség sem csak feddhetetlen, jó arcokból áll. Itt emberi sorsok vannak elénk rakva egy olyan élethelyzetben, amiben senki nem volt még ebben a világban, ergo pálcát törni bármelyikük felett is minimum felszínes megközelítése ennek a témának.

    **********

  • VoltanIgor

    tag

    válasz Crus #141519 üzenetére

    Ez elégg fekete-fehér gondolkodásra vall. Joel nyilván nem egy grállovag, a saját bevallása szerint is szörnyű dolgokat művelt, nemcsak ő, hanem a testvére is. Csak meg kell érteni, hogy abban a szituban semmi sem egyszerű. Az egész világa omlott össze néhány óra alatt, és az egyetlen embert, aki igazán számított neki, elvesztette. Nem csoda, ha kissé megborult tőle, és még a tetejében ott volt az egész apokalipszis, a farkastörvények, a túlélés ösztöne mindenáron. Teljesen érthető, hogy minden eszközzel a túlélésre ment rá, mert az érzelmei már egyszerűen kikapcsoltak addigra.

    Krízis esetén meglepően gyorsan lehullik a civilizációs máz, és nagyon gyorsan homo homini lupus szituáció lesz, meglepően gyorsan. Vannak akik erre katatóniával reagálnak, mások teljes érzelemmentes, ösztönök által vezérelt viselkedéssel. Érthető.

    A nyilvánvaló hibái ellenére én kedveltem Joelt, mert elkezdte felépíteni az elveszett emberségét, persze ezáltal megint előjött az önzés belőle, hiszen akkor pedig ahhoz az új embehez ragaszkodott, aki révén visszakapta a ragaszkodás érzését.

    Joel halála, bár méltatlanul brutális volt, és - ha spoiler nélkül ment bele az ember - meglepő, viszont az addigi történetvezetés mellett amúgy teljesen belefért, és a csaj, a saját szemszögéből nézve helyesen cselekedett.

    És ez itt a lényeg, amire a játék is kurva ügyesen rámutat. Teljesen mindegy melyik oldalon állsz, a SAJÁT szemszögedből TE leszel a jófiú, és az ellenséged pedig az eltaposandó mocsok szemétláda. Lehetsz amcsi Ranger, tálib fanatikus, IRA merénylő, francia ellenálló, vagy SS tiszt, a te szemszögedből te vagy a főszereplő, és a te oldalad a jófiúk csapata.

    Erről nyilatkozott pár éve egy ex ISIS-tag, hogy azt kell megértenie a nyugatiaknak, hogy a muszlim fanatikusok szemében az öngyilkos merénylő Amerika Kapitány, és a US Military az elnyomó, barbár, gyújtogató náci horda.

    Kevés játék mutat erre az egészre rá ilyen jól, mint a TLoU két része.

    Egyébként a Days Gone-ban van egy nagyon érdekes mondat a főszereplő szájából - "Nem csoda, hogy nemigen futsz bele könyvelőkbe, vagy építészekbe manapság. A jófiúk nem élik túl sokáig ebben a világban"

    Szerintem ez is egy elég fontos kulcsmondat.

    [ Szerkesztve ]

  • Crus

    őstag

    válasz VoltanIgor #141525 üzenetére

    Persze, lehet összemaszatolni rém egyszerű ff kérdéseket, csak ugye minek... Pl. egy világégés esetén továbbra is megmaradsz gerinces embernek és nem ölöd meg a szomszédod azért, mert van nála 1kg kenyér. Ez olyan fekete és fehér kérdés, hogy akinek ezen gondolkodnia kell, az keresse fel kezelőorvosát, gyógyszerészét, mert hosszú munkával talán még menthető a lelke... már ha hisz egyáltalán ilyesmiben. Ellenben ha a szomszédod megtámad, mert nálad van 1kg kenyér és te megölöd, akkor az egy teljesen jogos védekezés volt, ami után nyugodtan álomra hajthatod a fejed. Persze van egy rakás ember, akinek az a fogalom, hogy lelkiismeret az totálisan ismeretlen.

    Egy posztapokaliptikus világban pl. építhetsz barátságokat, létrehozhatsz közösségeket, építheted újjá a világát, vagy gyilkolhatsz is halomra mindenkit, amíg előbb-utóbb ezért a tisztességes emberek bele nem gyalulnak a betonba.

    Rohadtul nem mindegy melyik oldalon állsz, mert pl. nem volt és most sincs mentség arra sem, hogy ártatlanokat öldöstek le pl. a nácik, csak azért mert azok zsidók voltak... Rém egyszerű, ff kérdések és rém egyszerűen megadható válaszok.

    Az, hogy a MAI világunkban már jóval árnyaltabb a helyzet, az aktuálpolitika és nem tartozik ahhoz, hogy egy posztapokaliptikus világban, mi lenne ha... Mert a mai világ rettenetesen mocskos és valóban jóval több a "szürke" kérdéskör, lsd. az általad említett példákat.

    Könyvelők? Ugh... azok aztán a jófiúk mondhatom :-D Építészekből úgy nagyjából az ilyen irányú ismerőseim 40%-át mondanám fehérgalléros bűnözőnek és ez engem pl. nagyon nem nyugtat meg. De ez már überoff.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • VoltanIgor

    tag

    válasz Crus #141526 üzenetére

    Amiket leírtál, az mint a TE értékítéleted alapján elítélhető, illetve üdvözlendő cselekedetek, tulajdonságok. OK, meg persze a törvény alapján is, illetve az emberiség 90%-a szerint is (szerintem is). Viszont amikor borul minden, nincs többé törvény, nincs többé szervezet, ami megvéd, nincs többé ellátási lánc, nincs semmi, akkor bizony eléggé hamar lehull a máz.

    A vikingek szemében teljesen jogos volt kardélre hányni és kirabolni a monostorokat-falvakat, hiszen azok ellenséges keresztények voltak a hamis istenükkel.

    Egy hithű náci számára teljesen jogos internálni és kivégezni a zsidókat, hiszen ők az akadálya a "Vaderland" felemelkedésének.

    Az öngyilkos merénylő számára teljesen jogos felrobbantani magát a metrón, hiszen az elnyomó amcsik ugyanezt tették az ő falujában is Bagdad mellett.

    Minden ilyesmi szubjektív, még akkor is, ha ellentmond bizonyos egyetemesnek vélt morális irányelveknek, amiket a nagy többség magáénak érez. Jelzem, én is, nyilván.

    A könyvelők pedig csak a játékban említett példa, a lényeg, hogy nem véletlen, hogy az apokalipszis után nem könyelők, könyvtárosok, fordítók, programozók, botanikusok és régészek jönnek veled szemben tömegesen.

    Jelzem, azzal teljesen egyetértek, hogy aki Joel halálakor dühében eltörte a DVD-t, ott azért valami nagyon-nagyon nincs rendben valszeg :)

    [ Szerkesztve ]

  • Crus

    őstag

    válasz VoltanIgor #141527 üzenetére

    Most itt tényleg arról vitatkozunk, hogy mi a jó és mi a rossz? Részemről ezen úgy kb. 5-6 éves koromban átlendültem, azóta nem esik túl nehezemre eldönteni, hogy mit és melyik kategóriába soroljak. Mindig kerek szemekkel bámulom a naaagy erkölcsi dilemmákon lamentálókat, pedig a 99%-a pofonegyszerű.

    Amikor borul minden és a többségnek helyes az értékítélete (értsd: nem gonosz, gerinctelen szardarabok), akkor ott van esély, meg remény, meg minden is. Ellenkező esetben káosz, meg vérengzés van. De készséggel elhiszem, hogy vannak, akiknek erre van igénye... a jelenlegi helyzet alapján gondolom azok mennek el politikusnak és mondják meg 20 éveseknek, hogy aztán dögöljenek meg a lottyadt seggükért.

    A vikingek szemében teljesen jogos volt rabolni, gyilkolni, meg fosztogatni mert egy mesevilágban éltek. Ellenben valami csak történt velük (elhagyták az elvakult ostobaságaikat) és gyártottak aztán inkább telefonokat és lettek az egyik legbékésebb nép ever...

    A náci kérdésben viszont már nagyon tévedsz: Rengeteg náci vallotta akkor is és a háború lezárása után is, hogy nem akarta végrehajtani a parancsokat, volt aki ellen is szegült, de ezekkel hamar leszámoltak. Kb. mint most a Putyinista rezsim, ahol ha nem hajolsz, akkor majd eltörnek. Sajnos a tömeg még mindig borzalmasan befolyásolható. Meg merem kockáztatni, hogy a ruszkiknál a nép 80% a rendszer ellen van, de nem mer lépni és a békesség érdekében fülét-farkát behúzva éldegél. Mondjuk nem kell messze menni... hazánkat meg 2 milla agyhalott nyugger, meg cirka 1 milla slepp tartja sakkba, a maradék meg próbál túlélni és magára húzni az abroszt.

    Az öngyilkos merénylők agymosott idióták, dettó egy mesevilágba szorultak... ha nem mosták volna át az agyukat azzal a rengeteg baromsággal, akkor nyilván belátnák, hogy az ellenkezésnek egészen biztosan nem az a módja, hogy ártatlan kapitalista rabszolgákat robbantok cafatokra...

    Nem tudjuk, hogy egy apokaliptikus világban kik jönnének velünk szemben, mert egyelőre ilyenben még nem nagyon volt részünk. Ellenben meg lehet nézni, hogy a 2. VH után kik és milyen emberek építették újjá a civilizációt (gerinces, szorgalmas, tisztességes emberek milliói).

    Leegyszerűsítve: A gonosz csak rombolni tud. Amikor már nem marad semmi, saját magát pusztítja el. A jó viszont épít, alkot, megóv, fejlődik, jelent és jövőt garantál.
    Irgalmatlan egyszerű történet ez, szó szerint a gyerekek is tudják...

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • VoltanIgor

    tag

    válasz Crus #141528 üzenetére

    Egy idealizált világban ilyen egyszerű lenne, igen, de ez a legkevésbé sem az.
    Én sokkal sötétebben látom a dolgot.

    Az hogy a vikingek abbahagyták, az egy dolog, de azért kb. 200 évig tök jól elvoltak ezzel, igaz, ott sem mindenki, nyilván. Egyébként miért éltek volna mesevilágban? Más hitrendszerük volt, ennyi, de ezzel az erővel a rómaiak és a görögök is mesevilágban éltek, sőt, más vallásúként a keresztényekre is lehet mondani ugyanezt.

    A hithű nácikról írtam, természetesen nem volt minden német katona náci, a legkevésbé sem.

    Az öngyilkos merénylőkkel kapcsolatban igazad van, érdekelne, hogy egy átlag irakinak, vagy afgánnak mi a véleménye erről az egészről. Gyanítom, hogy nem afféle glóriás megmentőkként tekintenek az amcsikra

    Szerintem több szürke zóna van ebben az egész kérdéskörben. Ezt amúgy a ND nagyon jól meg is mutatja a TLoU-ban.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz VoltanIgor #141527 üzenetére

    Te valamit nagyon keversz. Az ilyen szubjektív jogszerűségek, mint a náci bűnök, meg az öngyilkos merényletek csak egy szűkebb, mentálisan torzult réteg igazságai.

    Jó, a náci bűnök ennél komplexebb, többmillió embert nem tudott volna egy szűk kisebbség szó szerint megsemmisíteni, ott tömegek kellettek a végrehajtó szerepbe.

    De hihetsz te bármiben, az egyetemes morális elvek épp attól egyetemesek, hogy azt az épelméjű többség a magáénak érzi, ettől egyetemes, és pont ez a lényege, hogy te, az öngyilkos merénylő vagy az, aki ezzel szembe megy, és ebben semmi jogszerőség vagy igazság nincs. És nem kell, sőt nem szabad ebben semmit megérteni, elfogadni, megmagyarázni, relativizálni.

    A vikingek más kérdés, abban a korban a hódító hadjárat elfogadott volt, a kereszténység pedig veszélyt jelentett a régi világra. Nálunk is fellázadt Koppány a kereszténység ellen.

    De az öngyilkos merénylő csupán egy erőszakos válasz egy erőszakra adott erőszakos válaszra, amire nyilván megint erőszak lesz a válasz.

    Az alapfelvetés, az apokalipszis során az emberek viselkedése könnyen megjósolható. Vegyünk csak egy bármilyen környezeti katasztrófát, árvíz, földrengés, tornádó. Ha nem is hétköznapiak, de a világon valahol a mi életünkben is előfordul jó pár. Ami mindig igaz, hogy az őrizetlen romoknál, amikor a többség elmenekült, megjelennek a fosztogatók. És ezek bármekkora méretű események is, lokális események, van elejük, és végük. Képzeld el ezt világviszonylatban egy olyan világméretűkatasztrófa során, amikor nem tudod, mikor, és hogyan lesz vége. Pl. egy meteorbecsapódás, ami lenullázza a Föld egy részét, nem érkezik onnan nyersanyag, üzemanyag, élelmiszer, a légkörbe kerülő por, hamu, törmelék pedig 10-20 évre globális lehűlést hoz. Hány ember kezdene el helyesen viselkedni, előre tervezni, és nem a mának élni, úgy, hogy fogalmad sincs, mi lesz holnap. És minél jobban elszabadul a káosz, annál többen bírálják felül az addigi erkölcsi elveiket a túlélés érdekében, hiszen ha nem ölöm meg, ő öl meg, ő viszi a benzint, ivóvizet. Vagy fordítva, neki van, én meg meghalhatok nélküle. A The Last of Us világa ugyanez, behelyettesítve a meteor helyére a zombigomba fertőzést. És ugye minél jobban elmerülsz az eseményekben, annál jobban vetkőzöd le az addigi normákat, alkalmazkodsz az új világhoz.

    Egyszer jöhetne egy jó leárazás a játékra. :)

    [ Szerkesztve ]

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Crus

    őstag

    válasz VoltanIgor #141529 üzenetére

    Ó nyugi... én is sötéten látom a dolgot, de ettől még a világ legegyszerűbb dolgának tartom eldönteni valamiről, hogy jó-e vagy rossz, vagy egy dilemmában hogyan kell súlyozni, hogy este sikerüljön elaludni.

    Jó példa erre az égő ház, ahol a szeretett feleséged és a gyereked vannak. Csak egyiküket mentheted meg, melyikük legyen az? Ezen aztán napokat elvergődnek emberek, pedig valójában ennek is van helyes megoldása: a gyereked mented meg.
    Miért? A gyereked előtt még a ott a jövő, a nejed már jóval többet élt és tapasztalt. Objektíven nézve a tűzoltónak is kutya kötelessége a gyereket menteni, a süllyedő hajón is először a gyerekek mehetnek. Meg úgy eleve: Mindig, minden körülményben a gyerekeké az elsőbbség. Rém egyszerű. Hogy utána aztán lelkileg beledöglesz az esélyes, de még mindig vígasztalhatod magad azzal, hogy egy abszolút ártatlan életet mentettél meg és ha te nem lettél volna ott, akkor mindenki a gyereked menti.

    A hittel semmi gond nincs. A vallással van a gond, főleg az elvakult fajtával.

    A hithűnek mondott nácik egy részének személyes irataiból is kiderült aztán, hogy jó részüknél komoly aggályok és kétségek merültek fel, de ugye kaptak egy komoly pozíciót, előnyöket, nem kellett a lövészárokban megdögleni, így megalkudtak a gonosszal. Iskolapélda kellene legyen, de az emberiség nem sokat tanul ezekből és újra és újra kreténnek áll.

    Az átlag iraki és afgánról tudok nyilatkozni, mivel nem egy ismerősöm melózott/melózik kint olajipari területen ezekben a régiókban. A többségük elítéli az öngyilkos merénylőket. Viszont vannak akik a Koránt jóval szélsőségesebben értelmezik (kb. mint a középkorban a keresztények) és történik meg az ami.

    Látható, hogy a ND mégiscsak megalkotta a játéktörténelem, sokak számára egyik legnagyobb címét, ugyanis ilyen és ehhez hasonló diskurzusok netszerte újra és újra fellángolnak a TLOU kapcsán. Mission accomplished. Nyertek.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • FunPro

    senior tag

    válasz Crus #141531 üzenetére

    Az égőházas példánál azért a gyerek a jó megoldás, mert az anyja is azt akarja, hogy őt mentsd, viszont attól senki nem lesz rossz ember, ha egy ilyen szituációban még is az anyát menti. Egy mezei gazella is hátrahagyja a kölykét ha olyan a helyzet, hisz tud újat csinálni.

    Rengeteg tényező van, ami alapján eldőlhet a kérdés, és nincs egyértelmű jó válasz.

    U.I.:

    Most mondhatjuk, hogy emberek vagyunk és nem gazellák, más érték rendel. Viszont, ha az anya mentése rossz döntés, akkor a gazella alapjáraton egy gonosz teremtmény. És ha a gazella gonosz teremtmény, akkor a természet minden teremtménye gonosz és nem létezik jó a világban.

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • i2k

    senior tag

    válasz echterion #141524 üzenetére

    Bocs, ha félreértem:

    Én nem írtam, hogy a Firefly ártatlant nem ölt - sőt, épp azt sugalltam (idézőjelek, beszúrt gondolatmagyarázatok tömkelege), hogy MINDENKI ölt ártatlan addig (is!), amíg eljutottunk az 1. rész történéséig (és a 2. részben is).

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141532 üzenetére

    Azt nem is mondtam, hogy gonosz lenne bárki, mert A-t vagy B-t választja. Azt mondtam, hogy az erkölcsi dilemmák zöme faék. Gazellákról nem tudok, mert elvileg emberek vagyunk. Az állatok között teljesen más direktívák dominálnak, mert ösztönylények. Elvileg az emberek azért (is) magasabb rendű faj, mert képesek az ösztöneiken uralkodni, sőt érzelmi alapú döntések sokaságait is meghozzák.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141533 üzenetére

    Erről van forrásod? Mert a játékban annyi derül ki, hogy a Firefly még a korai években a civil lakossággal együtt(!) - egészen pontosan Pittsburghben -, egy cirka 14 hónapos forradalmat kezdett a FEDRA ellen. A FEDRA volt itt a fő probléma első körben, akik zokszó nélkül tarkón lőttek bárkit, aki nem az általuk elképzelt rend szerint cselekedett, ne adja ég fertőzött gyanús volt és ellenszegült.

    A Firefly ezzel szemben egy olyan csoportosulás, mely minden lehetséges eszközzel az ártatlanok védelme mellett áll ki és az emberiségért küzd.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • i2k

    senior tag

    válasz Crus #141535 üzenetére

    Most komolyan, Crus?
    Szerinted, a Firefly tagjai belepottyantak egy őket mindentől védő burokba és soha többé nem kellett harcolniuk semmiért (életért, lakóhelyért, fegyverekért, élelmiszerért, stb.)?
    Azaz: sosem kellett nekik/egyetlen tagjuknak sem (így igen, a sötét bőrű (vezér? nem melékszem)nőnek is - 1. rész) a "vadonban" lelőni egyetlen fertőzött-de-valamikor/előtte-3-perccel-Mber-vót lényt, vagy kifejezetten rájuk rontó gonocat?!

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141536 üzenetére

    Tessék különbséget tenni a Joel-féle "csapdát állítok és kifosztom az ártatlanokat" gennygócok és a "megvédem magam mert el akarják rabolni tőlem a kiló kenyeret" között.
    Fertőzöttet ölni nem téma, azt mindenki zokszó nélkül meg kell tegye, dettó self defense... akkor is, ha 1 perccel korábban egy 7 éves kislány volt.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • i2k

    senior tag

    válasz Crus #141537 üzenetére

    De nem csak fertőzöttről írtam - és remélem, nem felételezed, hogy a Firefly-tagok nem is szembesültek rájuk rontó emberekkel, vagy nem öltek pusztán azért, mert majd' megdöglöttek...

    Várjunk csak! Tisztázzuk inkább: szerinted a Firefly-tagok helyből szentek?

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141538 üzenetére

    Ahogy említettem a rád rontás és védekezéssel semmi gond nincs. Nem tudjuk a pontos részleteket, de azt tudjuk, hogy a FF mit képvisel, nem a Joel féléket.

    Nem szentek... egy "szent" az bármi áron elkerüli az ölést (lsd. Batman), de abban a világban ők képviselik az emberséget és az emberiséget.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Dilikutya

    félisten

    RoboCop demo a Steam-en elérhető. Nincs nagy gépigény, FSR-rel 4GB-os RX570-en is megy, bár nincs 60fps. :) Nem is szép, de ez csak részben az FSR sara, az arcokon látszik, kis túlzással 2010-es évek eleji grafika, de a játékmenet is elég retro. Mondjuk hangulatos, a 80-as években játszódik, most lőttünk szét egy crt monitorokkal teli irodaházat. :) Az animációkon pont olyan darabos mozgása van a Robotzsarunak, mint a filmekben. :) Igazi low-budget játék, az 50€-s árcédula elsőre vicces. :)
    5€-ért jó lesz majd fél év múlva, amúgy kizárt, hogy bárkit érdekeljen, aki nem nézte szarrá VHS-en a Robotzsarut. :)

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • gejala

    őstag

    válasz Dilikutya #141540 üzenetére

    Aggasztó ez a trend, hogy csinálunk egy low-budget játékot, amit mégse adhatunk $60-70 AAA áron, legyen akkor 50. :U

  • VoltanIgor

    tag

    válasz Dilikutya #141540 üzenetére

    Amennyiben tisztelettel viszonyultak a settinghez-világhoz, az nekem elég, a Robocop a 80-as 90-es évek egyik legzseniálisabb társadalomkritikája, szatírája volt, egy nagy rakás gore-al nyakonöntve. Az első rész zseniális.

    Ha a hangulatot hozza a játék, akkor én jó vagyok. Ugyanez volt nálam pár éve a Terminator Resistance-el is. Nyikorgott, recsegett a játék, de olyan tisztelettel és hűséggel viszonyultak a forrásanyaghoz, hogy számomra nagyszerű élmény volt.

    Kipróbálom a demót hamarosan.

  • gyimger

    őstag

    válasz VoltanIgor #141542 üzenetére

    Valaki összedobhatna ezután egy jó Dredd bíró játékot is, úgyis nagyon megy most a cyberpunk stílus.

    "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

  • Dilikutya

    félisten

    válasz VoltanIgor #141542 üzenetére

    Gore nincs benne, csak maszatosak lesznek a halottak, meg valami iszonyat gagyi a ragdoll, elég természetellenes pózokban terülnek el olykor.
    A sztoriból nem sok derül ki a demóból, de Verhoven szatírájának nyoma sincs, mondjuk elvileg a 2-3. rész között játszódik, stimmel, a 3. részt jobban fel lehet benne fedezni. :)
    Elég old-school FPS amúgy, ami még az előnyére is válhat, minimális nyomozás állítólag lesz ugyan benne, de eddig kimerült bűnjelek gyűjtögetésében, néha 1-1 dolognak a szkennelésében.
    50€-t biztosan nem ér (van valami Alex Murphy Edition is 60-ért...). 5-10 környékén viszont lehet egy oldschool lövöldéd majd, nem bántóan rossz, inkább csak teljesen elavult, középszerű. Az elején még szórakoztat, ott a kezedben az ismerős csúzli, az első ED-209 felbukkanása is biztos ujjongás lesz annak, aki szereti a filmet, a nosztalgia elviszi a hátán egy darabig. Szerintem ez lesz a veszte, mert amúgy nem tűnik különösebben tartalmasnak, valószínűleg unalomba fullad majd.

    Igazából ha grafikailag nézem, tulajdonképpen nem is értem, miért kell FSR az RX570-emnek 1080p-ben is, ennél jóval szebb játékok is hasítanak ezen a felbontáson, akár még 4K-ban is. Ráadásul itt nincsenek nagy terek sem, irodaházi folyosókon, lépcsőházakban történik minden, esetleg raktárhelyiségek, nagyobb irodák, semmi forgalmas főút több km-nyi látótávolsággal, ráadásul tényleg a 2010-es évek elejét idézi.
    Igazából ez egy szűk rétegnek lesz érdekes, egy mai fiatalnak se a grafika, se a játékmenet, se maga ez a 80-as évek vége, 90-es évek eleje világ nem fog bejönni. A gore pedig hiányzik belőle, bár az komolyabb játékokban is hiánycikk, nem tudom, vagy félnek tőle hogy túlzottan korhatáros lesz (bár elvileg hivatalosan egy Call of Duty is már 18+), vagy megcsinálni nem tudják.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • i2k

    senior tag

    válasz Crus #141539 üzenetére

    Már megírtam több bekezdésnyi választ tegnap, készülve arra, hogy valami hasonlót írsz, de nincs értelme az egésznek, ahogy látom - nem fogjuk kicsit sem meghajlítani egymás véleményét a Joel-félékről, akiknek felvillant egy kis lehetőség az önmegváltásra vs. vendettára éhező bárki más.
    Pedig, tényleg jó lenne még dumálni.

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • gyimger

    őstag

    válasz Dilikutya #141544 üzenetére

    Kíváncsi vagyok, mit tud ez a 50 gigás demó. :))

    "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

  • _drk

    őstag

    válasz i2k #141546 üzenetére

    Az ND pont ezért húzta azt amit, mert nagyon kérdéses. Jó nagy port kavart ami így 3 év után is jó beszéd téma.

    Az más kérdés, hogy minden mással már át estek a ló túloldalára. Túl tolták, fullba nyomták a kretént!
    Már csak az hogy Joelt megváltoztatták, érzelgős megpottyant öregember lett...
    Ellie egy vadállat...
    Főszereplővé tenni az ellenfelet egy dolog, ez se lett volna rossz, csak akkor nem ilyenné kellett volna megalkotni.
    Egyszerűen túl sok!
    Ha a vizual és gameplay nem ilyen, a sárga földbe lenne tiporva a játék. Az annyira felhúzza, hogy más az összkép.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141546 üzenetére

    Planescape Torment. Baldur's Gate 1-2, Zelda Breath of The Wild, Super Mario Odyssey. Ezeket utasította maga mögé nálam a TLOU... na nem az 1. része, hanem a Part II. (A sorozat viszont egy sértés... kb. olyan sokk, mintha letérdelnék egy 180 centi bombázó elé, hogy az eddig harmonikus viszonyunk egy lánykéréssel koronázzuk meg, de az válaszul felrúg, leköp, lehány, leszékel, leönt marhavérrel, hogy az odahívott 6 pitbullt kedvére tépegesse a húsom, majd a darabjaim egy szír vendégmunkással a pottyantós klotyóba dobná.)

    Felvállalom: TLOU fanboy vagyok.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz _drk #141548 üzenetére

    Ezt hívják karakterfejlődésnek! Tudjuk, hogy Joel milyen volt. Tudjuk, hogy a 14 éves Ellie mellett miket tett a TLOU 1 végén, tudjuk a visszaemlékezésekből a 2. résznél, hogy miért változott meg a viszonya Ellie-vel és VÉGRE mire lenyugodott, mire úgy viselkedett volna, ahogy az első perctől kellett volna, történt vele az ami. Hogy ez így igazságtalan? AZ! Hogy ettől is zseniális ez a játék? Szerintem feltétlenül!

    Ellie egy kis Joel lett. Dettó egy jelentős karakterfejlődés... a félénk, szeretetre éhes kislányból, Joel mellett a túlélést bármi áron hajszolva egy kőkemény nő lett belőle (lsd. pl. alagsori vascsöves jelenet). De a legeslegvégén el tudta végre engedni Joel káros ráhatását, vele a bosszút és a gyűlöletet, haragot. Karakterfejlődés. Mondtam már?

    Mert milyenné kellett volna megalkotni az ellenfelet? (Meg melyik ellenfelet? Mert abban a világban van belőle bőségesen. Isaac bagázsa se piskokóta, ahogy a fertőzöttek se (főleg a bloaterek) és Abby barátai se random generált arcok.)

    Értem, hogy Abby-re gondolsz, de mi a gond azzal, ha egy nő erős? Már megbocsáss, de elnézve az emberiség eddigi történelmét, nem kéne kipróbálni most már azt a verzát, hogy 70-80 éves vén faszok helyett, okos és erős nők döntenek a világ dolgairól???

    Nekem pl. a nejem is erős, ha kell. Kiáll magáért, másokért, felemeli, hallatja a hangját, változtat rossz dolgokon és még az 5 kilós kalapácsot is nyáron párszor - próbaképpen - úgy megemelte, hogy az a pár 100 kilós rönk kapott rendesen. Közben meg mégis törékeny és nőies és term. nem izomkolosszus. Abby az volt, ettől még emberileg Ellie és főleg Joel felett áll.

    Sok, mert SOKKOLNI akart. Azt akarták, hogy legyél, lent, fent, meg a kettő között, hogy csavarjon, hogy hasson rád a játék. És hatott... van akiből kihozta a valódi énjét, a legalja söpredéket (lsd. játéklemezt tördelő kretének).

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

Új hozzászólás Aktív témák