Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _drk

    őstag

    válasz Crus #141100 üzenetére

    Csak akkor nem vagy benne az "esemény"ben. Kapod később a spoilereket stb.
    Én mostanában figyeltem meg hogy fél év után, nem hogy nincs szó a játékról de el is felejtik az emberek, hogy tenyleg ez idén volt.

  • Crus

    őstag

    válasz _drk #141101 üzenetére

    Igen, ha 14 lennék ez zavarna is, mert másnap a buszon, meg a suliban gáz lenne, ha nem tudnám kibeszélni az Armored Core VI. részét, de így - főleg a From Softot ismerve - bolond lennék megvenni, amikor fél év múlva 5 db. A4-es oldalnyi patchnél fogunk majd tartani... bétázzon nekik 20 ezerért az anyjuk az.

    A spoilerek elkerülésével nagyon jól állok. Ha csak nincs olyan hülye, hogy a cikk/videó címében spoilerkedik, akkor semmi gond. Ilyen meg 3 évente 1 van, az se játék, hanem film kapcsán.

    Nem számít, hogy a többiek mit gondolnak, az számít, hogy te kisimult arccal tudj, jó és KÉSZ játékokkal játszani.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Anonymusxx

    aktív tag

    válasz cyberkind #141097 üzenetére

    1:55- nél, minden 60 dollár, mindig 60 dollár?
    Akcióban is 60 dollár? 4 év múlva is 60 dollár? És mi van az előfizetéses lehetőségekkel?

    Néztem a steam expo oldalát, hozzáadtam vagy 20 játékot a wishlistemre, de a legtöbb nem is volt 60 dollár. ok, ha csak az AAAA játékokról van szó...

    Szerintem felesleges sírni, soha ilyen jó nem volt a piac, steam, 2 óra kipróbálás, bundlek, előfizetések, kb 20-30x annyi megjelenés, online vásárlás, stb...

    Persze néha kijön egy-két rossz játék, nem kötelező megvenni.

  • cyberkind

    félisten

    válasz Anonymusxx #141103 üzenetére

    Én nem látom annyira jónak a mennyiség vs minőség kombót, és az ezekkel tartó dolgokat.

    Paranormal Cocktivity

  • tomsolo

    őstag

    válasz Crus #141100 üzenetére

    Ez már régóta így van. Viszont nekem van jó preorder élményem is mégpedig a Larian Studios-sal (mivel ez azért ritka mint a fehér holló azért érdemes róla beszélni imho).

    Mind a DoS2-t mind a BG3-at preordereztem, mindkettőt lehetett tolni a preorderben. DoS2-t ben az Act1-lehetett tologatni, azt is elég brutál nehézségben, a szövegek csak nagyjából voltak kidolgozva, hogy értsd miaf történik, a sztoriból is csak annyi ami az induláshoz kell.

    Vicces módon szinte nem is nagyon emlékszem olyan technikai bugra ami megkeserítette az élményt, talán az első vulkános optimalizálás szerette forralni a gput - de mivel dx továbbra is választható volt, ezzel sem volt gond.

    BG3 preorder is hasonló élmény, nagyjából tudom miről fog szólni, dehogy ez hova visz elképzelésem sincs, talán már jövőhéten tudom tolni a fullost ha lesz egy kis időm.

    Ja, és ők jutalmazzák is a preordert - ugye min2 játéknál volt utólag ajándék ezért.

    Uplay: tom.solo | Steam: tomsolo | Hivatásos zsákbamacska-nyerészkedő

  • i2k

    senior tag

    válasz cyberkind #141097 üzenetére

    Az a döbbenetes, hogy még mindig milliók rohannak nyitott szájjal a faszerdőbe...

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz tomsolo #141105 üzenetére

    Nekem erre ennyi időm nincs, hogy early access toljak valamit, negyedig, közben megy a visszajelzés a fejlesztőnek, ha gond van, meg ahogy írod hiányosak a szövegek, etc. Ezt régen fizetett béta teszterek művelték, van nekem munkám bőven, nem kell a másé.

    BG3 kapcsán azért olvasom, hogy sok patch fog még lefojni a Dunán, mire superior lesz... nem is bah, 50%-ban majd ráérek megvenni akkori.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • csuvicsuva

    őstag

    válasz Crus #141096 üzenetére

    Az melyik Mass Effectben volt, amikor az új férfi másodtiszt megjegyezte maszkulin főhősünknek minden felütés nélkül, hogy de jó segge van kapitány? :D

    "Nincsen más, csak a hit és a dac / A tiéd csak az marad, amit másoknak adsz"

  • i2k

    senior tag

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • i2k

    senior tag

    Denuvo Anti-Piracy Software Now on Nintendo Switch

    Here’s a quote about the protection tool from Irdeto’s press release:
    “By blocking unauthorized emulations on PC, studios are able to increase their revenue during the game launch window, which is the most important period for monetization. The Nintendo Switch Emulator Protection will ensure that anyone wishing to play the game has to buy a legitimate copy.”

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz csuvicsuva #141108 üzenetére

    Ha jól rémlik a 3. részben volt.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • i2k

    senior tag

    Az elbocsátások után...

    Dragon Age: Dreadwolf Is Aiming For A Summer 2024 Release, Says Insider
    Dragon Age: Dreadwolf was supposedly meant to launch next month, but was pushed back to Summer 2024 at the earliest.

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • tag

    válasz Crus #141098 üzenetére

    Ez egy kettős történet. Az évtizedek alatt felgyűlt, de egyre játszhatóbb backlog (remasterek, emulátorok, GOG stb.) mellé ott van az is, hogy egyre kisebbek az ugrások. A 90-es években pár év alatt játékmenetben és grafikában is paradigmaváltások mentek végbe, most egy 6-7 éves játék pedig nem technomán szemmel kicsit elavultabb, vagy még az se ... (És akkor vesszük össze a Colonizationt és az Alpha Centaurit, vagy a Catacomb 3D- t és a Half-Life-ot, de persze az NWN se úgy nézett ki, mint a Mass Effect). A legjobban bekem még az tűnik fel, hogy időben visszafelé haladva egyre kevesebb a crossplay és a crossprogression.

    Ebből egyenesen következik, hogy "backlogistaként" könnyű elleni, forradalmi újdonságokat várva pedig csak csalódások jöhetnek. Nyilván bem mindenki ebbe a két kategóriába sorolható be, pláne nem exkluzívan. Ezen viszont nehéz változtatni. A felhozatalt illetően a gyengécske tavalyi év után az idei talán a 2000-es évek eleje óta a legerősebb, de vélhetően a covid is segített abban, hogy idénre gyűljenek össze így a nagy nevek, illetve a közelmúlthoz képest nagyobb legyen a kontraszt.

    Mindenesetre mindkét állítás valóban igaz: sok jó játékot találni, de az ipar komoly problémákkal küzd. Az előbbi persze akkor a leginkább igaz, ha az egyszeri játékos sok műfajra vevő, és bizonyos szinten ismeri is a kínálatot.

    [ Szerkesztve ]

  • Crus

    őstag

    válasz #141113 üzenetére

    Ugrás van most is látványban, de ki is kell azt tudni szolgálni vassal. Egy hirtelen ötlettől vezérelve elkezdtem letolni hardon az összes Uncharted részt 1-2-3-4-LL és őrületes mekkora fejlődéseken estek át az egyes részek. (1,2,3 anno lementek, ez most részleges újrázás volt.)
    Az 1. részből még a felpimpelt verza is elmegy kategória, de már a 2-3. esetében jól látszik, hogy a ND mennyire beletanult a történetbe és mit kihozott a PS3-ból... egészen elképesztő az 1. és a 3. rész közti difi még PS3-on is.

    Aztán megnézve a 4. részt... sok PC-s nem lát olyan grafot (mert nem bírja vassal), mint amit az PS4-en tudott, hát még a felupgradelt verza PS5-ön, 60 vagy éppen 120 frémmel. Aztán amikor azt hittem már mindent láttam a Lost Legacy olyanokat mutatott, hogy azt mondtam, hogy ott helyben beszékelek... brutális ahogy az kinéz. És ez egy PS4-es játék PS5-re uppolt verziója. (Emellett viszont meg kell jegyezzem, hogy a gunplay számomra egy kicsit visszalépés és a játékmenet is bőven lehetne jobb.)

    Szóval, a fejlődés jelentős és ez még csak konzol. PC-n még durvább a fejlődés, néha már olyan szinten amire azt mondom, hogy ez már-már tényleg valóságos, ultrarealisztikus.

    Mellé bejött a VR is, ami dettó brutál mennyit fejlődött a PSVR 1 óta... hát még a VFX óta.

    A másik, hogy már egyetlen platformon jelenléve is bele lehet fulladni a jó és jobb címekbe és akkor mit szóljak én, aki mindegyiken jelen van. Killer a felhozatal.

    Aztán ott van a mobilos és tabletes oldal, ahol dettó nem panaszkodnak a userek, minden is van... sőt, az a baj, hogy egy rakás tehetséges fejlesztő ott mocorog, mert ott a nagy lóvé.

    De igen, a játékiparral régóta gond van, évente én is el szoktam regélni, hogy szerintem az egyik legnagyobb probléma a mennyiség és nem a minőség, élükön a végtelen számú indiefossal, melyekből mondjuk úgy 5% ami tényleg nagyon jó, a többi instant kuka.

    Az AAA irány meg a remaster és remake korát éli, meg senki nem nagyon mer új IP-vel próbálkozni, mert nagy rizikó, de azért vannak ezen a téren is sikersztorik és lehet úgyis nagyon kaszálni.

    További gond a milliónyi kompetitív cucc, mert mindenki CS:GO, DOTA, LOL, Overwatch, PUBG és persze Fortnite klónokat akar gyártani.

    Aztán ott van a felvásárlási láz, amikor mamutok zabálnak fel értékes fejlesztő
    bagázsokat, hogy aztán vagy szarokat készíttessenek velük, vagy nagy semmit...

    Az is fincsi, hogy a mikrotranzakciókra a játékosok oldaláról sajnos van igény (ha nem lenne, nem költene rá a hülyéje) és a DLC biznisz is remekül virágzik.

    Utóbbira remek példa a saját baromságom: Xenoblade Chronicles 1 lement. Része volt a Future Connected DLC örültem neki. Aztán lement a Xenoblade 2 is, ott már vehettem meg méregdrágán a Torna Golden Country kieget, amit igen, érdemes volt letolni dettó.
    Aztán megvettem kb. 1.5 hete a 3. részt és itt már gyak. annyiba fog kerülni a DLC pakk, mint az alapjáték!!! És mit fogok tenni, mivel érdekel a játék erősen? Tejelek... valaki rúgjon seggbe :-/

    És ezzel szinte párhuzamosan csúsztam rá egy újabb játékipari brére: Mario Rabbids Sparks of Hope. Mivel az elődjét is imádtam + ott is megvettem a DLC-ket, így itt is kénytelen voltam a teljes élmény érdekében tejelni. Szóval a DLC business baromi jól működik, főleg az ilyen OCD-s hülyéknél...

    Na de reggelig lehetne még sorolni, hogy mik a gondok az iparral, ettől függetlenül fenntartom: Aki gamer és nem tud mivel játszani 2023-ban, az magában keresse a hibát.

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • i2k

    senior tag

    válasz Crus #141114 üzenetére

    "Aki gamer és nem tud mivel játszani 2023-ban, az magában keresse a hibát."

    Tudom, hogy nem így értetted, de:

    Én például nem játszom idei* játékokkal.
    A megkerülhetetlen nyilvánvalókon kívül (no online, no hardware) a legfontosabb, hogy nem érdekelnek annyira.
    Baldur's Gate 3-ra én is várok. Hiába "jelent meg" hivatalosan.
    * Mondjuk a Jagged Alliance 3-at telepítettem, és ki is próbáltam... Kipróbáltam a Dead Island 2-őt is, de az fos.

    Jobban elvagyok több éves címekkel - megint SoD2-zök például, de ott van még sok tucat más is.

    Ha valaki mindig aktuális évi címre hajt, gépe is van hozzá, tényleg (és sosem!) panaszkodhat - minden évben (!) jön cím, ami igazolni tudja a gaming hobbit.

    [ Szerkesztve ]

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz i2k #141115 üzenetére

    A helyzet zavarba ejtő. Ugyanis ha jól belegondolok, mocskosul jó játékok jelentek meg eddig 2023-ban és még van hátra egy Q4!

    - BG3
    - Remnant II
    - Final Fantasy XVI
    - Zelda TotK
    - Hi-Fi Rush
    - Hogwarts Legacy
    - Blasphemous II
    - Shadow Gambit
    - Atomic Heart
    - Viewfinder
    - Humanity
    - Dead Space remake
    - System Shock
    - Resi 4 Remake
    - Metroid Prime Remastered
    - Dio 4
    - Dredge
    - Armored Core VI
    - SW Jedi Survivor

    És akkor szándékosan kihagytam olyanokat, hogy Pikmin 4, Bayonetta Origins, Fire Emblem Engage, Jack Jeanne, Age of Wonders 4, stb. mert ezek nem annyira széles közönségnek szólnak, inkább fanoknak... Azt meg már említeni se merem, hogy PC-re olyanok is jöttek, mint pl. a Returnal, Statis Bone Totem, Recsit...

    Szóval ja, k. nagy baj van a játékiparral, de annyira nagy azért nincs, mert így is BELEFULLADUNK a mocsokjó címekbe... De igen, érdemes kivárni a friss címek zömével, a fentebb már tárgyaltak miatt.

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • tag

    válasz Crus #141114 üzenetére

    Abban nincs vita, hogy vannak játékok, de gondok is. Valamennyi fejlődés van, de érdekes , hogy csak a technológiai résznél találtad fontosnak kifejteni, és közben is az UC gunplayénél visszafejlődését említetted.

    Mindenesetre én csak azt állítom, hogy a fejlődés nem olyan látványos, mint régen. Egy eredetileg 2017-es HZD vagy 2018as GoW ma is legjobb grafikájú játékok közé tartozik PC-n. Nyilván a HFW és a Ragnarök még tovább lépett, és PC-n is lehet tromfolni, de azért 1997-ben nem lehetett azt elképzelni, hogy komoly grafikájúnak számítson egy 1991-es vagy 1992-es játék. Félreértés ne essék, a Legend of Kyrandia (1992) ma is szép, de az a műfajnak és a hozzápasszoló artnak volt köszönhető, ellenben az általa "másolt" King's Quest VI (1991) már kőkoribbnak számított. FPS-ek közül kb. a Wolfenstein 3D-t és a Quake 2-t vethetnénk össze. Ezek a laikus fogyasztók számára sokkal nagyobb ugrások, és a fogyasztói megközelítésben ez számít (a programozókat, mondjuk, úgy sem dicsérted halálra).

    Ebből csak azt következik, hogy sokkal könnyebb visszatérni ma 5-7 vagy akár 10 éves játékokhoz is, mert még az AAA-hoz képest se feltétlen lógnak ki, de közben rengeteg alacsonyabb költségvetésű játék is van a pályán. Az már csak hab a tortán, hogy mi felnőttek lettünk, jobban repülnek az évek, és még régen személy szerint minden szempontból retrónak éltem meg - és élveztem - egy annyi idős játékot, amit ma szinte újdonságnak. Ez nyilván kihat a szemléletemre is, de próbálom azért mindezt kívülről nézni is.

    A VR-hoz nem tudok hozzászólni, hiszen eddig talán három játékot termeltek ki, mely egyáltalán érdekelne, így a limitációkkal és az árával együtt lekoptattak engem. És látszólag az ipar is mostohagyerekként kezeli. A visszafelé nem kompatibilis PSVR2 sem győzött meg arról, hogy érdekelnie kéne ennek most engem.

    Az aktuális évi felhozatalokról az a véleményem, mint a Game Passról és a PS Plusról: simán el lehet ezekkel lenni, de ha valamelyik szolgáltatásra vagy évre szűkíteném a fogyasztásomat, az az átlagminőséget erősen csökkentené. (Volt PS Plusom, van Game Passom.) 2022 kifejezetten gyenge volt, bár találnék magamnak játékidőt egy-két RPG-ben és stratégiában, az biztos. Viszont ha valaki más műfajokra specializálódott, az még idén is pórul járhat. Hol vannak például a jó single FPS-ek? Ha megnézed a jegyzett oldalak listáit, remasterereket, klasszikusokat ajánlanak, illetve többéves játékokat. Persze, boomer shooterek akadnak, ezek közül némelyik - már bocsánat, de - gyalázatosan ocsmány, igaz, szerencsére akadnak olyanok is, amikor a kis költségvetésű látványvilágot eltalálják. De az már tényleg nem sok, amelyik fejlesztői tényleg ráéreznek, hogy mi hiányzik a mai nagy nevekből, és megfelelő játékmenetet, illetve pályatervezést prezentálnak. A Prodeus okés például, de nem fogjuk emlegetni 25 év múlva, és a Quake 2 remastere utána jobban esett, pedig nem voltam annak idején nagy rajongója. Eközben a Halo egyre mélyebb szintekre süllyed, a Far Cry szétamortizálja magát, a Rainbow Six elmegy kampánymentes alienhentbe. Pár Bethesda-logós régen is létező nagy név próbálja eljátszani a megmentőt.

    De volt probléma a taktikai játékokkal is. Tök jó, hogy a Fireaxis majdhogynem a fősodorba visszahozta őket az XCOM-mal, élveztem is nagyon, de a dizájnfilozófiájuk elég jól megfoghatóan egy nagyobb közönségre tüzelő egyszerűsítés - és aztán ezt másolta mindenki, nem a korábbi "hardcore-abb" (pl. akciópontok, lövedékfizika) szintet. Tehát lehet őket ajánlani, csak ha előveszek valami 20-30 éveset, amit jobbnak tartok, akkor nem arra fogok gondolni, hogy mennyivel előrébb tartunk. Nem azt mondom, hogy nincsenek jók, de ha 30 éve azt mondják, hogy itt tartunk még, akkor kiröhögöm a rossz hír hozóit. Persze akkor még gyerek voltam.

    Játék van, de a mostani fejlődést másképp élem meg, mint a 90-es évekét (akkor is volt persze, amit visszafejlődésnek lehetett nevezni, illetve bizonyos szinten megosztó volt, de más volt a lépték). Nem hiszem, hogy csak és kizárólag bennem van a hiba.

  • tag

    válasz i2k #141115 üzenetére

    Mondjuk a Jagged Alliance 3-at telepítettem, és ki is próbáltam...

    Ezek szerint nem tetszett? A dev diaryk nagyon biztatóak voltak (pont azért is, mert túlmutat az új XCOM-okon), és kuponnal elég jó áras volt, így megvettem, de még nem jutottam oda, hogy belevessem magam. A visszhang egyelőre meglehetősen jó.

  • Crus

    őstag

    válasz #141117 üzenetére

    Feltétlenül meg kellett említsem, ahogy az UC4 és főleg a Lost Legacy upgrade eredménye PS5-ön kínéz, mert kb. minden 2. helyszínen aztaqrváztam, hogy 10 TFLOPS-on 4k60 mellet a Nóti ezt így lehozta. (A többiek meg nem és ezért a jó anyjukat.)

    A gunplay vegyes. 5 db. UC rész van mögöttem zsinórban az elmúlt 1-2 hónap során és azt kell mondjam bőven lenne még hová fejlődni a témában. Az volt a tapasztalatom a 3. rész után a 4. résszel (majd a LL-vel is), hogy a Drake (és aztán Chloe) "ragad". Vagy a társamba, vagy a coverbe, vagy a falhoz és ez hardon néha a halálomat jelentette. Valahogy nem tudtam olyan látványos akciófilmbe illő csodákat lehozni a 4. részben, mint korábban, holott a lehetőségek egy kicsit bővültek pedig. Hál' égnek a stealth rengeteget javult, így szó szerint több 100 arcot nindzsáztam lefelé, Lost Legacy-ben meg főleg.

    Ami viszont baromira elromlott az a célzás. Képtelen voltam annyira jó lenni ebben, mint az elődökben, fejeseket alig bírtam osztani bárhogy is állítgattam az opciókat. Ráadásul a tök jól bevállt irányításon is kavartak egyet kettőt, zavaró lett a végeredmény az elődök után.

    Értem, hogy arra akarsz utalni, hogy egy rakás címnél egyszerűbb lett a gameplay, mert erre van igény, a hardcore játékosok meg szívják a fogukat. Ez így igaz, DE! Az esetek zömében a nehézség feljebb tolásával azért mi is tudunk jól szórakozni. Így utólag már bánom amúgy, hogy nem crushing fokozaton toltam le az UC részeket, de mindegy, újrázni többet már nem fogok.

    A régen nagyobb és jelentősebb ugrások voltak felütéseddel nyitott kapukat döngetsz. Ezt én nem is vitatnám, de régen - már bocsánat -, de szinte a semmiből volt hová DURVÁN fejlődni évről évre! Mert elnézve az Atari, NES, C64 és ős PC játékokat ebbe a történetbe bele volt kódolva, hogy brutális fejlődés lesz ezen a téren.

    Ha most megnézel egy UE5-ös demót, az már annyira realisztikus, mint egy film, így bőven túl van már azon a határon, hogy 2 pixel miatt morgolódjunk. Kegyetlenül néz ki már manapság is jó pár cím és még hol a vége.

    Ja-ja... az eNber ahogy egyre többet tapasztal úgy nőnek az elvárások is, de ezt részemről én remekül tudom kezelni. Számomra a néha 720p felbontású Xenoblade 2-ben is láttam olyan szép helyszínt, amit soha sehol máshol és abszolút élveztem. Néha még jobban is, mint egy UC4-et, aminél szerintem a LL is jobb, pedig sokan éppen fordítva mondják.

    Szvsz a következő ugrás a nagyobb immerzió tud lenni. Mivel az Apple is beszáll a VR témába, így borítékolható, hogy egyre többen fogják akarni ezt az egészet és felpörög a VR, melynek végén ott lesz egy könnyű és laza szemüveg, olyan összhatással, mint amit ma egy sok colos OLED ad.

    Nálam nagyot megy a VR téma is és az a 3 cím, az nálam inkább már 30, persze nem a PSVR2-ön, mert arról inkább hadd ne. Maholnap jön a MQ3 és már a MQ2 is egészen komolyan oda tud csapni, de ezt akkor érted meg, ha a javát kipróbálod, mert van rá mit kipróbálni...
    De ja... a csúcson még mindig a HL Alyx áll. Az valami egészen döbbenetes... még a jobb "sztori modjai" is remek élmények.

    FPS-ek: Ez a műfaj szerintem az RTS-ek sorsára jutott... 1-2 kivételtől eltekintve kár az időt rájuk szánni, mert maga a műfaj, már nem tud újat mutatni. És itt jön képbe a VR. Alyx-szal érdemes példálóznom, mert az a csúcs. Na azt végiglőni 2023-ban is OMG!!!

    Halo, FC, Rainbow... én ilyenekkel nem igazán tolom már, mert a személyes listámon a látottak alapján 8/10 alatt vannak, így nincs rájuk időm.

    Igen, a játákosok is emberek és ahogy az egész emberiség hülyül, hogy a játékokban is tettenérhető az egyszerűsödés, de ahogy fentebb írtam, ezen azért hellyel-közzel tud segíteni a nehezebb fokozat. Persze ez se megoldás arra, ha tufa a gameplay, meg vacak az A.I., de legalább mi se alszunk bele :-/

    Sok helyen mondtam már: Az egész IT téma, Internettel, közösséggel, Nintendo Powerrel és CoV magazinnal akkor volt igazán jó, amikor mi, igazi kockák alkottuk azt a világot.

    Ott szaródott el az egész, amikor bárki számára könnyen, olcsón és egyszerűen elérhetővé váltak ezek a platformok. Sorry, de bejött a plebs és mivel jelenleg is ők a többség, így az ő igényeik vannak kielégítve és nem azoké, akik szó szerint a cirka 2000. játékot tolják le éppen... Ezért olyan már egy puzzle az Uncharted-ban, hogy forró kés a vajban mész rajta végig, míg a 15 éves LacikaFerike már nyomja is be a tableten, hogy walktrú'.

    Egyrészt tehát igen, a játékipar is hibás pár fronton, de amilyen a mosdó, olyan a törülköző, vagyis a publikum se éppen a legélesebb...

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • tag

    válasz Crus #141119 üzenetére

    Persze, nem is azt mondom, hogy a régi nagy ugrásokat várnám el, pláne nem felnőtt fejjel szubjektív érzetre, bizonyos dolgok nem is hiányoznak (alja frame rate, kezdetleges irányítás, config.sysyszel szórakozás játékokként stb.), de lehetetlen a játékipar különböző stádiumainak eltérő megéléséről beszélni ezek kívül. Az biztos, hogy sajnálnám, ha a 90-es évek kimaradnak, a jelen éra előnyei ellenére is örülök, hogy átélhettem az akkori nagy dolgoknak legalább egy részét. A jelen ebből a szempontból kevésbé izgalmas.

    Abban viszont nem vagyok biztos, hogy az FPS-ekben nem lehet több. Inkább úgy vélem, a kreativitás, a kockázatvállalás a kevés. Lásd a BG3 kapcsán előre elkezdenek magyarázkodni más fejlesztők, hogy nehogy az legyen az új szint, mert megugorhatatlan... Érthető, hogy a Larian a Kickstarterrel megmentette magát, és a nagy kiadók között önálló és független RPG-hatalommá vált, ez valóban kevesek kiváltsága. A produkciós szinthez valóban pénz kell, a sémákból kiszakadáshoz viszont már nem az a legfontosabb. Amikor olyan dolgokat nem csinálnak meg, ami 20 éve fillérekből simán ment, akkor felhúzom a szemöldökömet.

    Az igénytelenség igazi szimbóluma számomra a tükörképek kezelése. Annak idején evidens volt, hogy tudták valamilyen szinten a játékok, lásd Duke NUkem 3D. A 2006-os Prey is tudta, de a 2017-es már nem. Aztán a filléres Excavation of Hob's Barrow megint, de az FFVII Remake megint nem. Elhiszem, hogy komoly grafikai szint mellett nehezebb megcsinálni, de érthetetlen az igénytelenség. Pláne egy FFVII Remake-nél, mely bevállalja, hogy a környezet majd egy generációval el van maradva a karakterektől, akkor talán tükörképből sem lenne muszáj tökéletes, csak valami, ami nem a nagy büdös semmi.

    Tartok tőle, hogy az FPS-eknél is ez a hozzáállás a baj, és persze a befektetői kockázatvállalás végül is érthető hiánya. Csak hát a játékos szemszögéből hadd ne azt mondjam, hogy nem is lehetne, hanem hogy a pénz-fegyver-paripa nincs meg rá. Azért az új id mégiscsak tudott valamit mutatni.

    A Halók kerülését jól teszed, régen a súlyos hibáik ellenére relevánsak tudtak lenni, az 5 és a 6 azonban már erőlködés, de legalább a kritikusok rájuk dobhatják a magas pontszámot.

    Vannak jó új játékok, de a backlogot nem érdemes elengedni, mert sok régi nagyon is állja a versenyt. És bármennyire is paradoxonnak hangzik, de az az érzésem, hogy a fejlesztők is belőlük tanulhatnának "újat". És ez olykor meg is történik, nemcsak a felújítások vagy másolatok esetében, hanem amikor valaki megpróbálja felrázni az állóvizet (lásd Doom, BG3, de talán a Demon's Soulsra is igaz volt ez valamilyen szinten). Sajnos ma már olyan eladási számokat várnak el egy szint fölött, hogy nehéz azokat hozni, ha nem adod el " mindenkinek" a játékodat. Csak hát kompromisszumokban kilúgozott játékkal is lehet bukni.

  • i2k

    senior tag

    válasz #141118 üzenetére

    De tetszik.
    Ezért maradt is a gépen -- GOG WRZ, nem vagyok büszke rá -, de mivel van már újabb patch, majd azt is haza kell vinnem --, a többieket meg töröltem.
    Nem hiszem, hogy még idén "kitolom" (jott ugye a másik Mimimi játék is,a Shadow Gambit, az is birizgálja az agyalapomat), de törölni biztosan nem fogom.

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • i2k

    senior tag

    válasz #141120 üzenetére

    Elejéhez kontrasztként: Star Citizen már 600 millió dollárnál tart (240 milliárd Ft) közösségiből, összesen. Brutális. Közben a játék: JohnTravoltaWhere gif...

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • i2k

    senior tag

    válasz i2k #141122 üzenetére

    [link] - Star Citizen Raises $600 Million, Still No Release Date
    * PUBLISHED 2 DAYS AGO

    [ Szerkesztve ]

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • gyimger

    őstag

    válasz i2k #141122 üzenetére

    Ebből sose lesz játék. A Starfield okán sokszor találtam szembe magam ezzel a címmel és sokat tudtam meg róla. Még járni is nehéz megtanulni benne, a hajók irányítása nagyon bonyolult és aprólékos, és ebből sosem fognak engedni. Egész bolygókat és csillagrendszereket szimulál, töltőképernyő nélkül utazol egyik bolygóról a másikra, amiken a napsütés is a dinamikusan változik. De legalább a legerősebb gépek se bírnak vele. Szóval, ha ezekből a dolgokból nem fognak engedni, így népszerű se lesz.

    "The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."

  • Crus

    őstag

    válasz #141120 üzenetére

    A 80-as, 90-es éveknek valóban nem kicsit volt meg a komoly bája, de ettől függetlenül se nagyon sírom vissza azt a korszakot, mert ma a gyerekemnek játékhoz jutni a tabletjén úgy, hogy az még le sincs töltve nagyjából 2 perc. Már úgy, hogy ~5 éves létére segítség nélkül kikeresi, letölti, betanulja totál magától.

    Az a szíváscunami amit anno elszenvedtünk, az most lehet, hogy kedves emlék, de valójában közel pokoli volt: Magnó fejbeállítás, 10 perces töltőképernyő végén error, szarakodás turbo töltőkkel, szarakodás kazetákkal, döglődő és sérülékeny floppy lemezekkel, az analóg jelet zavaró baromságokkal, még az eredeti játékok esetén is előforduló fagyásokkal, DOS/4GW és tsai, BNC hálózat, nullmodem, 14.4 kbps + BBS, jumperes nyammogás, stb. Jó volt, szép volt, köszönöm, ennyi.

    Amúgy a hőskorban a legnagyobb retket a PC képviselte. Egy kókler, igénytelen gány volt az egész. Hozzá képest akkoriban amit egy Amiga tudott, az űrtechnika volt.

    A BG3 haverok elmondása alapján legenda az 3. fejezetig... utána kevésbé. De én addig nem foglalok állást a kérdésben, amíg le nem pörgött és az nem holnap lesz, mivel egyelőre vár még rá számos patch, mire a színem elé járulhat.

    Igen, a tükörképes vesszőparipád átérzem, nálam ez a felhők kérdése szokott lenni. (mozognak rendben a felhők = igényes játék.) Amúgy valamelyik UC-ben akadtam ki azon, hogy nem volt tükörképe a karinak.

    FFVII Remake is jó felütés, Starcraft effekt... majd szólhatok ha készen van a trilógia, addig számomra nem létezik. Az FFVII nálam anno egy nagyon meghatározó játék volt, nem szeretném újra átélni úgy, hogy darabokra van tépve. Ja, értem miért tették, mert egyrészt it prints money, másrészt mert nagyszabású produkció, de ebben én így nem veszek részt.

    Egyébként igen, amiket írtál azzal gyak. mind egyetértek... kellenek a nagy számok és azt a populárisabb címek tudják szállítani és nem az egyediségek, mint pl. egy Stray, ami amúgy siker, de nyilván nem akkora, mint egy jól bejáratott franchise x. része.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • i2k

    senior tag

    [link] - R.I.P. Arleen Sorkin, original voice actor (and inspiration) for Harley Quinn
    [link] - Harley Quinn sings
    67 éves volt.

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • tag

    válasz Crus #141125 üzenetére

    Az a jó, hogy ma már megkapjuk, ami jó volt a 90-es években, mégpedig a szívás nélkül. Kivételek persze mindig vannak. Csak ettől még az akkori nagy relevációk elmaradnak vagy ritkábbak. A platform gány volt, de rengeteg jó játék érkezett rá. Más, de az jut róla eszembe, hogy exkluzívokban meg pont az a Nintendo erős, akiknek nincs normális hardverük. Legalább játszik az emuláció.

    Az FF7 Remake egy érdekes jószág: mivel a tutorialt dolgozza fel, úgyis viselkedik. De legalább telepakolták olyan filler mellékküldetésekkel, hogy azok tényleg a 90-es években jelentenek időutazást, csak nem a jó értelemben. Amúgy tetszik, de így Midgarban esélye sincs eljutni a matériarendszernek, mint annak idején ugyanennyi idő alatt. Eleve a summonok nem kombinálhatók mással, és idézni csak akkor lehet, amikor Steve Jackson Sorcery!/Kaland-Játék-Varázslat könyveinek nyomdokain a játék megengedi. Egy hardos NG+-t látok azért benne, örülök, ha a Rebirth PC-s megjelenéséig lemegy. És legalább már nem 15 fps-es a harc, mint régen volt a nem gány konzolon és gány PC-n... Van, ami jobb, na.

  • i2k

    senior tag

    válasz #141127 üzenetére

    "Legalább játszik az emuláció."

    Akkor Neked is, újra:
    [link] - Megérkezett a Nintendós Denuvo

    "A most bejelentett Switch-es Denuvo védelem többrétű. Segíti majd azt, hogy ne tudják a tört Switch eszközök futtatni a játékokat, de a PC-s felhasználókat is meggátolja majd az emulátor futtatásában. Egyre többen használják ugyanis a számítógépüket (vagy például a Steam Deckjüket), hogy Nintendo Switch játékokat emuláljanak, ezzel megspórolva a Switch vásárlásának költségét. Ez nagyon szúrja a Nintendo szemét, annak ellenére, hogy az emulátorok használata a dolgok jelenlegi állása szerint nem törvénybe ütköző cselekedet."

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • i2k

    senior tag

    Starfield Day-1 Patch released, is 13GB in size, full changelog

    Bethesda has just released the day-1 patch for the Early Access version of Starfield that will be playable on September 1st. This first update is 13GB in size on PC, and below you can find its complete changelog.

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • FunPro

    senior tag

    válasz i2k #141128 üzenetére

    "Ez nagyon szúrja a Nintendo szemét, annak ellenére, hogy az emulátorok használata a dolgok jelenlegi állása szerint nem törvénybe ütköző cselekedet."

    Erre ugye az az okosság, hogy maga a technológia "illegalitása" mindig a felhasználás módjától függ. A torrent mint technológia nem illegális, hisz a családdal simán megoszthatom a nyaralási kepeket torrenten keresztül. A tor böngésző vagy a vpn nagyon biztonságos és tiszta dolog, ha csak guglizol velük. A tolvajkulcs sem illegális szerszám, ha a lakatos nyitja ki vele azt az ajtót, amelyikre felbérelted.

    Az emuláció is ilyen. Semmi illegális nincs benne, ha a tisztán megvásárolt jatékod futtatod, a nintendo vagy playstation license alatt álló frimeware nélkül. A dolog a frimewaren bukik egyébként, mert anélkül nem működik az emulator. Egyedül talán akkor nem illegális, ha a saját switchedről szeded le saját kezűleg a frimeware-t, és úgy futtatod a saját, megvásárolt játékod. De ez is inkább csak morálisan legális, nem pedig jogilag. :K

    Tl;DR

    A cikkíró egy barom! :B

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141131 üzenetére

    Azért ezzel a barmozással óvatosan, mert egyrészt semmi jogod nincs a saját Switchedről leszedni a fw-t, másrészt mindenki nagyon is jól tudja, hogy mire kell az embereknek egy emulátor meg egy fw...

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz #141127 üzenetére

    Nálam idén 2 dolog okozott "nagy relevációt". Az egyik az Alyx végigtolása, a másik a Synth Ridersben történő "félisten vagyok és siklok az energianyalábon" feeling. Ellenben semmilyen PC-s vagy konzolos játék a TLOU Part II óta nem tudott olyat mutatni mind az, pedig nem széklettel gurigázok. Most pár napja a DeS Remake pörög, mert ehhez volt kedvem.

    FFVII-re ezektől a soroktól főleg nem jött meg a kedvem... de van bőven FF amit pótolni kéne, mert annyi része van, hogy lassan elfogynak a római számok.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • FunPro

    senior tag

    válasz Crus #141132 üzenetére

    Köztem és a cikkíró közt annyi a különbség, hogy én vagyok a FunPro a ph fórumról, ő pedig Török Roland, az iPon "szakújságírója". Rajta sokkal nagyobb a felelősség, mert ő hivatalos formában közölt fals információt, amíg én csak egy hülyegyerek vagyok, aki egy fórumon belekezdett egy valós vagy valótlan okfejtésbe. Az emberünk egy barom. :K

    Hozzáteszem, a jogi vita eldöntéséhez jogászokat kéne szereznünk, mert ehhez mi itt kevesek vagyunk. TUDTOMMAL, jelenleg Magyarországon bárminemű szoftver letöltése nem von maga után semmilyen jogi következményt, egyedül a megosztása problémás. Idehaza a torrentezés is legális tevékenység, feltéve, ha kikapcsoljuk a seed-et. Az, hogy visszaéltem a szoftverrel már egy másik kérdéskör, amivel kapcsolatban a jogtulajdonosnak kellene fellépnie ellenem.

    Szóval, hogy a saját magam által letöltött fw (amit soha nem osztok meg senkivel) mennyire ütközik idehaza jogi problémába, nehéz kérdés.

    U.I.:

    Miközben ezeket leírtam, rájöttem, hogy a cikkíró sem állított valótlant, hisz az emulátor használat tényleg nem ütközik semmi jogi problémába. A beszerzése és birtoklása problémás, főleg külföldi vonatkozásban. Ezt elfelejtette megemlíteni az emberünk.

    [ Szerkesztve ]

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141134 üzenetére

    Kár, hogy semmiféle baromságot nem írt. Nálad viszont volt pár probléma, hiszen ez a mondat kapásból egy értelmezhetetlen paradoxon:

    "Az emuláció is ilyen. Semmi illegális nincs benne, ha a tisztán megvásárolt jatékod futtatod, a nintendo vagy playstation license alatt álló frimeware nélkül."

    A tisztán megvásárolt játékod futtatod a ....... firmware nélkül. Hogy mi? Varázslattal? Voodoo? Sámántánc? Vagy mivel?

    Aztán írod is, hogy "A dolog a frimewaren bukik egyébként, mert anélkül nem működik az emulator" Szóval, ennek fényében főleg érthetetlen az 1. idézett mondatod. Főleg, hogy a megvásárolt játékodról sem készíthetsz másolatot, mert azt k. hosszú EULA-t amit átpörgettél, abban pl. pont ez is le van írva.

    "ha a saját switchedről szeded le saját kezűleg a frimeware-t" - Ez megint nem stimmel, mert ezzel belenyúlsz a Switch rendszerébe, ott módosítást hajtasz végre, vagy egy szoftveres hibát kihasználva készítesz róla másolatot, ami mind-mind bűncselekmény.

    Szoftverellenőrzést a NAV pénzügyőrei végeznek és qrvára leszarják, hogy te nem seedelted vissza. Ha valaki feljelent nézegethetsz.

    Az már csak hab a tortán, hogy EU-s polgár lévén senkit nem érdekel, hogy idehaza mit tűrnek meg és mit nem, amíg nem érkezik valakitől feljelentés. Az van, hogy külföldi cégek nótaszóval perelhetnek be akár azért is, mert a 14. lemásolt pornójukat használod már egy ideje és erről az infó eljut hozzájuk, mert van egy jóakaród, aki szólt nekik erről.
    Egyébként többek között CAD ügyben volt ilyen, hogy külföldi jogtulaj ráncigálta meg a hazai user bajszát, per is lett belőle, amit term. a warezoló el is bukott.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • FunPro

    senior tag

    válasz Crus #141135 üzenetére

    Az alapfelvetés úgy hangzott, hogy "az emulátorok használata a dolgok jelenlegi állása szerint nem törvénybe ütköző cselekedet". Ez abban az esetben állja meg a helyét, ha jogtiszta szoftvert futtatsz, makulátlan környezetben. Az emulátor elindítása valóban nem bűn, a szoftver semmi rosszat nem tartalmaz. Ha valamilyen úton-módon megtudja oldani bárki, hogy ne kelljen hozzá fw, akkor a megvásárolt játék emulálása sem lesz "törvénybe ütköző cselekedet".

    A játékról nem kell másolatot készíteni, főleg nem nintendon, mert ott a kártya tartalmazza a teljes játékot. Ezért bukik kizárólag a fw-en a dolog. Mivel mindketten belátjuk, hogy fw nélkül nem nagyon lehet emulálni egy nintendo játékot, így az emulátor ilyen célú használata mindenképp "törvénybe ütköző cselekedet" lesz, közvetett módon.

    És itt jön képbe a magyar jogrend, ahol TUDTOMMAL (nem vagyok jogász) szabadon készíthetek másolatot (nem tudom, hogy vannak-e kritériumok arra, mit hogyan másolhatok) bármilyen szoftverről, tárolhatom is azt a gépemen, ha nem osztom meg másokkal ÉS nem kötegszik miatta a jogtulajdonos. Szóval, ha már valamilyen úton-módon rákerült a gépemre a fw, akár még használhatom is az emulátoromat "nem törvénybe ütköző cselekedetként", ameddig nem kopogtat nálam a nintendo ügyvédje.

    De ez csak itthon van, mert máshol már a letöltés és tárolás is jogellenes. Továbbá, használni idehaza sem használhatom a nem jogtiszta szoftverem, márpedig egy másolt fw soha nem lesz jogtiszta. Igaz, nem a fw-t futtatom, hanem az emulátort, ami felhasználja a fájlomat, így akár idehaza még tényleg lehet a nintendo játék emulációja "nem törvénybe ütköző cselekedet".

    Igazából eszem ágában nincs védeni a kapzsi nintendot, de 90%-ban biztos vagyok abban, hogy egy emulátor felhasználása nintendo játékok futtatására "törvénybe ütköző cselekedet" lesz, és mindenki rossz kissfiú/kislány, aki ilyen módon játszik a játékokkal.

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz FunPro #141136 üzenetére

    Hogy mennyire készíthetsz szabadon szoftverről másolatot, azt nem tudom, de pl. a másolásvédelem megkerülése nem tartozik a szabad másolatkészítéshez. Nyilván a firmware átmásolása sem egy sima F5. Ha gyárilag nincs valamin másolásvédelem, talán arról szabadon csinálhatsz másolatot.
    De miért emulálnád PC-n, ha megvan Nintendo-ra, és van is eszközöd hozzá? Mindketten tudjuk, hogy ez elég rétegigény, és többnyire az emulál, akinél egyik vagy másik dolog nem adott. :)

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • s7evcsenko

    addikt

    válasz Dilikutya #141137 üzenetére

    "De miért emulálnád PC-n, ha megvan Nintendo-ra"

    Mert PC-n van hozzá magyarítás. :B

    "Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

  • Dilikutya

    félisten

    válasz s7evcsenko #141138 üzenetére

    2023-ban ez már ne legyen érv. :)

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • FunPro

    senior tag

    válasz Dilikutya #141137 üzenetére

    Én csak Crus kedvében próbálok járni azzal, hogy keresek bármi olyan lehetőséget, ami felmenti az eredeti cikk íróját a barom titulus alól. :D

    Úgy tűnik nem fogok sikerrel járni, mert közvetett módon mindenképp jogi problémákba ütközik a nintendo játékok emulálása.

    Abban egyébként van igazság, hogy a jobb teljesítmény elérése miatt akár még annak is érdemes lehet PC-n futtatnia egy játékot, akinél lapul egy switch és egy hozzá tartozó játék. De ez tényleg elég réteg dolog lehet, és ebben teljesen igazad van! :K

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • FunPro

    senior tag

    válasz cyberkind #141139 üzenetére

    Én szeretem a switchem, legyen akármilyen gyengécske is. :K

    Ami egyedül zavar, az a nintendo kapzsisága, amivel az egekben tartja a digitális játékok árait. Nincs kedvem cserélegtni/tárolni a dobozokat és a kártyákat! A megoldás, hogy nem hörcsögölök és nem játszom agyon a platformot. Így még fenntartható a konzol. :K

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

  • tag

    válasz Dilikutya #141137 üzenetére

    Jobb teljesítmény, általad választott kontroller. A gyerekkori 168-játékos Nintendo-klónomat leszámítva csak megvásárolt játékot emuláltam eddig. Amúgy, ha jól tudom, a Nintendo is szeret emulátorokat "kölcsönvenni", hogy jó pénzért árusíthassa a retrót.

  • Crus

    őstag

    válasz FunPro #141136 üzenetére

    Abban a cikkíróval nyugodtan egyet is érthetünk, hogy addig semmi gond nincs, amíg valaki leszed egy emulátort és nézegeti, szagolgatja, nyalogatja, belenéz a kódba, programozási trükköket tanul el belőle. Ez lehet úgy a valós felhasználás 0.000000000000000001%-a, de az tény, hogy ezért semmiféle szankció nincs.

    "Ha valamilyen úton-módon megtudja oldani bárki, hogy ne kelljen hozzá fw, akkor a megvásárolt játék emulálása sem lesz "törvénybe ütköző cselekedet"."

    Mivel ilyen megoldás nincs, de ha lenne is, már bukó a sztori, mert a cartridge másolatával/rippjével lehetne csak játszani. Ergo ez már bűncselekmény. Ebben eddig egyetértünk, ezt te is írod.

    "magyar jogrend"

    Ezért írtam... ez nem nagyon releváns, amikor közben meg bárhonnan perelhető és büntethető vagy. A magyar jogrend annyit csinál, hogy tűzzel-vassal nem razziáztat, pedig megtehetné. Majd idővel meg is fogja tenni, ha anyagi érdeke fűződik hozzá. Amíg nem, addig nem nagyon vergődik miatta.
    A lényeg itt az, hogy mivel te nem pl. Oroszországban élsz, hanem az EU szélén, így EU-s polgárként nem csak a magyar jogrend vonatkozik rád, hanem az EU-s is. Ergo perelhető, büntethető vagy, ha külföldről megkeresnek, hogy jogost sértesz. Tény, hogy idehaza fognak majd elítélni és egész elnézőek relatív a bírák ezen a téren, de a pénzbüntetés vastag és fájó lehet. Visszaesés esetén pedig nem kérdés a böri.

    Az, hogy a magyar jogrend enged biztonsági másolatot, attól még amit megvettél/lemásoltál szoftvert, annak van egy EULA-ja, ami viszont szinte minden esetben ezt a tevékenységet már tiltja. A magyar jogrend nem írja felül, ezt a szerződést közted és a kiadó között, csupán lehetőséget ad arra, hogy amely szoftvernél ezt nem rögzítik, ott szabad a biztonsági másolat. De nem nagyon van ilyen a fizetős kategóriában...

    "Igazából eszem ágában nincs védeni a kapzsi nintendot"

    Melyik cég szent ebben az iparban? Melyik cég nem profitorientált? Ellenben a Nintendo olyan játékokat tesz le minden évben az asztalra, amikkel úgy nagyjából 5 - 99 év között boldogan és mosolyogva lehet játszani.

    A Nintendo üzletpolitikája pedig az, hogy a lehető legolcsóbban legyártani gépek tömkelegét, azon profitot érvényesíteni, majd szőnyegbombázni remek játékokkal. Olyannyira "nem működik" ez az üzletpolitika, hogy a Switchből 130 milliót adtak el eddig, a hozzá kiadott játékaik meg a TOP 10 eladási listákon rendre ott tanyáznak.

    Nem kell szeretni a Nintendót, de mocskosul tudják mit csinálnak és totál igazuk van abban is, hogy zéró tolerancia van az IP-ik mindenféle másolása, feldolgozása, módosítása terén.

    Amit én továbbra se értek, hogy miért barom a cikkíró... :(

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Dilikutya

    félisten

    válasz #141143 üzenetére

    A Nintendo valószínűleg jogszerűen csinálja az emulálást a saját játékaival. :)

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • i2k

    senior tag

    válasz gyimger #141124 üzenetére

    [link] - Former CIG employee comments on Star Citizen’s progress

    ("For what it’s worth, Reddit’s moderators were able to confirm Ryder-55’s identity. So no, this isn’t a random Redditor. This is indeed a former CIG employee.")

    As an example, Ryden-55 used the Cutlass Steel.
    I was there during the Cutlass Steel pricing. I suggested a ceiling figure of the ship based on its capabilities in comparison to the other Cutlass ships and its competitors (The Cutlass Black is notoriously undervalued, but still….). Despite my recommendation, the price got HIKED because “Surely people will buy it, it’s a Cutlass”.

    This is a perfect example of what happens when people vote with their wallets – it makes them realize that it was a bad decision and that they should learn going forward. I think this is the key to going forward for the entire project. I think that the team can deliver key gameplay improvements going forward that encourage players to play and return, rather than trying to drip-feed concepts to people who may never fly them (I’m looking at you BMM). People “play the CCU game” to get a $500 ship for $250. Thats insane. I personally won’t be spending a nickel or dime until the game is delivered, because I became a concierge backer over a period of 5 years and I still don’t want to play the game as it is today, which hurts me because I contributed directly to it and want it to succeed. I’m just not going to perpetually test a product that, at this point, should be released.”

    “To date we have had nothing but buggy patches for SC on the live branch. Despite the game is in early access, the live branch needs to be the dedicated branch for stable (FULLY stable) builds where you can play with your friends and enjoy the gameplay loops currently present without thinking of losing your gear/ship/items.
    Likewise with SQ42 they need to deliver on that project – its been in development for many years now and people are beginning to think it isn’t coming out. I’ve seen the progress, I know it wil be great, but that isn’t enough now and it needs to be showcased and a solid deadline put in place to ensure everyone has confidence in its deliver (NOT at the expense of dev crunch).”

    To be honest, I’m not shocked by these latest revelations. We’ve known that Star Citizen has been mismanaged and that it’s in development hell. We also know that it features cutting-edge technology. And yes, we all know that CIG is milking this golden cow with its skins and ships. But hey, as Ryden-55 said, why shouldn’t they? People are buying them and they are making a lot of easy money. From a business perspective, this is a smart move and, unfortunately in this case, it works!

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • i2k

    senior tag

    válasz reelc #141147 üzenetére

    Pedig abban reménykedtem, hogy végre lesz belőle már egy akciós "egybe" csomag - ugyanis a "leakciózott" DLC árak is magasan az ingerköszöböm felett mozogtak eddig. :( Sajnálom, de ez van. :B

    //szerk.:
    Szomorú, de hiába van meg a főjáték és az "Üst" DLC STEAM-en, de a DLC-k miatt marad a GOG WRZ akkor. Ezek szerint, még évekig.

    [ Szerkesztve ]

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • reelc

    veterán

    válasz i2k #141148 üzenetére

    Az akciós egybe csomag a "Grim Dawn Definitive Edition" ami max. -60%-ban volt.

    Mondjuk brutális akciók (max. -60% és -40%) nem voltak a kiegekre, pedig már korosak.
    De mégis elment annyi belőlük, hogy megérje a harmadik kieg. kiadása.

    Megértem, van akinek sok, nekem évekig a legfőbb játékom volt.

    Mindenesetre a csapat eddigi munkásságát figyelembe véve minőségi kieg. várható ezúttal is, nagyon sokan szerették volna!

    [ Szerkesztve ]

  • Dilikutya

    félisten

    válasz i2k #141148 üzenetére

    Jól megideologizáltad a warezt.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

Új hozzászólás Aktív témák