- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Android szakmai topik
- Magisk
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
gp A sokak által várt folytatás sajnos nem fog idén megjelenni, kicsit tovább kell rá várnunk.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Race-Face
tag
válasz Dr. Akula #24 üzenetére
Nem véletlenül kértem gyakorlati példát. Most épp egy HDR OLED kijelzős notebook előtt ülök. Kipróbáltam, hogy készítettem egy RGB (tehát natív 8 bites), homogén képet, majd csináltam egy másik képet, ahol mindegyik csatorna értékét növeltem 1-gyel. Tehát valójában 3x1 bit különbséget csináltam a két szín között. Elkezdtem a kettő képet váltogatni a képernyőn, és mocskosul nem látok semmi különbséget. Ha csak csatornánként 8 bittel számolunk, akkor ugye 100/256, azaz 0,39% különbség van két szomszédos érték között. A 10 bittel annyi történik, hogy ezt a 0,39%-ot osztod el további 4 részre. Erre mondtam, hogy valahol már felesleges, főleg ha valaki nyomdára dolgozik, ahol a CMYK csatornák csak 100 értékre bontódnak.
Ezzel ellentétben egy monitor homogenitás eltérése simán több százalék még drágább monitoroknál is. Akkor most melyik a fontosabb szerinted egy monitornál, hogy a 0,39 %-ot bontsuk még négy részre egy natív 10 bites színmélységgel, vagy dolgozzunk a több százalék eltérést mutató fénysűrűség-homogenitás vagy színhőmérséklet-homogenitás javításán?
Az FRC villogásával az a helyzet, hogy ha abba kötünk bele, akkor a monitor nem csak grafikai munkára alkalmatlan, hanem általános használatra is. De az a helyzet, hogy 8 bit + FRC-nél már olyan közel van egymáshoz a két váltogatott szín, hogy gyakorlatilag nem érzékelhető a villogás. Azért ne keverjük a 6 bit + FRC-vel, ott sokkal nagyobbak a lépcsők (négyszer akkorák).
Szóval részemről nagyobb az öröm a BenQ homogenitás javítási szándéka miatt, mint a bánat a 8 bit + FRC miatt, hiszen könnyedén belátható, hogy előbbi sokkal látványosabb eredményt hozhat (ha valóban működik), mint az utóbbi valós, érzékelhető szűkössége.
Arról nem beszélve, hogy ha valaki sima, csatornánként 8 bites RGB képekkel dolgozik, annak egyébként sincs semmi extra látnivaló egy natív 10 bites panelen...Kelj fel és járjunk!
Új hozzászólás Aktív témák
- Hegesztés topic
- Politika
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Háztartási gépek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- További aktív témák...
- Dell IPS 22" LED FullHD Monitor 22 " P2214Hb DisplayPort HDMI DVI
- Dell Alienware AW3423DWF (34", OLED, 3440x1440, 165Hz, 0,1ms) Új, Bontatlan!
- Samsung Odyssey G7 32" 240Hz 1440p
- LG Ultragear 34GN850P-B Ívelt Gamer monitor! 34"/3440x1440/Nano IPS/160hz/1ms/Gsync -Freesync/HDR
- Acer Predator XB273U NV Gamer Monitor!27"/2k/Fast IPS/170HZ/1ms/G-sync-Freesync/HDR400/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs