- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Farming Simulator 22
gp A jövő hét folyamán újabb meglepetésre számíthatunk a cégtől.
-
Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
it A Foxconn gyártja majd India déli részén a Google Pixel mobiljait, mondják a jól értesült források.
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz attiss66 #267224 üzenetére
Ebben azért ne menj ki az utcára, mert ez alsónadrág
A fő különbség az, hogy ezekben az olcsó, vékony béléses cuccokban 1 óra után már érezni fogod az alsó feled. Egy jobb béléssel simán elmész 4-5 órát gond nélkül. Már a sima 500-as decathlonos is jó egy egész napos túrára (persze sok függ a nyeregtől is). -
-
jjeahh
nagyúr
válasz attiss66 #267468 üzenetére
"por nem nagyon tapad hozzá"
"viaszos-lakkos"Olaj helyett wax kell neked is . Pl. Squirt lube, Soudal wax, Smoove lube stb. Decathlonban is van wax, de itt asszem nem próbálta senki. Waxolás előtt le kell mosni a láncról az olajat.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
arcitec
addikt
válasz attiss66 #267478 üzenetére
Szerintem mehet, jómagam is úgy használom, bár útközben soha nem kenem a láncot.
Úgy 80km-enként újra kenés(csaponként egy csepp), majd egy - egy túra után esetleg törlés. 2-300km-ként mosásos tisztítás. Pl a Balatonról 150km simán hazatekertem, 10 óra alatt minden olajozás nélkül közben. Nyilván indulás előtt a kenés megtörtént.
A PTFE WD40-et mozgó helyekre használom és láncra/fogaskerekek/váltó is a közvetlen tisztítás után, ez vékony film réteg. Majd, ezzel közvetlen [Muc-Off C3 Dry Ceramic] és a továbbiakban is a következő mosásos tisztításig -kb 300km-.
Ami Muc-Off ajánlottak azt nem ismerem, lehet az anyagában kevésbé nedves, nem használtam, de bizton jó lehet..[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz attiss66 #267815 üzenetére
patentszemfogóra egy szavazat, ha nincs, van a zsinóros módszer, vagy átlóban kombináltfogóval összenyomni. ha nem futott sokat, szoros tud lenni, ha 6000 benne lesz, már kézzel szétjön.
A kérdésre viszont nem tudom a választBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Lacerta
aktív tag
válasz attiss66 #267868 üzenetére
Eléggé bevált, már a másodikat nyűvöm.
Valszeg soká bírja, az elsőnél elkövettem azt a hibát, hogy egyszer Brigéciol 2000-et tettem bele, és az anyaga az alkoholos cuccokat nem szereti, így elkezdett repedni a tartály, de még úgy is elment +2 évet amíg el nem kezdett szivárogni.
Így valami 5-6 évet bírta ( alkohollal egyébként sem érdemes láncot mosni, korrodálhat tőle ). Petróleummal, Brigéciol D3-al kb. örök élet meg egy nap.Nagyon jól takarít, két töltet után nekem már fémtiszta szokott lenni a lánc, a harmadiknál a folyadék sem fekete benne.
-
Lacerta
aktív tag
válasz attiss66 #267941 üzenetére
Attól függ, olajozol, vagy vaxolsz?
Nem mértem, mennyi folyadék megy bele, valahol 0.5-1 deci közt, amikor húzod a láncot, valamennyit folyamatosan ki is hord, nem az elkoszolódás a szűk keresztmetszet, hanem hogy inkább az, hogy elfogy a lötyi ( megjegyzés: mivel hordani fogja a lánc a tisztítószert, csepegni is fog, erre számíts ).
Én Brigéciolt használok, amit aztán vízzel átforgatva lemosok, aztán a legvégén megforgatom petróleummal egyszer, hogy a vizet kihozzam a láncból. Utána, ha megszáradt, olajozom.
Ha waxolsz, akkor a petróleum nem kell, de érdemes jó alaposan megtörölni/szárítani a láncot, meg ne kapja a rozsda.Esetleg benzinnel próbálkozhatsz, bár nem tudom, azt mennyire bírja a tartály, nem próbáltam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz attiss66 #268952 üzenetére
Egyszerre főtt meg minden?! ...beleesett a forró levesbe, vagy mi? Az a nyomatékkulcs amúgy sem lenne jó, egyrészt igen fentről indul (7Nm), másrészt igen magasra meg (112Nm ), harmadrészt 8e forintért nem tudom milyen minőséget képviselhet. A sor rögzítése (csakúgy mint féktárcsa, pedálok stb.) pont azok ahol nem kell félj attól, hogy túlhúzod és független a kerékpár vázától is.
#268951jjeahh...végül is igazad van, csak nekem továbbra sem ugrik be, hogy DH gumit ajánljak a városba. Ezek az újdonsült bringások a városi DH villanybringáikkal!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz attiss66 #269735 üzenetére
Nem tétel az ára, legtöbbnek a középső tányér amúgy is acél. [link] ...olyant végy amilyen sebességes a bringád, esetleg mérd meg a láncvonalad...de elképzelhető az is, hogy van hozzávaló tányér külön is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz attiss66 #269744 üzenetére
Ezekhez lassan semmit sem lehet majd kapni, elterjedt az egytányéros, illetve 2 tányéros helyette. Használd változatosabban, váltogass sebességet elől is illetve menj hegyre kopjanak egyenletesen a tányérok.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #269744 üzenetére
Nem biztos, hogy nem kapni hozzá. Mekkora a BCD-je? Azaz milyen távol vannak egymástól a lánctányér csavarok? A két legnépszerűbb montis méret a 96 és a 104 mm (illetve a kistányérhoz a 64 mm). Sok márka egyforma BCD-t használ. Újabbaknál vannak asszimetrikus kiosztású csavarok (nem négyszög alakban vannak a csavarok) meg a Direct mount. Utóbbi a legjobb, de csak 1x-hez való.
Közben rákerestem, elvileg 104 - 64 a BCD, mérj rá centivel. 104-es és 64-es lánctányérokat lehet kapni. Van olcsón SunRace és Spyral márkákban is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #269757 üzenetére
Ezzel az erővel vehettél volna egy Deore 5100 vagy bármilyen másik integrált hajtóművet. Minek ragaszkodsz a négyszög tengelyhez? Alig használt XT meg Deore hajtóműveket találni akár aprón is, azokhoz legalább kapni alkatrészt is. Írni sem kell, hogy ezerszer jobb az integrált hajtómű, mint a régi négyszög.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz attiss66 #269757 üzenetére
Egy ilyen árából valszeg tényleg kijön egy integrált hajtómű és egy integrált középcsapágy is, én sem szórakoznék tovább a négyszög tengelyessel. Manapság már az Altus is integrált, nekem Acera van. Én is elégedett voltam anno a négyszögtengelyessel, de elkopott és ha már le kellett cserélni, miért ne modernebbre? Hátránya nincs, inkább előnye.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz attiss66 #269774 üzenetére
Merevebb, de én amikor integráltra váltottam nem éreztem meg, akkor tűnt fel, amikor megszoktam és visszaültem egy négyszögtengelyesre. De én 55kg vagyok .
További előnye az egyszerűbb szerelhetőség.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Sleek
senior tag
válasz attiss66 #269807 üzenetére
Helló nem . A Wd-nél a nevet fizeted meg mint pl a Würthnél vagy a Zepnél.
Amik nagyon jó azok az ECS termékek de ők is drágák.
Viszont sokan abba a hibába esnek ,hogy megveszik a lánckenőt és jön a döbbenet ,hogy miért áll össze egy kupacba a bringa láncon . A bringa láncon nincs akkora hőmérséklet mint pl egy szállító szalag lánchajtásnál vagy mint egy iparban használt láncnál. Ezáltal a kenőanyag nem éri el az üzemi hőfokot . Ezmiatt nem megfelelő a sűrűsége és kb egy koszkupac lesz belőle , mert ragad.
Amit kerülj el az a motip ptfe ,mert az tényleg magas üzemi hőfokra találták ki.
Én befújtam vele a rakodó gép teleszkóp gémjét és le is kellett takarítanom, mert annyira tapadt ,hogy finoman nem tudtam dolgozni a géppel.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Friczy
senior tag
válasz attiss66 #270037 üzenetére
Két lánccal csinálom a cserét, nagyjából 4-500 km-enként. Akkor csere, amit levettem, azt átmosom. száradás után olajozom és elteszem. Amit felrakok, azt felrakás előtt áttörlöm ronggyal.
Mielőtt leveszem a láncot, megnézem láncnyúlásmérővel, ha még rendben van, akkor semmi probléma, ha már megnyúlt, akkor veszek egy új láncot helyette, ha szerencsém van, akkor a soron még nem ugrik.Ezt most annyiban változtattam az egyik - városi - biciklin, hogy amikor a jelenlegi készleten 50% nyúlást mértem, akkor azokat a láncokat levettem, félretettem, elkezdtem egy új párossal, ha ezek megnyúlnak 75%-ig, akkor ez kuka, és visszamegy az 50%-osan levett páros, 75%-ig. Akkor majd megnézem, hogy a full új lánc megy-e még a soron, ha igen, akkor ugyanez tovább, ha nem, akkor sorcsere és kezdődik elölről az egész.
Mivel mostanában kevesebbet megyek, mint régebben, ezen a bringán sort még nem kellett cserélni, megvan a félretett 50%-os nyúlású két lánc, a most használt lánc közeliti az 50%-ot, mindezt négy éve, úgyhogy remélem, jövőre még nem kell sort cserélnem.
-
avl
aktív tag
válasz attiss66 #270053 üzenetére
0.5% lesz az
en a tolómérö híve vagyok (pl. uj lanc eredeti méretét nyulasmerövel nem is tudod megallapitani)
ha van jo tolomeröd, jol is tudod hasznalni ...nem olyan egyszerü / bolondbiztos, mint nyulasmerö, de több infot ad
[link] [link] [link]
Eine neue Kette hat ca. 119.5mm (Campa 119.4mm, SRAM 119.6-119.75mm, Shimano 119.7mm und sogar teilweise bis 119.85mm bei 12fach) und kann bei Stahlritzeln bis max. 120.5mm verwendet werden. Meine Verschleisslehre gibt 120.3mm bei Aluritzel und 120.6mm bei Stahlritzel vor....en legutobb uj CNM84-en 119.25mm-t mertem 4-5 hely átlagaban (10 szem, 119.2 es 119.3mm között voltak az ertekek)
..de en csak hobbi szórakozok evvel
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz attiss66 #270060 üzenetére
Nem éppen...a drága láncok könnyebbek is (rés van vágva minden oldallapra és még a csapok is fúrva vannak, tulajdonképp csövek), tartósabbak (erősebb, edzettebb acél, jobb felületi kezelés), pontosabbak (kisebb a tolerancia a megmunkálásban)...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz attiss66 #270063 üzenetére
Az, hogy egy lánc mennyit bír nagyon nehéz meghatározni mert ugye nincs 2 egyforma felhasználó, 2 egyforma felhasználás és 2 egyforma tisztítás. Pl. egy sáros egynapos versenyen akár lenyújthatsz egy új láncot, míg sétálós városnézéssel (csakis száraz időben) kábé annyit tart egy lánc mint a kerékpár amin rajta van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #270122 üzenetére
Alu könnyebb, nem rozsdásodik. Acél nehezebb, jobban bírja a strapát, kevésbé kopik. De Alu és alu közt is van különbség. Egy 6061 T6 és egy 7xxx alu más keménységű. Ugyanígy a kínai noname alu tányér hamarabb elkopik, mint egy márkásabb társa, de ez sem törvényszerű, mert vannak jó kínai lánctányérok is.
Egyébként van egy másik fontos különbség is. Az alu precízebben van megmunkálva, így több lánctányéros felállásban a váltás minőségét is meg tudja határozni.
Jester01: Ki lehet kapcsolni az automatikus frissítést, nálam is inaktív. Feldobja, hogy van új elérhető frissítés, de nem kezdi magától telepíteni.
attiss66: Sajnos alut nehéz szakszerűen javítani. A heggesztés során hő éri az anyagot így gyengül. Újra kell edzeni és a feszültséget is kiszedni az aluból. Máriusz nevű emberke akiről hallottam Facebookon, hogy csodákra is képes, de baromi sok pénzért. Annyiért meg már vázat kapni. A javítás után még ott a festés is, az is plusz pénz.
Én inkább elengedném és vennék használt vagy új vázat ha van. Ha nincs vagy nem éri meg, akkor másik bicikli. Az alkatrészeket nem adnám el, inkább vennék gyengébb felszereltségűt és azt tuningolnám velük.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz attiss66 #270140 üzenetére
az egyik legjelentősebb kínai gyártó
a kínálatuk maximuma (legjobbja) = kb Shimano Deore szint, de bőven Shimano szint alatt is van kínálatuk
kínai szemmel nézve felső kategória, innen Európából inkább a középkategória (messze nem kínai/indiai dzsunka)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz attiss66 #270168 üzenetére
ha régi a cucc, akkor járhat így az ember, de alin is érdemes rászagolni, néha spec dolgokhoz is árulnak.
(egytányérosnál könnyű, ott majdnem mindegy, melyik oldalra csavarozod a mikyen offsetes tányért - na jó, nem, de legalább nem kell passzolnia a többivel)a szemüveglencse egyáltalán nem kirívó eset, mert az sokkal inkább azért cserélhető, hogy a meglévőket tudd cserélni egymással, szerintem az a ritkább, hogy kapsz külön.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #270168 üzenetére
Ezt nem értem. Miért ne lehetne cserélni? Ahogy írtam korábban vannak különböző BCD értékek, hogy milyen távol vannak egymástól a csavarok. Van ezenfelül szimmetrikus meg asszimetrikus kiosztású. Ha ez a BCD érték szabványos (104, 96, 64) akkor lehet cserélni. Lehet hogy kell alá alátét, de össze lehet hozni.
De az egészet le lehet tudni azzal, hogy normális gyártótól veszel hajtóművet és ahhoz kapni mindent. SRAM, TruVativ, Shimano, FUNN, RaceFace, FSA, hope, Deity stb.
-
őstag
válasz attiss66 #270168 üzenetére
ez disztribúció kérdése, Európába nem jut el csak gyártók bringáin
Kínában nem lenne gondod alkatrészt találni hozzájuk
az Universum-os példád azért nem 100% mert az egy német forgalmazó (csomagküldő, a Quelle) "márkája" azaz kb mint most a Lidl Parkside - tudom más, de a megértést könnyíti. szereznek beszállítót Kínában, sokszor 3 termékhez 5-öt, majd rászitázzák a "márkát"
ezzel szemben a Prowheel az "saját" márka, mint a CST például. a világ egyik legnagyobb gumi gyára, de sokáig Európában nem volt CST mint márka elérhető, de például a Maxxis igen. de bérgyártanak másoknak, pl szinte az összes gumigyártó guminyakas belsője (Contitól a Vredesteinig) mind a CST-nél készül bérgyártásban.#270158 Fall-N igazad van, már régen le kellett volna tiltsalak, csak itt nem lehet de elmondtam már korábban: ha hülyeséget beszélsz akkor ki foglak javítani. a közösség érdekében.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz attiss66 #270362 üzenetére
Az olcsó fogaskerekei kb. 2 használat után szerintem eltörnek, feleslegesen túlbonyolított. Nekem ILYEN van, ennek egyedüli hátulütője, hogy kívülről nem tisztítja meg a láncszemeket, de arra meg ott a rongy / szivacs.
A drágában nincs felesleges mechanika, minek is, a lánc hajtja. Meg ez a lánclapok oldalát is keféli.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Lacerta
aktív tag
válasz attiss66 #270362 üzenetére
Nekem a másodikhoz hasonló van, de 1/3 áron, Aliról.
A drágább jobban tisztít talán, mert több kefe van benne több irányból. De az egyszerűbbet sosem próbáltam, szóval ez csak tipp.
Brigéciol D3-al használd, vagy petróleummal. Sztem nem releváns az árkülönbség a benzinhez képest.
Az alkohol árt a tartály műanyagának, de ahogy olvasom, a benzin is.[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz attiss66 #270681 üzenetére
a pro járt nálam, sok lámpát nem próbáltam, de ez volt a legjobb közülük, ott az egyik lámpa közvetlen eléd világít, a másik meg távolabbra, nagyon fasza cucc. sajnos vissza kellett küldenem, mert az elképzelés az volt, hogy a bryton mount aljára megy, de csak a csomagoláson volt ehhez foglalat, a dobozban már nem. rendesen fájt érte a szívem
az ultra nem tudom milyen, de ha azon nincs külön funkciója a második lednek, akkor a próra egy szavazat tőlem.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Because
őstag
válasz attiss66 #270681 üzenetére
Ha most akarsz lámpát az ebike.hu-tól:
Egyedi ajánlatunk kizárólag hírlevél feliratkozóinknak:
A LAMPA-2023 kuponkód* használatával 2023. november 5. éjfélig
Minden sárga és zöld kosárszínnel jelzett lámpára, láthatósági ruhára, és radarra 10% egyedi kedvezményt adunk a webes árból, az idei kedvenc RAVEMEN lámpák áraiból is.
*A LAMPA-2023 kuponkódot a megrendelés ügyfélszolgálati kommentjébe kell beírnod, ezt utólag érvényesítjük a rendelés feldolgozásakor![ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz attiss66 #270816 üzenetére
A Moon Nebula egészen jó a "buta" lámpák között, az ára is jó (Alzán érdemes nézni, most nyomják a black friday hónapot, sokszor akciós) Van olyanom is, szerintem rendben van. Ha komolyabb kellene akkor pl. Bontrager Flare, sokan dícsérik, a Garmin is vezérli, minőségi cucc.
Ha meg a tuti kell akkor Garmin Varia (vagy valamelyik klón), van ára, de ahogy többen is írják, az egyik legjobb bringás fejlesztés amit vehetsz.ZavaBalazs, a Moon előtt ilyen Velotechem volt, tök jó lámpa ez is, de 2 év után tönkrement, egyszer nem kapcsolt be többet. De amíg ment ajánlottam én is, mert árában jó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs