- Magisk
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Huawei Watch 3 Pro - óraátállítás
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
Hirdetés
-
Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
it Minden működését le kell állítsa a Worldcoin Hong Kongban a hatóság utasítása alapján – a személyes adatok és a magánszféra kapcsán felmerült aggályok miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Fejlesztői videón a Destiny 2: The Final Shape
gp A Bungie alig két hét múlva végre elhozza nekünk a játék következő nagy kiegészítőjét.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Integrale #49425 üzenetére
Nem valószínű,hogy váltóprobléma.Szerintem a lánc van megnyúlva és ezért ugrál azon a 2 sebességen,annál is inkább mert nem látom annyira kopottnak még ezt a 2 koszorút sem.Elől a kisebb lehetett többet használva,de az sem annyira kopott.Sürgibe mérj egy láncnyúlást,cserélj láncot és ha akkor is ugrik akkor hátsó sort.Az egészet megúszod egy tízes alatt.
Nézd egy igazán kopott sor fogai között az elnyalt anyagot és távolságokat. Itt meg egy kihegyesedett fogú első tányér. A tied ettől messze áll.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Integrale #49651 üzenetére
A nyerget állítsd vizszintesre mielőtt lecsúszol hátra a gyorsan forgó kerékre. Azt a kalapácsgyűjteményt apám!
(#49649) Tothgera30...a sok kjúbozás után egy Merida?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz Integrale #49749 üzenetére
Én nem látom, hogy azok a lánckerekek sokkal jobban meg lennének kopva, mint a többi. De ha ennyit ment, akkor már valószínűleg el van kopva a fogaskoszorú. A lánc nem tudod, hogy mennyire van megnyúlva? Amúgy egy olcsóbb láncot érdemes lehet rádobni, ha nem lesz jó, akkor tovább lehet cserélgetni az alkatrészeket.
Egy esetben lehet megúszni, hogy ne kelljen hajtóművet cserélni: a valamilyen nagyon régi hajtóműved van, akkor azok nemigazán kopnak el, akkor is, ha megnyúlt lánccal használod.
-
zoli03
őstag
válasz Integrale #49759 üzenetére
Kipróbálod új lánccal+fogaskoszorúval, aztán kiderül. Ha morogni fog, akkor nagyon meg van kopva a hajtómű. Amúgy tolómérővel vagy vonalzóval is tudsz láncnyúlást mérni, volt róla szó a fórumban már. Ha tudnánk a láncnyúlást, abból már lehetne következtetni a hajtómű állapotára.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Integrale #49759 üzenetére
Nem valószínű,hogy hajtóművet is kell cserélj! Linkelhetsz egy közeli képet lássuk,de már volt itt kép igazán megkopott első tányérról.
(#49758) Tomi_Sci...érdekes mert én is lustaságom miatt nem kenem valami vastagabbal,mely után tisztítanom kellene. AMúgy nézni sem bírom a fekete,olajos láncokat,melyhez ha hozzáérek kész a lemosható tetkó.
(#49754) Edi77..."Nem teszek rá túl sokat, mert a halálom, ha csöpög a láncról." ...itt már beszéltünk arról,hogy olajozás után alaposan megtörölni a láncot legalább olyan fontos mint maga az olajozás.Kenőanyag kizárólag oda kell ahonnan már letörölni sem lehet,a többi csak ragacs a pornak,homoknak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Integrale #53016 üzenetére
Az biztos kompatibilis,ott inkább a láncvonalra kell figyelni,hogy megmaradjon,meg a tányérok méretére,mert ha az változik akkor a váltónak is tudni kell azt kezelni.
(#53018) andrisband...szép volna,ha oda van a tesztnap megszervezve és nem engednének be kerékpárral. Gyakran járok arra,de még nem voltam bent.Amúgy biztos nem engednek be oda idegeneket csak úgy máskor,sorompók vannak mindenhol.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Normi™
őstag
válasz Integrale #53709 üzenetére
Én a 9-es alivio-mat(RD-M4000) gond nélkül használtam fél évig 8-as acera váltókarral és 8-as Hg-31-es sorral.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz Integrale #53715 üzenetére
Kmc Z8-as lánccal használtam,de írják is,hogy 7/8/9-es rendszerrel kompatibilis a váltó,mármint az enyém,azt bátran merem ajánlani is.Gyors,csendes,szép,pár évvel ezelőtti slx és a tavalyi deore,anyaghasználatban tér el,itt több az acél mint feljebb.Szóval a tavalyi deore-tól és s két évvel ezelőtti slx-től csak súlyban különbözik.Igen,a végállást belövöd és kész.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
-
yodamester10
őstag
válasz Integrale #54453 üzenetére
Én városon kívülre járok dolgozni kerékpárral egész évben.Előtte egy cateye hl-el210/220 lámpát használtam aminek a fénye sajna a sötétben főleg esőben szembejövő autó fényénél nem ért semmit.Aztán jött a mostani ami nagyon jó.3 fokozat van rajta+ a villogó ami maxon megy.A legerősebb fényt nem is használom csak ha az autósok nem bírnak a refiről leváltani.Ha kell tudok fotózni.Az árát simán megéri.
-
fpeter07
veterán
válasz Integrale #54540 üzenetére
Nem tudom, regebbi modell, acel becsuszoszaras. Telefonon nem tudok utanakeresni, de levegos solo air tudtommal csak egy ilyen modell van. Jol mozog, epitett palyan sem jon zavarba. Meredek lejton fekezve lehet erezni a merevseget. Xc telo terepre, trekking bringaban nehez tonkre tenni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #54729 üzenetére
Nem használtam még ilyet, ezért nem akarok róla véleményt mondani. Ennél könnyebb belsőket szoktam használni. Amúgy nem rossz minőségűek a rubena belsők, árulunk ilyeneket. Nem nagyon van rá panasz.
Abban kételkednék viszont, hogy ezek a vastagított futófelületű belsők segítenek a defektállóságban. Minimális különbségek ezek. Ha bringázni megyek, inkább felkészülök a legrosszabbra. 2db pótbelső és ragasztókészlet is szokott lenni nálam. De ez abszolút kiszámíthatatlan. Ami valóban segít a defektvédelemben az a vastagított futófelületű külső, viszont ezek tényleg dög nehezek. Pl schwalbe marathon plus. -
veterán
válasz Integrale #54836 üzenetére
Az agy azonositoja alapjan meg tudod szerintem nezni, hogy milyen csapagy kell bele.
Mar kerdezni akartam, nagyjabol milyen arkategoriatol indulnak az ipari csapagyas monti agyak? Elso meg hatso is erdekelne, mert nem a kedvenc elfoglaltsagom a konusz beallitgatasa, meg a golyok cserelese, nyilvan egy rendes porvedelemmel ellatott ertelmes shimano agynal ez nem lenne annyira problema.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
zodo
nagyúr
válasz Integrale #54861 üzenetére
Köszi a tippet, segítséget de sajna mindkét oldalon ugyanígy van kialakítva mint ezen a képen a bal oldalon.
Vannak menetek de nem külön fülön és ha jól sejtem nem is ott fent kellene lenniük.
Ezek nyilván a sárvédő rögzítésére szolgálnak így marad a füles kivitel. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #54836 üzenetére
A legtöbb dob úgy néz ki, hogy oldalról kell bele ütni mindkét csapágyat. És ugye ott van a sornak a záró anyája, amitől alapból kivenni sem lehet a csapágyat. Ergo ha a dobban is ki akarod cserélni a csapágyakat, akkor le kell szedni igen. De én még akkor is leszedném ha nem kéne hozzá levenni..
De létezik többféle megoldás, nem írtad milyen típusú az agy. Egyébként létezik olyan csapágy méret a kerékpár agyakban, amihez nem tudsz rendelni se SKF -t se INA-t mert oembe gyártottak.[ Szerkesztve ]
-
ZeratulX
tag
válasz Integrale #54910 üzenetére
Rock Shoxszal nem érdemes Recon alatt szórakozni, mert ugyanúgy be fog állni hidegben. A Tora az csak ilyen kis egyszerű, nehéz bigyó, mely ugyan kb. tartós, de nem különösen jó használni. Az első jó teleszkóp az a Recon, ami már úgy-ahogy finoman mozog és nem kőnehéz. Egyszer kell normális teleszkópot venni, és utána azt karbantartani. Az adja a lelkét a mountain bikenak, szóval inkább spórolj hozzá! Ezt csak akkor fogod megérteni, amikor megtapasztalod, milyen egy normális csillapítás. Addig érdemes megfogadni a tanácsaink.
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #54899 üzenetére
30 ezerért árult FOX az arra jó, hogy lereszeld a lábát, és meggyújtsd a haverokkal, szép fehéren ég, mert sok benne a magnézium, csak ne nézz közvetlenül bele.
Viccet félre téve, 45-60 ezer közt árult FOX villák is általában kukába valók. Felújítani nem érdemes, gazdasági csőd.#54923) fpeter07
Gondolom benne kell lenned egy egyesületben, akik leadják az MKSZSZ (Magyar kerékpáros szövetség) -nél a papírt, amivel aláírod a szerződésüket is, elfogadva minden szabályát az UCI nak meg az MKSZSZ-nek, hogy leigazoljanak arra az évre, kapsz egy UCI (united cycling internacional) os műanyag kártyát, mint a személyid, és akkor hajrá van. De anno országútiban kb minden versenyen volt egy amatőr indítás, ahol igazolás nélkül el lehetett indulni, és ugyan olyan nehéz volt meg szar mint az igazoltakkal való indulás. Többen taktikáztak úgy, hogy direkt nem igazoltak le, hogy szétverjék az amatőr mezőnyt, aztán majd valami menő fizetős team megtalálja őket... undorító volt az egész, de nem hiszem hogy most jobb lenne a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #55002 üzenetére
jajjnekem
Mekkora most a hátsó agy szélessége? Ellenanyák külső távolsága..?
Nincs olyan hogy hol érdemes.. olyan van hogy hol kell, pont a két próbálkozásod átlaga. Közép közép. Elől is közép, hátul is a sor közepe, két tányérosnál a két lánctényér közepe a sor közepéhez így tovább.. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #55361 üzenetére
Nem a hajtással lesz gond, hanem a kerékszettekkel, villákkal, külső gumikkal. 26" leszorult az alsó szegmensbe, itt valószínű meg is fog maradni, de aki komolyabb montit használ az gondba lehet ezekkel az alkatrészekkel ha 26"-ot szeretne fejleszteni. Ami meg marad elfekvőbe az aranyáron lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #55364 üzenetére
Sajnos ez nagyon is aktuális téma. Már most is nagyon háttérbe szorult a 26". Ha megnézed a kerékszetteket, villákat. Rengeteg gyártó már rég lemondott a 26"-ról. Vannak még komolyabb 26"-os cuccok, de sokkal kevesebb mint 27,5" vagy 29". Használt piacon még van létjogosultsága a 26"-nak, lesz is még egy ideig, de ha új mtb-ban gondolkodunk akkor már kizárólag a nagyobb kerékméret mellett van értelme dönteni. Meg tulajdonképpen már most se nagyon találni komolyabb 26"-os új montit a gyártók kínálatában.
Sokan sajnálkoznak is emiatt, én megmondom őszintén, hogy üdvözlöm az új méreteket. A 26"-ot tökéletesen kiváltja a 27,5", a 29" meg szintén egy olyan méret aminek meg van a létjogosultsága.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #55368 üzenetére
Ami neked van, alap magellán azzal semmi gond nincs, ahhoz a kategóriához még sokáig lesz alkatrész ellátás. Én a komolyabb kategóriákra gondoltam.
Újra megfogott, erőnlétem szépen visszajött (teljesen más igénybevétel mint az edzés)
Ezt nem teljesen értem, a kerékpározás akkor mi ha nem edzés?
Gondolom a súlyzózásra gondolsz mint edzés, valóban más jellegű. Én egyébként mindkettőt csinálom és szeretem is. Szerintem az emberek többsége a body-ra azért gondol csak edzés ként, a kerékpározásra meg kerékpározásként, mert a kerékpár az szórakozás is, a súlyzózás meg csak megfelelési kényszer, pedig az is tud szórakoztató lenni, én legalább is azt is szeretem.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #55374 üzenetére
Nem emlékszem hogy ilyet javítottam-e, igazából ugyan ilyet biztos nem, mert ez 2016 os villa már, olyat meg még egyet sem láttam suntour ból. De rémlik egy XCR, ami levegős volt, volt benne egy bontható cartridge olajos visszaút csillapítás, és egyben lockout. Szétment benne a nyomórúd szimeringje, és lefolyott az olaj, alkatrész ellátás a nagykerben nyista volt hozzá, nem lehetett kapni. Leszakadtam tőle.. aztán én szereztem hozzá egy szabványos szimeringet, ami tökéletes volt bele. Teflon perselyes volt a villa, úgyhogy egész használható darab. Persze egy jó rock shoxtól vagy foxtól messze van mint ide nyugat Berlin.
[ Szerkesztve ]
-
pocokxx
Közösségépítő
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Integrale #55881 üzenetére
Nem túl jó az a teszt,azok (főleg az első) értékek olyanok mellyel kapásból diszkvalifikálnak egy versenyen.Ki lehet számolni mikor jelenik meg a stop. Az emberi reakciógyorsaság sokkal lassúbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #56019 üzenetére
Új szimeringgel és új O gyűrűkkel mindig sokkal rosszabbul mozognak a villák, idő kell nekik míg beállnak, bekopnak.
Összehasonlítási alap nélkül ez nehéz dolog.. ha azt veszed egy jó nyílt olajos fox float is letapad. És két dual airos reba közt is óriási különbség tud lenni, állapottól és szervizháttértől függően.
Minden levegős villa tapad.. a tömítések, meg az egész levegős rendszer alap tulajdonsága, hogy nehéz megindítani. Erre ki van találva többféle megoldás, ami próbál ezen segíteni. Pl a negatív légkamra, negatív rugó. Esetleg a manitou hibrid rendszere, hogy a légkamrát egy rugó nyomja, nem közvetlen a nyomórúd, így a rugós mozgását próbálja utánozni, pluszt ezt még meg is fejelték már a skarebnél, egy pici negatív rugóval, a lég dugattyú alatt. De talán még a negatív rugós megoldás a legjobb. Teleszkóp karakterisztikáját is rettenetesen befolyásolja, hogy milyen okosságot raknak bele, van hogy undorítóan progresszív lesz, vagy az ellenkezője, nagyon lineáris. Nem mindegy hogy mekkora beülésnél hogy mozog, van amelyik bizonyos beülésnél bizonyos nyomásnál mozog csak szépen. Ha nehezebb vagy könnyebb ember ül rá, már nem arról van szó. Hiába levegős, meg hiába te állítod a nyomást.. a negatív rugónak megvan egy bizonyos keménysége, meg a légkamrának is megvan egy bizonyos állandó mérete, amin nem minden esetben lehet változtatni.
Bele kell nézni, hogy mi a helyzet odabent, minden meg van-e rendesen kenve. Átalakításban nem biztos hogy érdemes gondolkodni, ha nem tudja valamelyik fícsört. Mert lehet okosnak lenni józan paraszti ésszel is, tuningolgatni, de azért ez nagyon lutri. Ha nincs meg a kellő tapasztalat, műszaki érzék, könnyen életveszélyessé lehet tenni az alkatrészt, esetleg még jobban rontani a helyzeten.
Szimeringet minek akarod kivenni? Azt még nem igazán értettem.. Ha cserélni kell, akkor kell kivenni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Integrale #56168 üzenetére
Mondjuk Firenzében eszméletlen sok bevándorló van ott nem is csodálom hogy nem mernek az emberek drága bringákkal közlekedni.
Bormióban meg Livignóban ellenben a bolt elé csak úgy letették lakat nélkül a legalább milliót érő gépeket is. Eleve ebben a két városban jártam olyan üzletben ahol voltak kitéve 4-7000 eurós kerékpárok (Trek, Colnago, Santa Cruz, stb.).Més que un club!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #56295 üzenetére
Shadow rendszerű váltók mindig jobbak általában. Nem csak annyi a különbség hogy nem lóg annyira ki.
Kompatibilis igen. 9-10 sebességes rendszerek közt van kompatibilitási baj.
Shadow ban felül nincs rugós forgáspont, igazából nem is fordul a felső forgásponton. A paralel követi le a lánckerekek növekedését. Valamint a kanál forgáspontjába van felfüggesztve a felső görgő, ez miatt is teljesen máshogy reagál a váltó. Kicsit agresszívabban vált egy shadow, és jobban állja a rázkódásokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs