- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Már pár hete olvasom a fórumot, de most már muszáj kérdezzek, mert nem tudom eldönteni milyen bringa lenne nekem a megfelelő, minél tovább nézelődöm, annál jobban elbizonytalanodom
Első bringám lenne, munkába járni kellene.
Amiket néztem, és tetszenek az inkább az mtb meg a cross bringák. 100 ezret szánnák rá viszont van több lehetséges alany, ami sajnos van meghaladja a keretet is.
Ők lennének:
Rockrider 520 - 90k
Kellys Cliff 10 2016 -99k
Cliff 30 Silver 2015 109k
Kellys Cliff 30 2016 112
Cube Aim 27,5 2016 - 123k
Cube Curve 2016 - 123k
Kellys Cliff 50 White 2016 - 123kIgazából a Cube Aim tetszik a legjobban, csak ugye az már mondjuk 30 ezerrel több mint egy rockrider 520-as, egyáltalán észrevenném-e a különbséget mint egyszerű mezei felhasználó
Még ami kérdéses, hogy kell-e nekem mtb, ha nagyjából csak munkába járnék vele, gondolom erre egy cross jobb lenne.
Előre is köszönöm a tanácsokat[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
Az amúgy benne van a pakliban, hogy menjek esetleg máshova is majd vele, most egyelőre a munkába járás élvez prioritást. De akkor ez alapján maradhat az mtb is. Viszont egyedül nem mennék, asszonynak meg akkor kellene szintén venni egyet, ő meg szerintem inkább az a városi kerékpáros fajta.
Ennek fényében melyiket ajánlanád a felsoroltak közül?(#88667) Hasaggymeg:: A cliff 50 megéri a plusz felárat a Cliff 30 meg a 10-es verzióhoz képest?
Ha szigorán a 100 ezres határnál maradok, akkor a cliff 10 2016 vagy a rockrider 520 amelyik jobb
Igazából nem tudom eldönteni, hogy most az a plusz 20-30 ezer forintot adjam ki most bringára. De ugye nem értek annyira hozzá. Hosszú távra szerinted mindenképp érdemesebb most kiadni, mert kevesebb gond lesz vele később?[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz Strezi #88670 üzenetére
Akkor szerintem maradok a crossnál.
Közben találtam még másik két cross bringát is:
Merida Crossway 10-V p2016 - 113k
Gepida Alboin Pro CRS 2016 - 100k -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Korábbi ajánlások alapján hétfőn elmentem a debreceni Decathlonba megnézni/megvenni a Rockrider 520-as bringát, de sajnálatomra egy darab sem volt nekik. Az eladó sráccal megnéztük a weboldalt is, L-es méretben nem is találtunk semmit. Most néztem meg hamar a weboldalt megint, még egy sárga van. A mi pozítiv volt még, hogy a bringákon már eleve van első és hátsó lámpa, csengő és macskaszem, így végül is csak egy lakatot kell vegyek (esetleg még sárhányót)
Viszont tegnap elmentek a debreceni jobringa üzletbe is és most felnőtt bringa vásárlásakor 30 ezer forintért lehet választani kiegészítőket.
Az eladó srác CTM bringákat javasolt, egy Rambler 1.0-t mutatott, hát ez valami nagyon szuper cucc, nagyon bejött
Mutatott még cross-t is egy Twister 3.0-t ez is tetszett. Kellys-t sajnos ők nem árulnak, még Cube bringák voltak, egy Curve 2017-et mutattak még, de nekem a CTM jobbnak tünik felszereltségben.
CTM-et nem is néztem korábban, így nem tudom milyen minőséget képviselnek. Így hogy 30 ezerét választhatok kiegészítőket, gyakorlatilag nem kell már költenem semmire sem, lakatot is tudok nézni belőle, illetve lámpát, sárhányót és ilyeneket (bár azt is tudom, hogy ezek eléggé túl vannak árazva a boltban).
Lakatok is vannak, bár innen egyik sem ismerős kivéve az Abus 6000-et, de 20 ezret nem szeretnék adni egy lakatért. Amit kinéztem és itt ajánlotta is valaki az 9 ezerből ki is jönne.
Mindenképp szeretnék május végéig venni valamit, hogy már ne kelljen bérletet venni.
Szerintetek a 2 CTM bringa mennyire éri meg ennyiért? Sajnos nagyon megtetszettek így élőbe és elgondolkoztam rajtuk is.[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #88831 üzenetére
540-et is néztem, azokból úgy emlékszem volt még elég sok darab, meg ugye neten is még elérhető.
Annyi, hogy az 540 + lakat már 130. A CTM az lenne 145, ha találok rendes lakatot a boltban. Innen szerinted érdemes valamelyik lakatot válasszam?
Egyébként az 540 és a CTM közül melyik számít jobbnak? -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Tavaly tavasszal az itteni ajánlások alapján vettem Egy Rockrider 540-et, amit azóta is megelégedéssel használok
Most viszont páromnak is szeretnék egy bringát venni. Gondolom most lejjebb is mentek az árak valamennyit. Ő is használná munkába járásra, viszont tervben van egy laza balatoni körbebicajozós túra is, meg kimennénk vele még Debrecen közelébe pár helyre (pl: Vekeri-tó). Először is még gondolkom, hogy egy városi bringa vagy egy trekking lenne-e a jó választás erre a célra. Neki egyébként az ilyen kosaras bringák tetszenek mint mondjuk ez itt, de nem tudom hogy egy ilyennel körbe lehet-e tekerni a Balatont. Ahogy nagyjából utána olvastam inkább a trekking felé billen a mérce, mivel azt tudná használni városba és kisebb túrákra egyaránt. MTB nem jöhet szóba, mert azok nem tetszenek neki Sajnos a harmadikon lakunk, lift nincs, így fel is kellene cipelni a bringát, ugyhogy az sem lenne rossz ha nem túl nehéz. Nagyjából 100 ezer körül kellene neki valami a fenti kritériumoknak megfelelően, lehetőleg sok évig szolgálja ki az új tulaját
Mindenféle bringákat néztünk eddig ki elég nagy szórással az árat tekintve:
KROSS Trans India 2017 105k
Neuzer Ravenna 50 80k
Kellys AVENUE 20 2017 107k
Kellys Cristy 30 2017 127k - ez már túl van a kereten, igazán nem tudom megmondani, hogy mivel tud többet egy 100 ezresnál, de első ránézésre is minőségi bringának látszik.
Neuzer Ravenna 30 72k
Schwinn Csepel Landrider 70k
Esetleg ha valakinek van ezeken kivül valami best buy, az nyugodtan segíthet.
Köszönöm előre is segítségeteket[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget
Ahogy nekem lejött a lényeg, hogy nem kell feltétlenül trekking egy balatoni túrához. A Cross Evado, amit 6030D ajánlott nekem bejön, de párom szerint az már túl montis és fiús
Mivel én deberceni vagyok, így nem tudom nem olyan nagy a használt bringa választék. Neten nézegettem, de eleve kevés bringát találtam csak a környéken. Van esetleg valami bevált oldal, ahol vannak fenn jó állapotú használt bringák?
Szerintem a hétvégén még szétnézünk és akkor még lehet jelentkezek pár kérdéssel. -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
4 éve vettem itteni ajánlás alapján egy Rockrider 540-es bringát, 3x9 sebességes Altus váltóval.
Le szeretném cserélni a fogaskeréksort és a láncot is, mivel már mindkettő kopott (szerviz mondta). Azóta ha lehet mindenhova csak bringával megyek, tervezek is egy jobb bringára váltani, de most első körben az elkopott alkatrészeket szeretném kicserélni. Úgy gondoltam beszerzem hozzá a megfelelő szerszámokat és megpróbálom magam megcsinálni. Páromnak is tervezünk nyáron venni a mostani 3 sebességes városi bringája helyett egy normális trekkinget, így két bringa szervizeléséhez szerintem már megérheti beszerezni a szerszámokat. Néztem már sok videót és itt is a fórumon is próbáltam utánaolvasni a dolgoknak és erre jutottam (próbáltam olyanokat termékeket nézni, ami még csütörtökre megjön, hogy hétvégén legyen időm a szerelésre):
- Kell egy új fogaskeréksor, ami most a bringán van 34T van a legnagyobb keréken, így gondolom 11-34 kell nekem, ezért egy Shimano CS-HG400-t néztem ki 11-34-es verzióban, azt nem tudom hogy van-e lényegi különbség a dobozos és a doboz nélküli verzió között
-Kell egy új 9 sebességes lánc, itteni ajánlás alapján Sram PC-971-re esett a választás
-A fogaskeréksor cseréjéhez kell nekem egy láncos kazetta leszedő és egy kazetta leszedő
A lánc szétbontásához egy sima láncbontót néztem ki, a sram lánc amúgy is pattentes, így a láncbontó csak a régi lánc bontásához és az új láncon található felesleges szemek eltávolitására fog kelleni.
Biztonságkép inkább gondoltam megkérdezem, hogy mindenre gondoltam, lehet később másnak is hasznos lehet, aki ilyesmit tervez.
A lényeg, hogy van amit kifelejtettem vagy olyan alkatrész ami esetleg nem lesz jó?
Előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradságot és válaszol -
bogarfx
aktív tag
válasz ivana #161131 üzenetére
Akkor sorból ezt a Sunrace-t fogom rendelni 11-34-es méretben.
Kazetta leszedőt még meglátom, társasházban lakom, nincs 21-es kulcsom itthon (szülőktől szoktam ilyet beszerezni, de ez most nem megoldható), de majd beszerzek egyet valahonnan. A tányérokat nem néztem meg, szervizben volt a bringa, hogy nézzék át, és cseréljék a hátsó fékbetétet. Ott mondták, hogy cserélni kell a fogaskereket és a láncot, megrendelik az alkatrészeket és majd hívnak. Ez volt kb másfél hónapja, én azóta nem hívtam őket, jött a koronahelyzet is, így gondoltam inkább neki fogok saját magam. -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Egy héttel ezelőtt is írtam már, akkor a fogaskeréksort és a láncot szerrettem volna cserélni egy Rockrider 540-es bringán. A héten meg is jön minden alkatrész és szerszám is hozzá. Csak nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy a tányérokat is ki kellene cserélni. Így a héten próbáltam utánajárni mire is lenne szükséges egy hajtómű cseréhez.
Arra gondoltam, hogy ha már cserélem, akkor integrált hajtást kellene használni. Ehhez egy Shimano Alivio '15 (FC-M4050) 175 mm-es integrált hajtóművet néztem ki, a mostani is 3x9-es sebességes, gondolom ez jó lesz. Kelleni fog még egy Shimano SM-BB52 integrált csapágy is. Ennek a felszerelésére pedig kell egy Acor ATL-2713 Hollowtech II szerszám középcsapágyhoz. Kell hozzá zsír is, Motorex Bike Grease 2000 (100g tégely) , amit itt szoktak ajánlani.
A mostani hajtásom leszedéséhez is kell két szerszám, egy XLC TO-S07 hajtókar leszedő és egy Zoggie Monoblokk kihajtó szerszám középcsapágyhoz.
Esetleg van amit kifelejtettem, vagy van olyan termék, amiből valami mást kellene vennem?
Ez a Shimano Alivio '15 (FC-M4050) megéri azt a plusz 5500 forintot egy Shimano Acera (FC-MT300)-hoz képest?
Valami jobb fajta pedált tudtok ajánlani max 5 ezerig, lehet azokat is cserélnémElőre is köszönöm, ha valaki ismét veszi a fáradságot és válaszol
[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Folyamatosan olvasom a fórumot, mindig szerelek valamit a bicajomon, most is emiatt kérdeznék
Szóval arra jutottam, hogy a 3x9-es rendszeremet lecserélném 1x9-re.
Tavasszal váltottam integrált hajtásra, egy 40/30/22 Acera hajtóművel.
Debrecenben lakom, az utóbbi hónapokban csak a középső tányért használtam 11-32-es hátsó sorral. Az is igaz, hogy elől egy 32-es tányérnak jobban örültem volna, de mikor rendeltem nem volt csak 30-as az ebikeon raktáron. Arra gondoltam hogy veszek előre egy kerek Deckas narrow wide tányért mondjuk 34 vagy 36 foggal (a hajtóműnél 96mm a lyuktávolság ezt megnéztem).
Igazából annyi kérdésem lenne, hogy kell-e nekem új lánctányér csavar a narrow wide tányérhoz. Sejtésem szerint kell, azt is néztem de két méret is van [link]. Vagy rendeljem mindegyikből és valamelyik csak jó lesz?Előre is köszönöm a segírtséget!
[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
Mivel sok segítséget kaptam én is már, leírom, én hogy cserélném az 1x9-et 1x11-re. Én pont múlt héten cseréltem 3x9-et, 1x9-re. Egy Shimano Acera (FC-MT300)-re vettem Deckas narrow wide tányért, plusz csavarokat és eddig minden rendben volt. Az egész kb 3000 forintból ki is jött Igaz csak 30 km van még benne, rossz idő miatt nem volt még időm többet menni vele. Lánc egyszer sem esett le.
[kép]
Elvileg ez a Deckas tányér jó 10-es és 11-es lánchoz is, így én első körben lehet nem is vennék új hajtókart, csak fogaskoszorút, váltót, váltókart meg egy láncot. Ha minden klappol, akkor még később ki tudom cserélni a hajtókart is, mondjuk egy 11-es Deore-ra.[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #177497 üzenetére
Nem biztos, hogy váltani is fogok 11-re, csak utánanéztem kb mibe fájna Bár általában ha már utánanézek, előbb-utóbb megcsinálom
Egy DEORE RD-M5100 43€, DEORE SL-M5100 váltókar 27€, SRAM PC 1110 lánc 12€ (mondjuk ez túl olcsónak tűnik így elsőre). Eddig 82€, plusz kellene egy fogaskoszorú. Mivel én nem nagyon járok hegyekbe, egy 11-42-es Sunrace elég is volna, ez is max 28€. Eddig 110€ az egész, ha eladom még a régi cuccokat, kb 70€-ból ki is jönne az egész. -
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #177533 üzenetére
Nekem sikerült csak sima imbusszal megcsinálni a fel és levételt. Viszont ha most kezdenék neki, akkor vennék körmös kulcsot is, amivel kontrázni tudom a csavarokat. Meg lehet csinálni csavarhúzóval is, de pár dollárt megér egy ilyen kis cucc. Leszedni is sikerült egyébként az új tányért, sajnos elsőre a hajtókar külső oldalára tettem fel az új tányért (úgy jobban nézett ki ), aztán utána csak néztem, hogy ez így nem a legjobb, hamar ránéztem youtube-on, és ott már egyből láttam, hogy ezt belülre kell, így a láncvonal is sokkal jobb lett.
Tányérnál én csak annyit néztem hogy a bcd érték jó legyen és narrow wide. A neten a deckas és snail tányérokról vannak jobb vélemények. -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ti ilyen október-november hónapokban milyen ruhában bringáztok? Amíg nincs nagyon hideg még lehet folytatnánk az ilyen 50-70km-es hétvégi túrákat párommal, de mivel egyre hidegebb lesz gondolom kellene valami melegebb cucc is. Egy ilyen aláöltözetet már beszereztem magamnak a Decából, de még valami nadrág meg kabát gondolom kellene mellé. Én montival nyomom, páromnak pedig egy trekkingje van, flat pedál mindkét bringán.
Hogy on is legyek a múltkori 1x9-es átalakítást leteszteltem előző szombaton, egy 65km-es túrát csináltunk Sátoraljaújhely - Füzéri vár - Sátoraljaújhely vonalon és semmilyen gondom nem akadt. Lánc egyszer sem esett le, váltás is pontos volt, emelkedőn sem volt semmilyen probléma. Igaz, az is, hogy egy XT váltó van hátul a régi Altus helyett, aminek sokkal feszesebb a rúgója is, ráadásul érezhetően könnyebb is lett a bringa az első váltás leszerelése után. Ezek után szerintem ha a hátsó hub-ra felmegy a 11 sebességes sor, simán át lehet alakítani a hajtást 1x11-re. Lehet hétfőn lövök is egy Sunrace 11-42-es sort Aliról, ha ez felmegy, akkor meg télen beszerzek majd jó áron rá egy hátsó váltót, váltókart, meg egy 11 sebességes láncot és meg is vagyok.[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Jöttem egy újabb kérdéssel gumival kapcsolatban
Sikerült jó áron beszereznem egy 29-es montit, viszont a rajta lévő gumit cserélném is.
Legtöbbet aszfalton használnám munkába járásra, de lesznek majd túrák is, viszont az is többnyire bicikliúton vagy földúton. Nagy erdei csapatások kb kizárva
Valami gyors és könnyű gumi lenne jó, tubeless ready nem fontos, eddig is belsővel használtam az előző bringát is. Lehet külföldi shopból is, nem sürgős a dolog, mert még megvan a régi bringám.
Eddig ezt a 2 gumit néztem ki:
Continental Race King RaceSport MTB Folding Tire - 29x2.2
Schwalbe Thunder Burt Evolution ADDIX Speed SnakeSkin 29x2.25
A Conti-nak elvileg jobb a defektállósága 180TPI vs 67TPI, bár nem tudom ez a gyakorlatban jelent-e igazán valamit. A mostani bringámon is Race King van elől-hátul, meg vagyok velük elégedve, igaz azok még a Performance verziósok, nem RaceSport-ok.
Bármilyen ajánlást szívesen fogadok -
bogarfx
aktív tag
válasz szimpláncsak #201399 üzenetére
Én csak általában olvasni szoktam a topikot, de most lehet tudok segíteni, mivel én tavaly októberben vettem ilyen nadrágot. L-es méret nekem jó 180cm/76kg mellett.
Bringás hosszú nadrágom csak ez az egy van, így nincs összehasonlitásom, de nekem megfelel. Azt tudom, hogy inkább már hidegebb időben használtam olyan -5 és +5 fok között. Ennél hidegebb időben már nem szoktam terepen bringázni, csak városon belül.
Ami nem tetszik, hogy nekem kicsi a zsebe, alig fér el benne valami, miközben a Fox rövidgatyámban meg jó mély zseb van, amiben könnyedén elfér a telóm is. -
bogarfx
aktív tag
válasz deny330 #201534 üzenetére
Szia!
Az eredeti hajtókar nincs meg hozzá? Mert ha azon cserélhető a lánctányér, akkor csak kellene rá venni egy narrow wide tányért meg talán csavarokat és meg is vagy.
Én korábban egy 3x9-es rockrider 540-es bringát alakítottam 1x9-re és egész könnyen ment, meg is voltam vele teljesen elégedve. Itt leírtam kb hogyan. -
bogarfx
aktív tag
válasz vallas #208644 üzenetére
Én már jó ideje csak olvasom a fórumot, nem írok be, de most hátha tudok segiteni.
Szerintem a 29-es Kilimanjaro éri meg a legjobban, mert azon egy rúgós Rockshox teló van, a többi csak rúgós Sountour, ráadusul a Bulls-on Tektro fékek vannak, a többi meg Shimano. Én egyébként már vennék Aliról egy olcsó Deckas narrow wide lánctányért +csavarokat és átalakitanám a hajtást 1x9-re (az egész kb megvan 5 ezer forintból mivel cserélhető a lánctányér a hajtókaron). Ugyanilyen XT váltóval használtam hónapokig egy átalakitott Rockrider 540-est (eredetileg 3x9-es volt az is), semmi probléma nem volt vele.[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz vallas #208648 üzenetére
Egyébként hamar szétnéztem jófogáson mit lehet kapni 200 ezer alatt a friss hirdetések között:
KTM ultra 1964 comp - 179k - Tapered fejcső, 2x11 sebesség talán XT hátsó váltó, integrált hajtás. Ha tényleg rendben van ez a bringa, és pontosan ez a típus, akkor ennyit simán megér
Scott Aspect 940 - 195k, én tőle vettem a GT bringámat, Angliából küldi nekik rokon, ők meg itthon továbbadják. Rockshox Recon levegős teló, XT Shimano tárcsák, de ahogy nézem nem tapered a fejcső. -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Úgy alakult, hogy idén januárban kaptam egy elég szép ki tavalyi bónuszt a munkáltatómtól és most szeretnék venni valamit a bringámhoz
A bringát tavaly vettem használtan, egy 2019 GT Avalanche Expert
Tavaly már ki is cseréltem rajta a fékeket SLX--re, a tárcsákat XT-re, a gumikat Rocket Ron Evo-ra, a hajtókart egy Deore M5100-ra, egy rövidebb stucnit és az ülést. Szóval elég sok minden már cserélve lett rajta.
Az igazat megvalva nekem most is megfelel a bringa, nincs rá panaszom, csak mindig ott van a kisördög, hogy mit lehetne rajta még cserélni. Az is hozzátartozik a dologhoz, hogy nagyon más hobbira már egy jó ideje nem is költök és szeretek szerelni is.
Most ott tartok, hogy jó volna egy új kerékszett (a gyári az Formula agyas WTB STP i23 TCS felnivel). Sajnos a váz hátul gyorszáras, elől átütős a Recon RL villa, de nem boostos, csak sima 15x100-as (a honlapon 110-nek van írva, de ma megnéztem a villa matricáján is 15x100 van és lemértem a távolságot is tolómérővel, ott is csak 100mm jött ki). Szóval egy hátul gyorszáras, elől sima átütős kerékszett lenne ideális.
Vehetnék egy új boostos bringát is, de szerintem semmi előnye nem lenne az én felhasználásomhoz, szóval csak kidobott pénznek tartom. Debreceni vagyok, hétvégente a feleségemmel szoktuk elmenni bringával túrázni, szóval nincsenek nagy hegyi csapatások amihez egy profibb bringa kellene.
Eddig a 2021-es Mavic Crossmax-t néztem ki, ehhez alapból adnak gyorszáras adaptert, csak ez pár napja elfogyot a bike24-en. Van a bike-components oldalon, jóval drágábban és még a szállitás is rájön, ami itt 30€, ami kicsit rablás (így 280€ a kerékszett), a többi német oldalon 10€ a kerékre is a szállitás.
Ami most nagyon jó áron van és nekem jó lenne az a Mavic Crossride FTS-X, csak 165€ szállitással. Tudom ez egy alap Mavic szett, de ha jól tudom jjeahh kollégának is ilyen van és meg van vele elégedve.
Vagy még arra is gondoltam, hogy hátra veszek egy Crossmaxot, előre meg egy DT swiss X1900-at, csak nem tudom az meg hogy fog kinézni, hogy nem egyforma a két kerék. A Mavic azért lenne jó mert azon Instant Drive 360 hub van és jár hozzá QR adapter.
Néztem a DT swiss szetteket is, de az is 280€ körül van, és ahhoz még kellene hátra QR adapter is, pl X1900 vagy M1900.
Néztem a használt piacot is, de nem sok mindent találtam. Egyáltalán érdemes-e látatlanban venni használtan kerékszettet?
Szerintetek milyen szettre érdemes beruházni? Legyen az FTS-X és ha esetleg cserélek bringát, akkor majd veszek egy boost-os 2022-es Crossmaxot? Vagy vegyek most komolyabbat és ha cserélek bringát, akkor veszek majd hozzá boost-os adaptert? Vagy várjak hátha kerül fel valami jó deal a használt piacon?
Ez így elég hosszúra sikerült, de bármilyen segítséget (esetleg hátha tud valaki valami jó dealt most év elején), véleményt szívesen fogadok[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #209881 üzenetére
Sajnos nem mértem le, mielőtt nagy nehezen felszenvedtem a WTB felnire a Rocket Ron-okat. Holnap lehet lemérem mindennel együtt, aztán kivonogatom belőle a gumit, belsőt, tárcsát.
Még arra is gondoltam, hogy kerékszett helyett a Recon-t cserélem le mondjuk egy Reba-ra.
Vagy mondjuk egy boostos villát veszek (van is fent Judy Gold 60-ért használtan Debrecenben), ahhoz meg pont van boost-os első Mavic Crossmax és QR-es hátsó is raktáron 255€-ért. -
bogarfx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #209911 üzenetére
Átnéztem ma reggel is minden webshopot, csak a bike-components-en van még párban Crossmax, az is 250+30€ szállitás. És ez még a 2021-es, aminek a súlya 1930g.
Na most a 2022-es Crossmax már csak 1770g és jobban tetszik rajta a matrica is (vagyis hogy nincs rajta egy nagy fehér matrica ). Ebből a bike24-en van első és hátsó is, gyorszáras adapterrel, összesen 320€. Tehát 40€ a difi és 160 grammal könnyebb is az új verzió. Igaz ennyit nem szerettem volna költeni egy kerékszettre (a 2021-es Crossmax szett még bike24-en valami 230€ volt), de az is igaz, hogy ez a szett még jó sokáig ki fog tudni szolgálni, ha később is váltanék boost-os vázra, ehhez még biztos kapok majd adaptert is.
#209910jjeahh Fékeket már cseréltem SLX M7000-re, meg a tárcsákat is. Nyereg is le lett cserélve egy használt Fizik Monte-ra, nyeregcsövem meg van egy karbon, amit még fel kell majd tennem tavaszi tekerés előtt. Karbon kormányra meg sajnálok kiadni 30-40 ezret, max ha azt is találok valahol használtan. Még az Esi gripset lehet meglépem, a tubeless rendszeren még gondolkodom, a gumik tudják és még a mostani felnim is. Ezért is írtam, hogy már nem nagyon van hova fejleszteni ésszerű keretek között, mint egy könnyebb kerészett vagy egy könnyebb villa. -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Ma megjött nekem is az új Crossmax kerékszett
Lemértem a súlyát is, a gyári 1770gr helyett 1830gr.
Sajnos nem járt hozzá gyárilag gyorszáras adaptert, ezért egyezetetve írtam a Mavic supportnak és azt válaszolták hogy a LV251080 adapter nekem jó lesz. Meg is rendeltem innen a V2510801-es verziót mert időközben a bike24-en pont elfogyott. Elvileg a LV2510800 / V2510801 ugyanaz. Na most vagy én vagyok valami oltári szerencsétlen, de nekem a hajtás oldali nem akar szépen bepattani a megfelelő helyre. Olyan mintha félúton valamiért nem menne tovább és a hub sincs így rendesen szigetelve. Ütögetni nem próbáltam, csak kézzel erősen nyomtam.
Néztem több videót is, ott ez a művelet tök lazán megy.
[link] [link]
A lenti képeken talán látszik:
Ha leszedem a hub-ot és csak úgy ráteszem az adaptert, akkor meg szépen rásimul
Mellesleg a gyári adapter is szépen rásimul a hub-rak, szóval nekem már ezért is gyanús, hogy valami nem ok.
Van esetleg erre valakinek valami ötlete? Létezik, hogy esetleg a Mavix support is benézte és más adapter kell hozzá vagy nincs is hozzá rendes adapter?
Lehet írok megint a supportnek a fenti képeket elküldve mert nagyon más ötlet nem jut eszembe. -
bogarfx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #210736 üzenetére
Megpróbálom jól átzsirozni a belséjét hátha akkor rácuppan. Az adapter közepén van egy kis rúgós rész szerintem ott akad meg.
Sajnos én meg is szívtam a hub leszedésével, annyira erősen kellett húzni, hogy sikerült a kezemet beleverni a lapos küllőkbe és jó mélyen szétvágta a kezemet, ma reggelre már nem is tudom összeszoritani teljesen. Máskor kesztyűben szoktam szerelni, de most nem vettem fel csak egy hub lehúzására. Nagy hiba volt.
Most egy darabig szüneteltetem ezt az adapter dolgot, amig a kezem is megjavul, úgy sem akartam most még feltenni a bringára, majd csak tavasszal.
Majd jelentkezek mire jutottam, hogy legyen ezzel is tapasztalat a fórumban -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Jelentkezem újra, én szenvedtem az új Maviv Crossmax hátsó kerék QR adapterezésével, jelentem sikerült feltenni a QR adaptert, az volt a trükk, hogy a hub tengelyének végére és az adapter belsére is kentem gépzsírt és erölködés nélkül rácuppant az adatper.
Viszont lenne egy kérdésem is, tubeless szeretném használni az új kereket, kaptam hozzá a gyártótól UST szelepet, illetve szerintem a gyári szalagot sem kell cserélnem.
A régi kerékszettemet meghagynám télire gumival, tárcsával, sorral együtt (vagy ha lesz egyszer az asszonynak montija, akkor arra is jó lehet), így most keresek valami jó gyors XC gumit. A mostanin Rocket Ron Addix Speedgrip van, de megmondom őszintén kipróbálnék egy Conti Race King Protection-t. Az előző bringámon még a sima Race King Performance volt fent, azzal is meg voltam elégedve. Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a gumival tubeless használat mellett? Visszaolvasva a tubeless folyadék egyébként a Joe Super Sealeant lenne.
Addig is teszek be én is már két képet a bringámról + egyet az aszony trekkingjéről (mindkettőn már elég sok módosítás történt a gyári setuphoz képest)
-
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #213656 üzenetére
Azt elfelejtettem megírni, hogy terepre nem nagyon megyek. Városban használom a bringát, illetve túrákra(napi 50-100km), többnyire bringaúton vagy földes úton. Tudom erre inkább egy gravel vagy fitness bringa jobb lenne, de Debrecenben szarok az útak, illetve az is szeretem, hogy montival azért át lehet menni az útpadkákon meg ilyesmi.
Eddig nem is néztem Maxxis gumikat, de egy próbát tehetek vele, ha jók az itteni tapasztalatok a márkával. Itt van például két darab Maxxis Rekon Race kit, 79 euró két darab az nem is vészes.#213657Zoliwrc Nem tervezek váltani spd-re. Igaz hogy még soha nem próbáltam ki, tehát nincs visszonyítási alapom, de egyelőre maradok a platformnál. Az a pedál meg egy OneUp composite pedál Ali-s másolata. Tudom, hogy kinai, de én meg vagyok vele elégedve, és a mérete sem zavar. Ha jól tudom itt a fórumban is van aki ilyet használ és nincs vele semmi baja.
-
bogarfx
aktív tag
Jelentkezem én is, még szombaton írtam egy gumival kapcsolatos kérdést, hosszú nézelődés után végül rendeltem előre és hátra is Racing Ray Evo SpeedGrip-et, még korábban váltottam Revolute-ban eurót 353-as árfolyamon, így azzal számolva 14k volt darabja. Hátra azért nem lett Racing Ralph, mert ahogy olvastam abból csak Speed keverék van, ami elég hamar elkopik. Rocket Ron-t is néztem, de abból csak drágábban találtam Speedgrip-et, meg amúgy is abból már van egy szett a régi felnin. Ha megérkezik majd lemérem a súlyát is, hogy mennyire felel meg a gyári adatoknak.
Ha valakinek kell 11 sebességes sor, az ezüst 11-42-es most egész jó áron van, illetve a Shimano RT86 160mm tárcsa is "csak" 30 euró. -
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Olvasom, hogy megy itt a téma a kinai karbon vázakkal kapcsolatban
Már egy ideje játszom a gondolattal hogy épitek egy OG-EVKIN CF-054 vázra valamit. Egész jók az értékelések és Spanyolországból jön a cucc. 75 kg körüli vagyok és durva terepen nem fogok vele csapatni, szóval nem kapna nagy terhelést. Szerintetetek be lehet vállalni egy ilyen vázat? Egyébként van már tőlük egy kormányon tavasz óta, eddig semmi baja és kb 1500 km már van benne. Most egy GT alu hardtail-em van ami csak elől átütős, nem boost-os, már fejlesztettem rajta elég sok dolgot (mavic crossmax kerék, conti black chili gumik, slx fékek, xt tárcsák, xt váltókar, karbon kormány és nyeregcső, ergon nyereg és markolat, raceface flat pedál), de már nem igazán akarok rá költeni(még egy reba villa meg egy xt hajtókart azért kaphatna) és jó is volna valami új bringa, az idei már a második szezonja nálam.
Két opcióra is gondoltam mit épitenék:
1. Karbon merev villával lenne egy könnyű utcai, túrázós (szinte gravel) bringa, hajtásra 1x9 és 1x11 között valami. A GT meg maradna erdei, hegyvidéki terepre.
2. Egy rendes levegős villát kap egy 1x11-es hajtást (12-es nekem anyagilag nem érné meg), és azzal mehetek terepre, a GT meg kapna egy non-boost karbon merev villát, a hajtást átalakitanám 1x10-re, hátul valami 11-34-es kazettával.
A sztorihoz az is hozzátartozik, hogy Debrecenben nem nagyon vannak emelkedők és birngával járok mindenhova télen-nyáron. Télen sajnálom a GT-n a levegős Recon villát, meg koptatni a 11 sebességes hajtást, úgy hogy kb 2-3 sebességet használok városban. Ezért is volna jó egy merev villás cucc városba meg aszfaltos, bringautas túrákra, egy másik meg az erdőbe és mászni.
Ti mit gondoltok?
UI: asszonynak is 2 bringája van, egy Stevens trekking városba, meg egy Rockrider XC50 LTD terepre, így nekem is járna 2 bringa[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz ZolkoW #231375 üzenetére
A legjobb az volna ha gyorsan lehetne cserélni a hátsó kereket meg mondjuk az első kereket villával együtt. Csak az nem tudom mennyire tenne jót egy váznak ha tegyük fel 2-3 hetente ki van cserélve a villa?
Az a púpos rész nekem is fura, de a Toobee által ajánlott csoportban szereplő példányon észre sem lehet venni (de a többi netes képen sem annyira látványos).
Ebből a boostos villából már szerintem 1-2 hónapja nincs a spanyol raktárban. Már figyelem egy ideje, de az os lehet pont jövő hétre meg lesz (max ha neked sürgős, érdeme megkérdezni az eladót, hátha lesz 1-2 héten belül). Nekem nem sürgős a dolog, ráér ha Kinából is küldik el, vámoltatni meg már evileg nem kell, mert az áfát kivfizeted az Alinak rendeléskor.
Én meg még gondolkozok ezen a váz vásárláson, de ha rendelek mégis egy ilyet majd jelentkezek a képekkel
Egy ideje már nézem a hirdetéseket is, de ilyen 400 ezres kategóriában nem nagyon van olyan, ami szignifikáns előrelépés lenne a mostanihoz képest. Még egy Rockrider XC500 is akár jó volna kifogni használtan ilyen áron, azon már boostos és Reba villás GX hajtással (sajnos pressfittel). Másik oldalon meg izgat az is, hogy nulláról építsek én egy bringát, bár lehet hogy ez utólag nem lesz olyan sima, mint egy dream build videó -
bogarfx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #233109 üzenetére
Ha nem számít a bilincs, akkor én inkább az ujabb 6100-as szériát venném, pár euróval olcsóbb is. Tegnap nekem is megjött az OG-Evkin karbon vázam, én is most nézegetek alkatrészeket, mit honnan lenne érdemes beszerezni a héten egy teljesen új bringához.
Ha valaki esetleg lát nagyon jó áron 29 boost kerékszettet sima Shimano 11-es HG hub-bal azt szívesen veszem max ilyen 350 euróig. Eddig a Mavic Crossmax-t találtam 275 euróért, ez már ratchet system-es és 1800gr körül van. Van már egy ugyanilyen itthon, csak az nem boost és nincs is hozzá gyári adapter (Mavic supportot is kérdeztem). Ali-n van egy általános non boost-boost adapter, de ez nem tudom hosszútávon mennyire megbizható.[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
Kösz mindenkinek a segítséget, akkor erről a boost adapterről lemondok, 6 csavaros a kerék, szóval a centerlock-os adapter sem lesz jó. Még januárban vettem a nem boost-os kerékszettet, eladni nem szivesen akarom, majd kitalálom mi legyen vele. Találok majd neki egy másik projektet. Ha el is adom a régi birngámat, akkor ahhoz adom majd az eredeti WTB kerékszetjét.
Egyébként néztem DT Swiss X1900 szettet is, de vagy én nézek be valamit, de egyrészt nem is könnyebb és a 370-es DT hub meg 3 körmös, a Mavic meg már ratchet-es. Árban kb egyforma a kettő.
#233117andrisbandi: az a szett nem jó nekem, mert DH-ra van, elől 20-as átütő van 10-es helyett. Nekem bőven elég egy könnyú XC-s szett 25 széles felnivel.
-
bogarfx
aktív tag
válasz Pmohai #233124 üzenetére
Esetleg egy Rockrider XC100 350k-ért? Igaz, csak 1x11-es a váltás, de az normális M5100-as Deore. Cserébe boost átütös a váz és tapered a fejcső is. Ezen max a fékeket cserélném le valami jobb Shimanora később.
-
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #233129 üzenetére
Amilyen drága egy új NX hátsó váltó, annyiért akár lehetne venni egy új Deore váltó + váltókar kombót is. Ha a szállítást nem számoljuk, akkor 67 euró az egész, az 28k. Vagy akár el is lehetne adni még ujonnan az SX váltót meg a kart is és cserélni Deore-ra. Az szerintem viszonylag kis ráfizetés. Így akkor már az SX váltokar is cserélve lenne, nem csak a váltó. Elvileg az M6100-as széria szintén jól sikerült a Shimanonak, akárcsak az M5100.
-
bogarfx
aktív tag
Jó kis akció van most a bike-components-en.
25% minden Shimano alkatrészből a SHIMANO25 kuponkóddal, és még az akciósokkal is működik. Én rendeltem is egy SLX M7100 fékszettet 132 euróért(55k ft), meg SM-RT86 tárcsákat 20 eurótért (8k ft). Most érdemes lecsapni a cuccokra, amig még van készleten minden.
Rockshox cuccukra is van 20%-os akció.
Jó vásárlást mindenkinek[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #235987 üzenetére
Én pont 1 éve vettem egy non-boost Crossmax szettet , de nem kaptam hozzá adaptert. Ezért vettem külön hozzá ezt az adaptert, azóta is azt használom.
Pár hete vettem egy új projekthez egy ugyanilyen boost szettet a bikeinn-ről, abban sem volt semmilyen adapter. -
bogarfx
aktív tag
válasz jjeahh #238361 üzenetére
Egyetlen egy hátránya van, hogy a váz nem boost-os, csak a villa. Általános felhasználásnál nem tudom mennyit vesz észre az ember ebből (gondolom szinte semmit), de ha már én kiadnék ennyi pénzt egy bringára az már tuti boost-os lenne
Más: Sikerült haladnom az OG-Evkin projekttel, a váz, villa, kormány, stucni és nyeregcső is tőlük van, erre épitek egy merev villás mtb/gravel bicót. Szerelés közben eddig nem volt semmi probléma, menetek teljesen rendben voltak. Egy dolgot kellett rajta módosítanom, ami nem is lett volna szükséges, mégpedig a vázba a bowdenház már nem akart bemenni, ezért kifurtam azt a két kis fém cuccot, aminél bemegy a bringavázba a kábel. Úgy voltam vele így biztos jobb neki, mintha a pucér kábel van a bringavázban. Ez kb 2 perces művelet volt, mert ezeket könnyne ki lehet szedni a vázből.
Egyelőre így áll a bringa, sajnos most nem tudom befejezni, mert szülőknél van, mert a lakásban nincs már neki hely és nem is sietek vele, úgy is csak tavasszal tervezem bevetni a gépet . A hajtás M5100 Deore lesz, a fékek SLX 7100. Majd jelentkezek még infókkal ha folytatom/befejezem az épitést.
-
bogarfx
aktív tag
Próbálok válaszolni minden kérdésre
A nyeregcső csak a szerelés idejére van benne, egy sima Rockrideres alu nyeregcső, nem akartam még beletenni a végleges carbont.
Vettem én is ilyen ali-s szivacsos csövet, teljesen jó volt a féknek és a bowdenháznak is.Ezeket rendeltem még tavaly novemberben, amikor drágább volt a dollár, mint most, szóval lehet most még olcsóbb lenne az egész.
Váz spanyol raktárból jött, DPD hozta, szépen be volt minden csomagolva. Azt hiszem kb 1 hét alatt meg is kaptam.
A kormány is spanyol raktárból jött, a mostani bringámon is ilyen van kb 1 éve, olyan 3000 km van benne, eddig hibátlan.
Villa, stucni, nyeregycső, átütőtengelyek Kinából jöttek.
Ez összesen 242 ezer volt, és maradt pluszban egy első boostos átütőtengelyem. Tengelyt adnak a villához, de a vázhoz már nem.
Itt lehet kuponokat is találni, így még az akciós árból is lehet faragni.
Saját tapasztalatom csak a kormánnyal volt eddig, de előtte utána olvastam már a váznak, youtube-on is vannak fent videók. Nem fogok vele durvulni, így szerintem nem lesz probléma a tartóssággal, nyomatékkulcsom is van, mindent a megfelelő nyomatékra húzok, ahol kell ott karbonpasztával.
Van még itt MO-n egy ilyen váz+villa kombóval valaki, tavaly júliusban rakta össze, eddig ő sem panaszkodott. -
bogarfx
aktív tag
Én is néztem a Kenda Booster Pro-t, jó áron volt a Bikeinn-en, de az SCT verzió gyári súlya 670gr, a TR verzió súlya pedig 590gr. Amit jjeahh vett az az SCT, így 50gr a különbség a gyárihoz képest.
Ha jól olvastam csak az SCT verzión van oldalfal védelem, gondolom ezért is nehezebb.[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
Sziasztok!
Elkészült az első általam összerakott OG Evkin bringa, szerintem jól néz ki, büszke vagyok rá
Párom szerinte Batman Bike lehetneAzért nekem ezt a karbon merev villát még nagyon szokni kell, itt Debrecenben jó szar az út munkahelyemig... De mondjuk voltam már vele egy Nyiregyháza - Tokaj vonalon, oda tökéletes, mert csak bringaúton kell menni. Lehet ballonosabb gumi kellene rá? Vagy alacsonyabb nyomás? De akkor meg nem lesz jó a gördülékenység...
Conti Race King Protection van elöl és hátul is.
Stucniból lehet teszek egy rövidebbet, lehet lejebb is viszem a kormányt, illetve lesz még itthon egy Judy Silver villa is pluszban, azzal is lehet kipróbálom a bringát.
Ami durva volt számomra, hogy sokkal jobban mászik, mint a GT-m, meg persze sima úton sokkal jobban gyorsul.
A súlya 9,4 kg, Conti Ligth belsővel és Joe's No Flats Yellow folyadékkal
OG Evkin a váz, villa, nyeregcső, kormány és a stucni is, eddig nem tört össze alattam
A hajtás "csak" 11 sebességes, meglepően jó és pontos az M5100-as Deore váltó és váltókar annak ellenére, hogy fillérekér hozzá lehet jutni. A hajtókar M8100 XT, ali-s ZRACE lánytányérral azt hiszem valami 570 gr.
Kerékszett az a már nálam bevált Mavic Crossmax, a másik bringámon is ilyen szett van, 3500 km után is hibátlan.[ Szerkesztve ]
-
bogarfx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #249511 üzenetére
A GT-n is már ilyen tányérom van, csak egy M7100-as SLX hajtókarral. Pont voltam vele hétvégén is az erdőbe egy gyorsabb körön(semmi ugratás meg ilyenek), semmi baja nincs. Szerintem csak annyi történt, hogy a kinaiak lemásolták a XTR-t. Az XTR azt hiszem full alu, az XT-nek meg csak egy része alu, maga a tányér azt hiszem acél. Az Ali-s is full aluból va, azért ilyen könnyű, max az tudom elképzelni hogy hamarabb elkopik mint egy gyári Shimano alu.
#249513Because GT-n hátul ugyanilyen Race King van, ez is egyszerre került fel a Crossmax kerekekkel (3500km van bennük), még szerintem ugyanennyit elmegy. Jó ötlet megfordítani a stucnit, lehet ki is próbálom. Még nem volt negatív stucnim, szóval egy próbát megér.#249518Fall-N Eléggé ráz rossz úton, én azt hittem jobban fog csillapitani, de lehet csak túl nagy volt az elvárás... Az biztos, hogy nekem városban teljesen máshogy kell menjek ezzel, mint a GT-vel. Itt már nem fér bele, hogy áthajtok padkán meg ilyenek. De az iagazt megvalva nem is erre való.
-
bogarfx
aktív tag
válasz stickermajom #255709 üzenetére
Én már írtam nekik ezzel kapcsolatban, azt írták vissza, hogy akkor kapom meg a visszautalást, ha elküldik a rendelést. És így is történt
-
bogarfx
aktív tag
válasz Ringman #272936 üzenetére
Esetleg a kinai OG-Evkin cégtől is nézhetsz non boost merev karbon villát, nekem már több cuccom van a gyártótól és eddig nem volt vele probléma, köztük egy boost merev karbon villa is. Ha jól emlékszem van már másnak is innen a fórumból OG-Evkin villája.
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Play - Napokon belül elérhető lesz a Star Wars Jedi: Survivor
- Videó stream letöltése
- Ford topik
- EAFC 24
- Synology NAS
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Hogwarts Legacy teszt
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen