- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Mobil flották
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
abéla
senior tag
válasz jojjer94 #178696 üzenetére
Akkor ez kell neked: In Ride 500 , de csak ha k-Mo-on élsz, mert sajna online nem rendelhető és egyedül a nyíregyházi dekában van már csak... de ott egyből 2
A miskolcit én vittem .
Ja igen és üdv Mindenkinek!
Lévén nálam is reneszánszát éli a régmúlt 15-20 évnyi bicajimádata: a szokásos Camping (szigorúan ordenáré módon lefestve+bmx kormánnyal), összerakós BMX (végül elértem a króm Atala +z-hajtókar+csillagküllő szentháromságot ), tescos Gepida (amit elloptak, de nem sajnáltam) vonalat végigjárva, egy saját bütykölte, részben használt cumókból, darabonként, nagyon jól testreszabott hybrid-montinál kötöttem ki, amit végül szintén megfújtak(ezt sajnáltam), majd kb 10 év kihagyás után, mikor is reaálizálódott, hogy 150-200 alatt normális bringát nem kapok, elszántam magam és kb 3-4 hónapja immár egy Rockrider st530 képében feszegetem a bicó terheléshatárát . (ilyen heti 2x (3x lenne a cél) 15-20km-es körökkel, hasszútávon jó időben melóbajárás is tervben van: napi 25-30km, de az most még kb életveszély)
De mint kiderült, ezért a pénzért is csak bizonyos részegységei normális minőségűek a bringának,
így szépen elkezdett mutálódni a tzucc:
középcsap.+hajtókar hajlott/nyekergett alattam: integrált 38fogas Sunrace-re cseréltem (40-es épp nem volt) BB-vel együtt (itt a gyári négyszögtengelyes tengely csodás csapágyrögzítő műanyag szorítóanya volt szíves beletörni a vázba - normális szerszámmal, normális irányba tekerve, de ez ennyire ótvar szerkezet volt; dugókulcs+ducktape-by-me kiszedőapparát + "némi" erő megoldotta): így lett egy 38 elöl, 11-42 hátul hajtás: kicsit állítgatni kellett a váltót, meg a 42-t hátúl már nem lehet kapcsolni(nekem nem is kell), de teljesen jó, terhelve is szépen vált.
pedál: a műanyag bengaság helyett lett shimano középjó (szétszedtem, megkentem, belül nem egy ipari, de jó)
kormány: visszavágva 5-5-cm-t, stucni emelve kb 3cm-t
gyári teló lecserélve: Mosso merev villa + xlc masszív fejcsapágy + perselyek belerakva/préselve/ütve/reszelve/csiszolva/anyázva (uhh ezt de megizzadtam)
meg egy pár Schwalbe Big Ben plus reflexes külső + conti belsők + BB tapi felniszalag
fasza nyereg és jóféle zár(ak)+bizti tengely , kulacs+tartó/ kmóra / ass-saver stb apróságokHehe, hát lehet némileg kitört belőlem az évekig szunnyadó (és anyagilag mindig erősen korlátozott) bicaj-modi énem.
... de most újból tekerek és szeretem és nagyon komálom, hogy újra visszataláltam hozzá![ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz jojjer94 #178725 üzenetére
Ahogy elnézegettem (szemeztem velük vagy 2 hétig) nem nagyon kapkodják el, so ha ismétlődő dolog volt a böszörményi dologban(suli/melo/meglévő bnő ), jó eséllyel meg lesz még hetek múlva is; kivéve ha látván ezt, a nyírségi szűktűrésű bringások lecsapnak rájuk.
De megtapogatva/körbenézve a olcsóbb 100-as verziót, jó minőségűnek tűnik az is, max. ott több (az egyébként masszív, vastag)térrácsos műa., az 500-ban meg a fém-szerk. dominál, meg lendkerék is 2xsúly;
de 20-25km/h mellett a 100-asból is kitekersz kb 250W-ot (a maxi 500W, de az 40-45 km/h mellett, az meg nálam kb 120 rpm-nél jönne ki... szval nem opció).
Ár-értékben az Inride 100 ok. (persze ha van akció akkor feléből megvan, de nna, az olyan kutya vacsi)hootka!
-
abéla
senior tag
válasz IMIIKE1998 #178817 üzenetére
Neked ugye RR 540-ed van? Mert akkor geo ua., mint az 530-nál.
Nekem 530-be pedig a Mosso M6 QR jó lett, sőt nagyon jó (bár ehhez az élményhez kellett a fosi gyári telo, mint viszonyítási pont); ez 435mm, a gyári, beülve, kb 460-470 volt, szóval van ~30mm difi, ezért érdemes némi +hézagoló (nekem 27mm elég lett) stucni alá, amit szerintem ne a gyári műa-gal oldj meg.
Ja és Mossonál számolj vele, h igaz nem tapered, de kb 1mm-t szélesedik villatőnél, így a fejcsapágy villaperselye(vagymi) a felfekvő fsz-től kb 3cm-re, ahogy húzod rá szépen megszorul a villanyakon, szval finoman reszelni, majd ha éppen már jó/szorul ráütöd, felette meg csiszolni/polirozni kell(főleg ha görg. csapágyat hansználsz), próbáltam erővel+melegíteni, az nem ok.
De holnap nyomok pár képet - ha már a bejelentkezésnél hanyagoltam .Hasaggymeg : Szeged és Bp. volt a lopások helyszíne, meg jó régen, de persze ettől még Miskolcnak lehet rossz híre (onnan csak egy ingázó cimborám hozta a görgőt, lévén nem volt más alt.)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
dekás drótszamaram, alakítgatva (sok-sok matricával, mert szeretem ) :
IMIIKE1998: az általad kérdezett méretek mellett történő átalakítás eredménye (sztem jó lett; nekem kb 25-30mm volt a beülés után a villadrop, így végül +spacerrel maradt kb 10mm különbség, ennyi kibírható) :
szek: hopsz, most nézem a Mosso csak 435, telo lemérve 495 (ezek szerint beülés volt több, mert stucni magasságot lemérve kb 13-14 mm van lejebb, így merevvel... igaz, ez sem 10mm, de ezt majd megírják a nálam bölcsebbek, hogy sok-e)
de ezek szerint a 465 merev, már feltehetőleg 1:1 ben mehet a 495-ös telo helyére
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz IMIIKE1998 #178977 üzenetére
Elvileg RR540 váz-geo azonos 530-cal, de telók eltérnek: 530-ban 495mm, 540-ben nem tudom mennyi, de ha nagyon bukna, akkor spacer + stucni ford., meg kormánnyal kompenzálhatod; de mindenképp' rizikó az tény.
.. na meg 540-ben nem is egy ótvar az a gyári villa (persze tudom, minden relatív), szóval lehet nem is kellene erőltetned azt a cserét
Engem zavart, hogy 530-ason nincs lock-out, meg alig/bután csillapít, visszarugáskor meg semmit, meg órmótlan, orrnehéz cucc lett tőle az egész bringa.
Egy jó teló meg ugye 80-100+ -tól indul és esetemben alig használnám ki az előnyeit (alföld/aszfalt).
szerk: meg nekem tetszik, hogy kicsit súlypont/középagy is lejjebb került, ez lehet nálad már nem előny (xc/dh?)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Lévén korábbihoz képest kissé előrehajolok, így jónak érzem, ülőgumóimon tart a hátsó géles rész, így talán kevésbé vagyok legény a gáton .
Ámbár igen -igaz talán kissé torzít is az "optika"- , de lejt némileg.
Laik. kérdés: ha egyébként ideális (lenne) a beállítás, akkor -mint legbiztosabb feedback- hogy/hol vagy hol nem fáj?IMIIKE1978 : háát engem ez a problémakör mondhatni kevéssé érint, lévén a "bázisértékem" kissé feljebb indul: ergo diéta + 2 tekerés 1 hétig és behozom majd' a villasúly-difit ; egyébként az aktívkodó 3-4 hónapom alatt kb 2 villányival beljebb is vagyok ; a grammozók mekkája a világom, nem vitás
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Furi ez az integrált ISIS-es Sunrace MX hajtómű: az oké, hogy kapja az ívet rendesen (bár én az idő/táv-tengely helyett inkább a tömeghatás elvét gyakorlom ), de kb 1000km alatt már másodszorra lazul le a hajtótengely-anya; konkrétan legutóbb rollerezve jöttem haza (volt előnye is ennek: az e-rollerek létjogosultságának ténye megerősítést nyert bennem ).
Érdekes, hogy a szorítóanya nem fordított menetes, tehát a hajtással lazítom(?), de vajon tényleg ez lenne a -tervezési- gond vagy csak túl megengedő menetrögzítőt használok/gyengén húzom meg?
...vagy ez ilyen és szokjak hozzá (mondjuk a 8-as imbusz jön is velem e legutóbbi "móka" óta )[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Hasaggymeg #203369 üzenetére
Ha nem is kap terhelést, azért szerintem nem szerencsés ha kilazítólag hat a tekerés ezzel a menetiránnyal (ezek szerint); egyébként a linkelt 243-mal kentem előzőleg, de most bekeményítettem és a 638-at kapta, hátha .
De ha megint lelazul, istenbiza' belerakok valami integrált, HT-s Shimano-t, irgum-burgum.
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz balintbaba #205802 üzenetére
Na, csakhogy guruljon a diy -->
Mekkelek-miszmeccs bájmí (miután meguntam az többször is önkihajtós és az utóbbi időben kattogós, nyekergős Sunrace FCMX0-t az -egyébként is szépen mutálódó- st530-omban és lecseréltem azt egy grx RX800 hajtásra ...amit ugye nem igazán ebbe a kategóriába szántak )
Nadena nekiveselkedtem.
Középcsapi-buhera: kissé keskenyebb mb-középcspágy(BB-MT800) nem-hajtás oldalra, majd országúti, szélesebb(SM-BBR60) hajtásoldalon: egyrészt hogy hajtásoldalon ne érjen a láncvillába a hajtókar -merthogy az ajánlott BBR60-nal kicsit ott koptatta terhelésre - , másrészt hogy a grx800 gravel (175mm/40T) -korábbinál kissé rövidebb- hajtókar-tengelyre biztonságosan rá lehessen húzni/rögzíteni az ellenoldali HT hajtókart (outis BBR60-nal kb 20-25%-ban kilátszott a fogazott rész vagy agyonhúztam az előfeszítő műa. csvart, akkor meg már szorult az egész) + bónusz: így lett is egy pót pepita BB szettem ;
majd ehhez jött egy 10 sebis lánc (cn-HG95), amiből kikaptam 2 szemet, mert így már jó a feszesség (mentségemre szóljon ez utóbbi méretben 1:1 a gyári KMC z9-cel, ami ugye 9s).Hogy milyen lett: 20+30km, meg városba ide-oda 5-10km alatt semmi gond, váltás szuper (állítgattam: most már minden sebbesség jól kapcsolható), igaz nagy tányérokon kicsit már van hangja, de oda szinte sosem kapcsolom; +láncvonal nyilván eltolódott, de nem igazán érezni eddig a hátrányát.
Ami viszont hatalmas előny: halkabb az egész és sokkal jobb/simább a váltás(nyilván ez a sil-tec. asszim láncnak is betudható) és mintha könnyebb lenne hajtani (pedig az előző lánctányér is 40T volt), ez lehet a javuló Q-faktor miatt van, vagy ez is a jobb alkatrészek hatása, nem tudom, de jobb lett, az tuti.Ezért is jó, ha van az embernek egy ilyen -entry- bicaja: nem sajnálja berhelni.
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Látom vannak itt kőkemény tágtűrésű "állatok" ,
de mivel én sajnos, a semi-mugli lelkületemmel már nem szívesen merészkedek ki hosszútávra, így marad az otthoni kecskülés, természetesen annak mekk-aspektusáról sem elfeledkezve :
kormány szépen rövidül, már csak 600mm (720-ról indult), épphogy elfér rajta a sok bisz
+ a csere-merev villa megkívánta a normális markolatot(Cube Natural Fit) és ha már "sok" a hely: kompjutör/lámpa/villogós/tsengő is ott figyel a kiváló Cw jegyébenMúltkori hajtás/lánc/asszimBB bütykölés képekben:
chainline - ez ok ; láncvilla-hajtókar mindkét oldal ...hát ez már neccesebb, bár pár 10km alatt ennyit koptatott (ezt lehet finoman majd meg-dremmelem, irányított anyagkikönnyítés címén )És ha már szobatekerés: dekás maminyerges (ami ülés nem csak ordenáré, de iszonyat kényelmetlen is) benttekerőst is meghekkeltem kicsit (+ pedál):
heggesztgetős nyeregrögzítős (így már kompatibilis utcai cucokkal ésbetonacélstabil)és a végére egy kis rat-style optikai tuning, emellé még vlmi hordozható rock-box és ennyi :
+ a múltkori zár-polémia kapcsán:
az alábbi képen egy para-city biker kötelező felszereltsége, egyben ennek ízléses és kényelmes (az ) hordozhatóságának kép bizonyítéka látható:
(egyben a műterhelés is megoldott a +3.5 kg vassal )szerk: többszöri menetmegszakítást követően végül beszereztem egy 5-25nm nyomatékkulcsot (ilyen extol fapad, de biztos pontosabb, mint a kezem)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Hasaggymeg #206588 üzenetére
Az attól függ: beleszámoljuk-e a zárak értékét** .
Azokkal együtt egyébként már majdnem kijön a matek(bár aBordó csak a "bénábbik" záras); de nem tudom pontosan, mert mereven elzárkózom az egzakt kimutatástól, miszerint mennyit k*rtam el eddig canga vonalon ....és hát mivel megkapta a hobbi minősítést, felmentést is kapott e téren, e témaparandroid : a lényeg, hogy elriassza a kezdő tolvajt már ránézésre , a profi meg -tudjuk- akkus flex-szel, meg hipernyugis bűvészkézügyeséggel jár-kel, azokkal nincs mit tenni
** ja és nem beszélve a szobabiciről
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Ringman #206600 üzenetére
azért egy mellkasröngenyt érdemes lenne csinálni, ha bal oldalra estél egy hasi UH se árt(lép-repedés, megilyesmi), főleg, ha időközben egyre szarabbul lennél(+fájdalom nő);
ha nyugiba' nem vagy csak picit és nem fokozódóan fáj (+ ha hátadra feküdve + felülről finoman megnyomva a szegycsontod jobban fáj az adott bordarészen) lehet csak bordarepedés (vagy nem elmozduló törés)rtg simaliba; UH, az sbo-s
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Friczy #206595 üzenetére
Poénból raktam így össze; U-lakat táskában jön, ha jön, de egyébként nem a szélesség lenne a gond (még ezzel a szupi Q.faktorral sem), inkább a kulacstartón való mocorgás (így ide egy vékony, kézzel leszakítható gyorskötözőt raknék).
És beismerem, ez így együtt kicist overkill.
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Ringman #206605 üzenetére
rtg házidokis beutaló, utána -talán- mehetsz egyből, bár covid miatt lehet ott is időpontoskodás van;
UH, az sbo-s (jó pár óráig ott elleszel), de előnye, hogy rtg-t is megcsinálják, az uh viszont vizsgálatfüggő, ha nem indokolt, nem csinálják(de legalább körbeszaglásznak);
és igaz nehéz így ennyibőll okoskodni, de lehet csak bordarepedésed van (nekem is volt, kb ugyanilyen körülmények között jött össze) ; ha nyugi mellett, jól mély belégzésnél élesen fáj, borda tuti érintett, többi passz, így biztosat nem lehet mondani: ami a lényeg ha egyre szarabbul vagy (fájdalom, gyengeség, hideg veríték, kábaság, zavartság), akkor go sbohootka!
-
abéla
senior tag
válasz Hasaggymeg #215740 üzenetére
BringaBuild (lelkes (újra)kezdőként):
vettem jó alapnak, 1.5 éve egy decathlonos RR st530-at 150-ért, majd ezeket cseréltem:
mosso merevvilla 30e, fejcsapágyXLC+spacer:15e,
cube markolat:15e, Shi pedál (akkor) 15e, normális(abb) nyereg 10e, Shimi lánc 10e,
gumik (Scwable külsők+ Conti belsők+felniszalag) akkor 25e,crankset: (nna itt kicsit megszaladt ) berendeltem egy Shimano grx810 cranck-settet (akkor) 70-ért (elég lett volna 40e-ért egy rx600), majd ehhez, hogy be tudjam tuszkolni a mtb vázba, kellett kettő, eltérő középcsapágy, asszimetrikus elrendezésben, ez akkor össz 15e volt (de van egy pót BB-em ), szóval ez szumm: 85e
Na ez eddig: 205e
A szerszámkészlet akkor 25e (+kis nyomatékkulcs 10e) kérdéses, hogy ezt hozzádjuk-e, nyilván meg kellene venni alapkarbantartáshoz is sok mindent, kb 10-15e értékben, így ez legyen +25e.Többi maradt (váz/kormány/kerék-set/váltó/fék/f.koszorú):
ez így summa 380.Nyilván az is hozzájárult e folyamathoz, hogy akkor gyak. nem volt alternatíva (2020.nyara), nem lehetett normális áron, jó bicót venni.
Ma már talán ezt venném ennyiért: ez a Trek vagy ezek a Cannondale -ek.
Bár hozzáteszem, azért ezekben is, a drága kategóriák kicsit budget szinten mozognak: a Quick4 váltó/fék pl RR 530 szint, Q3 szintén középszint, cranck-settek bengák, Trek cranksetje base, többi közép/jó.
És ahogy nézegetem ezt az (ár)kategóriát, mindenhol ez van.
De, hogy szebbek, az tuti. (főleg ez a Trek )Persze mostanra a bicóm nagyon egyben van, jó élmény hajtani
(ok, felsőkat. cangával nincs összehasonlítási alapom ...de addig jó, amíg nem érzem milyen is az ).
Ja és én élveztem ezt a bütykölősdit, hogy alakíthattam, csinálhattam.No, ezek fényében kezdjetek el építkezni!
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz ZolkoW #215786 üzenetére
Nna igen most már máshogy csinálnék ezt-azt ... de hát ez volt a tanulópénz, ugye .
Mondjuk kell még egy normális kerék/agypár és ránthatom át az egészet egy fasza (használt)vázra, akkor kb egy jó-közép bicó megvan 500-ból. De akkor már persze jönne egy f.koszorú, meg váltó, meg váltókar, meg jobb bowden, meg ez, meg az ...szóval most ez így marad egy ideig.
Ez így sok nyilván, ezért is nem így csinálnám már most, de akkor egyrészt vitt a lendület, meg ugye ott volt az ilyen-olyan árúhiány.Egyébként a hajtóműnél HTII-t szerettem volna és tavaly nyáron ebből sem nagyon volt választék (most nézem, hogy rx-600 nem HT, az ezért is nem volt alt.);
meg előtte a gyári nyavaja után egy Sunrace fcmx0 is kinyiffant alattam, így gondoltam, tolok egy all-in-t , eddig bejött (kb 600-700km, ilyen 30-as köröket mentem heti 1-2x tavaly ősszel pár hónapig, meg idén párszor, szóval tartós-tesztről azért még nem beszélnék).Az asszimetrikus BB (jobban mondva a peremvastagságok eltérőek, a többi 1:1 megegyező) meg a rx810 road Q-faktora miatt kellett, hogy a hajtókarok elférjenek a mtb láncvillájától, szűkös a hely egy kicsit így is .
A road BB peremvastagságával beleért a hajtókar vagy szorulásig kellett volna húzni, vagy kicsit lelógott a HT hajtókar a tengelyről;
ezeket elkerülendő, lett egy vastagabb peremű BB a másik oldalra.szerk: itt leírtam hogysmint
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz ZolkoW #216044 üzenetére
Alapból a szélesebb BB volt (gyárilag ajánlott BBR60), így a láncilla-hajtókar táv, mko-on igaz "jó" (0.5-1cm) lett volna, de úgy meg a keskenyebb, road RX-810 tengelyre alig lehetett ráhúzni az ellenoldali hajtókart (hajtókar kb fele lelógott a tengely fogazott végről vagy agyonhúzva kb 2/3-ig lehetett felhúzni, de úgy meg érezhetően szorult az egész), így vagy reszelek a BBR60-ból (azért azt már én sem akartam ) vagy veszek egy keskenyebbet: BBMT800 .
Ha viszont mindkét oldalra a keskenyebbet raktam: hajtókar-tengelyráhúzás ok, de beleüt a láncvillába.
Ekkor igen, lehetett volna spacert rendelni hozzá(alapból nem volt), de gondoltam megnézem a méreteket és mivel tizedmm-re megegyeztek a BB-k, gondoltam berakom próbaként asszimetrikusra a kettőt és jó lett, így maradt (+megmarad pótnak a "másik" fele).Lácvillatáv: hát az -főleg hajtásoldalon- nem valami sok, de azért outis bringákon sem látni valami ordenáré hézagokat, szóval mivel szinte csak aszfalton, ritkán, rövid szakaszon köves-kavicsos döngölt földúton megyek, ezt nem látom akkora gondnak, viszont a q-faktorom outissá lett .
Jaja tudom, rossz bringát választottam, de kezdésként nem akartam min. 500 -- 700k -t kiadni (és ezek még egész jó árak!) egy jobb cross/fitnessre (kellett volna?).Mondjuk azt sem értem, hogy egy fő (tehát a tekerést, hajtásérzetet nagyban befolyásoló) komponens-csere miért is lenne gond egyébként, ha az akár a bringa árának 50%-a is (ami
-dekás- bringaárról látjuk, hogy "márkásabb, trendi" vonalon simán duplaennyi lenne, tehát már csak ezért is sántít az összevetés).semi-troll-on:
és csak semmi kripto-bicó-náculás :
ez egy használati tárgy, így ahogy az sem zavar ha, jajj istenem megsérül a lakkréteg (naja, tegyünk egy alufestés-védőlakk-védőfóliát rá ...ugyanmár), úgy az sem, ha nem "illik" az alkatrész az egészhez, miközben ha "gyárilag" megy a parasztvakítás, azt meg szépen bekajálja az úri közönség nagy része (és táncol! )más: defekt, tej, öntömítős témához:
ez a belső lehet(ne) egy komprumisszumos megoldás ?
(ld.: nincs lögybölés, csere, trutymózás a "tejjel", de defektnél sincs szívás, obligát tüskebogarászás stb.)Ha nem is konkrétan a dekás termékre, de magára a megoldásra gondotam.
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
-
abéla
senior tag
válasz parandroid #216831 üzenetére
+1 kb mintha épp' szét akarna nyegleni a váz
ülés: én koca-trekkre ezt vettem: XLC sa-g01 cro-mo váz, kényelmes, jobban mondva nem érzem, hogy ott lenne;
ellentétben pl ezzel, ami ~15-20km után azért már nem esett jól (otthon viszont tök jó a szobabicóra)bár hozzáteszem, az én seggem még bejáratós
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz parandroid #221448 üzenetére
Hát nem tudom, mija gond, Sziget 3. nap teljesen alap kölekedési forma, amit itt szegény produkált.
De az a durva, hogy akaratból még mit ki nem facsart magából, feltehetőleg már féleszméletlen állapotban, kortizolban úszva.
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz parandroid #221491 üzenetére
Hát így mondjuk nem csoda, gondolom van is pár éve benne, hogy itt tartson.
Erre egy ilyen (glikogén off/vércuki drop?) miatt kiüti magát.
Bár itt már inkább ionháztartás/ozmotikus(+ agy)-nyomás borulhatott meg rendesen, belátási képesség off, így lehet még vitte vlmi alap akarat/drive, de szépen halálba is gyalogolta volna magát, ha sikerül megszöknie.
Esetleg még valami mio/hemoglobin-zizi is lehetett ...vagy ezek tetszőleges kombinációi; akárhogy is, durvák ezek a terhelések, itt már tényleg mindenki szuper(wo)man valamilyen szemponból, ha más nem, hogy ezt bírják, kompenzálják.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
elGravel-esedő RR dekamontim végül megkapta a grx hajtáshoz dukáló
Shimano GRX rd-RX400 -as hátsó váltót, mellé cseréltem a fog.sort: Shimano hg500-10(11-32T), láncom (HG95) volt elfekvőben.Majd egy kis Zee kitérő után végül csak rájöttem, hogy nekem egy Tiagra SL4700 h. váltókar fog kelleni.
(nem gond, Zee jó lesz még gyerkőcnek, ha építek neki is egy normális bicót )És ha már ott voltam teflon bowdenház, normális bwdnvégek, köszörült/rozsdamentes bowden (eddig sima horganyzott volt) is került a bringára.
Majd miután a szerelés felét végigszívtam, a végére(pl. váltó-beállítás) végre vettem egy normális-masszív szerelőállványt.Némi -egyébként szuperül hangolható- beállítást követően az eredmény: egy kis finom pöccre(push/pull, mindegy) egy határozott, gyors, pontos/kontrollált, hangtalan váltás. (az eddigi nyúlós, lassú, bizonytalan, hangos helyett)
Terhelésre sem jön zavarba, bár a szitut kerülöm, ha lehet.
Tekeréskor olyannyira semmi hangja, hogy tényleg.Beállításnál, mivel a legnagyobb low f.kerekeken volt már egy kis hangja, így a váltó low csavarját behajtottam annyira, hogy a 32-es sort már ne is tudjam kapcsolni, lévén a legmagasabb 3 fokozaton (11-12-14) kívül nem nagyon használok mást (max töltésre fel
-ugye alföld- kell még a 16T, de tényleg ez a max).
Így legalább a küllőkközéváltást réme is tuti elkerül.Még egy kis nyvajgás :
- most látszott, hogy a gyári Microshift fogask.sor mekkora egy gagyi: egyébként is lötyögött, kotyogott össze-vissza, de nem csodálom, mert a műa.(!) szorítógyűrűjét pl. kézzel ki tudtam tekerni (nesze neked 40nm ) ; meg hát olyan nem jól fel/összefekvős, vékonka volt az egész sor;
ez utóbbi különösen igaz volt a szintén Microshift h. váltóra, ami kenés ellenére, bónuszként már jó szorosan + pontatlanul (torziós merevség tsí) is járt. Ennek fényében, azt hiszem kerülendő/cserélendő ez a Microshift-vonal.Na, már csak egy jó 29" kerékszett és kész a cange !
(de pl. a váz nekem jó: nyeregcsővet jól kihúzva jó tekerni;
talán egy kis +stucnihossz még elférne -most 80mm-, azt lehet cserélek;
a fék is ok, ott sem érzem a csere-bogarat kaparászni
...más meg nem maradt eredeti )Kerékszettből ezt a Specialized-et néztem, jó lehet?
Vagy mondjuk fűzessek egy ilyen felnit, pl ezekkel az agyakkal ? (nem vagyok egy könnyű eset)
Esetleg ehhez ajánlott küllő/k.anya?[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz -FLY-> #222765 üzenetére
Azért ez nincs ennyire kőbe vésve, bármennyire is szeretnék ezt a gyártók elhitetni.
Nálam pl egy 1x11 első hajtással, 10s lánccal, simán ment a 9s hátsó sor/váltó/váltókar.
Ami gond akkor volt, az a régi/gyári benga váltóból/f.keréksorból fakadt, nem a heterogén felhozatalból.De pl most ugyanez az 1x10 első hajtás tökéletesen fut egy 2-3x10s -hez ajánlott h.sorral, 2x10s váltóval/váltókarral és csak 9 sebességet állítottam be .
Amire valóban figyelni kell: az a váltó-váltókar pull szinergia/arány, itt elég szépen leírják mi-mennyi-hogyan (a lényeg kb, hogy azonos gyártótól road váltóhoz road váltókar, mtb-hoz mtb, gravel meg kutakodós ki, mit pakol össze/ajánl gyárilag)
és nem árt a h. váltóhoz ajánlott fogaskeréksor sem (váltóugrás - fogaskeréktáv szinkron végett), bár szerintem itt is, ha -azonos gyártótól származó vagy azzal kompatibilis- váltó-fogaskerék sebesség stimmel, nagy gond nem lehet.Figyelj még a h. agy kazetta szélességre: 8-9-10 egy méret(8-9-nél spacer), de 11s és felette már szélesebb kell!
Lánc szerintem +/- 1 sebességes is jó (1x hajtáslánc előny), előre meg minél nagyobb lánceltolódást/szöget elviselni képes lánctányért rakj (újabb, 1x váltósok itt is előny élveznek).
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Na basszus ezt jól benéztem, annyira figyeltem, hogy jó irányból rakjam a lánc bontószemének pin-jét, (bentről kifelé), hogy a láncoldalat nem is figyeltem, felraktam, késsz, lehet is menni!
De olvasom itt most és hát valami motoszkált bennem, hogy mintha nem ellenőriztem volna le ...és igen: jól fordítva raktam fel: az írás van belülről, áááá! (pedig már 2x raktam fel előtte, jól)Egy CN-HG95 10s -ről lenne szó.
Ez mennyire lehet gond? Mentem 2x30km-ert már vele, de semmi nem árulkodott arról, hogy vlmi baj lenne és mivel nem volt szinte por sem, nem is takarítgattam.
Ha mégis bontanom kell/ajánlott, jól gondolom, hogy azt máshol kellene tennem, mint az eredeti bontás? (1-2 szemmel az első berakott pin-szemtől arrébb?)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz arcitec #222814 üzenetére
Áhh, ennek nem, most olvasom a manual-jában (68. oldaltól), hogy ha fordítva rakod fel, leeshet a lánc, és igen itt írja, hogy máshol bontsam, mint az eredeti berakott pin, plusz terhelésfüggően is kell kiszedni, jobban mondva nekem most pont fordítva.
...vagy kiveszem a váltó alsó terelőgörgőjét? (ehh, mondjuk inkább bontom a láncot, még az kell, hogy a váltóval is legyen gond, pl Microshiftnél ki akartam először szedni ezt a görgőt, de elnyalódott az imbuszcsavar feje, ennél nem hiszem, de ki tudja hány ki-betekerés van benne )
szerk: most látom, amíg írtam: köszi mindenkinek a segítséget!
bontom a láncot, talán ez legkevésbé nyűgös(+ le is mosom, dry-lube-ozom)!
pinből van úgy is egy pár (még múltkor amikor vettem 2x ebből a láncból, éreztem kelleni fog ez a pin, van vagy 2 zacsi belőle )[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz cSuwwi #223966 üzenetére
Úgy vélem, Rockridert st 500-as szériát az vegyen magának, aki szeret szerelni ...mert lesz mit .
Pl. hajtás/pedál, középcsapágy, nyereg/ny.cső alapból (pár100 km után)cserélendő;
villa is nehezéknek jó kb.
A váltó, fogask.sor szintén igencsak belépő szint, azért ott is elfér az upgrd.
Kerékagy (hátsó, kónuszos) meg pl nálam, 2500-2700km-nél elkezdett "grindelni", vlsznű megette a csap.perselyt(lehet kenés hiánya vagy túlhúzás, nem tudom, nem néztem;
most már megtenném az elején).
Ami ok: fékek, fejcsapágy(bár ez is műa. mindenhol), kormány, stucni (bár sztem alapból kissé rövid és hát nem egy szép darab), kerekek(ellenőrizve!), vázSzóval sztem akkor már inkább egy Rockrider st900(sokkal jobb minden téren, mint a 500-as vonal), és ez még kb így is fele a "nevesebb" gyártók által kínált, hasonló szintű felszereltséggel bíró bicóknak.
Ha meg 150 körül kell és városba/túrázni(aszfalton), akkor a Elops speed 900, jobb választás, nem beszélve a 920-ról (bár az már 220e).
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Szerelős végtelen-történetem folytadódik:
ha már kiment a térdem(húzódás csak szerencsére), az 1-2 hét pihi alatt, gondoltam nekiugrom a maradéknak:
kicserélem a RR st520 bringám utolsó gyári alkatrészeit is (a váz még tartja magát, de egyszer eljön majd annak is az ideje ) :a hátsó kerék csapágynyűgje miatt (nem volt száraz, de gyárilag jól meg volt tépve, gondolom kicsit ettől is nyiffant ki félig-meddig a persely) lett szerezve egy ip.csapágyas alt.(st900 deca) és akkor már gondoltam előre is menjen egy(2x volt 45e, szegecselt, könnyített, ip. csapágy, így sztem ok, belépő Mavic ennek a duplája, a többiről nem is beszélve), és ha már: vettem egy 110-es stucnit, a gyári, nekem kicsi, 80-as helyett (nem bírtam magammal, csilli-villi retro-Ricsi lett).
Így mellesleg a gyerkőc jövőbéli montijához már csak egy váz kell, a többi cucc ott áll a sarokban; jobban mondva megörökli majd tőlem, ha az is le lesz cserélve .A szokásos szívás is megvolt: a Scwabi Big Ben 2.0 x 584 gumi az előző felnire simán felment, de ennél sztem 1-2mm-rel magasabb a felni fal, így basszus mire felraktam egy kicsit elvált a körmöm a körmágytól (szappanoztam én a gumit, meg minden, de küzdős volt nna).
+Végül a gumi olyan hepehupás lett, hogy majd holnap megyek 1-2 gyóygkört alacsonyabb nyomáson, remélem nem csípte be sehol. (ja és ez a presta szelep mekkora egy hülyeség, normális Conti belsőn lévő 40mm, felnihez húzható schrader sokkal jobb/felhasználóbarátabb, nem beszélve a kompatibilitási problémákról)Ja és a felrakás olyan kemény menet volt, hogy lett pár oldalirányú egyenletlenség a felniben :
nna gondoltam, akkot itt az idő megtanulni centírozni is!Bicaj fejre, odaültem elé szépen, műanyag pöcök/körmöm a vázhoz fixen, megpörgettem a kereket és ahol hupli, ott az előtte-utána küllőkön 1/4 szorítás az ellenoldalra húzókon (vagy engedni 1/4 fordulatot az azonos oldali küllőn, attól függően, hogy a pengetett hangja alacsony/magasabb a többi, azonos oldalitól), ezt így szépen állítgattam és végül eltűntek szépen a nyolcasok, háhá, ennyike.
És szép a küllők hangja is.Gondoltam, nyitok is egy szervízsztésönt, de csak magánszemélyek jöhetnek(kivéve ha taxis ) és majd fával fűtök, görgővel termelek delejt!
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Matada2.3 #224355 üzenetére
Ha majd lesz, vegyél ilyet: Elops 920 vagy nem agyváltósként egy 900-at(főleg ha nagy a tested, lévén ebből is csak xL van jelenleg).
Kicserélsz ezt-azt (nyereg/markolat/pedál, max külső) és kész, mehet az urbánkodás.
(az "E" -t meg lemaszkolva átfested --> Lőrinc edisön )Esetleg a városi Csepelek?
Ezekről mi a nagyérdemű véleménye?
Már csak azért is kérdezem, mert időnként elkap a nosztalgia, hogy a Tisza cipőm mellé beszerezzek egy fixit ...és meghalljak vele az első stop-táblánálMás: nyeregvázcsőbe (előfúrás után) menetvágóval mennyire nem ajánlott kulcspöcköket barkátsolni? Alu 6061.
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Hasaggymeg #226787 üzenetére
Lenne (ex)sérült srácok(lányok)-hoz egy -számomra- húsbavágó kérdés:
egy belső oldali oldal-térdszalag (MCL - medial collateral ligament) nem szakadós, de masszív -tompa trauma okozta- húzódás (Gr. I-II között) vajh' meddig boldogít még?Mert kb 4-5 hét után is -ha csökkent is kb 80-90%ot, de- fáj bizony, főleg ha tartania kell(ene)/feszül (szerencsére tekerésnél semmi gond).
A fájdalom intenzitása kb 1 hét után beállt erre az enyhe szintre(ezért is nem mentem
speci dokihoz), viszont azóta alig csökkent valamennyit.
Legelején 1-2 napig ment némi gyull.csökk., utána nem szedtem semmit.
Fiatalabb koromban volt masszív bokaszalaghúzódásom (...párszor), azt kb pár nap alatt kiröhögtem.
Akkor ez ennyivel másabb vagy/és egy vénszartsont lettem és ennyivel több a reg. idő?Fokozatosan terhelni kezdtem múlt hét óta (heti 1x majd 2x 10-15km, közepes, majd intenzívebb tekerés).
Jól csinálom? Mondjátok, hogy igen!
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Huhh, köszi srácok az ajánlásokat/tanácsokat!
Respect!
(bármennyire is magyartalan, de értitek, megilletődtem kicsit )Ezek mentén még picit kivárok, terhelést visszaveszem, azt' ha nem változik/romlik, lehet viszgálat lesz belőle. (úgyis a kecseg túlfeszített semi-teniszkönyököm is várja a csodát)
Bárcsak ne lennék olyan szkeptikus, a sok tapasztalat (vagy általánosítás/előítélet ) alapján...És tény: a türelem a korral jön ...ha akarod, ha nem
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Kiskopika #226837 üzenetére
Köszi, ha külsőleg nem is hat, max megiszom és úgy járok, mint öreganyám a svédcsepptől: ugye kicsit becarmolt ...bumm-tsszi
hátelnézéstkérek226839 FeRRaR1 :
élmény + Volvo és sehol meg sem említve a T5/R, ejnye
(persze a korai 2.3-2.4-2.5 mocikkal)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Ez a Tsóka & barátai azért elég komolyan(és őrülten) tolják, emellett jól összehasonlítható a közlekedésben résztvevők reakciója/viselkedése a gyengébb (és sokszor idióta/punk) szereplőivel szemben.
Azért ha végignéz az ember pár hosszabb összállítást(a hotline címszó alatt futnak ezek főleg), tisztán látható, hogy Mexico/Moszkva érezhetően rosszabb hely pl New Yorknál (és a bicajoson túli, egyéb szempontokat nem is néztük )De otthoni tekerésre nekem nagyon bevált: világot látok és közben virtuál vagánykodhatok is egyben; pl kölykömmel most így toljuk:
Egyébként ez a (jobbra látható) felpimpelt szobabicó (EB500) egész jó: csatlakozik decathlonos apphoz (e-connect), az feltötli a decathlon hub-on keresztül, akár stravára is az adatokat, pulzust mér, ford.számot, egybeket és bírja immár 2. éve a habtestemmel történő nyüstölését (szerk: ja és gyak. hangtalan).
...csak (ha bizonytalan a wifi-hálózat-emelet- és nem használtam a mobil-netet) néha elvész az egész kör: pl múltkor egy 1000kcal-ás 60 perces tüdőm kiköpöm runt vesztett el, hátdeörültem
A bal old-i inRide100: háát nem egy durva cucc (pl az inRide500 klasszisokkal jobb),
de a 24" bicóhoz pont jó (ehhez persze meg kellett kicsit buherálni a görgöszorítós részt).[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz chubby2o6 #235652 üzenetére
Igen, valóban ez már bőven a ló túloldala.
Azonban érdemes megfigyelni, hogy az elvileg kiidegelt new yorki közlekedők/autósok is milyen higgadtan fogadják ezeket az -nem is túl ritkán- pofátlan megnyilvánulásaikat, még dudálni is alig hallani őket.
Ellenben pl Moszkvában, annak elenére, hogy ott jobban figyel a bicajos is, nem egyszer leszorítják, rámennek autóval/suv-val, lesz*rják a gyengébbet, dudálnak, mutotgatnak.Mexicoban csak simán semmibe veszik a úton közlekedő drótszamarazót.
Az olasz/londonit még nem néztem végig.
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz IMIIKE1998 #235837 üzenetére
Sztem rugós alátéttel -meg önzárós anyával- mehet az m6/8 is bele, bár mondjuk én heggesztenék egy kis mattert a rögzítőfülre (az U alakból O csinálva), úgy tuti nem csúszik le .
Ja, és Boldogságot, meg Hypertrófi Quadricepszet mindenkinek a Nyúévre!
(képeket nem linkelek, mert még félreérti a zasszony, mit másolgatok itt mesztelen combú faszikat )
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Csokicsibesz #236554 üzenetére
Na hogy is van ez?
Nálam az EB500-on otthon (már eb520-ként kapni), ha normálisan hajtom, átlag 5:45-6 perc alatt van meg a 100kcal (ebben mérem az etapokat);
de akkor ez a P képlet alapján (J/s és 4.185kj=1kcal): 418600J/360s:
1162W-ra jön ki. Hogymii!!??Nyilván szarul mér a bicó, na de ennyire? És akkor mi van az "utcai" mérésekkel?
...és légyszi, légyszi mondjátok, hogy egy Hulk veszett el bennem!Száraz adatok: a bicaj tud 1-15-ig erősséget: nekem 14:15 - 80/20% arány mellett az erősség-átlag 14.3 körül szokott alakulni, átlag 60rpm(tudom ez kevés, de sokkal jobban bírom/szeretem a lassú, nagy terhelést, mint fordítva). Pulzus átlag 130-135.
(km/átlagsebit majd megnézem)
400-500 heti 2x, (persze 3x a cél, de gyarló vagyok nna),
meg esetleg ritkán 1000, de ez nem esik jól, sőt.
Az elején(1.5-2éve) még 100kcal-ánként ~fél perc pihi volt, most már 100kcal után 110kcal-ig van gördülő pihi 40rpm-mel 14-en, aztán 14-en tovább 180-ig, ott 15-ön 200-ig és így tovább 400-500-ig.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz balintbaba #236624 üzenetére
Áhhá, értem: szóval elégetett sumE(kcal) = 3.6 * átlagP(W) * idő(hour)
Akkor így átlagban mégis kb 270W jön ki a legtöbbször, bár tény, az itteni pehelysúlyúakat majd' kétszer kiteszem.
Ez is érdekesen alakult: 115kg-ról indultam, most kb 1.5 évvel arrébb ~105 vagyok, de érezhetően kicombosodtam/vállasodtam és bár A / B hétben nyomom (gyúrós és bicaj-profil ...már amikor, persze), de tény, lehet rá kellene menni a súlyvesztésre, azonban ennek szellemében, amikor megnyomom a bicót, akkor annyire kinyiffanok gyúrásilag, hogy inkább próbálok egyensúlyban maradni; persze így viszont oda a beach-body.Straván is megnéztem, mimennyi, mivel térszalaghúzódást követően kezdtem el jobban bent nyomni és használni a e-connectedet/Starvát, kb fél éve.
De mivel elég szeszélyes sajna ez a Domyos e-connected app (random törli a köreimet, egy ideig elég hektikusan kommunikált a Stravával, jan eleje óta pedig végképp nem akar együttműködni vele), szóval sokszor hagyom a francba, felpattanok és tekerek .
Így ami stravás, az kb harmada az össznek, meg hát volt némi covid és egyéb nyavaja 2x2-3 hét kiesés, így dec-ben rendesen szarabb is voltam, mostanában kezd visszajönni a kraft.Ez egy 500kcal (ez után volt a covid2hét, majd utózöngeként még pár hét nyűglődés(long?)),
ez meg egy 1000-es (itt volt időnként pár mp pihi azért)
és amit még sikerült utoljára feltötleni, egy 300kc .
Azóta az istennek sem akarja a jót, próbáltam wifi/mobilnet/offline, reinstall, állítgatás, de nem tölti fel/szinkronizál.
Nem baj, annyira nem érdekel, bár jó lenne látni mi/hogy/merre halad idővel, de max írogatom magamnak kockás füzetbe, aztjóvan .[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz andrisbandi #236681 üzenetére
áhh, ne is mond, már fejből vágom a legtöbb kaja Kj-ját (meg amikor a tonhalkonzervet megméred üresen, hogy tárázva lásd, mennyi olajat nyomsz ki belőle zaba előtt )
Számolom is becsülettel, ha másért nem, hogy lássam, hol b*sztam elEgyébként gépen van fenn minden, nem felhős, de van bizti másolat (mondjuk a legtöbb cuccomról van, azért nem csak ennek jár ekkora figyelem ).
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Fall-N #237009 üzenetére
Jól variálható ez a grx!
Azonban a hátsó rx400-as váltónál figyelni kell, mert -ezek szerint- ajánlják hozzá az slx/deore mtb hátsó sort/kazettát, ellenben a váltó sorugrás-aránya(tehát, hogy a váltókar huzására mennyit mozdul ki/be) biza outis, tehát nem jó hozzá mtb váltókar, csak az outis húzású vagy a grx.
Ennek fényében furi kicsit ez az slx/deore ajánlott h.sor, főleg, hogy gyári grx hajtású bicajokban is gyakran tiagra/105 van.A variálhatóság pl nálam:
egy 1x11 grx hajtás (RX810/600) és 10s RX400 h. váltó tökéletesen elfut egy
10s Tiagra váltókar (nálam a flat sl-4700 van(csak h.)) és 10s Tiagra h.sor(HG-500) társaságában (lánc 10x1 slx/xt hg-95).
(pl a fentiekben linkelt Cube SL Road Pro is közel ezzel azonos konfiggal fut)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Baakker ezmiapénisz
Na és félmilláért szinte ajándék, főleg, hogy ránézésre kb semmire nem jó....persze lehet tévedek és iszonyat kompetíció van már cycle-box szakágban
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
-
abéla
senior tag
válasz TheBigM #239178 üzenetére
...hopsz, bocsánat rx810 valóban 11s, nekem rx400 van, az a 10-es (mondjuk kuplung van ebben is, bár én lényegében nem használom ki, így nem tudom milyen minőségű)
De ez a TanPan egyébként nem rossz dolog, ha képbe került volna, egyszerűbb lett volna a fejlesztés nálam is, az tuti.
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Ringman #239213 üzenetére
naok, jó nagy hülyeséget írtam
(még jó, hogy nálam is tiagra váltókar/sor/rx400 h.váltó csere volt ...de akkor becsszó utánanéztem mindennek )de összeállt: TheBigM-nél a 9-es fékváltókar volt a szűk keresztmetszet, ehhez kellett illeszteni a többit (nálam meg kb fordítva, meg úgy ált. minden ment a levesbe cserénél )
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz f4lcon #247724 üzenetére
Nekem a BBR60 road és az MT800 mtb bb 1:1-ben cserélhető -sőt, kombinálható!- volt, ami megoldás azóta is kiválóan teszi a dolgát
(itt is azt írja, hogy a középrész ua. a 68mm, persze később ezen is buheráltak shimanoék, nehogymár kompatibilisek legyenek egymással a kategóriák, hát hova vezetne ez? ).
A középcsapik mentes részének vastagsága viszont különböző:
így ebből következően az eltolódó láncvonalra és a hajtókar-láncvilla távolságokra, hajtókartengely-középrész hosszarányra viszont figyelni kell.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz David_DD #247778 üzenetére
Már érnek valamit: gold list
Durvábbak (árban/súlyban is ): diamond listItt meg a toplista, elemzés, kimutatás anyámtyúkja, de mindegy is, mert egy flex ellen semmi nem véd ..talán egy Hiplok D1000 (mondjuk annyiba is kerül),
ha emellé bírod a lufiállatokat, akkor: Altor Saf ,
de itt meg jön egy ügyeskezű zugügyvéd és viszi a 100+ezres zárad is a bringával együtt ...bár amit művel a csóka, meg is érdemli[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Fall-N #247786 üzenetére
Hát az biztos, hogy mire klappolt minden nálam is, több időt öltem bele mint szerettem volna, de legalább összeállt a kép;
na persze mivel jó lett, egyben van, nem foglalkozok vele
(mármint a fejlesztések (fel)hajtásával), így kicsit ki is kopott az ismeretanyag.
Azért még valami jóság vázat beszerzek egyszer, mondjuk még előtte normálisan átfestem a mostanit, azbizti, lévén próbafestésként(felső/homlokcső) kipróbált gunmetal-grey nagyon jól mutat.És igen, lehet hackerkedni/fejleszteni, de -új alaktrész/bicó- áron nem feltétlen érdemes, max ha szeretsz legózni, berhelni (engem néha elkap, olyankor cserélek ált. főelemeket ).
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz Fall-N #247814 üzenetére
Festéshez van minden, kivéve kb az elszívós kamra, bár legalább zárt helyen kontárkodok. Egyébként lehet jól is festeni, csak az nem olcsó és nyilván a jobb gyáriakkal nem veszi fel a versenyt. ..szóval kb. ugyanott tartunk, mint a szerelgetősdivel
De saját káromon tanulva, viszont tuti a megmaradt ffp2-3 maszkokkal állok majd neki, mert múltkor egy alig fél órás fújkálás után (van egy régi Pro-Tec sisakom is, azt pimpeltem ) 2 napig szürke volt ami kijött az orromból .
autós/ebikos véleményekhez: családban van 130 és 300Le-s autó is
és biza' amikor a durvábbikkal megyek, ha akarom ha nem, alakít az emberen(nem kell mondanom merrefelé), néha mondom is a zasszonykámnak, terápiás jelleggel hadd vigyem inkább az övét, azzal nyugisabban megyek;
azzal viszont feltűnik mennyi a sok állatkodó körülöttem (a másikkal meg nyilván félig-meddig én is ezt a kategóriát képviselem, bár már kb 25 éve vezetek, meg kultúrember lennék bazzeg ,
így bízom benne, hogy boy-racer helyett inkább időnként max old-racerként nyomom );
a gyengébbel viszont a félkegyelmű frusztrált furakodók, meg a büntetőgázadók(előzöd és elkezdi nyomni) tűnnek fel leginkább, durva, mennyi nyomorult veszélyezteti az embert ezzel a habitussal,
párszor volt olyan, hogy egy félig-előzésnél pánikfékezéssel kellett visszasorolnom ...na ilyenkor nem bánom/bánnám, ha van a seggem alatt több paciszóval a lényeg: akármelyik tábort képviseljük is, kéretik több megértéssel, belátással, netán némi empátiával fordulni a másik iránt, mert hiszem, hogy a nettó társadalmi feszkó-mennyiséget csökkentheti, ha egyre több ember mozdulna el efelé (igaz ez az autós/bicajos hasonlaton kívül sok más területre is),
persze lehet rossz országban (hogy a nemzetiek nehogy megsértődjenek: szocioökonómiai-gazdasági makrokörnyezetben) kérem/kívánom mindezt
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz andrisbandi #248195 üzenetére
Camping-gel még cseszkózásnak hívtuk. (ne kérdezd, hogy miért, lehet valami tuti cselák bmx -szel(vagy FBP?) nyomatták először az amcsi vhs alapján a helyi menő arcok )
De ha azzal összejött, már mindennel ment,
mondjuk az jó volt, amikor letört a kb hajtogatható "merevségű" szarvkormány .[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
Na jókor posztolsz ilyeneket!
...lécci-lécci nyugtassatok meg, hogy a 110kilós habtestemmel sokszor előre terhelve,
egy mostanában aktuálissá váló ilyen karbonkormánnyal még csak hasonló sem fog megtörténni semmikorsemsohanem!Szóval, ha már úgy is rémhírkúrzus van ma de.: van valakinek valid infója karbonkormány,
terhelés indukálta (tehát nem balesetes) megnyekkenéséről?Ja meg megy a korábbi Cube szarvasmarkolat, jön a helyére egy
Chunky XL . (1-1centit lenyisszantva belőle)hootka!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen