Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • setup

    tag

    válasz HThomas #32 üzenetére

    Ha majd ott tart a történet, hogy mindegy mennyit megyek az autóval, tökmindegy a méter, mert éjjel-nappal használom az autó pakkját, mert az az otthon elektromos rendszerének a része állandó használatban, akkor lesz nekem értelme.
    Amíg ez van, hogy arra kell megvenni egy (nekem) nagyon drága akksit, hogy az néha megmozgassa a bódét... így magának az pakknak az értékvesztése, ami csak attól van, mert eltelik az idő akkora, hogy vetekszik az üzemanyag árával. Egyszerűen olyan az elektromos nekem emiatt, mint a dízel, hogy nem megyek ahhoz elég sokat, hogy megérje.

  • setup

    tag

    válasz cucka #50 üzenetére

    Ez számvitel, azaz egyszerű matek. Amit nem keres meg a vételáron azt megkeresi az alkatrészen. Többet akar keresni mindegyik és ha nincs ott neki a kockás lapon a szám, akkor kitalálja neked mit fizess MÉG.
    Megnézem melyik állapotfelmérő szól, hogy ezt az elektromost ne vedd meg, mert az egész töltőelektronikát cseréltetni kell majd 1 hónap múlva. Egyik sem látja előre, pedig az lesz a nagy költség, nem az a lengőkar a futóműben, amit jól megnéznek neked állapotfelmérés címén...
    Az van, hogy a legtöbb elektromos autó tulaj nagyon fiatal autót használ, fiatalon meg azért a legtöbb autó tartósnak tűnik. Hiába jössz azzal, hogy a taxis is használ elektromost és az mennyit megy. Nem a méteren múlik, hanem a naptári napon, mert az a ragasztó, az a gumi, az a műanyag az mind-mind az idővel reped meg, enged el stb. ami miatt utána olyan helyre jut be a pára, ahová nem kéne és nyírja ki pl. a töltő elektronikát.

  • setup

    tag

    válasz cucka #54 üzenetére

    "Minden amit írsz az nem elektromosautó specifikus."

    Valójában semmi sem az. Hiába próbálsz belekapaszkodni a saját prekoncepciódba, attól még az iparági összbevétel lesz a lap tetején. Te és a többi vásárló dobjátok össze azt az összbevételt jövőre is és azután is.
    Ha a gyártók elektromost gyártanak, ha nem, azt a gyártást úgy fogják elkövetni, hogy a végén kijöjjön nekik a matek. Kár reménykedni, ott lesz a lap tetején az a szám.
    Nem lesz neked olcsóbb, mert a végén Te fizetsz és annak ki kell jönni.

    Az átmeneti állapotnak persze lehet ettől még a része, hogy az üzemanyag árát és a robbanómotor üzemben tartásának árát felverik a bürokraták szabályokkal így presszionálva az embereket az áttérésre. De ez a része nagyon változékony. Egyszer ezt mondják, egyszer azt.
    Az agyonturbózott 900-as motor a másfél tonnás autóban nem annyit fog elmenni a bicikliláncos vezérléssel, mint a szívó 2 literes 1 tonnás benzines. Ezzel a részével nem vitázom és a dízeleket is jól agyonbonyolították.
    Nyilvánvaló, hogy drága fenntartású autót könnyebb venni, mint olcsót.
    Ettől még viszont számtalanszor kiderült már, hogy lehetne sokkal tartósabbra gyártani a bármit is, de nem teszik, mert akkor túl sokáig nem veszel újat.
    Miért pont az elektromos autó lenne a kivétel? Nem lesz kivétel.

  • setup

    tag

    válasz Alaaf Pi #57 üzenetére

    Nem tudom Te hogy vagy vele, de én szeretek folyamatosan érintkezni a valósággal érvelés közben. Amikor a cégek jelentenek az bázis alapú. Ehh? Előző negyedévhez képest, a tavalyi évhez képest stb.
    6-8 évekről Te akkor beszélhetsz egy cég élén, ha ott van a szám a lapod tetején a mai napon. Ha nincs ott, akkor meg úgy beverik a részvényeid árát a tőzsdén, mint a sz@rt. Mehetsz Te a sunyiba a 6-8 éves meséddel együtt. Ennyit erről szerintem.
    A politika a tőkét szolgálja ki. Indiában észrevehetően ott tud lenni a "régi" Suzuki Swift halogén lámpával 3-4 milla közötti áron, mint új autó simán.
    Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik.
    Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
    Nem sokan.
    Azt érteni vélem, hogy a villany sok országnak jobban tetszik már csak amiatt is, hogy nem kell hozzá import orosz olaj. A nap süt, a szél fúj, a tenger hullámzik az elektromos energia termelését lehet a nemzetgazdaságokon belül növelni, de a zöld bolygós szöveget nem nagyon kérem mellé.
    Ami az alkatrészt illeti a gyári alkatrész az az, amit a gyártó annak ismer el lásd pl. megmarad e a garancia, ha beépítik. Tagországonként a márkaimportőr dönti el, hogy melyik alkatrész "viselkedhet" majd az általa leuralt piacon gyáriként. Ez egy zárt lánc kőkemény gazdasági érdekekkel.
    Az nem úgy van, hogy a gyártónak semmi köze a gyári alkatrészhez, ha azt egy beszállító gyártja. Mindig a gyártónak kell elismerni, hogy az alkatrész gyári minőségű és hiába gyártasz Te jobb minőségűt random kisvállalkozóként, attól az még nem lesz gyári. Azért nem, mert nem a minősége miatt lesz az, hanem attól, hogy pl. a márkaimportőr azt mondja és melyikre mondja? Az általa forgalmazottra. A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek.

  • setup

    tag

    válasz .Szaki. #66 üzenetére

    Értem én, hogy jobb a fényerő, csak a kár 2,8millió HUF, mert nem sikerült megmenteni a törött fényszórót.
    A magyar piacra gondoltam, hogy ezen a piacon, ahol emberek tömegei spórolnak évekig, hogy tudjanak venni egy használt autót, ami 16 évesnél idősebb átlagéletkorú, mert Magyarországon vagyunk és ennyi az átlagéletkor a valóságban, amivel érintkezni kéne. Szóval ezen a piacon jelennek meg LED lámpás autókkal, hogy aztán abból a kötelező biztosítási díjbefizetés képezte bevételből térítsék meg a kárt (KGFB) amit mind fizetünk. A biztosító akivel muszájból szerződünk, miközben egy 20 éves lefingott ronccsal járunk be melózni, vagy ki az állomásig. Az ilyen bejárók az egyek a millióból itthon és nem a LED lámpáért kardoskodók, akiknek az a legnagyobb gondjuk milyen új autót vegyenek a szalonból. Ezzel a valósággal kéne érintkezni.

    Hogy a biztonsághoz sorolod e vagy a kényelemhez azt, hogy jól látsz nézőpont kérdése. A valósággal érintkezés része, hogy tisztában vagy érvelés közben azzal, hogy a többség egy lefingott 20 éves roncsból néz ki egy pár centis lyukon reggel a roncsából, mert a szélvédő többi része lepárásodott éjjel és nem tudja az ablakra állítani a levegőt, mert pl. eltört az a műanyag szar és nincs pénze megjavíttatni, miután megemelték a kötelezőjét, a kajáját, a mindenét... és akkor ebben az országban terjesztik éppen ki a kötelező biztosítást a rollerekre, azaz a gyerekekre.

    Ebben az országban, ahol szabályosan vadásznak már emberek a forgalomban másokra, mert akkora biznisz a mediánbérhez képest biztosítónak számlázni.
    Tegyük fel a Te gyereked húzzák majd be a csőbe és zöldfülűként elismeri a helyszínen, hogy valami volt. Utána kihoznak sok milliós számlát a biztosítónak, de a rollert biztosító mondjuk talál valami okot és kibújik a fizetés alól és onnan Te, mint gondviselő fizetheted majd a több milliós számlát. Akkor kíváncsi leszek mennyire kardoskodsz majd az ilyen horror értékű LED lámpákért.

    Aki használt autót vesz annak a jelentékeny része kényszerből vesz valamit, amire futja. Látja ő is, hogy szar, csak nincs pénze jobbra, valami meg kell.
    A másodlagos piacon sem, de nagyon nem mindegy mit hozol forgalomba újonnan és mennyiért. Aki látja a valóságot az látja, hogy ide nem a 10 millás Swift kell.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák