MG5 menetpróba

Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?

Bevezető

Miután a SUV modellek gyakorlatilag kinyírták Európában a kombikat, ezért a gyártók az elektromos hajtású gépkocsik esetében sem törték össze magukat, hogy ilyen modelleket kínáljanak. Ez viszont mostanság mintha változna, az i5-ből is lesz kombi, az ID.7 is kap puttonyos verziót, no meg ott van a Nio is, de ezek mind inkább a prémium szegmensben játszanak, a népkombik villanyos verzióját nagyjából csak az az MG5 képviseli, amiről ez az anyag szól.


[+]

Történetünk ott indul, hogy a SAIC néven futó kínai autógyár 2017-ben bemutatta a Roewe Ei5 nevű autót, ami konkrétan az MG5, csak éppen még elektromos hajtáslánc nélkül és valamivel régimódibb lámpákkal és beltérrel. Aztán ez kapott egy faceliftet 2021-ben, hogy úgy nézzen ki, mint a képeken látható gépkocsi, megkapta a villanyos kivitelt, majd elhozták Európába MG5 néven. És amikor tavaly beesett a hazai piacra, akkor 16 milliót kértek a nagyobb akkus verzióért, ez mostanra 12,6 millióra zuhant be úgy, hogy a kisebb hatótávú verzióért 11 milliót kell a kasszánál hagyni. Vagyis konkrétan ennek a formának ezen az áron nincs ellenfele.


[+]

Aki esetleg olvasta az MG4-ről, vagy a ZS EV-ről szóló anyagainkat, az bizonyára ugyanolyan szkeptikus az MG5-tel, mint amilyen én voltam. Bizonyos szempontok alapján jó ajánlatnak tűnik az összes elektromos MG, mert a hatótáv, a teljesítmény és a méret mind vonzó az adott áron, csak aztán a felszereltségi szintek korlátozott mivolta, illetve a fedélzeti rendszer és a vezetéstámogatási bigyók esetlen működése sokszor bosszantó, ami árnyalja a képet. Meg voltam győződve, hogy ebben az autóban is ugyanaz a rendszer dolgozik, mint a másik kettőben, ami látszatra stimmel is, ám mégis sokkal kellemesebb volt a felhasználói élmény.


[+]

Viszont most is az a helyzet, mint a többi MG esetén: itthon van egy darab felszereltségi szint, aminek Comfort a neve, ehhez egyetlen extrát lehet hozzácsapni: a fényezést. Létezik egy Luxury kivitel is 16-os helyett 17-es kerekekkel, 360 fokos kamerával és digitális klímával… mert igen, teljes meglepetésemre az itthon elérhető MG5-ben manuális klímát találunk csupán.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • MG4 menetpróba

    Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

  • MG ZS EV menetpróba

    A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Hirdetés